דף 1 מתוך 1

קצת על היום, טעויות ודברים אחרים.

נשלח: 17 ינואר 2010, 14:08
על ידי n0
אז החלטתי שהיום אני גולש.
קמתי מוקדם בבוקר כשהציוד כבר מוכן על האוטו ויצאתי מהבית נופ"ש שלי במכמורת צפונה לעכו לתפוס קצת רוח (כן טעות ראשונה הייתי צריך לעצור בבת גלים ).
הגעתי לעכו וראיתי שיש קצת רוח אבל לא מספיקה למפרש 5.5 שהיה לי איתי.

חיכיתי קצת לראות אולי תעלה (ואכן נראה כאילו היא עולה) ואחרי בערך רבע שעה של המתנה החלטתי שזה די מטופש ונסעתי לנהריה להביא את המפרש 6.5 שלי.
בדרך ראיתי שמתחילים פקקי בוקר בכיוון חזרה ולכן אחרי שלקחתי את המפרש המשכתי כבר לחוף בצת (טעות שניה) הגעתי לבצת וגיליתי שאין בכלל רוח.
זה מדהים איזה הבדל יש במערכות מז"א בין החופים השונים.

חזרתי לעכו. הרוח לא השתנתה (אולי עלתה מעט אבל לא מספיק) החלטתי להרכיב את המפרש 6.5 ולראות אולי אפשר קצת לג'עג'ע במים, אני גם ככה לא בכושר ולא גלשתי כל כך הרבה זמן שאני לא יכול להרשות לעצמי להתפנק,ובכלל הרוח נראתה קצת יותר סבירה בפנים. פרשתי את המפרש שדורש תורן של 460 התורן סקיני החדש שלי הוא 430 אבל יש מאריך לא ? בשביל זה קניתי אותו חדש ויפה ונותן הארכה מקסימלית של 30 לא אידאלי כי ממליצים לא להשתמש בהארכה המקסימלית של המאריך , אבל בטוח שלא יהיו בעיות ברוח כזו. אבל כשניסיתי להרכיב את המפרש הסתבר לי שגם זה לא מספיק (טעות שלישית). לא ממש ברור לי אבל על המפרש מעבר להמלצה על אורך התורן והמנור מצויין גם אורך של BASE כ 28 כך שנראה שאני צריך אורך כולל של 488 ס"מ מה שאני לא יכול להשיג עם המאריך והתורן הנוכחי שלי. מייאוש ומבואס קיפלתי את הציוד ונסעתי חזרה הביתה.
אני מניח שעוד מעט אנשים יעלו לכאן תמונות וכל מיני דיווחים על כמה היה להם סבבה בבת גלים.

עכשיו רק נשאר לחשוב אם בכלל שווה בשביל המפרש הזה לקנות מאריך גדול יותר, לא יודע אם בכלל יש כאלה של מעל 60 ס"מ. או פשוט לוותר על המפרש ולרכוש מפרש חדש יותר (מדובר על NP VX משנה לא ידוע)

נשלח: 17 ינואר 2010, 17:45
על ידי בוננזה
תצבע את המפרש בכחול לתזרוק אותו לים... :wink:
זה מפרש כל כך מיושן, 6.5 מטר עם LUFF של 4.88 :roll:
בכל מקרה , אין ולא יהיה מאריך של 60 ס"מ, לא לסקיני ולא לרגיל.
ועוד משהו, כך בחשבון ותורן סקיני יותר גמיש מתורן רגיל כך שקודם כל הוא לא מתפקד טוב עם מפרשים גדולים הבנויים לסלאלום/פרי-רייד.
ודבר שני האורך הסופי (כולל מאריך) צריך להיות 2-4 ס"מ יותר מהמומלץ..

בקיצור, למפרש גדול תשתמש בתורן רגיל ולא סקיני (מניסיון).

נשלח: 17 ינואר 2010, 23:51
על ידי erezzz123
אני שונא תמצב הזה, חייבים לייצר תרנים סקיני 460 באופן דחוף, זה חסר לנו מאוד, אני משתמש עם תורן רגיל בעל אחוז קרבון גבוה זה הפתרון הכמעט יחידי ויש את הארכת התורן במרכז משהו שמוכרים בימית לא בטוח שיש לסקיני...

נשלח: 17 ינואר 2010, 23:59
על ידי erezzz123

תשובות לארז

נשלח: 18 ינואר 2010, 00:06
על ידי קובי
אז ככה:
יש תרני סקיני 460 -ראיתי במאווי-משום מה לא מיבאים אותם לארץ :twisted:
יש מאריך לסקיני 30 ס"מ של נורט סייל -נימכר ע"י ימית ב 500 ש"ח (מאריך קרבון קבוע בנוסף למאריך הרגיל) :lol:

נשלח: 18 ינואר 2010, 00:25
על ידי erezzz123
יש איזי בגודל 460 ונורט ונילפריד בכלל לא מיצרים אותו אבל משהו ניסה את המאריך הקבוע??

נשלח: 18 ינואר 2010, 00:34
על ידי shelef
להוט יש תרני סקיני 4.60 וגם 4.90 ברמה הגבוהה ביותר
הם עובדים מצוין על מפרשים גדולים
ולגבי מאריכי סקיני יש 45 ס"מ

גם לטושינהם יש 450

נשלח: 19 ינואר 2010, 18:57
על ידי oferpetr
יש לטושינהם 4.50 סקיני 100%קרבון 2.05ק"ג:
http://www.tushingham.com/masts/rd-wave-100

וגם 4.50 60% קרבון 2.5ק"ג:
http://www.tushingham.com/masts/rd-60-masts

לי יש תורן 100% 4.60 (מסידרת הPRO) אומנם לא סקיני אבל קל בטרוף 1.65ק"ג עובד מעולה עם מפרש 7.8 2 קמברים LIGHTNING של TUSHIGNHAM,
הציוד מרגיש קל ומגיב מדהים עם טווח רוחות של 12-11קשר בפלנינג עד 17-18קשר בקלות (אני שוקל 65ק"ג כשכולם נכנסו וגלשו בפלנינג באילת עם 5.8 אני גלשתי עדיין עם ה7.8 גלשן 120 JP X-CITE)
הציוד בגלישה מרגיש יותר קל מ4.3 65% עם 7 NORTH SAILS DRIVE
אין ספק שטיפה יותר מסורבל אבל כח אדיר ומשחרר מעולה.
מתאים גם לים תיכון בצפוניות(נקנה בשביל זה) ולא מפריע כלל לגולש ששולט בפלנינג אפילו כשיש סוול גבוה.

אני קניתי מיהודה(הוריקן) באמת במחיר אטרקטיבי ביותר ואני מאמין שהוא יביא איזה דגם שתבקשו (צריך קצת לחכות אבל שווה) :lol:

נשלח: 19 ינואר 2010, 19:10
על ידי Amit
לי יש את המאריך הקבוע לסקיני.
מאריך 30 קרבון סמ -חלק שלישי של התורן, מתלבש על החלק התחתון.
הופך תורן 4 ל4.30
לא ידוע לי אם אפשר להשתמש בו על תרנים מתוצרת אחרת אבל אני מניח
שזה לא מומלץ. הוא מתאים לכל תרני הסקיני מתוצרת NORTH SAILS
ההרכבה קלה ופשוטה ואין כל הבדל.
בגלישה עד כה לא שמתי לב לשום הבדל.

XTENDER

נשלח: 20 ינואר 2010, 10:18
על ידי yoavt
לי יש את המאריך קרבון 50סמ של נורס לתורן רגיל.
אני משתמש בו להפוך תורן 430 לתורן 480, שאליו ניתו להכניס מאריך רגיל. זה עובד די טוב. המשקל הכולל של התורן הוא די טוב - התורן 75% 430 שוקל 1.80קג +500-400 גר מאריך קרבון (55%) אתה מקבל תורן 480 במשקל 2.2 - 2.3 (משלושה חלקים) שזה די דומה לתורן 490 75%. כן שבתוספת 500 שקל יש לך עוד תורן באיכות טובה. להשוואה תורן 490 30% קרבון שוקל כמעט 3קג - הרבה פחות טוב. כך שלמי שלא רוצה להשקיע עוד 2000 שקל לפחות בתורן שני 75% זה אופציה טובה.

נורס עכשיו הרחיבו את הרעיון ומיצרים תרנים משלושה חלקים, כאשר החלק המרכזי ניתן להחלפה. באופן כזה אפשר להרכיב סט מ 400 עד 460, או מ 400 עד 490, עם חלקים מרכזיים שונים. נשמע על פניו רעיון מצויין, אבל לא ניסיתי.

נשלח: 20 ינואר 2010, 11:02
על ידי erezzz123
אף אחד לא ענה פה מה ששאלו משהו שם מאריך לסקיני 430 וראה תוצאות חיוביות\??<? זה העניין המרכזי כאן..

נשלח: 20 ינואר 2010, 12:42
על ידי הוריקן ציוד גלישה
לכל תורן יש את דרגת הגמישות(IMCS) הוא נוצר בזמן הולדתו בגמישות זו או אחרת.
תורן 400 בדרך כלל 19.
תורן 430 21.
תורן 460 25.
תורן 490 29.
ברגע שמרכבים מאריך מידת הגמישות משתנה, כלומר הIMCS משתנה.
ידוע שכל יצרני המפרשים רושמים על גבי המפרש בדיוק איזה IMCS דרוש למפרש.
בבדיקה של המגזנים לגלישה נבדקו תרנים חדשים למידת הIMCS והתוצאות....
הסתובבו סביב הIMCS הרשום בהפרשים של עד 2 IMCS.
לסיום מאריכים משנים את הגמישות של התורן,ככל שהמאריך ארוך יותר הגמישות משתנה יותר.ותורן "זקן" הIMCS שלו כבר לא אותו דבר כמו תורן "צעיר".
תרני RDM (סקיני) בכל המידות : 370,400,430,460,490 מיוצרים וקימים למכירה.
דרך אגב את מידת הIMCS קובעים ע"י מדידת האורך שנוצר במרכזו של התורן כאשר במרכזו קיים משקולת והתורן קשור בקצות.כל זה נכון לתרני CONSTANTCURVE.
יהודה.

נשלח: 20 ינואר 2010, 12:50
על ידי גולן
יהודה תודה,
נזכרתי במשפט חשוב שאמרת לי פעם בנושא תרנים:
"הגולש שוכח את המכות שהוא קיבל מהתורן אבל התורן זוכר כל מכה שקיבל ..."

:lol:

נשלח: 20 ינואר 2010, 16:30
על ידי הוריקן ציוד גלישה
גולן
"אנחנו זוכרים את המכה האחרונה, התורן זוכר את כל המכות "
התורן "יחידת זיכרון"
יהודה.