דף 1 מתוך 1

מרים להנחתה...מישהוא יכול להסביר לי את ההבדל בן סוגי

נשלח: 15 ספטמבר 2008, 12:17
על ידי TISAN123
הסנפירים?
מה ההבדל בין גלשן עם חרב לכזה בלי?{ידוע שבלי הרבה פחות יציב אבל מעבר לזה איך זה עובד?}
למה הסנפירים באורכים משתנים ומה ההבדל בצורות שלהם...
בתודה מראש...
אבינעם

זרימה

נשלח: 15 ספטמבר 2008, 14:19
על ידי aninim
תאורטית, אם תפרק את כלי השייט ואת הכוחות הפועלים עליו תקבל שבמצב "יציב" (פלינינג בישורת) הקרדן דוחף את הגלשן קדימה, למטה ובעיקר החוצה. בכדי לאזן את הכוחות האלה הסנפיר לוחץ על המים כתגובה.
במקרה של חרב המצב הוא בשייט ללא פלינינג כשרוב הגלשן במיים ואז כדי להגיב לכוחות הדוחפים החוצה (בעיקר בחידודים) החרב משמעותית.

החרב והסנפיר בעלי פרופיל כשל כנף מטוס (רק משני צידיהם) והפרש הלחצים מצידי הסנפיר (לדוגמא) ומהירות הזרימה עליו מפיקים כח אלכסוני מנוגד לכוח הדוחף את הגלשן החוצה.במילים אחרות הצד הפנימי של הסנפיר/חרב מרגישים לחץ נמוך ולכן "מושכים" את הגלשן אל תוך הרוח.

http://www.spinnaker-sailing.com/lesson ... essona.htm

נשלח: 15 ספטמבר 2008, 15:11
על ידי TISAN123
נראה לי שהבנתי. אבל מה ההבדל בין הצורות והאורכים של הסנפיר?

כמו בכל דבר בחיים....

נשלח: 15 ספטמבר 2008, 15:22
על ידי aninim
ככל שהמפרש גדול יותר (ללא תלות ברוח) תצטרך סנפיר גדול יותר כדי לפצות על הכוח מהמפרש, לחילופין ברוח חלשה ההנחה שתשוט לאט ולכן יהיה קשה יותר לשמור על כיוון שוב תעדיף סנפיר גדול....
אפשר לראות למשל בגלשני פרירייד או סללום קצרים (ממש קצרים starboard ושות') תראה סנפירים ארוכים וצרים, זאת כדי לשמור מהחרטום להתרומם וזה כתוצאה ישירה מהגרר של הסנפיר.

החרב מהווה ציר סיבוב בגלשן ארוך

נשלח: 16 ספטמבר 2008, 16:55
על ידי mitush7
החרב מהווה ציר סיבוב בגלשן ארוך

נשלח: 18 ספטמבר 2008, 21:43
על ידי TISAN123
תודה רבה על ההסבר הפרטני.
החכמתי.