פרוייקט"גלית" 2010
-
- הודעות: 4
- הצטרף: 23 נובמבר 2010, 19:18
פרוייקט"גלית" 2010
אהלן חבר'ה לפני הכל אני ישחיל פה מילות פירגון על הפורום, יצא לי מזה כמה חודשים לשוטט באינטרנט והפורום הזה הוא ללא ספק מהמובילים בתחום מבחינת ידע ניסיון והרבה פרוייקטים כמו שאני עושה כעת (אם כי רק היום יצא לי להרשם).
אז ככה, קוראים לי ברק חייל ואני מהרצליה למעשה ולפני כמה חודשים אני וחבר ישבנו אצל פאב בקיבוץ בכינרת, כשהברמן לאחר ששמע את אהבתנו לים בטוב ליבו אמר "יש לי סירת מפרש ישנה בבית שקיבלתי ולא נגעתי בה, קחו אותה מתנה".....בקיצור הגענו לבחור הביתה וראינו את הסירה, זוהי לאחר ברור סירה דגם "גלית" (OD11) ממפעל סנפיר שהיה בחיפה בשנות ה70 וה80..מפרשית ממש פשוטה וקטנה אבל חמודה בהחלט.
תחילה הפרוייקט התחיל ביולי, שטפנו אותה רציני וניקינו את כל הבלאי המצטבר, ואז התגלה פיצוץ קטן מקדימה לחור של החרב המפרשית (לכיון החרטום), השתמשנו בדבק "אפוקסי" (דבק 2 צבעים) והוא עשה את העבודה לכמה הפלגות, אך נגבר בגלל המיקום של הפיצוץ (העומס שעל המקום החיבור בין איפה שנכנס החרב לכיוון החרטום המפרשית)..
לא היה הגה, חרב, מפרש...בעצם היה רק את גוף הסירה עצמה. את החרב בנינו מדיקט סנדוויץ 15 מ''מ עם ציפוי לכה עמיד, הגה תחילה הכנו אחד מעץ שנשבר בהפלגת ניסיון ותוך קומבינה מטומטמת אך יעילה קשרנו את המשוט לציר בירכתיי המפרשית ותפקד אחלה.
החלפנו את ריבוע העץ הרקוב לזהה לו מעץ אשר דרכו מרכיבים את התורן.
את התורן והמפרש הסבנו מגלשן רוח וותיק משנות ה- 70 או 80 גם כן, מפרש גודל 5.5 עם תורן פיברגלאס חזק. ה"קאדר" היה שאין במבנה של המפרשית שלנו שום מקום שנראה כי אמורה להתחבר אליו גלגלת או משו פרמיטיבי שיתחבר את חבל המחובר למנור הסירה..אז בהפלגות תפקידו של איש הצוות הוא להחזיק את החבל שמחובר ישירות למנור מה שעושה חיים קשים.....
בכל מקרה כמו 2 טמבלים להוטים עשינו במהלך בקיץ האחרון כ10 הפלגות מדי סופי שבוע בקרבת החוף ברוח לא קיצונית (אם אני לא טועה הכי מוגזם שניסינו לא עבר את 14 קשר..אל תתפסו אותי במילה). היה אחלה למעט הקטע המתיש עם המפרש, והחרב שנסדק וצריך ליצור חדש.
כעת אני מסופח לר''מ 2 למי שמכיר אז אני בבית להרבה זמן ובקרוב גם יחזור לתפקוד מלא, וכחלק מהזמן החופשי שלי אני רוצה לחזור להציל את הסירה שלנו.....
למי שהיה פה ניסיון וקראתי שלכמה חבר'ה וותיקים היה התנסות או בעלי גלית אפילו:
א. לא מצאתי ואני לא צוחק תמונות של הירכתיים עצמם של הסירה, או בכלל איך המפרש המקורי אמור להיות מתופעל בהפלגות (איפה הגלגלת, חבלים?)
ב. כמו שציינתי אני חייל אז עד כה עבדנו בתקציב דל וזמן מוגבל ביותר, עכשיו יש לי זמן ותקציב מוגבל, אבל האם בכלל קיימים חלקים מקוריים או משו שיתאים למפרשית
http://img686.imageshack.us/img686/703/07082010217.jpg (התמונה מה"השקה" שעשינו אם מפרש של גלשן רוח גודל 4+- קצת קיצרנו אותו אבל חוץמזה לא נגענו בו- אחרי ההפלגה הזאת החלפנו למפרש גדול יותר שלו עשינו הסבה עם מנור והכל!)
אתם בטח רוצים לכתוב "אל תתקרב אליה זה זבל" ודברים בסגנון, תבינו עד כה מהנסיונות הדבילים הסירה עושה את העבודה למרות הכל, המפרשית הראשונה ובסיסית, ואין לי תחליף בשבילה לשנה הקרובה אז בבקשה תעזרו לי, בכל זאת זה אחד הפרוייקטים היותר נחמדים שעשיתי ומהנה.
בתודה מראש, ברק
אז ככה, קוראים לי ברק חייל ואני מהרצליה למעשה ולפני כמה חודשים אני וחבר ישבנו אצל פאב בקיבוץ בכינרת, כשהברמן לאחר ששמע את אהבתנו לים בטוב ליבו אמר "יש לי סירת מפרש ישנה בבית שקיבלתי ולא נגעתי בה, קחו אותה מתנה".....בקיצור הגענו לבחור הביתה וראינו את הסירה, זוהי לאחר ברור סירה דגם "גלית" (OD11) ממפעל סנפיר שהיה בחיפה בשנות ה70 וה80..מפרשית ממש פשוטה וקטנה אבל חמודה בהחלט.
תחילה הפרוייקט התחיל ביולי, שטפנו אותה רציני וניקינו את כל הבלאי המצטבר, ואז התגלה פיצוץ קטן מקדימה לחור של החרב המפרשית (לכיון החרטום), השתמשנו בדבק "אפוקסי" (דבק 2 צבעים) והוא עשה את העבודה לכמה הפלגות, אך נגבר בגלל המיקום של הפיצוץ (העומס שעל המקום החיבור בין איפה שנכנס החרב לכיוון החרטום המפרשית)..
לא היה הגה, חרב, מפרש...בעצם היה רק את גוף הסירה עצמה. את החרב בנינו מדיקט סנדוויץ 15 מ''מ עם ציפוי לכה עמיד, הגה תחילה הכנו אחד מעץ שנשבר בהפלגת ניסיון ותוך קומבינה מטומטמת אך יעילה קשרנו את המשוט לציר בירכתיי המפרשית ותפקד אחלה.
החלפנו את ריבוע העץ הרקוב לזהה לו מעץ אשר דרכו מרכיבים את התורן.
את התורן והמפרש הסבנו מגלשן רוח וותיק משנות ה- 70 או 80 גם כן, מפרש גודל 5.5 עם תורן פיברגלאס חזק. ה"קאדר" היה שאין במבנה של המפרשית שלנו שום מקום שנראה כי אמורה להתחבר אליו גלגלת או משו פרמיטיבי שיתחבר את חבל המחובר למנור הסירה..אז בהפלגות תפקידו של איש הצוות הוא להחזיק את החבל שמחובר ישירות למנור מה שעושה חיים קשים.....
בכל מקרה כמו 2 טמבלים להוטים עשינו במהלך בקיץ האחרון כ10 הפלגות מדי סופי שבוע בקרבת החוף ברוח לא קיצונית (אם אני לא טועה הכי מוגזם שניסינו לא עבר את 14 קשר..אל תתפסו אותי במילה). היה אחלה למעט הקטע המתיש עם המפרש, והחרב שנסדק וצריך ליצור חדש.
כעת אני מסופח לר''מ 2 למי שמכיר אז אני בבית להרבה זמן ובקרוב גם יחזור לתפקוד מלא, וכחלק מהזמן החופשי שלי אני רוצה לחזור להציל את הסירה שלנו.....
למי שהיה פה ניסיון וקראתי שלכמה חבר'ה וותיקים היה התנסות או בעלי גלית אפילו:
א. לא מצאתי ואני לא צוחק תמונות של הירכתיים עצמם של הסירה, או בכלל איך המפרש המקורי אמור להיות מתופעל בהפלגות (איפה הגלגלת, חבלים?)
ב. כמו שציינתי אני חייל אז עד כה עבדנו בתקציב דל וזמן מוגבל ביותר, עכשיו יש לי זמן ותקציב מוגבל, אבל האם בכלל קיימים חלקים מקוריים או משו שיתאים למפרשית
http://img686.imageshack.us/img686/703/07082010217.jpg (התמונה מה"השקה" שעשינו אם מפרש של גלשן רוח גודל 4+- קצת קיצרנו אותו אבל חוץמזה לא נגענו בו- אחרי ההפלגה הזאת החלפנו למפרש גדול יותר שלו עשינו הסבה עם מנור והכל!)
אתם בטח רוצים לכתוב "אל תתקרב אליה זה זבל" ודברים בסגנון, תבינו עד כה מהנסיונות הדבילים הסירה עושה את העבודה למרות הכל, המפרשית הראשונה ובסיסית, ואין לי תחליף בשבילה לשנה הקרובה אז בבקשה תעזרו לי, בכל זאת זה אחד הפרוייקטים היותר נחמדים שעשיתי ומהנה.
בתודה מראש, ברק
-
- הודעות: 4
- הצטרף: 23 נובמבר 2010, 19:18
Re: פרוייקט"גלית" 2010
הנה תמונה ברורה שהיית בפורום הזה של הדגם הזזה לשלי למעט הצבע...להמחשה
- salta flick
- הודעות: 267
- הצטרף: 22 אפריל 2006, 13:38
- מיקום: עין איילה
Re: פרוייקט"גלית" 2010
הגלית ששמו בתמונה היא שלי לפני שיפוץ ..אתה מוזמן.
הנה סרטון מלפני חודש (אם תסתכל היטב תראה כל פרט ופרט...גלגלות,הגה,חרב,בומצ'ק,איבטוח משוט ואפילו את הביילר ממתחת....רואים לה הכל!)
אני יוצא איתה במזרחיות עד 20 קשר ובחודש האחרון אנחנו עושים איתה טרולינג (דייג עם פתיון שנגרר אחרי הסירה) 1-2 מייל מהחוף.
אחלה סירה.
תתחדש.
הנה סרטון מלפני חודש (אם תסתכל היטב תראה כל פרט ופרט...גלגלות,הגה,חרב,בומצ'ק,איבטוח משוט ואפילו את הביילר ממתחת....רואים לה הכל!)
אני יוצא איתה במזרחיות עד 20 קשר ובחודש האחרון אנחנו עושים איתה טרולינג (דייג עם פתיון שנגרר אחרי הסירה) 1-2 מייל מהחוף.
אחלה סירה.
תתחדש.
נערך לאחרונה על ידי salta flick ב 23 נובמבר 2010, 23:39, נערך 4 פעמים בסך הכל.
גולש לשם שמים.
Re: פרוייקט"גלית" 2010
אהלן.
דבר ראשון אל תתן לאף אחד להוריד אותך מהעניין.
מפרשית קטנה יכולה לספק הרבה שעות של הנאה.
אם בשיפוצים ואם בהפלגה והנאה מכלי שהשקעת בו הרבה יזע ודמעות.
בזמנו גם אני לקחתי על עצמי פרויקט דומה אם כי קיבלתי עזרה ענקית מ2 אנשים יקרים.
יהודה-הוריקן ציוד גלישה
אלון קפלן-מדריך גלישה ושיט.
המפרשית הינה מפרשית מדגם לינקולן.
חלקים מקוריים לא ניתן היה להשיג ולכן בוצעו אלתורים על גבי אלתורים עד הגעה למצב בו הפלגתי עם הסירה ברוח של למעלה מ10 קשרים והסירה פשוט טסה ללא קריסה של חלק כזה או אחר מהמערך.
להלן סרטון שהכנתי את כל התמונות של השיפוץ מחקתי די מזמן מהמחשב אז אני מקווה שתפיק תועלת כלשהי מן התמונות שמופיעות בסרטון.
לגבי החור בחרטום, יש לאטום אותו עם פיברגלס.
קפוץ לחנות בורג המפרץ בצומת קרית אתא, רכוש פחית קטנה של פוליאסטר וסיבי פיברגלס.
לאחר שתעשה זאת צור קשר ואני אסביר לך איך ממשיכים הלאה.
לגבי החרב, מומלץ לעבוד עם קרש חזק ובעדיפות לצפות גם אותו בסיבי פיבר מה שיגן עליו ממי הים וייתן לו חוזק מכני נוסף.
יש לזכור כי החרב אמורה להיות מספיק חזקה כדי להחזיק משקל אדם בשעת התהפכות.
לגבי החזקת החבל של המערך{החבל שיוצא מהמנור}, או שתקדח ותחבר עם ניטים ברווז/בולדוג לגוף הסירה אבל אז אתה מסתכן בזה שמכת רוח תהפוך אותך.
אפשרות שניה שאני מכיר היא גלגלת עם בולדוג מובנה ואז ניתן לשחרר את החבל במשיכה אחת.
http://www.youtube.com/watch?v=Vx8Xh1xm6iY
בהצלחה והרבה הנאה,
אבינעם
דבר ראשון אל תתן לאף אחד להוריד אותך מהעניין.
מפרשית קטנה יכולה לספק הרבה שעות של הנאה.
אם בשיפוצים ואם בהפלגה והנאה מכלי שהשקעת בו הרבה יזע ודמעות.
בזמנו גם אני לקחתי על עצמי פרויקט דומה אם כי קיבלתי עזרה ענקית מ2 אנשים יקרים.
יהודה-הוריקן ציוד גלישה
אלון קפלן-מדריך גלישה ושיט.
המפרשית הינה מפרשית מדגם לינקולן.
חלקים מקוריים לא ניתן היה להשיג ולכן בוצעו אלתורים על גבי אלתורים עד הגעה למצב בו הפלגתי עם הסירה ברוח של למעלה מ10 קשרים והסירה פשוט טסה ללא קריסה של חלק כזה או אחר מהמערך.
להלן סרטון שהכנתי את כל התמונות של השיפוץ מחקתי די מזמן מהמחשב אז אני מקווה שתפיק תועלת כלשהי מן התמונות שמופיעות בסרטון.
לגבי החור בחרטום, יש לאטום אותו עם פיברגלס.
קפוץ לחנות בורג המפרץ בצומת קרית אתא, רכוש פחית קטנה של פוליאסטר וסיבי פיברגלס.
לאחר שתעשה זאת צור קשר ואני אסביר לך איך ממשיכים הלאה.
לגבי החרב, מומלץ לעבוד עם קרש חזק ובעדיפות לצפות גם אותו בסיבי פיבר מה שיגן עליו ממי הים וייתן לו חוזק מכני נוסף.
יש לזכור כי החרב אמורה להיות מספיק חזקה כדי להחזיק משקל אדם בשעת התהפכות.
לגבי החזקת החבל של המערך{החבל שיוצא מהמנור}, או שתקדח ותחבר עם ניטים ברווז/בולדוג לגוף הסירה אבל אז אתה מסתכן בזה שמכת רוח תהפוך אותך.
אפשרות שניה שאני מכיר היא גלגלת עם בולדוג מובנה ואז ניתן לשחרר את החבל במשיכה אחת.
http://www.youtube.com/watch?v=Vx8Xh1xm6iY
בהצלחה והרבה הנאה,
אבינעם
http://www.facebook.com/profile.php?id=1119388543
תבלינים עושים ללשון מה שצבעים עושים לעיניים...
תבלינים עושים ללשון מה שצבעים עושים לעיניים...
-
- הודעות: 4
- הצטרף: 23 נובמבר 2010, 19:18
Re: פרוייקט"גלית" 2010
תודה חברה באמת שזה כבר נתן לי השראה מה לעשות והבנתי איפה טעיתי בתחילת הפרוייקט, באמת קראתי את המקרה שלך אבינועם וכל הכבוד שלמרות שהלכת נגד הזרם המשך בשיפוץ ויצא לך מדהים לדעתי, רק אני ינסה להמנע מהשקעות כבדות ויותר יצירתיות (אם כי בגבול הבטיחות).
אני עדיין קצת נכה (עברתי ניתוח שבוע שעבר) ולכן ייקח קצת זמן עד שהוציא את כל העבודה לפועל, בנתיים אני מתכנן.
ולגבי הסרטון הראשון של הגלית נחמד היה לראות שהוא התהפך כדי לראות את תחתית הסירה..אגב גם בלי החרב לא היה לי ולחבר בעיה להפוך אותה חזרה (הפשטות בה כל כך כיפית!). באמת
לגבי הפיצוץ עד כה השתמשנו בדבק אפוקסי לסתימה (עמיד גם במים) הבעיה הוא שהוא נסדק ויחסית "נשבר" ככה שהפיצוץ מתחתיו. אתם בטוחים שאם אגרד את האזור ואשתמש בפיברגלאס הוא יחזיק את העומס באזור [שכן חלקה הקדמי לכיוון החרטום של "הטבעת" (תסלחו לי על התיאור הילדותי) שדרכה מכניסים את החרב בסירה מכביד על האזור בו הפיצוץ ולכן כל פעם ההדבקת אפוקסי נסדקת..]
אגב אבינועם אם אתה רוצה אתגר לא קל אבל בהחלט מביא סיפוק, מצאתי את זה בזמנו באינטרנט, בתקווה שבעתיד אני יהפוך את זה גם לפרוייקט:
אם יש לכם עוד תמונות/ מקורות מידע, רעיונות אני אשמח מאוד לשמוע! שוב תודה
אני עדיין קצת נכה (עברתי ניתוח שבוע שעבר) ולכן ייקח קצת זמן עד שהוציא את כל העבודה לפועל, בנתיים אני מתכנן.
ולגבי הסרטון הראשון של הגלית נחמד היה לראות שהוא התהפך כדי לראות את תחתית הסירה..אגב גם בלי החרב לא היה לי ולחבר בעיה להפוך אותה חזרה (הפשטות בה כל כך כיפית!). באמת
לגבי הפיצוץ עד כה השתמשנו בדבק אפוקסי לסתימה (עמיד גם במים) הבעיה הוא שהוא נסדק ויחסית "נשבר" ככה שהפיצוץ מתחתיו. אתם בטוחים שאם אגרד את האזור ואשתמש בפיברגלאס הוא יחזיק את העומס באזור [שכן חלקה הקדמי לכיוון החרטום של "הטבעת" (תסלחו לי על התיאור הילדותי) שדרכה מכניסים את החרב בסירה מכביד על האזור בו הפיצוץ ולכן כל פעם ההדבקת אפוקסי נסדקת..]
אגב אבינועם אם אתה רוצה אתגר לא קל אבל בהחלט מביא סיפוק, מצאתי את זה בזמנו באינטרנט, בתקווה שבעתיד אני יהפוך את זה גם לפרוייקט:
אם יש לכם עוד תמונות/ מקורות מידע, רעיונות אני אשמח מאוד לשמוע! שוב תודה
- carmicarmi
- הודעות: 3525
- הצטרף: 06 דצמבר 2005, 08:00
- איזה_גולש_אתה: גולש קייט
- מיקום: חיפה, בירת הגלישה של ישראל
Re: פרוייקט"גלית" 2010
לגבי החרב,
אם תיקח דיקט ימי (איכות גבוהה) ותצפה בלכה של יאכטות שעמידה במים, אתה יכול לחסוך את הקטע של ציפוי הפיבר.
מניסיון, חרב שנצבעה היטב תחזיק שנים רבות.
אם תיקח דיקט ימי (איכות גבוהה) ותצפה בלכה של יאכטות שעמידה במים, אתה יכול לחסוך את הקטע של ציפוי הפיבר.
מניסיון, חרב שנצבעה היטב תחזיק שנים רבות.
Re: פרוייקט"גלית" 2010
סלטה !
סוף סוף רואים תוצאות מהמצלמה .
איכות ממש טובה .
סוף סוף רואים תוצאות מהמצלמה .
איכות ממש טובה .
Re: פרוייקט"גלית" 2010
תפנה אליי בפרטי אני אשמח לעזור לך. אני גם חייל מהרצליה ויש לי הרבה ניסיון בתיקון כלי שיט.
-
- הודעות: 4
- הצטרף: 23 נובמבר 2010, 19:18
Re: פרוייקט"גלית" 2010
סלטה אני רק שובר את הראש על דבר אחד, בסרטון רואים חבל שמחובר בצידי הירכתיים (ועובר מעל ההגה) עליו יושבת הגלגלת שמותחת את המפרש, לאיפה בדיוק מחוברים שני צידי החבל הללו?! אני חושב לקדוח ולהכין מן טבעות משני צדי הירכתיים כי אין שום אפשרות אחרת... אם יש לך בכלל עוד תמונות בייחוד של הבעיה שלי כי אני כבר לא מבין איך במקור הסירה הזאת הייתה מפרשית אם אין לך זכר לחיבורי חבלים וגלגלות.
תמונות ממש יועילו ליצירתיות
ועוד שאלה, בעיקר לטיסן, מאיפה אני יכול להשיג הגה כמו שלך?.. לא מצאתי שום משומשים, ולמעט אתר אחד שמוכר חדש בכמעט 900 שקל שזה מחיר לא הגיוני לי.
ואיתמר זה ברק מגן רשל יגנוב, איזה קטע שאתה גם פה.
שוב תודה
תמונות ממש יועילו ליצירתיות
ועוד שאלה, בעיקר לטיסן, מאיפה אני יכול להשיג הגה כמו שלך?.. לא מצאתי שום משומשים, ולמעט אתר אחד שמוכר חדש בכמעט 900 שקל שזה מחיר לא הגיוני לי.
ואיתמר זה ברק מגן רשל יגנוב, איזה קטע שאתה גם פה.
שוב תודה
- salta flick
- הודעות: 267
- הצטרף: 22 אפריל 2006, 13:38
- מיקום: עין איילה
Re: פרוייקט"גלית" 2010
קדחתי בלזבזת חור העברתי מיתר בין החורים ובקצוות המיתר יש סה"כ קשר.
יש תוספת גלגלת שעוברת לאורך המנור יורדת לבית חרב ומשם לבולדוג.
קבל את הקרפטה מפליגה במזרחית 12-16 מול הבונים.
את השם קרפטה קיבלתי עם הסירה.
קרפטה היה כינוי החיבה של איש ים ותיק, שנרצח לפני שנים רבות יחד עם עוד כמה מחבריו על יאכטה הים התיכון, בארוע טרור.
אח שלו נתן לי אותה. סירה מיוחדת.
אהד
יש תוספת גלגלת שעוברת לאורך המנור יורדת לבית חרב ומשם לבולדוג.
קבל את הקרפטה מפליגה במזרחית 12-16 מול הבונים.
את השם קרפטה קיבלתי עם הסירה.
קרפטה היה כינוי החיבה של איש ים ותיק, שנרצח לפני שנים רבות יחד עם עוד כמה מחבריו על יאכטה הים התיכון, בארוע טרור.
אח שלו נתן לי אותה. סירה מיוחדת.
אהד
גולש לשם שמים.
Re: פרוייקט"גלית" 2010
ההגה מהמאסטר אלון קפלן.
לחילופין אתה יכול לכתת את רגליך במועדוני שיט עתיקים.
בטוח יש להם בין ערימות מפרשים קרועות וקורי עכביש כמה וכמה מערכות הגה שיכולות להתאים לצרכיך.
לחילופין אתה יכול לכתת את רגליך במועדוני שיט עתיקים.
בטוח יש להם בין ערימות מפרשים קרועות וקורי עכביש כמה וכמה מערכות הגה שיכולות להתאים לצרכיך.
http://www.facebook.com/profile.php?id=1119388543
תבלינים עושים ללשון מה שצבעים עושים לעיניים...
תבלינים עושים ללשון מה שצבעים עושים לעיניים...
Re: פרוייקט"גלית" 2010
הי ברק.
הנה תמונה שאולי תעזור לך להבין את המערך בגלית.
המערך אצלי מקורי בעקרון הפעולה אבל מכיל כמה וכמה אילתורים - המנור עשויי מוט אלומניום שקניתי מספק פרופילי אלומניום (ללא אנודייז ועדיין מחזיק כבר שנים), מוט ההגה עשויי ממחזיק וילון תעשייתי (כמו אלו הקיימים בין מיטות במרפאות) וההגה עצמו מחוזק ע"י פח מגלוון.
בקיצור, תפעיל דמיון והיה יצירתי כי חלקים מקוריים כנראה שלא תמצא.
http://picasaweb.google.com/bzehavi/MFm ... 4357258178
הנה תמונה שאולי תעזור לך להבין את המערך בגלית.
המערך אצלי מקורי בעקרון הפעולה אבל מכיל כמה וכמה אילתורים - המנור עשויי מוט אלומניום שקניתי מספק פרופילי אלומניום (ללא אנודייז ועדיין מחזיק כבר שנים), מוט ההגה עשויי ממחזיק וילון תעשייתי (כמו אלו הקיימים בין מיטות במרפאות) וההגה עצמו מחוזק ע"י פח מגלוון.
בקיצור, תפעיל דמיון והיה יצירתי כי חלקים מקוריים כנראה שלא תמצא.
http://picasaweb.google.com/bzehavi/MFm ... 4357258178