אהלן חבר'ה לפני הכל אני ישחיל פה מילות פירגון על הפורום, יצא לי מזה כמה חודשים לשוטט באינטרנט והפורום הזה הוא ללא ספק מהמובילים בתחום מבחינת ידע ניסיון והרבה פרוייקטים כמו שאני עושה כעת (אם כי רק היום יצא לי להרשם).
אז ככה, קוראים לי ברק חייל ואני מהרצליה למעשה ולפני כמה חודשים אני וחבר ישבנו אצל פאב בקיבוץ בכינרת, כשהברמן לאחר ששמע את אהבתנו לים בטוב ליבו אמר "יש לי סירת מפרש ישנה בבית שקיבלתי ולא נגעתי בה, קחו אותה מתנה".....בקיצור הגענו לבחור הביתה וראינו את הסירה, זוהי לאחר ברור סירה דגם "גלית" (OD11) ממפעל סנפיר שהיה בחיפה בשנות ה70 וה80..מפרשית ממש פשוטה וקטנה אבל חמודה בהחלט.
תחילה הפרוייקט התחיל ביולי, שטפנו אותה רציני וניקינו את כל הבלאי המצטבר, ואז התגלה פיצוץ קטן מקדימה לחור של החרב המפרשית (לכיון החרטום), השתמשנו בדבק "אפוקסי" (דבק 2 צבעים) והוא עשה את העבודה לכמה הפלגות, אך נגבר בגלל המיקום של הפיצוץ (העומס שעל המקום החיבור בין איפה שנכנס החרב לכיוון החרטום המפרשית)..
לא היה הגה, חרב, מפרש...בעצם היה רק את גוף הסירה עצמה. את החרב בנינו מדיקט סנדוויץ 15 מ''מ עם ציפוי לכה עמיד, הגה תחילה הכנו אחד מעץ שנשבר בהפלגת ניסיון ותוך קומבינה מטומטמת אך יעילה קשרנו את המשוט לציר בירכתיי המפרשית ותפקד אחלה.
החלפנו את ריבוע העץ הרקוב לזהה לו מעץ אשר דרכו מרכיבים את התורן.
את התורן והמפרש הסבנו מגלשן רוח וותיק משנות ה- 70 או 80 גם כן, מפרש גודל 5.5 עם תורן פיברגלאס חזק. ה"קאדר" היה שאין במבנה של המפרשית שלנו שום מקום שנראה כי אמורה להתחבר אליו גלגלת או משו פרמיטיבי שיתחבר את חבל המחובר למנור הסירה..אז בהפלגות תפקידו של איש הצוות הוא להחזיק את החבל שמחובר ישירות למנור מה שעושה חיים קשים.....
בכל מקרה כמו 2 טמבלים להוטים עשינו במהלך בקיץ האחרון כ10 הפלגות מדי סופי שבוע בקרבת החוף ברוח לא קיצונית (אם אני לא טועה הכי מוגזם שניסינו לא עבר את 14 קשר..אל תתפסו אותי במילה). היה אחלה למעט הקטע המתיש עם המפרש, והחרב שנסדק וצריך ליצור חדש.
כעת אני מסופח לר''מ 2 למי שמכיר אז אני בבית להרבה זמן ובקרוב גם יחזור לתפקוד מלא, וכחלק מהזמן החופשי שלי אני רוצה לחזור להציל את הסירה שלנו.....
למי שהיה פה ניסיון וקראתי שלכמה חבר'ה וותיקים היה התנסות או בעלי גלית אפילו:
א. לא מצאתי ואני לא צוחק תמונות של הירכתיים עצמם של הסירה, או בכלל איך המפרש המקורי אמור להיות מתופעל בהפלגות (איפה הגלגלת, חבלים?)
ב. כמו שציינתי אני חייל אז עד כה עבדנו בתקציב דל וזמן מוגבל ביותר, עכשיו יש לי זמן ותקציב מוגבל, אבל האם בכלל קיימים חלקים מקוריים או משו שיתאים למפרשית
http://img686.imageshack.us/img686/703/07082010217.jpg (התמונה מה"השקה" שעשינו אם מפרש של גלשן רוח גודל 4+- קצת קיצרנו אותו אבל חוץמזה לא נגענו בו-
אחרי ההפלגה הזאת החלפנו למפרש גדול יותר שלו עשינו הסבה עם מנור והכל!)
אתם בטח רוצים לכתוב "אל תתקרב אליה זה זבל" ודברים בסגנון, תבינו עד כה מהנסיונות הדבילים הסירה עושה את העבודה למרות הכל, המפרשית הראשונה ובסיסית, ואין לי תחליף בשבילה לשנה הקרובה אז בבקשה תעזרו לי, בכל זאת זה אחד הפרוייקטים היותר נחמדים שעשיתי ומהנה.
בתודה מראש, ברק
אהלן חבר'ה לפני הכל אני ישחיל פה מילות פירגון על הפורום, יצא לי מזה כמה חודשים לשוטט באינטרנט והפורום הזה הוא ללא ספק מהמובילים בתחום מבחינת ידע ניסיון והרבה פרוייקטים כמו שאני עושה כעת (אם כי רק היום יצא לי להרשם).
אז ככה, קוראים לי ברק חייל ואני מהרצליה למעשה ולפני כמה חודשים אני וחבר ישבנו אצל פאב בקיבוץ בכינרת, כשהברמן לאחר ששמע את אהבתנו לים בטוב ליבו אמר "יש לי סירת מפרש ישנה בבית שקיבלתי ולא נגעתי בה, קחו אותה מתנה".....בקיצור הגענו לבחור הביתה וראינו את הסירה, זוהי לאחר ברור סירה דגם "גלית" (OD11) ממפעל סנפיר שהיה בחיפה בשנות ה70 וה80..מפרשית ממש פשוטה וקטנה אבל חמודה בהחלט.
תחילה הפרוייקט התחיל ביולי, שטפנו אותה רציני וניקינו את כל הבלאי המצטבר, ואז התגלה פיצוץ קטן מקדימה לחור של החרב המפרשית (לכיון החרטום), השתמשנו בדבק "אפוקסי" (דבק 2 צבעים) והוא עשה את העבודה לכמה הפלגות, אך נגבר בגלל המיקום של הפיצוץ (העומס שעל המקום החיבור בין איפה שנכנס החרב לכיוון החרטום המפרשית)..
לא היה הגה, חרב, מפרש...בעצם היה רק את גוף הסירה עצמה. את החרב בנינו מדיקט סנדוויץ 15 מ''מ עם ציפוי לכה עמיד, הגה תחילה הכנו אחד מעץ שנשבר בהפלגת ניסיון ותוך קומבינה מטומטמת אך יעילה קשרנו את המשוט לציר בירכתיי המפרשית ותפקד אחלה.
החלפנו את ריבוע העץ הרקוב לזהה לו מעץ אשר דרכו מרכיבים את התורן.
את התורן והמפרש הסבנו מגלשן רוח וותיק משנות ה- 70 או 80 גם כן, מפרש גודל 5.5 עם תורן פיברגלאס חזק. ה"קאדר" היה שאין במבנה של המפרשית שלנו שום מקום שנראה כי אמורה להתחבר אליו גלגלת או משו פרמיטיבי שיתחבר את חבל המחובר למנור הסירה..אז בהפלגות תפקידו של איש הצוות הוא להחזיק את החבל שמחובר ישירות למנור מה שעושה חיים קשים.....
בכל מקרה כמו 2 טמבלים להוטים עשינו במהלך בקיץ האחרון כ10 הפלגות מדי סופי שבוע בקרבת החוף ברוח לא קיצונית (אם אני לא טועה הכי מוגזם שניסינו לא עבר את 14 קשר..אל תתפסו אותי במילה). היה אחלה למעט הקטע המתיש עם המפרש, והחרב שנסדק וצריך ליצור חדש.
כעת אני מסופח לר''מ 2 למי שמכיר אז אני בבית להרבה זמן ובקרוב גם יחזור לתפקוד מלא, וכחלק מהזמן החופשי שלי אני רוצה לחזור להציל את הסירה שלנו.....
למי שהיה פה ניסיון וקראתי שלכמה חבר'ה וותיקים היה התנסות או בעלי גלית אפילו:
א. לא מצאתי ואני לא צוחק תמונות של הירכתיים עצמם של הסירה, או בכלל איך המפרש המקורי אמור להיות מתופעל בהפלגות (איפה הגלגלת, חבלים?)
ב. כמו שציינתי אני חייל אז עד כה עבדנו בתקציב דל וזמן מוגבל ביותר, עכשיו יש לי זמן ותקציב מוגבל, אבל האם בכלל קיימים חלקים מקוריים או משו שיתאים למפרשית
http://img686.imageshack.us/img686/703/07082010217.jpg (התמונה מה"השקה" שעשינו אם מפרש של גלשן רוח גודל 4+- קצת קיצרנו אותו אבל חוץמזה לא נגענו בו- [b]אחרי ההפלגה הזאת החלפנו למפרש גדול יותר שלו עשינו הסבה עם מנור והכל!)[/b]
אתם בטח רוצים לכתוב "אל תתקרב אליה זה זבל" ודברים בסגנון, תבינו עד כה מהנסיונות הדבילים הסירה עושה את העבודה למרות הכל, המפרשית הראשונה ובסיסית, ואין לי תחליף בשבילה לשנה הקרובה אז בבקשה תעזרו לי, בכל זאת זה אחד הפרוייקטים היותר נחמדים שעשיתי ומהנה.
בתודה מראש, ברק