בלעדי ! מה באמת יקרה עם המועדון
נשלח: 03 אפריל 2008, 18:38
כולם מתעניינים במועדון ולכולם יש הצעות ונורא אכפת להם וזה מאוד יפה ואפילו טבעי
בפורום כזה של ישראלים חכמים.
(חבל רק שכאשר רון לביא הציע לנקות את המועדון רק 2 צדיקים ידעו לענות).
אבל מה באמת יקרה שם?
מברור שערכנו לאחרונה עולה כי במצב הקיים עומד לחול שינוי דרמטי !
בניית מחלף אלנבי תסתיים ותשנה לחלוטין את פני החוף והמועדון.
הסטוריה:
בתחילת העשור ראש עיריית חיפה היה עמרם מצנע. ידידנו מצנע היה הגון
יותר מיהב והצהיר בוודאות שהוא יבנה במקום מרינה. כשלב ראשון החל בבנייה
ללא אישור של מחלף אלנבי אשר ייעודו העיקרי היה לשמש דרך גישה לשכונת
המרינה החדשה ואף יותר חשוב דרך גישה למשאיות שייבשו את הים.
לא צריך להיות מתכנן כבישים כדי להבין שהגשר אמור היה להימשך בקו ישר
הניצב לקו החוף (כמו שגולשים בדר'-מע') לתוך הים. באזור המועדון והבריכה
אמורים היו להיות עמודי הגשר.
בשנת 2001 עדיין לא היתה התארגנות של גולשים (ולא היה אתר בת גלים)
ומי שעצר את הפרויקט (קצת מאוחר מדי לטעמי) היו גלבהרט והירוקים.
נותרנו עם מחלף שלא הסתיים ומבחינה פונקציונלית עובד באופן חלקי בלבד.
העתיד
גם בעירייה כבר מבינים שמרינה במקום הזה לא תהיה אבל הגשר חייב להסתיים
על מנת לאפשר כניסה נוספת לשכונה.
בחודשים אלו מתקיימים הליכי אישור סופיים לסיום הגשר.
הגשר מתוכנן בצורה שיגרום את הנזק הקטן ביותר האפשרי לחוף.
התמונה הבאה מתארת את דגם הגשר המתוכנן.
הערה חשובה: חלק הכביש החדש יהיה צר יותר מהנראה בדגם ויכיל שני
נתיבים בלבד (הדגם לא מעודכן לחלוטין)
חלק הכביש החדש הנראה בתמונה יעבור מעל מבנה הצלילה הקיים היום.
באזור המבנה יהיו גם עמודי התמיכה.
לכן חלק מהחוף הקיים ייגזל לטובת הגשר.
הרעיון בעירייה הוא לנצל את החלל הגדול הנוצר מתחת לגשר על מנת למקם מחדש
את המועדון. בעצם בניית המועדון היא חלק מזערי לחלוטין מבחינת העירייה בפרויקט סיום הגשר.
אישורי הגשר נמצאים בשלבים אחרונים וייתכן שבנייתו אף תחל בשנה/שנתיים הקרובות אך את זה ניתן יהיה לבדוק בצורה יותר מדויקת.
לדעתי האישית יש בתהליך סיום הגשר גם טוב וגם רע.
הרע:
- תיתכן פגיעה ברוח באזור הכניסה למים.
- אזור המועדון יסבול יותר זיהום ורעש מכלי רכב חולפים
- ייתכן והנפה/הנחתה של עפיפונים תהיה בעייתית עקב הקרבה לרכבים.
הטוב
-תהיה כניסה ישירה לשכונה ולחוף ולא נצטרך לעבור בצומת דולפין.
- אם נפעיל את הלחץ המתאים ונשתלב בתהליך התכנון נקבל פיתוח חוף כפי שתמיד
חלמנו עליו: המשך של הטיילת לפחות עד חוף יהודה ומבנה מועדון חדש מתחת לגשר.
לאור העובדות הנ"ל לדעתי אין טעם ליזם כלשהו להשקיע כרגע במקום (אולי אפילו זו הסיבה שהמפעיל הקיים נמנע מלהיכנס להוצאות גדולות).
עדיין חשוב מאוד שהמפעיל הקיים והעירייה יתחזקו כראוי את החוף בצורתו הנוכחית עד אשר יחלו עבודות בניית הגשר.
אז?
מישהו רואה עוד רע וטוב ?
בפורום כזה של ישראלים חכמים.
(חבל רק שכאשר רון לביא הציע לנקות את המועדון רק 2 צדיקים ידעו לענות).
אבל מה באמת יקרה שם?
מברור שערכנו לאחרונה עולה כי במצב הקיים עומד לחול שינוי דרמטי !
בניית מחלף אלנבי תסתיים ותשנה לחלוטין את פני החוף והמועדון.
הסטוריה:
בתחילת העשור ראש עיריית חיפה היה עמרם מצנע. ידידנו מצנע היה הגון
יותר מיהב והצהיר בוודאות שהוא יבנה במקום מרינה. כשלב ראשון החל בבנייה
ללא אישור של מחלף אלנבי אשר ייעודו העיקרי היה לשמש דרך גישה לשכונת
המרינה החדשה ואף יותר חשוב דרך גישה למשאיות שייבשו את הים.
לא צריך להיות מתכנן כבישים כדי להבין שהגשר אמור היה להימשך בקו ישר
הניצב לקו החוף (כמו שגולשים בדר'-מע') לתוך הים. באזור המועדון והבריכה
אמורים היו להיות עמודי הגשר.
בשנת 2001 עדיין לא היתה התארגנות של גולשים (ולא היה אתר בת גלים)
ומי שעצר את הפרויקט (קצת מאוחר מדי לטעמי) היו גלבהרט והירוקים.
נותרנו עם מחלף שלא הסתיים ומבחינה פונקציונלית עובד באופן חלקי בלבד.
העתיד
גם בעירייה כבר מבינים שמרינה במקום הזה לא תהיה אבל הגשר חייב להסתיים
על מנת לאפשר כניסה נוספת לשכונה.
בחודשים אלו מתקיימים הליכי אישור סופיים לסיום הגשר.
הגשר מתוכנן בצורה שיגרום את הנזק הקטן ביותר האפשרי לחוף.
התמונה הבאה מתארת את דגם הגשר המתוכנן.
הערה חשובה: חלק הכביש החדש יהיה צר יותר מהנראה בדגם ויכיל שני
נתיבים בלבד (הדגם לא מעודכן לחלוטין)
חלק הכביש החדש הנראה בתמונה יעבור מעל מבנה הצלילה הקיים היום.
באזור המבנה יהיו גם עמודי התמיכה.
לכן חלק מהחוף הקיים ייגזל לטובת הגשר.
הרעיון בעירייה הוא לנצל את החלל הגדול הנוצר מתחת לגשר על מנת למקם מחדש
את המועדון. בעצם בניית המועדון היא חלק מזערי לחלוטין מבחינת העירייה בפרויקט סיום הגשר.
אישורי הגשר נמצאים בשלבים אחרונים וייתכן שבנייתו אף תחל בשנה/שנתיים הקרובות אך את זה ניתן יהיה לבדוק בצורה יותר מדויקת.
לדעתי האישית יש בתהליך סיום הגשר גם טוב וגם רע.
הרע:
- תיתכן פגיעה ברוח באזור הכניסה למים.
- אזור המועדון יסבול יותר זיהום ורעש מכלי רכב חולפים
- ייתכן והנפה/הנחתה של עפיפונים תהיה בעייתית עקב הקרבה לרכבים.
הטוב
-תהיה כניסה ישירה לשכונה ולחוף ולא נצטרך לעבור בצומת דולפין.
- אם נפעיל את הלחץ המתאים ונשתלב בתהליך התכנון נקבל פיתוח חוף כפי שתמיד
חלמנו עליו: המשך של הטיילת לפחות עד חוף יהודה ומבנה מועדון חדש מתחת לגשר.
לאור העובדות הנ"ל לדעתי אין טעם ליזם כלשהו להשקיע כרגע במקום (אולי אפילו זו הסיבה שהמפעיל הקיים נמנע מלהיכנס להוצאות גדולות).
עדיין חשוב מאוד שהמפעיל הקיים והעירייה יתחזקו כראוי את החוף בצורתו הנוכחית עד אשר יחלו עבודות בניית הגשר.
אז?
מישהו רואה עוד רע וטוב ?