דף 1 מתוך 1

כניסה לרצועות בנפחים גדולים- אפשרי ?

נשלח: 22 ספטמבר 2009, 10:54
על ידי צביקה על הים
האם זה אפשרי להיכנס לרצועות בגלשן בנפח 160 ליטר או שחבל על הנסיונות בכלל

נשלח: 22 ספטמבר 2009, 11:19
על ידי yoavt
בודאי שאפשרי

נשלח: 22 ספטמבר 2009, 11:49
על ידי aninim
אפילו רצוי, רק תזהר ברוחות חזקות בגלישה אל תוך הרוח אלו אוהבים להתרומם יחד איתך...ממש כמו ספידבואט.

נשלח: 22 ספטמבר 2009, 18:51
על ידי erezzz123
אם זה לא היה אפשרי למה אתה חושב שהיו מתאמצים לבנות את החיבורים האלו? זה גם לא מאוד שונה מנפח קטן רק המהירות יכולה להיות הרבה יותר קטנה ע"מ שתוכל להכנס..

אי אפשר בלי קצת כוח...

נשלח: 23 ספטמבר 2009, 00:09
על ידי aviv_bamba
אי אפשר להיכנס לפלנינג בקלות עם גלשן 160L בלי מפרש שייתן לך מספיק כח, לכן אם אתה גולש מתחיל, ברוח של בת גלים, ביום סביר של 15-18 קשר רצוי שיהיה לך מפרש 5.8 במינימום, איתו תוכל להיכנס לפלנינג במורד הרוח ולנסות להיכנס לרצועות.
נסה פשוט ללכת על הגלשן אחורה ככל שמהירות הגלישה עולה, אל תנסה לחדד אלא לשמור על קו ישר, טיפה DOWNWIND ולשחרר את היד הקדמית במקצת (לתת למפרש להיות כמה שיותר תלוי על החבקים בלבד ולא על כח בידיים.)
קודם נסה להכניס את הרגל הקדמית ואח"כ את האחורית אך אל תחכה יותר מידי כדי שלא תקבל בליסטרה. הכנסת הרגל לרצועה האחורית תמנע ממך לעוף קדימה ולהפיל את התורן על החרטום של הגלשן.
בהצלחה.

נשלח: 23 ספטמבר 2009, 10:48
על ידי צביקה על הים
תודה על ההסבר,
אני מניח שעם גלשן בנפח 125 ליטר יהיה יותר קל להיכנס לרצועות,
אני צודק ?

רגליות

נשלח: 23 ספטמבר 2009, 21:13
על ידי fabianspiner
שאלתי היום את דוידי -מלך בכפר-סבא והוא אמר שאפשרי רק אם יש לך רגליים גדולות-רגלים קטנות אי אפשר-

נשלח: 24 ספטמבר 2009, 10:57
על ידי yoavt
לא ממש. אחת הבעיות העקריות בלימוד הכניסה לרצועות היא שתנועות הרגליים על הגלשן גורמות לשינוי תנוחת הגלשן ועקב כך לירידה מפלנינג או שינוי כיוון כמו עליה לרוח. ככול שהגלשן יותר קטן (צר יותר, ופחות נפח) תנועות הרגליים וחלוקת המשקל בינהן גורמות לשינויי מנח משמעותיים יותר בגלשן ובדרך כלל בגלשן קטן יותר צריך רמת מיומנות גבוהה יותר.
בגלשנים הגדולים שמיועדים למתחילים בדרך כלל אפשר למקם את הרצועות קרוב למרכז הגלשן, מה שמקל מאוד את הכניסה לרצועות. הרבה פעמים אפשר גם לשים רצועה אחורית אחת, גם זה מקל בהתחלה. כשהרצועות קרובות למרכז תנועות הרגליים וחלוקת המשקל בינהן גורמות לפחות נדנוד של הגלשן, ופחות שינויי כיוון.
כשרמת המיומנות עולה אפשר להרחיק את הרצועות לכיוון השפה וזה מאפשר מהירות גבוהה יותר.

באיזה גלשן מדובר? זה יכול לעזור לכוון את התשובה.