למה ספין אאוט?
למה ספין אאוט?
ציוד - קוואטרו FW 95 ליטר 2006
סנפיר wave ''29.
רמה - עד עכשיו סבבה לשני הצדדים(עד עכשיו).
לפני כ חודשיים ירידה מ130 ליטר לנפח 95 עם ניסיון של מספר גלשני 100 ליטר.
הבעיה - בכל שלב של נסיון לעליה לפלנינג כל דחיפה קלה מצידי של הרגל האחורית ע"מ לחדד הגלשן: 1. ספין אאוטים קטנים 2. עליה לרוח בסופו של דבר 3. הכרזה שהיום היה זבל.
ניסיונות לפתרון: הזזת של הרצועות למקומות שונים, משחק עם גובה המנור(בד"כ גולש איתו הכי גבוה שיש(קצה השרוול)), קללות, הטיית משקל לרגל הקדמית כנראה לא יותר מדי בהצלחה.
חשוב לציין: בהתחלה הכל היה להיט, פעמיים ראשונות היו מושלמות.
קשה מאוד לשחזר את תנוחת הגלישה מהגלשן הגדול יותר - רגל אחורית ישרה ב UPWIND, גוף בצורת 7 וכו'.
מצע לדיון: האם הבעיה בהצבת הרצועות?מה הרצוי?
האם הבעיה בהרכבת הציוד/גובה מנור?
סנפיר wave ''29.
רמה - עד עכשיו סבבה לשני הצדדים(עד עכשיו).
לפני כ חודשיים ירידה מ130 ליטר לנפח 95 עם ניסיון של מספר גלשני 100 ליטר.
הבעיה - בכל שלב של נסיון לעליה לפלנינג כל דחיפה קלה מצידי של הרגל האחורית ע"מ לחדד הגלשן: 1. ספין אאוטים קטנים 2. עליה לרוח בסופו של דבר 3. הכרזה שהיום היה זבל.
ניסיונות לפתרון: הזזת של הרצועות למקומות שונים, משחק עם גובה המנור(בד"כ גולש איתו הכי גבוה שיש(קצה השרוול)), קללות, הטיית משקל לרגל הקדמית כנראה לא יותר מדי בהצלחה.
חשוב לציין: בהתחלה הכל היה להיט, פעמיים ראשונות היו מושלמות.
קשה מאוד לשחזר את תנוחת הגלישה מהגלשן הגדול יותר - רגל אחורית ישרה ב UPWIND, גוף בצורת 7 וכו'.
מצע לדיון: האם הבעיה בהצבת הרצועות?מה הרצוי?
האם הבעיה בהרכבת הציוד/גובה מנור?
"As soon as I land from a little chop hop, my fin just lets loose; feels like I don't even have a fin on!"
"I am blazing along, and just start to jibe, and wooooah!!, I have lost my steering!"
What is spinout? Spin-out, cavitation, ventilation, slip-sliding,...whatever you want to call it, it is not fun. In order to prevent it, it may be helpful to know what causes it. Spin-out is caused by air reaching the low pressure side of the your fin. It sneaks in from the back of your board when you least expect it. The harder the sailor pushes against the fin, the more vacuum (or low pressure) is created on the windward (upwind) side of the fin. Water rushes faster and faster past the fin struggling to remain attached to the surface of the fin, looking for an opportunity to separate from the fin. This can easily occur if air enters the equation, for example if the board becomes even slightly airborne. Once a channel of air is made from the fin to the back of the board, it is quite difficult to get rid of it. At this point, the fin becomes totally useless, and no longer functions like is should.
How do I get rid of it, once it starts? Once you are spinning out, usually you are totally out of control, and either fall, or slow down to sub-planing speeds so that the water can re-attach to the board. Here are a couple advanced techniques to try next time you spin-out:
Bear off the wind and sheet out while pulling the board back beneath you with your feet, so the fin is "slicing" through the water rather than pushing it.
Chop hop your board (while spinning out). Sounds tricky, but with some practice it will allow you to correct the spinout without falling off a plane. Chop hop like any other (without pushing against the fin) and while in the air bear off a little and pull the tail underneath you. It is important to land in a way that your board is not putting any lateral pressure on the fin, or you will be spun out all over again.
Here are some suggestions to reduce the frequency of spin-out.
Slice the water when landing
When jumping (or even getting your board out of the water 1 inch) you provide a path for the air to travel to your fin. In order to close this path, you need to bear off (turn downwind) in the air, so that when you land, your fin slices through the water, and eliminates the opportunity of the air to reach your fin. After your board is back covering the water, you can redirect your board.
Absorb the bumps
Another helpful hint is to bend your back leg a bit to help absorb the chop, and keep your board covering the surface of the water. Bending your back left also puts a bit more downward pressure on the back of the board, and also helps keep the air channel closed.
Move your fin forward
Moving your fin a bit forward, and away from the tail (where the air comes in), helps. Also having a cutout on the back of your fin increases the distance from the tail to the back of the fin, yet doesn't effect the center of resistance (effective location) of the fin. The concept of the flapper you may have read about for the tails of race boards is based on the principle of keeping the area behind the fin covered so air can't easily reach the fin.
Move your mast base back
Moving your mast base further back in the track will position your sail more upright (not tipped way back behind your board), and may reduce the pressure you put on your back foot.
Use a slotted fin
If all of these things fail, you can always use a slotted fin. A slotted fin forces water through out the slot and constantly clears the air off the low pressure side of the fin, and as a result, keeps you from spinning out. The disadvantage of slotted fins is drag.
If you are using a blade fin they can be fairly "high strung". This type of fin has a short chord length (length from front of back of the fin as the water travels), which has low drag, and provides a lot of lift (gets you upwind), but is a difficult fin to use in low speeds, and is hard to control at most speeds.
"I am blazing along, and just start to jibe, and wooooah!!, I have lost my steering!"
What is spinout? Spin-out, cavitation, ventilation, slip-sliding,...whatever you want to call it, it is not fun. In order to prevent it, it may be helpful to know what causes it. Spin-out is caused by air reaching the low pressure side of the your fin. It sneaks in from the back of your board when you least expect it. The harder the sailor pushes against the fin, the more vacuum (or low pressure) is created on the windward (upwind) side of the fin. Water rushes faster and faster past the fin struggling to remain attached to the surface of the fin, looking for an opportunity to separate from the fin. This can easily occur if air enters the equation, for example if the board becomes even slightly airborne. Once a channel of air is made from the fin to the back of the board, it is quite difficult to get rid of it. At this point, the fin becomes totally useless, and no longer functions like is should.
How do I get rid of it, once it starts? Once you are spinning out, usually you are totally out of control, and either fall, or slow down to sub-planing speeds so that the water can re-attach to the board. Here are a couple advanced techniques to try next time you spin-out:
Bear off the wind and sheet out while pulling the board back beneath you with your feet, so the fin is "slicing" through the water rather than pushing it.
Chop hop your board (while spinning out). Sounds tricky, but with some practice it will allow you to correct the spinout without falling off a plane. Chop hop like any other (without pushing against the fin) and while in the air bear off a little and pull the tail underneath you. It is important to land in a way that your board is not putting any lateral pressure on the fin, or you will be spun out all over again.
Here are some suggestions to reduce the frequency of spin-out.
Slice the water when landing
When jumping (or even getting your board out of the water 1 inch) you provide a path for the air to travel to your fin. In order to close this path, you need to bear off (turn downwind) in the air, so that when you land, your fin slices through the water, and eliminates the opportunity of the air to reach your fin. After your board is back covering the water, you can redirect your board.
Absorb the bumps
Another helpful hint is to bend your back leg a bit to help absorb the chop, and keep your board covering the surface of the water. Bending your back left also puts a bit more downward pressure on the back of the board, and also helps keep the air channel closed.
Move your fin forward
Moving your fin a bit forward, and away from the tail (where the air comes in), helps. Also having a cutout on the back of your fin increases the distance from the tail to the back of the fin, yet doesn't effect the center of resistance (effective location) of the fin. The concept of the flapper you may have read about for the tails of race boards is based on the principle of keeping the area behind the fin covered so air can't easily reach the fin.
Move your mast base back
Moving your mast base further back in the track will position your sail more upright (not tipped way back behind your board), and may reduce the pressure you put on your back foot.
Use a slotted fin
If all of these things fail, you can always use a slotted fin. A slotted fin forces water through out the slot and constantly clears the air off the low pressure side of the fin, and as a result, keeps you from spinning out. The disadvantage of slotted fins is drag.
If you are using a blade fin they can be fairly "high strung". This type of fin has a short chord length (length from front of back of the fin as the water travels), which has low drag, and provides a lot of lift (gets you upwind), but is a difficult fin to use in low speeds, and is hard to control at most speeds.
- carmicarmi
- הודעות: 3525
- הצטרף: 06 דצמבר 2005, 08:00
- איזה_גולש_אתה: גולש קייט
- מיקום: חיפה, בירת הגלישה של ישראל
תקציר בעברית של ההסבר המעולה שיש כאן באנגלית + תוספת קטנה:
ספין אאוט של הסנפיר הוא למעשה 'הזדקרות' של הכנף (תופעה ידועה בתעופה).
הסנפיר פועל כמו כנף מטוס מתחת למים ויוצר עילוי.
העילוי מצליח להחזיק את כל הלחץ של הגולש וככל שהמהירות יותר גדולה כך ההתנגדות שלו גוברת.
הזדקרות הסנפיר נוצרת כאשר הזרימה על גבי הכנף מופרת ונוצרות מערבולות.
זה קורה כתוצאה מקצף שנכנס או לחץ גדול מדי במהירות נמוכה מדי.
כדי לאזן את הזרימה צריך לרדת קצת מהרוח, לשחרר לחץ או להקפיץ את הגלשן כך שהאויר ייצא.
הנה הסבר מקצועי על הזדקרות של כנף המטוס (אבל בגדול זה אותו הדבר - האוירון פשוט נופל)
שימו לב להסבר HOW TO RECOVER שהוא מאד דומה למה שצריך לעשות בגלשן.
ההסבר המלא:
http://www.eng.fsu.edu/~dommelen/resear ... rfoil.html
רגע ההזדקרות - במקרה שלנו, אם מסתכלים על הסנפיר מלמעלה, התרשים מדמה גלשן במפנה ימני:
ספין אאוט של הסנפיר הוא למעשה 'הזדקרות' של הכנף (תופעה ידועה בתעופה).
הסנפיר פועל כמו כנף מטוס מתחת למים ויוצר עילוי.
העילוי מצליח להחזיק את כל הלחץ של הגולש וככל שהמהירות יותר גדולה כך ההתנגדות שלו גוברת.
הזדקרות הסנפיר נוצרת כאשר הזרימה על גבי הכנף מופרת ונוצרות מערבולות.
זה קורה כתוצאה מקצף שנכנס או לחץ גדול מדי במהירות נמוכה מדי.
כדי לאזן את הזרימה צריך לרדת קצת מהרוח, לשחרר לחץ או להקפיץ את הגלשן כך שהאויר ייצא.
הנה הסבר מקצועי על הזדקרות של כנף המטוס (אבל בגדול זה אותו הדבר - האוירון פשוט נופל)
שימו לב להסבר HOW TO RECOVER שהוא מאד דומה למה שצריך לעשות בגלשן.
ההסבר המלא:
http://www.eng.fsu.edu/~dommelen/resear ... rfoil.html
רגע ההזדקרות - במקרה שלנו, אם מסתכלים על הסנפיר מלמעלה, התרשים מדמה גלשן במפנה ימני:
נערך לאחרונה על ידי carmicarmi ב 08 אוגוסט 2007, 13:20, נערך 2 פעמים בסך הכל.
- carbon fiber
- הודעות: 1951
- הצטרף: 29 דצמבר 2006, 17:37
- מיקום: במדבר הכחול
- hadaryuval
- הודעות: 1144
- הצטרף: 23 אוקטובר 2006, 18:47
נו נו
אחד הדברים שיוכלים להשתנות היו - מיקום הקרדן
האם שינית סנפיר ? האם מיקמת אותו מחדש (הוא במיקום קבוע או מסילה?)
האם גלשת אז עם מפרש קטן ועכשיו עם גדול?
שים לב לזה, הסנפיר ומיקומו, מיקום הקרדן, לא אחורה מידי זה קריטי
תהנה
האם שינית סנפיר ? האם מיקמת אותו מחדש (הוא במיקום קבוע או מסילה?)
האם גלשת אז עם מפרש קטן ועכשיו עם גדול?
שים לב לזה, הסנפיר ומיקומו, מיקום הקרדן, לא אחורה מידי זה קריטי
תהנה
יובק'ה - 0544-982999
יש לך למכירה ציוד משומש ? אל תהיה נואש!
לפורום המשומשים של יובק'ה פנית? את הציוד יותר לא ראית
לכל שאלה או בקשה תשובה:
hadar.yuval@gmail.com
-------------------------------------------
יש לך למכירה ציוד משומש ? אל תהיה נואש!
לפורום המשומשים של יובק'ה פנית? את הציוד יותר לא ראית
לכל שאלה או בקשה תשובה:
hadar.yuval@gmail.com
-------------------------------------------
- carmicarmi
- הודעות: 3525
- הצטרף: 06 דצמבר 2005, 08:00
- איזה_גולש_אתה: גולש קייט
- מיקום: חיפה, בירת הגלישה של ישראל
-
- הודעות: 300
- הצטרף: 19 אוקטובר 2006, 19:28
- alonkaplan
- הודעות: 874
- הצטרף: 14 ינואר 2006, 08:00
- יצירת קשר:
עמית, אחינו, דודנו, יקירנו
אנסה לעזור לך עם בעיית הספין אאוט דוקא מכיוון הגורם האנושי.
לדעתי, רוב הגולשים לא ידעו לזהות את ההבדלים במיקום שונה של התורן או הסנפיר, מה גם שבהרבה גלשנים מיקום הסנפיר קבוע ומסילות התורן בימינו קצרות בהרבה משהיו בעבר.
גולשים שלא חוו עדיין פלנינג לא יודעים מה זה ספין אאוט, אז בשבילם - מדובר בהחלקה של הגלשן על הצד תוך תחושה של איבוד אחיזה במים, כפי שכרמי הסביר, כתוצאה מבועת אוויר שמפריעה לזרימת המים על הסנפיר.
כך שאם אתה סובל מספין אאוט תתעודד! לפחות אתה בפלנינג...
לדעתי, לתנוחת הגולש יש השפעה מכרעת על היווצרות ספין אאוט. הראיה - גולשים מתקדמים כמעט ולא מוטרדים מהתופעה. תנוחה מאומצת, תוך השקעת הרבה כוח ברגליים ובעיקר ברגל האחורית עוזרת לספין. תנוחת גלישת פרי רייד, כלומר רגליים ישרות ואגן מעט בולט החוצה יוצרת אף היא לחץ מכיוון הרגליים על דופן הגלשן ועוזרת לו להידחף הצידה. תנוחה זו מומלצת לגולשים מנוסים שכבר יודעים איך להימנע מספין אאוט.
הבעיה מורגשת יותר בים צ'ופי - גלים קצרים ומהירים וברוח חזקה, דוגמת הכנרת או מזרחית בים. תנאים אלו דורשים שליטה טובה בגלשן, שאם אינה קיימת ניכנס לספין אאוט בקלות.
אז מה לעשות? קודם כל לשים לב ולשפר את תנוחת הגלישה, כפי שהזכרת את התנוחה שנהנית ממנה בגלשן הגדול. העמידה על הגלשן צריכה להיות קלילה ומשוחררת, כמעט נטולת מאמץ. שחרר ברקסים ותן לגלשן לקחת אותך. עמוד בצורה זקופה יחסית ולא לשכב על המים.
איך לצאת מזה? להאט את הגלשן ולהעביר משקל קדימה, בכדי לנעוץ את הסנפיר מחדש במים וללא בועות אוויר מסביבו. כדאי לעשות את זה גם אם מרגישים אובדן שליטה בגלשן, עוד לפני הספין אאוט.
והכי חשוב - להמשיך לגלוש. יש הרבה דברים שנפתרים מהניסיון.
בהצלחה ועדכן אותנו בהתקדמות.
אנסה לעזור לך עם בעיית הספין אאוט דוקא מכיוון הגורם האנושי.
לדעתי, רוב הגולשים לא ידעו לזהות את ההבדלים במיקום שונה של התורן או הסנפיר, מה גם שבהרבה גלשנים מיקום הסנפיר קבוע ומסילות התורן בימינו קצרות בהרבה משהיו בעבר.
גולשים שלא חוו עדיין פלנינג לא יודעים מה זה ספין אאוט, אז בשבילם - מדובר בהחלקה של הגלשן על הצד תוך תחושה של איבוד אחיזה במים, כפי שכרמי הסביר, כתוצאה מבועת אוויר שמפריעה לזרימת המים על הסנפיר.
כך שאם אתה סובל מספין אאוט תתעודד! לפחות אתה בפלנינג...
לדעתי, לתנוחת הגולש יש השפעה מכרעת על היווצרות ספין אאוט. הראיה - גולשים מתקדמים כמעט ולא מוטרדים מהתופעה. תנוחה מאומצת, תוך השקעת הרבה כוח ברגליים ובעיקר ברגל האחורית עוזרת לספין. תנוחת גלישת פרי רייד, כלומר רגליים ישרות ואגן מעט בולט החוצה יוצרת אף היא לחץ מכיוון הרגליים על דופן הגלשן ועוזרת לו להידחף הצידה. תנוחה זו מומלצת לגולשים מנוסים שכבר יודעים איך להימנע מספין אאוט.
הבעיה מורגשת יותר בים צ'ופי - גלים קצרים ומהירים וברוח חזקה, דוגמת הכנרת או מזרחית בים. תנאים אלו דורשים שליטה טובה בגלשן, שאם אינה קיימת ניכנס לספין אאוט בקלות.
אז מה לעשות? קודם כל לשים לב ולשפר את תנוחת הגלישה, כפי שהזכרת את התנוחה שנהנית ממנה בגלשן הגדול. העמידה על הגלשן צריכה להיות קלילה ומשוחררת, כמעט נטולת מאמץ. שחרר ברקסים ותן לגלשן לקחת אותך. עמוד בצורה זקופה יחסית ולא לשכב על המים.
איך לצאת מזה? להאט את הגלשן ולהעביר משקל קדימה, בכדי לנעוץ את הסנפיר מחדש במים וללא בועות אוויר מסביבו. כדאי לעשות את זה גם אם מרגישים אובדן שליטה בגלשן, עוד לפני הספין אאוט.
והכי חשוב - להמשיך לגלוש. יש הרבה דברים שנפתרים מהניסיון.
בהצלחה ועדכן אותנו בהתקדמות.
אלון קפלן - הדרכת גלישה
גלישת רוח, גלים, sup
שעורים / קורסים / סדנאות
סדנאות גלישת רוח בחו"ל
052-3230144
http://www.yamia.co.il" onclick="window.open(this.href);return false;
גלישת רוח, גלים, sup
שעורים / קורסים / סדנאות
סדנאות גלישת רוח בחו"ל
052-3230144
http://www.yamia.co.il" onclick="window.open(this.href);return false;
- hadaryuval
- הודעות: 1144
- הצטרף: 23 אוקטובר 2006, 18:47
סיכום
הי עמית ,
כל מה שנאמר פה נכון
רון אומר : סט אף של המערך, זה מאוד נכון,
ב 5.8 אין בעיה וב 5 יש, זה סביר , בדוק שהציוד שלך מתאים למערך 5, אם כן בדוק שאתה מותח את ה5 כמו שצריך.
בגלל שהסנפיר קבוע, ואת הרצועות קשה מאוד להזיז(והם טובות במיקום ל 5. , נותא לוודא שהמערך מתאים למפרש 5, מתוח כנדרש, בלי שישאר גובה בינו לבין הגלשן (מתוך עד סוף המאריך בלי יותר מ 2-3 ס"מ חוט).
קפלן אומר "שנה תנוחה" , זה נכון מאוד אבל קשה (שחק קצת זוז וווו...) אבל שינוי מיקום קרדן בעצם משנה גם קצת את התנוחה, שחק איתו- הוא לא אמור להיות בדיוק באותו מקום של ה 5.8, תידע שכל 2 ס"מ בקרדן משנים מאוד לא סתם יש שם מסילה , המסילה הזו היא נוסחא של משקל,עוצמת רוח,סוג הים (חלק לא חלק),מיקום הרצועות , סוג המערך , לא ניתן ל"חשב" מיקום קרדן אבל ההבדל שמים וארץ בין קרדן ממוקם נכון וכזה שלא, אז שחק קצת נסה קצת קדימה - תרגיש גלשן נוח יותר לא מקפץ אבל יותר איטי (מתאים לכנרת לים קופצני), ונסה קצת אחורה אם אתה מרגיש שאתה "נבלם" לא נכנס לפלייניג , נסה .
אל תשכח למתוח היטב את המפרש ולוודא שהמערך מתאים לדרישות שמופיעות על המפרש.
ותמצא לך עציץ להצטלם איתו.
צ'או
כל מה שנאמר פה נכון
רון אומר : סט אף של המערך, זה מאוד נכון,
ב 5.8 אין בעיה וב 5 יש, זה סביר , בדוק שהציוד שלך מתאים למערך 5, אם כן בדוק שאתה מותח את ה5 כמו שצריך.
בגלל שהסנפיר קבוע, ואת הרצועות קשה מאוד להזיז(והם טובות במיקום ל 5. , נותא לוודא שהמערך מתאים למפרש 5, מתוח כנדרש, בלי שישאר גובה בינו לבין הגלשן (מתוך עד סוף המאריך בלי יותר מ 2-3 ס"מ חוט).
קפלן אומר "שנה תנוחה" , זה נכון מאוד אבל קשה (שחק קצת זוז וווו...) אבל שינוי מיקום קרדן בעצם משנה גם קצת את התנוחה, שחק איתו- הוא לא אמור להיות בדיוק באותו מקום של ה 5.8, תידע שכל 2 ס"מ בקרדן משנים מאוד לא סתם יש שם מסילה , המסילה הזו היא נוסחא של משקל,עוצמת רוח,סוג הים (חלק לא חלק),מיקום הרצועות , סוג המערך , לא ניתן ל"חשב" מיקום קרדן אבל ההבדל שמים וארץ בין קרדן ממוקם נכון וכזה שלא, אז שחק קצת נסה קצת קדימה - תרגיש גלשן נוח יותר לא מקפץ אבל יותר איטי (מתאים לכנרת לים קופצני), ונסה קצת אחורה אם אתה מרגיש שאתה "נבלם" לא נכנס לפלייניג , נסה .
אל תשכח למתוח היטב את המפרש ולוודא שהמערך מתאים לדרישות שמופיעות על המפרש.
ותמצא לך עציץ להצטלם איתו.
צ'או
יובק'ה - 0544-982999
יש לך למכירה ציוד משומש ? אל תהיה נואש!
לפורום המשומשים של יובק'ה פנית? את הציוד יותר לא ראית
לכל שאלה או בקשה תשובה:
hadar.yuval@gmail.com
-------------------------------------------
יש לך למכירה ציוד משומש ? אל תהיה נואש!
לפורום המשומשים של יובק'ה פנית? את הציוד יותר לא ראית
לכל שאלה או בקשה תשובה:
hadar.yuval@gmail.com
-------------------------------------------
הצעה שלי פשוט תמשיך לגלוש כרגיל וזה יעלם כמו שבא..
הייתה לי בדיוק אותה הבעיה כאשר קניתי גלשן חדש. גלישה ראשונה ושניה היה פשוט אחלה, ואז פתאום בעיה של spinout שבחיים לא נתקלתי בה בעבר..
הייתי מבואס, שאלתי בכל פורום ואת כל הגולשים שהכרתי וקיבלתי כל מיני עצות שלא עזרו לי במיוחד.. והתופעה לא נעלמה..
עד שאמר לי חבר פשוט להמשיך לגלוש ולהתעלם מהתופעה עד שהיא תתעלם ממני.
עשיתי וכך היה, אחרי חודש בערך שמתי לב שאין spinout ולא משנה איפה אני שם את הקרדן או כמה אני מותח את המפרש וכו'.. פשוט התרגלתי לגלשן וכנראה ששיניתי משהו בעמידה.. אבל אני ממש לא יכול להצביע על מה.
היום אם יש לי spinout זה רק שאני ממש מגזים בלחץ על הרגל האחורית וזה דיי במכוון. כיום אני גם יודע איך לצאת מזה דיי מהר.
בכדי לצאת מ-spinout פשוט תוציא רגל אחורית מהרצועה ותשחרר טרפז.. ותרד קצת מהרוח.
יום טוב
הייתה לי בדיוק אותה הבעיה כאשר קניתי גלשן חדש. גלישה ראשונה ושניה היה פשוט אחלה, ואז פתאום בעיה של spinout שבחיים לא נתקלתי בה בעבר..
הייתי מבואס, שאלתי בכל פורום ואת כל הגולשים שהכרתי וקיבלתי כל מיני עצות שלא עזרו לי במיוחד.. והתופעה לא נעלמה..
עד שאמר לי חבר פשוט להמשיך לגלוש ולהתעלם מהתופעה עד שהיא תתעלם ממני.
עשיתי וכך היה, אחרי חודש בערך שמתי לב שאין spinout ולא משנה איפה אני שם את הקרדן או כמה אני מותח את המפרש וכו'.. פשוט התרגלתי לגלשן וכנראה ששיניתי משהו בעמידה.. אבל אני ממש לא יכול להצביע על מה.
היום אם יש לי spinout זה רק שאני ממש מגזים בלחץ על הרגל האחורית וזה דיי במכוון. כיום אני גם יודע איך לצאת מזה דיי מהר.
בכדי לצאת מ-spinout פשוט תוציא רגל אחורית מהרצועה ותשחרר טרפז.. ותרד קצת מהרוח.
יום טוב
לי היתה בעיה עם ספין-אאוט המון זמן. ביקשתי פתרונות וקבלתי המון עצות.
אצלי עזרה לבסוף רק עצה אחת ממגוון הנסיונות והפתרונות :
בזמן הגלישה להשתדל להעביר את משקל הגוף לכוון הרגל הקדמית !(מכיוון שהסיבה לס"א היא בעיקר לחץ גבוה מידי על הרגל האחורית)
ואז נשאלת השאלה : כמה להעביר לרגל הקדמית ?
והתשובה : עד שנעלמת תופעת הספין-אאוט, דהיינו העברת חלק מהמשקל , אך לא מספיק, עדיין תמשיך להכנס לס"א, תעביר עוד קצת וזו הכמות הנכונה : נפתרת מה"צרה" -
אצלי עזרה לבסוף רק עצה אחת ממגוון הנסיונות והפתרונות :
בזמן הגלישה להשתדל להעביר את משקל הגוף לכוון הרגל הקדמית !(מכיוון שהסיבה לס"א היא בעיקר לחץ גבוה מידי על הרגל האחורית)
ואז נשאלת השאלה : כמה להעביר לרגל הקדמית ?
והתשובה : עד שנעלמת תופעת הספין-אאוט, דהיינו העברת חלק מהמשקל , אך לא מספיק, עדיין תמשיך להכנס לס"א, תעביר עוד קצת וזו הכמות הנכונה : נפתרת מה"צרה" -
טוב גולן אני לא גולש מנוסה כמוך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שכחתי שאתה כלי רציני בעולם הגלישה
בכל מקרה אפשר לשמוע לעצה.. ואפילו לחלוק עליה.. אבל בנימוס מינימלי (שבד"כ יש לך)..
בקיצור תגלוש יותר ופחות תדבר.. יהיה עדיף
יום טוב
שכחתי שאתה כלי רציני בעולם הגלישה
בכל מקרה אפשר לשמוע לעצה.. ואפילו לחלוק עליה.. אבל בנימוס מינימלי (שבד"כ יש לך)..
בקיצור תגלוש יותר ופחות תדבר.. יהיה עדיף
יום טוב