אבד גלשן רוח + מערך גלשן רוח בבת גלים
אבד גלשן רוח + מערך גלשן רוח בבת גלים
היום בצהריים נסחף גלשן הרוח עם המערך שלי לכוון צפון.
הגלשן של חברת 82jp ליטרים
מפרש של חברת סימר בצבע אדום
המוצא הישר יבוא על שכרו !!
0542206022
או 0549151595
יובל חדייר
הגלשן של חברת 82jp ליטרים
מפרש של חברת סימר בצבע אדום
המוצא הישר יבוא על שכרו !!
0542206022
או 0549151595
יובל חדייר
הגולש היבש
מידע אודות הגלשן
לפי בדיקה שלי הזרמים כנראה סחפו את הגלשן לעכו וסביבתה, אשמח לקבל עזרה ומידע בחיפוש הגלשן והמערך.
בתודה מראש
יובל חדייר
054-2206022
בתודה מראש
יובל חדייר
054-2206022
הגולש היבש
איך זה קרה?
איך זה קרה?
בשיא הרצינות -ספר לנו -אולי נלמד משהו
בשיא הרצינות -ספר לנו -אולי נלמד משהו
לא בוכים על גל שנשפך! להתראות במים!
קובי
קובי
זה קרה ברגע אחד שכנראה היה מיותר...
אז ככה תנאי מזג האוויר היו להערכתי מהירות רוח מעל 35 40 קשר בשקט ואף יותר. היתי עם מפרש 4.5 מתוח באובר פאור לא קטן.
הגלים לא היו גבוהים במיוחד 2.5-3 מ'
המקרה אני ורק עוד גולש נוסף הינו במים כל שאר הגולשים חיכו על החוף שהרוח תירגע. ובחוכמה
אני גלשתי מכוון החוף לים הייתי עדיין בברכה לקראת סופה כאשר עלה מולי גל קטן יחסית של בערך מטר אז החלטתי לקפוץ. הגעתי לגל עליתי עליו ו.... כאן נגמר הזכרון שלי מהקפיצה. אני חטפתי מכה חזקה מאוד בצוואר כאשר הראש שלי התקופף חזק, לכוון כתף שמאל. אני פשוט עפתי עם הראש כלפי המים, וכנראה הכל היה מאוד אלים.עד עכשיו הצאוור שלי כואב.
אחרי שהתאוששתי וחיפשתי את הציוד וראיתי אותו במרחק של 30-40 מטרים ממני בערך במרכז שבירת הגלים, אני גולש שנים רבות ומעולם לא ראיתי ציוד שעף רחוק כל כך. הציוד נחת בשבירת הגלים ולא עף לכוון החוף. היה מוזר, ולא מובן. אבל זה היה המצב התחלתי לשחות אחרי הציוד לכוון הגלים, אחרי מספר שניות הבנתי שהציוד מתרחק ממני יותר מהר ממה שאני מסוגל לשחות אחריו כדי להגיע אליו היה עלי לעבור את שבירת הגלים. הבנתי מהר שלא אוכל לתפוס אותו. זה היה רגע מאוד מתסכל לראות את הציוד שלי מתרחק ממני ואין ביכולתי לעשות מאום...פשוט נורא...
חזרתי לחוף בשחיה ארוכה וקשה למזלי אח שלי איתי חדייר עזר לי עם גלשן הרוח שלו. אבל גרירה ברוח זו היא לא אפשרית. הוא חזר לחוף עם הגלשן שלו.אני חזרתי בשחיה.
השחיה לחוף היתה קשה וארוכה. הפכו אותי לא מעט גלים. הכי קשה היה ה30 מטרים האחרונים היה סחף מאוד חזק מהחוף לכוון הים שללא עזרתם של הגלים היה כמעט בלתי אפשרי להגיע לחוף. רק לאחר מאמץ ושחיה על הגב הגעתי לחוף מוטש בכוחותי האחרונים. כן זה היה מאוד מסוכן
דבר נוסף היה שהיתי צריך ואני לא מגזים לפלס את דרכי מהזוהמה שהיתה במים זה פשוט היה גועל נפש... ובנוסף הריח היה רע מאוד...
אני בדרך כלל לומד מהטעיות שלי שלא יקרו פעם נוספת, הלקח שלי מכל הסיפור:
1. עם הרוח חזקה מאוד אוברפאור עם מפרש קטן, אז פשוט לוותר. אני יכולתי לגלוש ברוח הזו עם מאמץ לא רב אבל הרוח הזו פשוט יכולה לעשות שמות בגולש ובציוד שלו גם מבחינה של פגיעה בגולש או בציוד. הסחפות הציוד מהגולש יותר מהר ממהירות שחיה של השחיין המהיר בעולם...ואז אתה יכול להשאר רחוק מהחוף וללא ציוד. רע מאוד
2. רציתי לרשום כדי שתהיה חליפת ציפה אבל כדי זו לא המילה. חובה, גם לגולש הטוב ביותר.
3. אולי יום אחד נהיה כמדינה מתוקנת ותהיה סירת הצלה לימים כאלו- זה פשוט חובה גם מי שנמצא על החוף ורואה בעיה, ידו קצרה מלהושיעה.
4. במידה וגלשן נסחף או גולש שנסחף אני יכול להמליץ על המגדל של רמבם קומה 13 אנשים מאוד נחמדים שם יש מרפסת עם תצפית לקילומטרים. מאוד יעיל- הבנין של לימודים לרפואה.
מקווה שמישהוא נוסף ילמד את הלקח שאני למדתי. לי זה עלה רק... בציוד הגלישה שלי. שעד רגעים אלו לא נמצא.
הגלים לא היו גבוהים במיוחד 2.5-3 מ'
המקרה אני ורק עוד גולש נוסף הינו במים כל שאר הגולשים חיכו על החוף שהרוח תירגע. ובחוכמה
אני גלשתי מכוון החוף לים הייתי עדיין בברכה לקראת סופה כאשר עלה מולי גל קטן יחסית של בערך מטר אז החלטתי לקפוץ. הגעתי לגל עליתי עליו ו.... כאן נגמר הזכרון שלי מהקפיצה. אני חטפתי מכה חזקה מאוד בצוואר כאשר הראש שלי התקופף חזק, לכוון כתף שמאל. אני פשוט עפתי עם הראש כלפי המים, וכנראה הכל היה מאוד אלים.עד עכשיו הצאוור שלי כואב.
אחרי שהתאוששתי וחיפשתי את הציוד וראיתי אותו במרחק של 30-40 מטרים ממני בערך במרכז שבירת הגלים, אני גולש שנים רבות ומעולם לא ראיתי ציוד שעף רחוק כל כך. הציוד נחת בשבירת הגלים ולא עף לכוון החוף. היה מוזר, ולא מובן. אבל זה היה המצב התחלתי לשחות אחרי הציוד לכוון הגלים, אחרי מספר שניות הבנתי שהציוד מתרחק ממני יותר מהר ממה שאני מסוגל לשחות אחריו כדי להגיע אליו היה עלי לעבור את שבירת הגלים. הבנתי מהר שלא אוכל לתפוס אותו. זה היה רגע מאוד מתסכל לראות את הציוד שלי מתרחק ממני ואין ביכולתי לעשות מאום...פשוט נורא...
חזרתי לחוף בשחיה ארוכה וקשה למזלי אח שלי איתי חדייר עזר לי עם גלשן הרוח שלו. אבל גרירה ברוח זו היא לא אפשרית. הוא חזר לחוף עם הגלשן שלו.אני חזרתי בשחיה.
השחיה לחוף היתה קשה וארוכה. הפכו אותי לא מעט גלים. הכי קשה היה ה30 מטרים האחרונים היה סחף מאוד חזק מהחוף לכוון הים שללא עזרתם של הגלים היה כמעט בלתי אפשרי להגיע לחוף. רק לאחר מאמץ ושחיה על הגב הגעתי לחוף מוטש בכוחותי האחרונים. כן זה היה מאוד מסוכן
דבר נוסף היה שהיתי צריך ואני לא מגזים לפלס את דרכי מהזוהמה שהיתה במים זה פשוט היה גועל נפש... ובנוסף הריח היה רע מאוד...
אני בדרך כלל לומד מהטעיות שלי שלא יקרו פעם נוספת, הלקח שלי מכל הסיפור:
1. עם הרוח חזקה מאוד אוברפאור עם מפרש קטן, אז פשוט לוותר. אני יכולתי לגלוש ברוח הזו עם מאמץ לא רב אבל הרוח הזו פשוט יכולה לעשות שמות בגולש ובציוד שלו גם מבחינה של פגיעה בגולש או בציוד. הסחפות הציוד מהגולש יותר מהר ממהירות שחיה של השחיין המהיר בעולם...ואז אתה יכול להשאר רחוק מהחוף וללא ציוד. רע מאוד
2. רציתי לרשום כדי שתהיה חליפת ציפה אבל כדי זו לא המילה. חובה, גם לגולש הטוב ביותר.
3. אולי יום אחד נהיה כמדינה מתוקנת ותהיה סירת הצלה לימים כאלו- זה פשוט חובה גם מי שנמצא על החוף ורואה בעיה, ידו קצרה מלהושיעה.
4. במידה וגלשן נסחף או גולש שנסחף אני יכול להמליץ על המגדל של רמבם קומה 13 אנשים מאוד נחמדים שם יש מרפסת עם תצפית לקילומטרים. מאוד יעיל- הבנין של לימודים לרפואה.
מקווה שמישהוא נוסף ילמד את הלקח שאני למדתי. לי זה עלה רק... בציוד הגלישה שלי. שעד רגעים אלו לא נמצא.
הגולש היבש
מפחיד! מזל שיצאת בשלום!
מפחיד! מזל שיצאת בשלום!
תודה על השיתוף באינפורמציה!
שכנעת אותי! אני קונה חליפת ציפה!
תודה על השיתוף באינפורמציה!
שכנעת אותי! אני קונה חליפת ציפה!
לא בוכים על גל שנשפך! להתראות במים!
קובי
קובי
- carbon fiber
- הודעות: 1951
- הצטרף: 29 דצמבר 2006, 17:37
- מיקום: במדבר הכחול
ראשית אחי אני מצטער לשמוע על הציוד שלך
אבל דבר חשוב לי לומר כאן ששום סירת הצלה לא היתה יוצאת אליך בים כזה .
בא ולא נחיה באשליות.
ה ים מאוד מסוכן לכל הדעות ועל אחת כמה וכמה גלים בגובה ועוצמה שכזו
אף בר דעת נורמאלי לא היה יוצא אליך תשכח מזה אפילו לא חיל הים.
אזי כפועל יוצא מזה שכל אחד אמור להפעיל שיקול דעת לגבי יכולתו והסיכון שהוא לוקח בים שכזה.
ולנושא הציוד אני מציע לך לחפש צמוד לשוברי הגלים ולשאול את מצילים בחוף הרחצה .
הם ידועים כמוצאים גדולים של ציודי גלישה אחרי סערות ובנימה טובה אני מציין זאת
ושוב אני מצטער בישבילך על הציוד
הכי חשוב שאתה בסדר ושלם
כל השאר זה חרטא
אבל דבר חשוב לי לומר כאן ששום סירת הצלה לא היתה יוצאת אליך בים כזה .
בא ולא נחיה באשליות.
ה ים מאוד מסוכן לכל הדעות ועל אחת כמה וכמה גלים בגובה ועוצמה שכזו
אף בר דעת נורמאלי לא היה יוצא אליך תשכח מזה אפילו לא חיל הים.
אזי כפועל יוצא מזה שכל אחד אמור להפעיל שיקול דעת לגבי יכולתו והסיכון שהוא לוקח בים שכזה.
ולנושא הציוד אני מציע לך לחפש צמוד לשוברי הגלים ולשאול את מצילים בחוף הרחצה .
הם ידועים כמוצאים גדולים של ציודי גלישה אחרי סערות ובנימה טובה אני מציין זאת
ושוב אני מצטער בישבילך על הציוד
הכי חשוב שאתה בסדר ושלם
כל השאר זה חרטא
- carbon fiber
- הודעות: 1951
- הצטרף: 29 דצמבר 2006, 17:37
- מיקום: במדבר הכחול
ועוד דבר בהקשר דומה
ראיתי גולש קייט במרחק עצום מהחוף
אחי היקר אין לי מושג מי אתה אבל אתה מסכן את עצמך לחינם ולאף אחד אין יכולת לעזור לך במקרה מצוקה חלילה ויקרה לך
ושוב היית במרחק עצום מהחוף !
למה לגלוש כל כך רחוק?
אין שם כלום תאמין לי אני מכיר את הים היטב וחלילה יקרע לך חוט אחד בעפיפון ........
אחי אתה בפאקינג צרות רציניות ביותר ובספק רב אם תצליח לחזור בכלל בחיים לחוף
זכור את מקרה עמיאל ז"ל שאיננו איתנו היום וחבל
ראיתי גולש קייט במרחק עצום מהחוף
אחי היקר אין לי מושג מי אתה אבל אתה מסכן את עצמך לחינם ולאף אחד אין יכולת לעזור לך במקרה מצוקה חלילה ויקרה לך
ושוב היית במרחק עצום מהחוף !
למה לגלוש כל כך רחוק?
אין שם כלום תאמין לי אני מכיר את הים היטב וחלילה יקרע לך חוט אחד בעפיפון ........
אחי אתה בפאקינג צרות רציניות ביותר ובספק רב אם תצליח לחזור בכלל בחיים לחוף
זכור את מקרה עמיאל ז"ל שאיננו איתנו היום וחבל
- alonkaplan
- הודעות: 874
- הצטרף: 14 ינואר 2006, 08:00
- יצירת קשר:
סיפור לא קל ומצער...
כיוון היסחפות הציוד נשמע לי קצת מוזר. לפי התיאור, הנפילה היתה לפני קו שבירת הגלים. במקרה כזה הזרם הוא בד"כ לאורך החוף ושומר את הציוד והגולש בתוך איזור "המכבסה".
אין לי כמובן שום אפשרות לסתור את התיאור כי לא הייתי שם ואין מי שיודע יותר טוב מיובל.
מסקונתי:
1. סירת חילוץ לא יכולה לצאת לעזרה מאיזור המועדון.
בסערה גדולה היציאה היחידה האפשרית היא מנמל חיפה. השיטור הימי יושב בתוך הנמל ואפשר להתקשר אליהם בשעת חירום.
2. חגורת ציפה היא האמצעי האחרון ששומר על חיי הגולש. היא לא תמנע את איבוד הציוד/ נזק/ שיקול דעת מוטעה או כל תקלה אחרת.
3. כנראה שעשית את מה שאני מכנה "קפיצת הטעות" - קפיצה על הגל הראשון בהתקפת הגלים, מבלי לקחת בחשבון מה יקרה לאחר הנחיתה, או בנחיתה לא טובה.
4. ממליץ לכל גולש לשקול היטב האם הוא מסוגל/ רוצה/ יכול להתמודד עם תקלות לפני שיוצאים מחוץ ל"בריכה" ונכנסים לשבירת הגלים האכזרית. אני לא מתייחס פה באופן אישי ליובל ולמקרה הפרטי שלו.
גלישה בטוחה לכולנו
כיוון היסחפות הציוד נשמע לי קצת מוזר. לפי התיאור, הנפילה היתה לפני קו שבירת הגלים. במקרה כזה הזרם הוא בד"כ לאורך החוף ושומר את הציוד והגולש בתוך איזור "המכבסה".
אין לי כמובן שום אפשרות לסתור את התיאור כי לא הייתי שם ואין מי שיודע יותר טוב מיובל.
מסקונתי:
1. סירת חילוץ לא יכולה לצאת לעזרה מאיזור המועדון.
בסערה גדולה היציאה היחידה האפשרית היא מנמל חיפה. השיטור הימי יושב בתוך הנמל ואפשר להתקשר אליהם בשעת חירום.
2. חגורת ציפה היא האמצעי האחרון ששומר על חיי הגולש. היא לא תמנע את איבוד הציוד/ נזק/ שיקול דעת מוטעה או כל תקלה אחרת.
3. כנראה שעשית את מה שאני מכנה "קפיצת הטעות" - קפיצה על הגל הראשון בהתקפת הגלים, מבלי לקחת בחשבון מה יקרה לאחר הנחיתה, או בנחיתה לא טובה.
4. ממליץ לכל גולש לשקול היטב האם הוא מסוגל/ רוצה/ יכול להתמודד עם תקלות לפני שיוצאים מחוץ ל"בריכה" ונכנסים לשבירת הגלים האכזרית. אני לא מתייחס פה באופן אישי ליובל ולמקרה הפרטי שלו.
גלישה בטוחה לכולנו
אלון קפלן - הדרכת גלישה
גלישת רוח, גלים, sup
שעורים / קורסים / סדנאות
סדנאות גלישת רוח בחו"ל
052-3230144
http://www.yamia.co.il" onclick="window.open(this.href);return false;
גלישת רוח, גלים, sup
שעורים / קורסים / סדנאות
סדנאות גלישת רוח בחו"ל
052-3230144
http://www.yamia.co.il" onclick="window.open(this.href);return false;
קפיצת הטעות-בוא נחדד קצת
קפלן, איך אתה מחליט איזו קפיצה היא טעות ואיזו לא? אני משתדל לעבור תמיד את אזור השבירה לפני שאני מוצא אחד לקפיצה.
תודות למי שעוזר בחיפוש
אני ממש מודה למי שמסיעה בחיפוש.
אני בימים מאז האובדן כל יום מחפש את הציוד, אך לצערי טרם מצאתי אותו.
לתהיתך אלון קפלן איך הגלשן עף מתחילת הבריכה לכוון השבירה, גם אני כאשר התעשתתי על עצמי וראתי את הגלשן כל כך רחוק ממני ובתוך השבירה, לא האמנתי כפי שאתה יודע וגם אני, תמיד הגלשן חוזר לכוון החוף. במקרה זה לדעתי הרוח היתה מאוד מאוד חזקה, לדעתי מעל 35 קשר הרי ציוד כדי לעבור מרחק כל כך רב צריך אנרגיה שתקח אותו(אין לי הסבר אחר ). ולא מצאתי הסבר אחר. בנוסף הגלשן לאחר מספר דקות עבר את קו השבירה לכוון הים, איתי חדייר אח שלי, ואני עוד הספקנו לראות את הציוד ליד המצוף הצהוב ליד רמב"ם. ולדעתי רק רוח מעל עוצמה מסוימת תיקח ציוד אל מחוץ לשבירה, אין לי הסבר אחר.
חשוב להבין שזו הרגשה קשה מאוד לראות את הציוד בורח ושאתה לא מסוגל להגיע אליו, יש בזה הרגשה של צביטה בלב או כמו שחייל שחזר הביתה לאחר שהפסיד בקרב.
אני אפילו לא מדבר על הצד הכספי.
אני בימים מאז האובדן כל יום מחפש את הציוד, אך לצערי טרם מצאתי אותו.
לתהיתך אלון קפלן איך הגלשן עף מתחילת הבריכה לכוון השבירה, גם אני כאשר התעשתתי על עצמי וראתי את הגלשן כל כך רחוק ממני ובתוך השבירה, לא האמנתי כפי שאתה יודע וגם אני, תמיד הגלשן חוזר לכוון החוף. במקרה זה לדעתי הרוח היתה מאוד מאוד חזקה, לדעתי מעל 35 קשר הרי ציוד כדי לעבור מרחק כל כך רב צריך אנרגיה שתקח אותו(אין לי הסבר אחר ). ולא מצאתי הסבר אחר. בנוסף הגלשן לאחר מספר דקות עבר את קו השבירה לכוון הים, איתי חדייר אח שלי, ואני עוד הספקנו לראות את הציוד ליד המצוף הצהוב ליד רמב"ם. ולדעתי רק רוח מעל עוצמה מסוימת תיקח ציוד אל מחוץ לשבירה, אין לי הסבר אחר.
חשוב להבין שזו הרגשה קשה מאוד לראות את הציוד בורח ושאתה לא מסוגל להגיע אליו, יש בזה הרגשה של צביטה בלב או כמו שחייל שחזר הביתה לאחר שהפסיד בקרב.
אני אפילו לא מדבר על הצד הכספי.
הגולש היבש
- carbon fiber
- הודעות: 1951
- הצטרף: 29 דצמבר 2006, 17:37
- מיקום: במדבר הכחול
מסכים עם קפלן. בד"כ בימים כאלה הרוח היא סייד-און שור, מה גם שמנסים לעבור את הגלים אז יורדים קצת מהרוח מה שגורם לכך שביציאה מהבריכה אתה מגיע לסקשן הכי אכזרי של השבירה.
מספיק נפילה ברוח, איבוד מהירות או סתם טיימינג לא מוצלח ואתה מתכבס מול האי מבלי יכולת לצאת משם.
גם אני לא פעם יצאתי, קפצתי על הגל הראשון או השני ונקלעתי למצב שבו מתרוממת אליך מפלצת אימתנית ואתה נותר ללא מהירות ויכולת לברוח.
מבאס, מלחיץ ויכול להיות גם מסוכן. אחרי כמה פעמים כאלה, אני משתדל לא לצאת מהבריכה ביום שבו יש ים מבולגן ורוח לא יציבה.
אגב, בניגוד לסירה, יתכן ואופנוע ים כן היה יכול לעזור בחילוץ (זוכרים איך הוא עבד בסטורם ריידר האחרון?). בימי דוכס העליזים עוד הייתה תקופה קצרה שהמועדון החזיק אופנוע כזה - עפ"י חוזה הרישיון המועדון צריך לספק גם חילוץ והצלה...
מספיק נפילה ברוח, איבוד מהירות או סתם טיימינג לא מוצלח ואתה מתכבס מול האי מבלי יכולת לצאת משם.
גם אני לא פעם יצאתי, קפצתי על הגל הראשון או השני ונקלעתי למצב שבו מתרוממת אליך מפלצת אימתנית ואתה נותר ללא מהירות ויכולת לברוח.
מבאס, מלחיץ ויכול להיות גם מסוכן. אחרי כמה פעמים כאלה, אני משתדל לא לצאת מהבריכה ביום שבו יש ים מבולגן ורוח לא יציבה.
אגב, בניגוד לסירה, יתכן ואופנוע ים כן היה יכול לעזור בחילוץ (זוכרים איך הוא עבד בסטורם ריידר האחרון?). בימי דוכס העליזים עוד הייתה תקופה קצרה שהמועדון החזיק אופנוע כזה - עפ"י חוזה הרישיון המועדון צריך לספק גם חילוץ והצלה...