דף 1 מתוך 1

עמדת הגולשים לגבי המסעדה וייעוד הקרקע בראש הכרמל

נשלח: 28 נובמבר 2009, 12:42
על ידי carmicarmi
לבקשת ארנון אני מעלה את ההסבר הזה מתוך טופיק אחר לכאן כטופיק נפרד.
_______________________________
רבים וטובים עבדו קשה מאוד בחמשת השנים האחרונות כדי להסביר למוסדות התכנון במדינת ישראל כי בבת גלים יש צורך בחוף גולשים.
התהליך הזה נקרא "ייעוד קרקע" והוא קובע את השימוש המותר בחוק לכל שטח בישראל.
התהליך הזה לא יסתיים לעולם ואנו נדרשים מדי חודש באירועים שונים להסביר לבעלי העניין כי ייעוד הקרקע צריך להיות לגלישה ולא למטרות אחרות.
חלקנו מטריח את עצמו באינסוף ועדות תכנון בחיפה וירושליים.
חלקנו משתתף בהפגנות, בדיונים משפטיים ובכתיבת מכתבים למוסדות השונים לאורך כל השנה.
רק בשנה האחרונה השתתפנו במספר דיונים עם מהנדסי חברת "יפה נוף", על מנת להסביר להם את חשיבות ספוט הגלישה מתחת לגשר ולוודא כי הספוט יישמר גם לאחר השלמת הגשר. אנו נלחמים על כל מטר ספוט בתכנון המפורט.

לשמחתנו, אנו מצליחים בינתיים לשכנע את מוסדות התכנון כי ייעוד הקרקע בחופי ראש הכרמל לספורט ימי הוא הייעוד הנכון לתושבי מדינת ישראל . ההסכמה הזאת נכתבה בתמ"א 13 ואושרה על ידי ממשלת ישראל.

קיום חוף גולשים בבת גלים אינו מובן מאליו ועל מנת להבטיח את קיומו נצטרך כולנו להתאמץ בשנים הקרובות.
לאור הדברים שנכתבים כאן השכם וערב, אני מבין שבעיקר נצטרך להימנע מלעשות טעויות ושטויות שיחרצו את גורל המקום הזה (עיין ערך: "מסעדה במקום ספוט זה דבר טוב").

לאור האמור לעיל, קשה לי שלא לעמוד משתאה ונדהם לנוכח עמדת כמה מחבריי לגבי המסעדה הזאת, שחלקנו מנפנף בה כמוצא שלל רב, מתוך חוסר מודעות לנזק ההרסני שהקמתה עלולה לעשות (וייתכן שכבר עשתה) לתהליך ייעוד הקרקע כולו.

כל מעשה בשטח וכל אמירה הנוגדים את העיקרון הזה (למשל, מסעדה במקום ספוט, או תיחום "דק" לסועדים היכן שממשלת ישראל קבעה כי צריך לאפשר הרכבת מפרשים ולהניף קייטים), למעשה מעודדים קבוצות אחרות להשתלט על השטח הזה בניגוד לתכנית המתאר, בניגוד לחוק ובניגוד לאינטרס של כל מי שרוצה לשמר ולטפח את ענף הגלישה בחיפה בפרט ובישראל בכלל.

ולכן, עלינו להקפיד, כולנו, בלי יוצא מהכלל, להבין את ההליך הסטטוטורי שאנו נמצאים בו, להסתכל קצת קדימה ולפעול בהתאם לתמונה הרחבה, על מנת שמעטים כאן לא יהרסו במחי יד ומקלדת עבודה של שנים.

מי שרוצה הרחבה מעבר לנאמר כאן, מוזמן ליצור איתי קשר בטלפון: 052-7773335

תודה על ההתחשבות.
ירון כרמי
בשם מטה בת גלים.

נשלח: 28 נובמבר 2009, 19:33
על ידי yoavt
מילים כדורבנות.
מסכים לכול מילה.

נשלח: 29 נובמבר 2009, 01:47
על ידי surfeur
crystal clear
ברור כשמש

נשלח: 30 נובמבר 2009, 03:01
על ידי guttmanjoe
כרמי
כל כך מדוייק וענייני


והחשוב מכל, גם אם המסעדה הזאת הייתה רצה קדימה בהסכמת גולשים, וכל היחסים היו סבבה, היה מגיע היום שלמסעדה יש רשיון עסק, ואז סנט' אחר סנט', פח פח, ליטר ליטר הם היו שותים לנו את כל החוף לטובת המרשרשים.

נשלח: 30 נובמבר 2009, 06:32
על ידי tsahih
סוף סוף, עניני ברור ונוגע בעיקר.
חברי היקרים שחר ורון, באמת אוהב אתכם, אם ההתנהלות שם תשתנה אולי אשמח לשוב לארץ, כרגע פה בפרט' 70 ק"מ של חופים ואף מ.... לא בונה מסעדה ודק על החוף!
אני אישית מבטיח צידנית עם בירות ואפילו סנדביץ' לכם, אחרי יום גלישה.
לא יכול להיות שנלחמנו בבעלי הממון ובולדוזרים ובסוף קיבלנו דק שמתפתח לצריפון שברגע של התאונה הראשונה או אירוע(חתונה) ביום רוחני, יהפוך להתנגחות
ועוד מילה למי שמבין יניב עמית = הפרד ומשול, מאוד פשוט, עם יכולת הבין חברית של דוכס - הבנאדם עושה עבודה מדהימה ומוחה אותה כלאחר יד בהתבטאות מפגרת אחת
צחי