שלום לכולם
לא פעם ובעיקר ביום עמוס גולשים (כמו היום) עולה השאלה מי מפנה למי.
בדרך כלל בסוף מישהו מוותר והמצב מסתדר.
יחד עם זאת תמיד מיצר עצבים וסכנה מיותרת(היום הייתי עד לדיון מסוג זה).
לדעתי חשוב לשמור על חוקי השיט יש שלושה כללים פשוטים וחשובים.
1. מפנה שמאלי מפנה למפנה ימני (מפנה ימני יד ימין ליד התורן רוח מימנינו).
2. מעל הרוח מפנה לזה שמתחת לרוח.(הגולש שמעל הרוח לעתים לא רואה את זה שמתחתיו)
3. תמיד מפנים לגולש במים או לא בשליטה.
מצורף קישור לחוקי השיט (החלק הרללונטי מעמוד 18)
http://www.slideshare.net/ronenbd/6-2011-7496497
מי מפנה למי ?!
Re: מי מפנה למי ?!
זה לא ככ פשוט כמו שאתה מגדיר את זה וגלישת רוח זה לא כפוף לחוקי השייט להלן הגדרות כלליות: אופנוע ים ,סירה ,ספינה ...
לא ראיתי שרשום גלשן רוח או גלשן קייט או אפילו גלשן גלים ואולי מזרן ים
למשל גלשן רוח מפנה לסוחרת או להיפך
גלשן גלים מפנה לגלשן רוח?
הכללים בגלישת רוח בגדול נעשה הכול בכדי למנוע התנגשות
זה שגולש לכיוון החוף מפנה לזה שיוצא לכיוון העומק
מי שיורד ראשון את הגל הגל שלו...
ובגלל זה לא נדרש רשיון נהיגה על גלשן וגם לא ביטוח וגם משטרה לא מפקחת על תנועת הגלשנים וטוב שכך
נכון במקרה של התנגשות וגרימת נזק לנפש כמובן שהנושא יכול להגיע לבדיקת המשטרה ואף להגשת כתב אישום במידה והפגיעה נגרמה ברשלנות עפ״י הבנת המשטרה והפרקליטות
מה לעשות אלה החיים
לא ראיתי שרשום גלשן רוח או גלשן קייט או אפילו גלשן גלים ואולי מזרן ים
למשל גלשן רוח מפנה לסוחרת או להיפך
גלשן גלים מפנה לגלשן רוח?
הכללים בגלישת רוח בגדול נעשה הכול בכדי למנוע התנגשות
זה שגולש לכיוון החוף מפנה לזה שיוצא לכיוון העומק
מי שיורד ראשון את הגל הגל שלו...
ובגלל זה לא נדרש רשיון נהיגה על גלשן וגם לא ביטוח וגם משטרה לא מפקחת על תנועת הגלשנים וטוב שכך
נכון במקרה של התנגשות וגרימת נזק לנפש כמובן שהנושא יכול להגיע לבדיקת המשטרה ואף להגשת כתב אישום במידה והפגיעה נגרמה ברשלנות עפ״י הבנת המשטרה והפרקליטות
מה לעשות אלה החיים
נערך לאחרונה על ידי rajdoot ב 22 נובמבר 2014, 14:52, נערך 3 פעמים בסך הכל.
Re: מי מפנה למי ?!
כדאי לנקד את המילים ככה: מִפנה שמאלי מֵפָנה למִפנה ימניינון גרבר כתב: מפנה שמאלי מפנה למפנה ימני (מפנה ימני יד ימין ליד התורן רוח מימנינו)
אני מבין שלפנות את הדרך הכוונה לרדת מהרוח אבל עדין יכול להיות בלבול, למשל בציור הבא:
גולש א הוא במִפנה שמאלי
גולש ב הוא במִפנה ימני
תאורטית אם שני הגולשים ימשיכו ישר כל אחד בכיוונו לא תהיה התנגשות, אבל גולש א מעריך שהולכת להיות התנגשות ( כי הם כמעט על אותו ישר וקשה להעריך בים את הכיוון של כל אחד וגם בד"כ הכיוון קצת לא יציב ), ומכיוון שגולש א במִפנה שמאלי אז הוא "מוותר" ומֵפָנה את הדרך על ידי זה שהוא יורד מהרוח אבל אז הוא באמת עולה על הנתיב של גולש ב ובּוּם התנגשות.
Re: מי מפנה למי ?!
מפנה שמאל מפנה בכול מקום חוץ מאיזור השבירה של הגלים.
באיזור זה יפנה מי שיורד את הגל.
זה שיוצא מול הגלים אמור לקבל את זכות הקדימה.
הרעיון שעומד אחרי זה הוא ששזה שיורד גל הוא בעל השליטה הטובה יותר בהשוואה למי שיוצא מול הגלים, לכן תמיד צריך להתחשב בזה שגולש מול הגלים.
באיזור זה יפנה מי שיורד את הגל.
זה שיוצא מול הגלים אמור לקבל את זכות הקדימה.
הרעיון שעומד אחרי זה הוא ששזה שיורד גל הוא בעל השליטה הטובה יותר בהשוואה למי שיוצא מול הגלים, לכן תמיד צריך להתחשב בזה שגולש מול הגלים.
- alonkaplan
- הודעות: 874
- הצטרף: 14 ינואר 2006, 08:00
- יצירת קשר:
Re: מי מפנה למי ?!
החוקים נכונים וגם הגיוניים.
הבעיה היא שלרבים מהגולשים לוקח זמן להבין האם הם במפנה ימני או שמאלי, או מה זה מפנה בכלל???
אני נוהג על פי הכללים הבאים:
1. חוק הזהירות - להסתכל, לראות, ליצור קשר עין עם הגולש ממול ולעשות הכל כדי להמנע מהתנגשות.
2. פינוי דרך בצורה ברורה - להפנות את הגלשן בכ-30 מעלות לאחד הצדדים, כדי שהגולש ממול יבין שראינו אותו ושאנחנו מפנים דרך.
3. בגלים - לפי הכללים שגדי כתב. זה לא נעים לוותר על גל, אבל לפעמים אין מה לעשות. זכות הדרך היא לגולש שמנסה לעבור את הגלים ולא לרוכב עליהם. הוא תמיד יכול לוותר ולקחת גל אחר.
4. גולש רוח מול קייט - בעיה גדולה יותר. גולשי קייט לדעתי צריכים להיות מפני הדרך, מהסיבה הפשוטה, שעומדות בפניהם אפשרויות תימרון טובות יותר. עפ"י עקרונות אלו קבעו את חוקי הדרך.
בהצלחה וללא התנגשויות
הבעיה היא שלרבים מהגולשים לוקח זמן להבין האם הם במפנה ימני או שמאלי, או מה זה מפנה בכלל???
אני נוהג על פי הכללים הבאים:
1. חוק הזהירות - להסתכל, לראות, ליצור קשר עין עם הגולש ממול ולעשות הכל כדי להמנע מהתנגשות.
2. פינוי דרך בצורה ברורה - להפנות את הגלשן בכ-30 מעלות לאחד הצדדים, כדי שהגולש ממול יבין שראינו אותו ושאנחנו מפנים דרך.
3. בגלים - לפי הכללים שגדי כתב. זה לא נעים לוותר על גל, אבל לפעמים אין מה לעשות. זכות הדרך היא לגולש שמנסה לעבור את הגלים ולא לרוכב עליהם. הוא תמיד יכול לוותר ולקחת גל אחר.
4. גולש רוח מול קייט - בעיה גדולה יותר. גולשי קייט לדעתי צריכים להיות מפני הדרך, מהסיבה הפשוטה, שעומדות בפניהם אפשרויות תימרון טובות יותר. עפ"י עקרונות אלו קבעו את חוקי הדרך.
בהצלחה וללא התנגשויות
אלון קפלן - הדרכת גלישה
גלישת רוח, גלים, sup
שעורים / קורסים / סדנאות
סדנאות גלישת רוח בחו"ל
052-3230144
http://www.yamia.co.il" onclick="window.open(this.href);return false;
גלישת רוח, גלים, sup
שעורים / קורסים / סדנאות
סדנאות גלישת רוח בחו"ל
052-3230144
http://www.yamia.co.il" onclick="window.open(this.href);return false;
- alonkaplan
- הודעות: 874
- הצטרף: 14 ינואר 2006, 08:00
- יצירת קשר:
Re: מי מפנה למי ?!
ולפני מהפך - מבט אחורה, לוודא שאין גולש שיכנס לשטח הסיבוב של המהפך שלנו
אלון קפלן - הדרכת גלישה
גלישת רוח, גלים, sup
שעורים / קורסים / סדנאות
סדנאות גלישת רוח בחו"ל
052-3230144
http://www.yamia.co.il" onclick="window.open(this.href);return false;
גלישת רוח, גלים, sup
שעורים / קורסים / סדנאות
סדנאות גלישת רוח בחו"ל
052-3230144
http://www.yamia.co.il" onclick="window.open(this.href);return false;