דף 1 מתוך 1

דמיון מפתיע - אותו דבר בכל העולם

נשלח: 14 נובמבר 2009, 11:58
על ידי גולן
אולי דורון חכם יכול להסביר קצת.

את התמונות האלו צילמתי אתמול. רכבים של גולשי גלים בבת גלים

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

http://www.savehonolua.org

The Honolua area of Maui is threatened by private and commercial development.
Our mission is to maintain open space, public access, and revitalize the ecosystem of Honolua Ahupua'a
through community based management utilizing Hawaiian practices and values.



תמונה

נשלח: 14 נובמבר 2009, 12:11
על ידי aharon
שוב צריך לתת יעוץ לגולשים בעולם ???
לפחות הפעם אלה לא גולשים של החזבאללה.

נשלח: 14 נובמבר 2009, 12:52
על ידי Arnon Dagan
יש הבדל קטן
חוף הונולוה הוא קצת אבל קצת יותר טוב מהקזינו

בעצם חוף גלישת הגלים מס 1 במוואי עם צינורות קבועים וארוכים גלים שרואים רק בסרטים ברמה הכי גבוהה וגם תחרויות של הסבב העולמי מידי פעם.
חוף קשה מאוד לגלישה אם אתה נופל בגל אתה בסכנה מיידית להתנפץ על צוק אבל אם הצלחת לעבור את הקו של הצוק מחכה לך תענוג גלישה בלתי רגיל גל מדהים.
גלשתי שם כמה פעמים גלים בים גבוה ורעדו לי הביצים
גם המקומיים שם עצבניים ולא פעם ראיתי שם מכות
אני בטוח שזומר פירק שם גלים כמה פעמים

המאבק שלהם התחיל בשנה שעברה
בדרך כלל גולשי גלים במאווי מנצחים בכל המאבקים מהסוג הזה מאחר והם יושבים בעיריה ומחזיקים בתפקידים חשובים וגם בגלל שמה לעשות הוואי זה לא בת גלים ושם מעריכים ויודעים לתת כבוד לים ולחופים.
הפעם זה כנראה קשה יותר מסיבה שאינה ידועה לי
אבל בואו נתעסק בבעיות שלנו להם יש 1000 חופים באי אחד קטן ולנו יש רק חוף אחד!!

נשלח: 14 נובמבר 2009, 12:56
על ידי Arnon Dagan
אגב לא מזמן ראתי תמונה של שחר צוברי בפייסבוק גולש שם בים נמוך אבל מושלם

נשלח: 14 נובמבר 2009, 13:16
על ידי doron_hackam
סתם לידיעתכם - דמוקרטיה = שלטון העם:

במאווי העם הוא השולט (בדרך "דמוקרטית") בניהול משאבי הטבע שלו. לאחרונה הצליח העם להפסיק פעולתה של מעבורת - על, כלי שיט אימתני שאמור היה לקשר בין מאווי להונולולו (שכיום מתבצע בטיסות בלבד). הרחפת הענקית עושה את הדרך בשלוש שעות ומאפשרת לבני האיים השונים לבקר עם ריכביהם באיים האחרים. אלא שהיא מהווה לדעת מומחים (למעט אותם מומחים שנשכרו על ידי מפעילי המעבורת) מיטרד וסיכון ליונקים הימיים (לרבות הליוויתנים) - ולכן, הוחלט להפסיק את פעולתה.

במקרה קודם הצליחו לדחות תכניות להרחבת נמל מאלאיה maalea ולשמור על חוף גלישה נדיר בחלקו הדרומי של האי.

לגבי הונולואה - מדובר בכזה נכס טבע ייחודי שקבוצה גדולה מאוד של אנשים מחוברת אליו בנשמתה. אני מאמין ששגיונות האדם הלבן (מכונה בקרב תושבי הוואי - "האולי "- ללא לב) ורדיפת הגדלות וההתפשטות וההשתלטות שלו ייעצרו כאן, כפי שנעצרו במקומות אחרים.

אגב, באי הצפוני ביותר המיושב - קוואי - ישנם תנאי גלישה מעולים עוד יותר מאשר בפייפ ליין, סנסט, הוקיפה וכו', אבל תושבי האי אשר נוכחו לראות למה הפכו האיים השכנים בעקבות דריסת הרגל של האדם הלבן - הודיעו לכל עיתוני הגלישה שהם לא יאפשרו לצלם ולסקר את התנאים באי על מנת למנוע את בואו של ה"נחיל" והודיעו שיקדמו בסבר פנים צונן אורחים.

הדחף הגנטי שטבוע בנו, לתקוע יתד, ולפרוץ ימה וקדמה הוא בטח עניין לתגובה אחרת בנושא אחר בפורום אחר, אבל ככל שזה נוגע לגלישה, מקומות שהפכו לאתרי גלישה כמו: מאווי, קייפ ורדה, קוסטה ריקה, ואחרים - שאבו אליהם בהתחלה גולשים מעוטי תקציב, ולאחריהם גולשים עשירים, ואלה, עם הדחף הגנטי המדובר החלו לסחור בקרקעות המקומיים שבתקופה קצרה החלו להרקיע שחקים במחיריהם, כך שלמקומיים, ילידי האיים, אין עוד כל אפשרות להמשיך ולרכוש שם בתים או אף לעמוד ביוקר המחייה (נובע מ"שיפור" השירותים לאוכלוסיה החדשה) והם מוצאים עצמם נדחקים החוצה על ידי נוכריים. לא נעים ולא מנומס.

אם נחזור להונולואה, אני מהמר שחלקת הטבע הזו תינצל (באקלים הכלכלי הנוכחיהמוטיבציהשל היזמים קצת פחות גבוהה בלאו הכי) ואם לא - אנו נזכה לחזות בהתנגדות פיסית נחושה ורבת משתתפים.

נשלח: 14 נובמבר 2009, 14:15
על ידי גולן
אתה יכול להביא לי מאמריקה מדבקה כזאת?
מבטיח להחזיר במדבקה של אתר בת גלים?

נשלח: 14 נובמבר 2009, 18:26
על ידי adizomer
הונולואה זה אחד מהחופים הכי טובים בעולם. לדעתי בעשיריה הפותחת. גלשתי שם המון, גם בים קטן וגם בים גדול. באחת הפעמים ממש, אבל ממש, רעדו לי הבייצים - היו שם גלי ענק. אני זוכר יום אחד שטום קארול ורוס קלארק ג'ונס באו במיוחד מאוהאו כדי לגלוש בהונולואה כי זה החוף היחידי שהצליח להחזיק את הגובה העצום בכל הוואי!!! היו שם גלים של 30 פיט הוואיאני (למי שמבין מה זה).
אין סיכוי שיגעו בחוף הזה.

אבל כמו שחכם אומר - אין גבול למגלומניות של האדם (לאו דווקא לבנים) ולבצע הכסף. זה נראה שאנשים פשוט מתעוורים, מקבלים טמטמת נדל''ן, וריקבון מוחי כשהם רואים עוד הזדמנות פוטנציאלית, ושיזדיינו הגולשים האלה (תסלחו לי על השפה אבל לא מצאתי מילים אחרות).

איזה ימים בהונאלוה

נשלח: 15 נובמבר 2009, 02:12
על ידי ehud
http://img29.imageshack.us/img29/9950/honoloua129.jpg
איזה ימים היו לנו בהונואלוה בתור אחד שגר בחוף המערבי של מאווי קרוב לשנתיים זה אולי אחד מהספוטים שביום טוב סובלים מלוקאליזם ולמזלי לא קיבלתי שם מכות כי יש את הונואלוה בוייז אבל אחד הגלים הכי מדהימים שיש ותודה לניצו שצילם