דף 1 מתוך 2

בליסטרה ברוח חלשה-עזרה בניתוח הטעות

נשלח: 21 יוני 2009, 01:21
על ידי TISAN123
יום שישי גלשתי בבת גלים.
גלשן 100 ליטר, מפרש 5.5.
רוח לא חזקה, לא הספיקה לי כדי להיכנס לרצועות אבל בכל זאת הצלחתי לעשות בליסטרה.
הגלשן שלי לא אוהב כשנשבר לו החרטום אז הוא ביקש ממני לא לעשות את זה שוב... 8O
בקיצור מישהו יכול לראות מהסירטון מה היה הגורם לבליסטרה ואיך היה ניתן למנוע את זה?
תודה
[youtube]http://www.youtube.com/v/eCb-FrF8FAQ[/youtube]

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה


תמונהתמונה

נשלח: 21 יוני 2009, 07:47
על ידי alonkaplan
המממממ......

נשלח: 21 יוני 2009, 08:03
על ידי TISAN123
אלון, לך בטוח יש כמה תובנות בנושא...חח
יכול להיות שהשקעתי את החרטום בלי לשים לב באיזה גל ואז נפלתי קדימה עם הגוף מעבר לחרטום?
זאת לא ממש בליסטרה קלאסית שהמפרש מטיח אותך על החרטום{גם זה כבר קרה לי בעבר...}
דרך אגב, יש לי חולצת לייקרה ארוכה של מארס שחור אפור שכבר לא ממש עולה עליי{נקנתה לפני כמעט שנתיים אבל בקושי השתמשתי בה} אתה מעוניין בה בשביל הילדים?{תרומה כמובן}
שיהיה שבוע טוב

רגליים ישרות

נשלח: 21 יוני 2009, 08:21
על ידי roniza
קשה מאד לראות אבל בעיקר נראה שאתה עומד מאד זקוף.
המרפקים כלפי מטה שזה טוב אבל הברכיים כמעט ישרות שזה רע.
הייתי קורא שוב את ה- Missing Link של Guy Cribb
התרופה הטובה ביותר לבליסטרה זה להורעד את הטוסיק למטה.

נשלח: 21 יוני 2009, 08:24
על ידי carbon fiber
מר טיסן היקר בוקר טוב
לפחות מהסרט שאתה מעלה כאן ניתן בברור לראות שהעמידה שלך באותו רגע לפחות קרובה מידי לתורן ואתה מעביר המון משקל לחלק הקידמי של הגלשן וכך אתה מייצר באליסטרה.
ב את הסיבוב שאתה עושה (לא כל כך הבנתי עם בסרטון אתה מבצע סיבוב או ממשיך גלישה ישרה תעמוד זקוף ולא כפוף ויותר מהר לעשות את המעבר.
משום שבשעת המעבר אתה מאבד מהירות ונופל .
ג ןבמידה ואתה לא שולט ברזי הסיבוב המהיר חפש לך ימים וזמנים שיש יותר רוח ואז תבצע את הסיבוב יקל עליך לעשות זאת.
ד תישען יותר אחורה שאתה גולש ברוח חלשה ויידים פתוחות וישרות כך אתה מכניס יותר כוח לציוד
יום טוב לך
ותבדוק את הגלשן אם הוא ניפתח לך בחרטום ואפילו למטה מצידו השני.
באליסטרה חזקה יכולה לעבור לצידו השני של הגלשן

נשלח: 21 יוני 2009, 08:28
על ידי skinny
לפי מה שיכולתי לראות בתמונות הבליסטרה נגרמה בשנייה של
חוסר תשומת לב.הפנית את המפרש קדימה כדי לקבל כוח לעלות לפלנינג
וזוית הגוף שלך לא התנגדה למשיכת המפרש.
בעת נסיון להוציא את הגלשן מהמים לפלנינג יש לדחוף עם הרגליים
לכוון התנועה ( חרטום הגלשן ) בעוד שהמתניים מושכות החוצה
ומתנגדות לזוית המפרש שנוצרה.
כמו כן נראה לי שחבקי הטרפז שלך קצת קרובים לראש המנור.
תנסה להזיז אותם אגרוף אחד אחורה.

נפגש במים
גילי SKINNY :lol:

נשלח: 21 יוני 2009, 08:32
על ידי carbon fiber
ומר רוניזה היקר
אתה כנראה שלא מבין הרבה בגלישת רוח ואין לך מושג קלוש על איך צריך לעמוד על גלשן רוח
ומהתמונה שלך אתה גולש גלים אז ובמידה ואתה לא מבין לפחות אל תיתן עיצות לא נכונות ומטעות
תתחיל להסתכל על גולשי רוח טובים ואתה לא תראה אחד שמכופף ברכיים ברוח חלשה........... ומכניס ישבן פנימה דהיינו להוריד את הגוף ולכופף אותו
צא וגלוש בחור צעיר
הכל בחיוך ולטובה
ומר טיסן היקר ופאראמדיק מנוסה נראה לי לפחות מהסרט שהמנור של היה גבוה מידי ביחס לגובה שלך

לקרבון

נשלח: 21 יוני 2009, 10:13
על ידי roniza
קרבון היקר,
אני אולי לא הגולש הכי מנוסה בעיר אבל בבליסטרות אני מבין מצויין.
אני יכול לספור לפחות 6 חרטומים שעיצבתי מחדש, כולל אחד החודש.
תשאל את יהודה.
התרופה השניה הכי טובה לבליסטרה זה להרפות את הגוף, לכופף ברכיים ולהוריד את הישבן.
התרופה היותר טובה זה להגיע לשלב שזה כבר לא קורה לך.

רוני

נשלח: 21 יוני 2009, 10:32
על ידי carbon fiber
ושוב יקירי אתה טועה ביג טיים ואין לי ספק שאתה תמשיך לעצב חרטומים מחדש
משום שאתה עושה דברים לא נכונים
עמידה חייבת להיות זקופה ,מוטות לאחור, ידיים ישרות ופתוחות לרווחה ולהיות בריכוז
להקשיב לרוח ולתנאים משתנים ,זה כל היופי בספורט הזה
להיות ורסאטילי וגמיש מחשבתית גופנית
ממני סיב פחם שכמוני :lol:

נשלח: 21 יוני 2009, 19:19
על ידי ירדן!!!
כנס עוד 3 פעמים ברוח חלשה תדפוק עוד שלוש בליסטרות תשבור עוד 3 פעמים את החרטום בסוף לומדים..

נשלח: 21 יוני 2009, 23:55
על ידי salta flick
הבעיה מוכרת...אתה עושה פרצוף מתאמץ.
תנסה לשחרר מעט את הכתפיים להאריך את הצוואר והכי חשוב להפסיק לקמט את המצח.
תסתכל קדימה בניחותא,תפלוט את האויר הכלוא בלחיים,תרפה עפעפיים ותתחיל לנשום קליל.
תתאמן על זה גם מחוץ למים והתנוחה הזאת תעצור את תופעת הבליסטרות למיניהן מיידית.
(אם זה ימשיך,תגיע אלי ואני אטפטף לך חלב ניטרוגלצירין באוזן של המפנה החזק)

נשלח: 22 יוני 2009, 12:12
על ידי zorkin
לא רוצה להפריע פה לכל המומחים אבל

כמו שזה נראה - דחפת מפרש קדימה (כנראה בשביל לתפוס קצת רוח) עמדת קדימה מידי ולר נתת קונטרה עם הרגל - באה מכה קטנה לא יכולת לה + הפתיעה אותך והופ עפת איתה קדימה.

מסקנות-
עירנות עירנות ערנות הרבה פעמים ברוח קלה חולמים קצת וזו התוצאה.

כשאתה נותן מפרש קדימה לתפוס קצת רוח / להיכנס לפלנינג, היה מוכן להפתעות, - מומלץ לצאת מהטרפז.

תהנה

מה עושים שנתקלים במכשול

נשלח: 22 יוני 2009, 16:44
על ידי אברהם
לפעמים קורה שהסנפיר נתפס באיזה נילון או מדוזה או חוט של קיט שמונח במים ( קרה לי) ואז הגלשן נעצר וזה גורם ל"בליסטרה" ואם אתה עוד טס במהירות זה ממש לא נעים :ssee: .

לדעתי במצב כזה אם אי אפשר להמנע מנפילה אז לפחות להשתדל כמה שיותר ליפול יחד עם המפרש לצד שלך על ידי משיכת התורן לצד שממנו באה הרוח . כך יש סיכוי גדול יותר להמנע מפציעה בגלל פגיעת הגוף בגלשן וגם למנוע פגיעת התורן בחרטום.

נשלח: 25 יוני 2009, 08:08
על ידי shush
zorkin is right. 12pua!!!

נשלח: 25 יוני 2009, 08:22
על ידי doron_hackam
שייקי, מה נשמע שם במאווי?
גם אתה צודק.
איך אמר פעם הרצל (הוא אמנם התייחס לבליסטרה בגלישה באגמים באוסטריה ולא בבת גלים, אבל אפשר לעשות היקש): "יש דברים שקורים ויש דברים שנגרמים".