גלישה באיי יוון

פורום גלישת רוח, גלישת קייט ושייט - windsurf, kitesurf, sailing

מנהלים: batgalim, גולן

סמל אישי של משתמש
alonkaplan
הודעות: 874
הצטרף: 14 ינואר 2006, 08:00
יצירת קשר:

גלישה באיי יוון

שליחה על ידי alonkaplan »

_________________________
הערת מערכת אתר בת גלים...
עוד באותו עניין: נופשון גלישה ברודוס - ריכוז הסברים תמונות ולינקים
_________________________
פורסם לראשונה - יוני 2009.
בכתבה הוכנסו שינויים ועידכונים בעקבות פרטים חדשים שהתקבלו מגולשים שביקרו באיי יוון.
למידע מעודכן אפשר גם לפנות ישירות אלי. אלון קפלן.

בשבוע שעבר ביקרתי ברודוס ובקוס שביוון. נסעתי לראות את חופי הגלישה באיים ולפגוש אנשים. כתבתי את מה שראיתי. יצא קצת ארוך, אבל יכול לעניין את המתכננים ליסוע.
תמונות - אפשר לראות בלינקים המצורפים של מועדוני הגלישה.

1. קוס kos
על האי: האי קוס נמצא במזרח הים האגאי, ליד בודרום שבתורכיה וכשעתיים וחצי הפלגה מצפון מערב לרודוס.
האי מוכר לישראלים בעיקר כיעד לצעירים שבאים להתפרק בבילויים הסוערים הנמצאים בעיר קוס. האי הוא די גדול ויכול להציע לגולשים הרבה יותר מהצטופפות בחופים עמוסי צעירים וצעירות שבאו לפרוק עול ולחרב חדרי מלון.
אם אתם בעניין של גלישה – העיר קוס היא לא המקום בשבילכם... פנו ישר לקפלוס.
קפלוס kefalos:
אזור בדרום האי, בחלק הצר ביותר שלו, ואפשר לראות מלמעלה את הים משני צידי האי.
החוף בקפלוס הוא מפרץ באורך של כ-2.5 ק"מ. החוף חולי עם אבנים קטנות (חלוקי נחל), הרוח נושבת מהחוף (off shore) כך שהמים תמיד חלקים, נעימים ובטוחים לרחצה ולשחייה. טמ"פ המים כ-22-25 מעלות, קרירים באופן יחסי בגלל כיוון הרוח. בצד השני של האי המים חמימים מעט יותר, בעד כ-3 מעלות.
לאורך המפרץ יש טברנות, מסעדות, דירות להשכרה ובתי מלון לא גדולים. המפרץ עדיין מרווח ולא צפוף והחוף נראה שקט ובלתי צפוף בעליל.
הייתי אומר שקפלוס זו אלטרנטיבה לא רעה בכלל לחופי סיני. המים השקטים והצלולים (אך בלי אלמוגים...), האווירה השקטה והרגועה, מזג האוויר וחוסר ההטרדות המאפיינות חופים צפופים.
עדיין תזכו לראות פה אירופאים – בעיקר אנגלים ורוסים. חלקם משחקים מטקות עם כדורי טניס. זה לא ממש מצליח, אבל הרבה יותר שקט וידידותי לאילו שאינם משחקים.
מקום נפלא למחפשי השלווה עם גלישת רוח רגועה.
הגעה לקפלוס:
אפשרות 1 – טיסת שכר ישירה מישראל. בקיץ 2010, בעקבות המשבר ביחסי תורכיה - ישראל, נוספו עוד טיסות לקוס (עד אז - טיסה אחת בשבוע), כך שהיום יש 4-5 טיסות שבועיות עד סוף תקופת החגים. אפשר לבנות את החופשה בהתאם לזמן המוקצב ואף בהתאם לתחזית הרוח. שדה התעופה נמצא כ-15 ק"מ מצפון לקפלוס. קרוב ונוח. העיר קוס נמצאת צפונית לשדה התעופה, כ-30 דקות נסיעה ברכב.
אפשרות 2 – טיסה לרודוס (רצוי מוקדם בבוקר), משם במונית לנמל של רודוס (כרבע שעה נסיעה במחיר של 18€). מהנמל יש מעבורות לקוס (כשעתיים וחצי במחיר של 20-30 €). מהעיר קוס יש אוטובוס לקפלוס (כשעה נסיעה במחיר של 4€). בדרך זו הגעתם בצהריים לקוס אחרי לילה בלי שינה ואחרי שהשתמשתם באמצעי תחבורה ביבשה, בים ובאוויר. נשמע לא הכי נוח, אבל מאפשר לראות עוד קצת מאיי ונופי יוון וזה אפילו יכול להיות זול יותר מטיסה ישירה וגם גמיש יותר בימי החופשה.
תנאי הגלישה:
כאמור, הרוח נושבת מהחוף side off מצד ימין והמים חלקים תמיד.
התנאים מתאימים לגולשים מתחילים בשעות הבוקר כשהרוח חלשה, לגולשים משתפרים מהצהריים ולגולשי פרי-רייד, סלאלום ופרי-סטייל מתקדמים אחה"צ.
היתרון הגדול של המקום הוא עבור מי שרוצה לגלוש מהר ולמרחק גדול יחסית. אפשר לגלוש מ"קיר אל קיר" של המפרץ במהירות גבוהה, מבלי לרדת מהפלנינג ולצרוח מאושר כל הדרך.
במקום זה אפשר לשפר את כל טכניקת הגלישה – סיבובים, מהפכים, פלנינג, רצועות, טרפז, תרגילי פרי-סטייל בסיסיים ומתקדמים. ממש מעבדת טכניקה לכל מה שלא קשור לגלים.
מועדון גלישה - http://www.kefaloswindsurfing.com" onclick="window.open(this.href);return false;
ציוד – גלשני F2 – מתחילים, פרי-רייד, סלאלום, פרי-מוב ופרי-סטייל. אין גלשנים לגלים, אבל גם אין גלים. לF2 כמה דגמים מאד מוצלחים. גלשנים אלו לא נמכרים בישראל וזו הזדמנות לנסות אותם. מקיץ 2010 נוספו גם גלשני Patrik Diethelm. זוהי חברה חדשה של מי שהיה מעצב הגלשנים של F2, ולמעשה אלו אותם גלשנים במהדורה חדשה ויפה.
מפרשים – north sails במידות 3.7 עד 8.1 מ"ר. מפרשים עד 5.9 מ"ר מורכבים כולם על תרני סקיני.
הציוד מתחדש מדי עונה ונראה מתוחזק היטב וחדיש. יש גם ציוד מיוחד לילדים וזה בהחלט מקום להתחיל ללמוד בו.
הדרכה – שעורים לכל רמות הגלישה, באנגלית ובשפות נוספות לפי המדריכים הזמינים. עד לפני שנה היה גם בעברית... חלק מהמדריכים כאן ותיקים וחוזרים למועדון שנה אחרי שנה. זה תורם לרמת ההדרכה שהיא גבוהה יחסית למועדונים אחרים.
למועדון יש סירת חילוץ מוכנה במים.
לינה:
בקפלוס פעל במשך שנים club med. המקום סגור בשנתיים האחרונות לרגל שיפוצים ומתוכנן להיפתח מחדש לא לפני שנת2011. שאר מקומות הלינה הם פשוטים וצנועים יותר. דירות, סטודיו ומלונות פשוטים.
המחירים לא יקרים באופן יחסי. חדר פשוט עולה כ-25€ ללילה לחדר ומלון עולה כ-35€ לאדם ללילה עם חצי פנסיון.
אוכל ובילויים:
מסעדות לא חסר, יש כמה ברים ומועדון ריקודים אחד, אליו מתנקזת התנועה בלילה.
מחירי האוכל והמשקאות זולים מאלו שבעיר קוס בכ-20%. בירה בקפלוס עולה 1.5-2.5 €.
גלישת קייט:
במפרץ לא גולשים קייט. רוח מהחוף ולא יציבה הם לא תנאים טובים לקייט, אבל במרחק נסיעה קצר (אפשר לשכור קטנוע) עוברים לצד השני של האי ומקבלים רוח סייד-און-שור מצד שמאל, חוף חולי ותנאי גלישה נוחים לקייטים. החוף בתולי וללא שום בניה, מלונות ומסעדות. נחמד, אך צריך להתארגן בהתאם. יש בחוף מועדון קטן שמשכיר ציוד ומלמד.
קבוצה, או משפחה שיש בה גולשים משני הסוגים, יסתדרו כאן בלי בעיה. ישנים, אוכלים ומבלים בקפלוס, נפרדים בזמן הגלישה וחוזרים לאיחוד מרגש למשקה מול הים לפני השקיעה.
דברים אחרים לעשות:
במועדון הגלישה משכירים גם סירות מפרש מסוג קטמרן ולייזר, כשהרוח לא חזקה מדי. חוץ מזה אפשר לטייל באי ברכב או בקטנוע. יש חופים יפים והרים גבוהים. למי שנמאס קצת מהשקט יכול לבקר בקוס. קניות, חיי לילה סוערים והמולה תיירותית יקבלו את פניו בחום.
שורה תחתונה:
מומלץ ביותר! מתאים לחובבי גלישה המחפשים שלווה לצד תנאי מחייה נוחים ופשוטים. מתאים גם לקבוצות, משפחות ובני זוג שאינם גולשים.
הסרט הרישמי של מועדון הגלישה בקפלוס. מסכם את חווית חופשת הגלישה שם:
http://youtu.be/O43rXHgiJ0w" onclick="window.open(this.href);return false;

2. רודוס – פרסוניסי Prasonisi
על פרסוניסי: המקום נמצא בקצה הדרומי של האי רודוס. התחושה בדרך לפרסוניסי, ככל שמתקרבים, היא שזה באמת "הקצה" אפילו חור. הכפר הקרוב נמצא במרחק של 8 ק"מ ופרסוניסי הוא ממלכתם של גולשי הרוח והקייט. במקום יש 3 בתי מלון לא גדולים, סופרמרקט, 2 מסעדות ו-3 מועדוני גלישה. וגם הרבה פולנים...
מסתבר שבפולין יש קהילת גולשי רוח די גדולה, שסובלת מחוסר בתנאים לגלישה. שניים ממועדוני הגלישה הם של פולנים וכך גם רבים מהגולשים ומהעובדים במקום. שליטה בפולנית תעזור כאן, וגם אם אתם לא שולטים – תשכחו את מה שסיפרו לכם על הפולניות.
הגעה לפרסוניסי:
שעה וקצת נסיעה משדה התעופה ברודוס. אפשר לשכור רכב, או בהסעה שמארגן מועדון הגלישה. אם באתם לגלוש ולא לדברים אחרים לא יהיה צורך ברכב במהלך החופשה.
תנאי הגלישה:
החוף בפרסוניסי מחולק לשניים. On shore ו-off shore. גלים ומים חלקים.
החלוקה היא ע"י שירטון חול (רחב למדי) המחבר בין היבשה לאי שנמצא ממול. הצד של הגלים פחות אטרקטיבי לגולשי רוח ויותר לקייטים. הרוח היא לגמרי און-שור, והגלים מאפשרים תרגול של קפיצות ולא טובים לרכיבה על גלים. זה טוב בשביל הגיוון, אבל לא שווה להרחיק עד פרסוניסי בשביל התנאים האלו.
בצד המים החלקים הרוח היא סייד-אוף-שור מצד ימין לחוף. גולשים באלכסון לכיוון העומק והים הפתוח. בקרבת החוף יש עומק עמידה נוח לתרגולי טכניקה למיניהם. הרוח פה חזקה באופן יחסי למקומות אחרים באי ומגיעה כשהיא נקיה מהסתרות.
התנאים מתאימים לגולשים בכל הרמות. גולשי פרי-סטייל ימצאו פה עניין בגולשים מקצועיים שבאים להתאמן בחוף לעתים קרובות. הנוער של מכמורת, למשל, זכו לגלוש כאן עם ריקרדו קמפלו. זה בהחלט מוסיף לחוויה, לעניין ולרמת הגלישה.
מדריכי גלישה בריטיים מקיימים כאן סדנאות באופן קבוע. אני ראיתי שם את ג'ם הול http://www.jemhall.com" onclick="window.open(this.href);return false; שמגיע לפה מספר פעמים בקיץ וכל הקורסים שלו מלאים, ובאמצע אוגוסט מגיע גם גאי קריב http://www.guycribb.com" onclick="window.open(this.href);return false; עם קבוצה משלו.
מועדוני גלישה:
המועדונים נמצאים בחלק השקט של החוף. המועדונים פשוטים, ברוח המקום, ואת הציוד מקרבים לחוף על גבי עגלה לקיצור מרחק ההליכה עם הציוד.
רשימת המועדונים לפי הסדר בחוף:
http://www.wind4fun.pl" onclick="window.open(this.href);return false; ציוד: גלשנים - rrd, naish, מפרשים – naish
http://www.prasonisicenter.com" onclick="window.open(this.href);return false; ציוד: גלשנים – fanatic, starboard, מפרשים – north sails
http://www.prasonisi.com" onclick="window.open(this.href);return false; ציוד: גלשנים – jp, מפרשים – neil pryde.
הציוד בכל המועדונים מוחלף מדי שנה, כך שתמיד יהיה ציוד חדיש ובמצב טוב.
אני עובד עם המועדון prasonisi center. זהו המועדון הוותיק ביותר בחוף (פולני כמובן), ואפשר לארגן דרכו גם את מרכיבי החופשה הנוספים – העברה משדה התעופה, מלון, השכרת רכב ועוד. והכי חשוב – הבעלים נחמד, מקצועי וידאג שתיהנו בחופשתכם.
לינה:
במלונות הנמצאים בחוף, או בכפר הקרוב kattavia. אפשר גם להרחיק עד לעיירה Genadi, מרחק של כ-25 ק"מ מפרסוניסי. שם תמצאו מגוון גדול יותר של אפשרויות לינה ומחירים, חיי לילה, אוכל וחופי רחצה טובים ומוגנים. יתאים לקבוצות ומשפחות שיש בהם גם לא גולשים, ומחייב כמובן השכרת רכב כדי להגיע לחוף
לסגפנים – קמפינג על החוף, או ברכב. יש מקלחות במועדוני הגלישה ושירותים במסעדות. לא מעט אירופאים עושים את זה. חוויה שונה. לחובבי הז'אנר!
אוכל ובילויים:
כאמור, אם אתם גולשים וישנים בחוף, תבלו בו את רוב זמנכם.
אוכל יהיה באחת משתי המסעדות, או בסופרמרקט או בגזלן שעל החוף עצמו. המסעדות פתוחות גם בלילה והן מקום מפגש ובילוי.
מועדון הגלישה מארגן מסיבות חוף פעמיים בשבוע בקיץ. הקהל ברובו מורכב מגולשים כמובן.
בכפר יש כמה מסעדות ויש בהן אוכל יווני וגם תיירותי. יש בר אחד, וגם כאן רוב המבלים יהיו מבין הגולשים ועובדי המקום. זה מבטיח אווירה טובה והרבה דיבורי גלישה.
גלישת קייט:
אפשרי באותו החוף. אין הפרדה ברורה בין הקייטים לגלשנים. הצד של המים החלקים הוא יותר אטרקטיבי למתחילים, אך צריך לזכור שהרוח סוחפת לעומק הים, ובלי סירת חילוץ ויכולת חידוד זה בעייתי לגלוש שם. הצד של הגלים הוא יותר בטוח, פחות צפוף ולדעתי יותר מתאים לקייטים. זה לא מקום ששווה לבוא אליו במיוחד בשביל התנאים, אך אפשר כמובן ליהנות בו.
דברים אחרים לעשות:
פרסוניסי הוא בעיקר מקום לגלישה. אם רוצים לגוון, מומלץ לשכור רכב ולטייל קצת באי. בצד המזרחי אפשר למצוא חופי רחצה טובים, נעימים ולא צפופים. הצד המערבי הוא יותר ירוק והררי. אפשר גם להגיע לאתרי התיירות הנפוצים של רודוס כמו לינדוס והעיר רודוס, אך לשקול האם שווה להקריב עבורם יום גלישה.
שורה תחתונה:
גלישה, גלישה, גלישה!
מומלץ למי שרוצה להשתפר ולקבל את חוויית הגלישה המלאה כולל הבילויים והאווירה. מקום מיוחד, אך קצת קשה לחברים ובני זוג שאינם גולשים.

3. רודוס – העיר
הכי קל להגיע, הכי זול. לא מומלץ כיעד לחופשת גלישת רוח!
וידוי – לא גלשתי רוח בעיר ולא עברתי בכל הנקודות, אך הסתובבתי בחוף וראיתי את התנאים.
העיר רודוס עמוסה להחריד. בעיות חניה, קנסות ופקחים, חופי רחצה צפופים, עומס יתר של מסעדות בעלות תפריט זהה וחנויות שמוכרות עוד מאותו דבר. יכול להיות נחמד למי שאוהב את זה, אבל זה לא מקום טוב לגלישת רוח.
מועדוני הגלישה נמצאים מחוץ לעיר, באזור התיירותי Ixia. הרוח היא סייד-און-שור מצד שמאל והתנאים מזכירים את חוף הדיימונד בכנרת, כולל גלי הרוח הטובים בעיקר לקפיצות. הרוח סובלת מאותה בעיה – הר גבוה הנמצא בעורף החוף ועוצר את הרוח המתקרבת לחוף. אני הגעתי מפרסוניסי, שם היתה רוח של מעל 20 קשר וברודוס לא היה יותר מ-12. לגולשי קייט האזור יותר אטרקטיבי.
למי שמתעקש – לקנות "דיל" לרודוס, לרדת לחוף ולמצוא מועדון גלישה.
צריך לקחת בחשבון שביקור בעיר רודוס, חופיה והעיר העתיקה מחייב נסיעה. מונית, אוטובוס, קטנוע או רכב שכור. כולם נדחקים לכבישים הצרים ומגיעים בסוף.

4. נקסוס naxos
יעד פחות נגיש ומוכר, אך שווה ביקור. למשקיענים.
לא הספקתי לבקר בנקסוס. המידע שכתבתי כאן נלקח מאתרי האינטרנט וקשר שיצרתי עם מועדוני הגלישה.
תנאי הגלישה:
גם כאן – שני אתרי גלישה במקום אחד!
שני מפרצים סמוכים. האחד פתוח לגלים ולרוח והשני מוגן ע"י ריף חיצוני.
גלים של 1-2.5 מ' במפרץ הפתוח יוצרים תנאים טובים לקפיצות ורכיבה על גלים (side on shore). מים שטוחים ועומק עמידה במפרץ הפנימי יוצרים תנאים נוחים לגולשי פרי-רייד, פרי-סטייל, מתחילים ולכל תרגול של טכניקות גלישה.
מועדון גלישה: http://www.flisvos-sportclub.com" onclick="window.open(this.href);return false;
מועדון וחוף הגלישה נמצאים סמוך לעיר, מרחק מספר דקות הליכה. נוח לכל מה שלא קשור לגלישה.
הגעה לנקסוס:
טיסות – דרך אתונה ומשם טיסת המשך לנקסוס, או במעבורת. מעבורת מהירה עושה את הדרך בכ-3 שעות, מעבורת רגילה בזמן כפול.
אפשרות 2: טיסה לסנטוריני, ומשם במעבורת של 1-3 שעות. במקרה כזה יש להעביר לילה בסנטוריני.
שדה התעופה המקומי והנמל נמצאים שניהם סמוך לאתר הגלישה. אין צורך ברכב בנקסוס.
גלישת קייט:
קייטים לא יכולים לגלוש בלגונה ובחוף עם הגלים, בגלל הסמיכות לשדה התעופה. חוף הקייטים נמצא ב-mikri vigla, כ- 18 ק"מ מנקסוס. במקום יש מלון, מועדון קייטים המשכיר ציוד ומלמד וכן מועדון גלישת רוח. מועדון הגלישה מארגן הסעה יומית לחוף וחזרה, או שאפשר לשכור רכב. יש חופים נוספים, בצפון האי, בהם יש גלים והם מתאימים לגולשי קייט מתקדמים. גם כאן מארגן המועדון טיולי גלישה או שמשתמשים ברכב השכור.
דברים אחרים לעשות:
מועדון הגלישה משכיר גם אופניים ומארגן טיולים. האי נראה יפה למדי ונראה ששווה להקדיש לעניין איזה חצי יום.
שורה תחתונה:
תנאי הגלישה המגוונים והטובים ביותר וסמיכות לעיר ולנוחות שבה, אך כמו שאמרתי – למשקיענים (בגלל הדרך הארוכה ויקרה יחסית).

אירגון חופשת גלישה:
מומלץ להזמין מראש את המלון ואת ציוד הגלישה. העונה ביוון קצרה יחסית ועמוסה. זו גם הסיבה שמועדוני הגלישה לא נוהגים לתת הנחות ופחות פתוחים לקומבינות האהובות עלינו. מצד שני – זה קרוב...
טיסה ישירה ליעד היא יתרון גדול ומאפשרת ניצול מקסימלי של הזמן לגלישה. איים אליהם אין טיסה ישירה (כמו נקסוס, פארוס ועוד רבים אחרים) מחייבים טיסה דרך אתונה או אי אחר, ואז יש לקחת בחשבון כחצי יום להגעה ועוד חצי יום לחזרה.
בחלק מהמקומות שהוזכרו כאן אפשר להיעזר בי לצורך הזמנת המלון וציוד הגלישה.
סדנאות גלישת רוח:
סדנאות גלישה בהדרכתי מתקיימות באיי יוון בחודשי הקיץ, בד"כ בתחילת ובסוף העונה.
החל משנת 2010 התקיימו סדנאות בפרסוניסי ובקפלוס ביוני ובתחילת ספטמבר.
תנאי הגלישה, המועדונים והאווירה הופכים את איי יוון ליעד מעולה בשבילי להעברת סדנאות, בהם ניתן להתקדם ברמה באופן משמעותי וליהנות באמת מגלישת רוח.
פרטים על הסדנאות וסקירה על יעדים נוספים בעולם בקישור: http://www.yamia.co.il/128415/windsurfi ... -vacations" onclick="window.open(this.href);return false;

שורה תחתונה: אני ממליץ!!!

חופשה מהנה לכולם ושתהיה רוח
נערך לאחרונה על ידי alonkaplan ב 29 יולי 2012, 16:25, נערך 6 פעמים בסך הכל.
אלון קפלן - הדרכת גלישה
גלישת רוח, גלים, sup
שעורים / קורסים / סדנאות
סדנאות גלישת רוח בחו"ל
052-3230144
http://www.yamia.co.il" onclick="window.open(this.href);return false;
סמל אישי של משתמש
צביקה
הודעות: 209
הצטרף: 31 דצמבר 2006, 19:15

גלישה באי יוון

שליחה על ידי צביקה »

אלון תודה על הכתבה המושקעת
סמל אישי של משתמש
zorkin
הודעות: 1086
הצטרף: 02 יולי 2007, 20:19
מיקום: רמת יוחנן
יצירת קשר:

שליחה על ידי zorkin »

כל הכבוד באמת , עכשיו יש על מה לפנטז.
סמל אישי של משתמש
צביקה
הודעות: 209
הצטרף: 31 דצמבר 2006, 19:15

kefalos

שליחה על ידי צביקה »

אני כבר מהבוקר מזיל ריר איזה תמונות יפות

http://www.kefaloswindsurfing.com/Kefal ... llery.html
נערך לאחרונה על ידי צביקה ב 25 יוני 2009, 15:57, נערך פעם 1 בסך הכל.
סמל אישי של משתמש
paltinet
הודעות: 167
הצטרף: 24 יולי 2008, 20:36
מיקום: 47 דקות רחוקות מידי מבת גלים
יצירת קשר:

שאלה גסה

שליחה על ידי paltinet »

אלון איפה תה עובד?
כמה ילדים יש לך שאתה יכול ככה להסתובב בעולם ולהנות מתנאי גלישה מעולים?

כמו שאמרה לי גולשת חיפאית "צריך לדעת להיוולד לאבא הנכון בזמן הנכון"


תמשיך כך ואולי תחבור ליוסי מפורום קייטסייט
סמל אישי של משתמש
alonkaplan
הודעות: 874
הצטרף: 14 ינואר 2006, 08:00
יצירת קשר:

שליחה על ידי alonkaplan »

פלטי -
עבודה - מדריך גלישה ושייט. מקיים חוגי גלישת גלים ורוח לילדים במשך כל השנה וכל עונה. אתה יכול להסתכל באתר שלי (לינק למטה)
ילדים - בין 40 ל-60. תלוי בעונה. די הרבה, אבל אף אחד מהם לא שלי. במלים אחרות - לא נשוי ואין ילדים, אבל לא בגלל זה אני נוסע.
בשנה האחרונה הוספתי מדריך שיעבוד איתי וכך אני יכול מדי פעם ליסוע מבלי לפגוע בפעילות החוגים.
הנסיעות האלו נותנות לי הזדמנות להדריך גם מבוגרים, קהל שאני כמעט ולא מגיע אליו ביום-יום.
זה נכון שלא צריך ליסוע בשביל לגלוש, אבל כשנוסעים - בטוח גולשים!
אלון קפלן - הדרכת גלישה
גלישת רוח, גלים, sup
שעורים / קורסים / סדנאות
סדנאות גלישת רוח בחו"ל
052-3230144
http://www.yamia.co.il" onclick="window.open(this.href);return false;
סמל אישי של משתמש
dodo
הודעות: 16
הצטרף: 21 יוני 2006, 08:31

שליחה על ידי dodo »

ממליץ על נקסוס
שווה את המאמץ להגיע לאי
סדר יום קשה בנקסוס
מתעוררים ב 6 בבוקר מהרוח ואפשר לגלוש עד לשקיעה למי שיש כוח
לקחת רק קייט 9 ומטה

תמונה חוף בmikri vigla

תמונה
סמל אישי של משתמש
orih
הודעות: 272
הצטרף: 21 דצמבר 2005, 08:00

שליחה על ידי orih »

אלון, תודה על ההשקעה. מסדר לי את המחשבות לקראת הקיץ :D
סמל אישי של משתמש
aharon
הודעות: 1903
הצטרף: 11 ינואר 2006, 08:00

שליחה על ידי aharon »

קפלן - קפלוס :fr4:
אני תוהה אם זה הקפלן שאני מכיר ממעגן מיכאל או שמדובר באיל יווני שרכש לו אי ביוון ומעביר את הפעילות לשם ???
בכל אופן אי אפשר להתעלם מהדימיון בשם.
אלון! תודה על סקירה מדהימה של האים ביוון עושה חשק לקפוץ לשבוע.
erany
הודעות: 9
הצטרף: 12 נובמבר 2006, 14:22

מה לגבי סנטוריני?

שליחה על ידי erany »

שבוע הבא אני אמור לבלות שם חופשה רומנטית...
יש מצב לגלישת קייט?
אם כן זה בהחלט ישדרג את החופש...
:lol:

ערן.
סמל אישי של משתמש
הדר
הודעות: 815
הצטרף: 24 דצמבר 2005, 08:00
מיקום: חיפה

שליחה על ידי הדר »

אלון

איזה כתבה ! וואוו ! לא רק אינפו' מעניינת , גם כושר כתיבה מדליק ! :fd:

מקנה בכל מי שיש לו הזדמנות "ליפול לידיים שלך" וללמוד ממך גלישת-רוח.
פשוט מורה מדהים !- - :msw2:


אגב,בנוגע לעיר רודוס, יש כמה מועדוני גלישת-רוח מעולים.ככל שמדרימים לכיוון שדה-התעופה, הרוח נעשית טובה ויציבה מאד.
---------------------------------------
הדר . 052-2414444 . חיפה
---------------------------------------

משפט סיני עתיק :"גרם אחד של תרגול עולה על טונה של תאוריה"
סמל אישי של משתמש
zorkin
הודעות: 1086
הצטרף: 02 יולי 2007, 20:19
מיקום: רמת יוחנן
יצירת קשר:

שליחה על ידי zorkin »

זה בדיוק העניין, כאשר חושבים על עניין התקציב (חברי קיבוץ למשל) אז אם גלישה ברודוס - העיר זה רלוונטי, אפשר למצוא דילים של טיסה + מלון ב 400 דולר , לעומת שאר המקומות שאליהם אין דילים ואז הטיסה והלינה הם נפרדים והמחיר יכול להיות כפול.

אז מה זה אומר לגלוש ברודוס?? זה נורא מבחינת הציפיפות של התיירים? בגלל הרוח ? בגלל המועדונים??
סמל אישי של משתמש
alonkaplan
הודעות: 874
הצטרף: 14 ינואר 2006, 08:00
יצירת קשר:

שליחה על ידי alonkaplan »

לזורקין -
לצאת לחופשת גלישה ולחסוך בכסף זה שני דברים שקצת סותרים אחד את השני.
חופשת הגלישה מעבר לים הזולה ביותר שתמצא היא ברודוס. לדעתי, תנאי הגלישה שם הם לא כאלו טובים כמו שהיית מצפה למצוא כשאתה נוסע ל"חופשת גלישה", אבל ברור שאפשר ליסוע לשם וגם ליהנות ולהשתפר.
אני יכול להציע לך שתי אפשרויות אחרות -בישראל:
1. כנרת. מוכרת לך היטב.
להקדיש שבוע רצוף בו עובדים חצי יום בלבד,או שלא עובדים ונוסעים לגלוש במספר חופים (אפשר לשלב בזה גם את בת גלים). בחלק מהימים אפשר גם לצרף את המשפחה לחיזוק מעמד הגלישה והמשפחתיות.
2. אילת. כמו ליסוע לחו"ל, אבל בישראל. ממלכת הפריסטייל שלנו.
עדיף לא ליסוע בשיא העונה בגלל הצפיפות, אבל אם כבר באוגוסט, אז מומלץ בזמן פסטיבל "ג'ז בים האדום". תחשוב על זה - בסוף יום גלישה לשבת עם בירה מול הרי אדום המאדימים בשקיעה ולשמוע ג'ז. נפלא...
אלון קפלן - הדרכת גלישה
גלישת רוח, גלים, sup
שעורים / קורסים / סדנאות
סדנאות גלישת רוח בחו"ל
052-3230144
http://www.yamia.co.il" onclick="window.open(this.href);return false;
סמל אישי של משתמש
tsahih
הודעות: 407
הצטרף: 18 דצמבר 2005, 08:00

שליחה על ידי tsahih »

כתבה נהדרת, רק כמה תיקונים קלים
ברודוס העיר יש כמה מועודונים בלאי, אבל באיאליסוס מתחת לבלו הוריזן יש מועדונים פצצה של הגרמני יורגן (חבר של דוכס ;-) בכלל דוכס ברודוס הוא סלב)
המועדון ענק בעיקר גלשני F2 ומפרשי NORTH אבל בתוספת מחיר אפשר לקבל גם JP ו NP ישנם 4-5 מועדונים כולם בבעלותו וביאזור של בערך ק"מ. המזרחי ביותר נמצא מתחת לתחנת רוח ומצוין למתחילים. הוא גם היה האהוב עלי מכיוון שהיה מאוד שקט. מעבר לכביש נמצא הסרף האוס של אותו גרמני, חדרים ב25 יורו.
בנקסוס לא גלשתי אבל המועדון יחסית אינטימי ועם אווירה טובה נדמה לי בעיקר RRD
שנה שעברה שהיתי כחודש וחצי באיאליסוס, וברגע שמתמקמים נכון החופשה היא חוויה נחמדה ביותר, וריבוי התירים מעיד גם על ריבוי תירות, שהרבה מהן שכחו איזה חלק של הבגד ים בבית- מה שאומר שלא סובלים...
תנאי הגלישה הם כמו בכנרת רק שלא חם בכלל בגלל הבריזה התמידית והמים היותר קרירים. רוח מתחילה ב10-11 ועד 5-6 בערב
הייתי עם 5מ בלבד וגלשתי 80%
תהנו
arik123
הודעות: 1
הצטרף: 08 אוגוסט 2010, 11:04

Re: גלישה באיי יוון

שליחה על ידי arik123 »

יופי של פורום. נשמע שיש עם מי להחליף אינפורמציה חשובה. אז איפה מומלץ להיות אם באים עם הבת זוג ורוצים גם להנות מגלישה טובה וגם לבלות קצת ולטייל ?
שלח תגובה