דף 1 מתוך 2

שני סנפירים לסטארבורד?

נשלח: 14 ספטמבר 2007, 21:21
על ידי orih
התמונה הבאה צולמה באיזה תחרות וייב בברזיל.
מישהו יודע אם סטארבורד מייצרים גלשנים עם שני סנפירים גם לבני תמותה?

תמונה

מייצרים

נשלח: 14 ספטמבר 2007, 22:46
על ידי carbon fiber
ויש לזה יתרון עדיפים שני סנפירים מאשר אחד ולו רק בגין הגובה של הסנפיר ליד החוף מה גם ששני סנפירים נותנים שליטה טובה יותר על הגלשן

נשלח: 15 ספטמבר 2007, 10:46
על ידי יהודה
הם ממשיכים להעתיק .....
גלשני HIFLY כבר חמש שנים עם דו סנפיר(TWINSER).
כל הליין של הWAVE, והMADD.( דגמים של גלשנים).
וכמובן הFREESTYLE.הם בעלי דו סנפיר.
וכל הגלשנים מיוצרים לציבור הגולשים.
אז למה דו סנפיר:
אין יותר החלקות (SPIN-OUT).
אחיזה יותר טובה במים ובגלים.
יש אפשרות של גלישה עם מפרשים גדולים בסנפירים קטנים,מקבלים בקרה טובה יותר בזמן הגלישה.
כאשר שני סנפירים מורכבים אחד ליד השני נוצר עילוי מיטבי ומתקבל עליה מהירה לריחוף ואין צורך ללחוץ על מרכז הלחץ או לבצע שינוים עלידי פימפום.
במהירות הלחיצה על הדופן מינימלית.
הדו סנפיר הם קטנים ויש להם פחות התנגדות מסנפיר בודד דבר שמקל על המהירות
וחידוד לתוך הרוח הרבה יותר טוב מסנפיר בודד.
נא לא לשכוח את היתרות בדו סנפיר במקרה של שבירת סנפיר.......
הסיבוב על הגל נעשה בכל רדיוס מתבקש ,ושומר על מצב האף גם כאשר הגלשן נמצא על הצד.
גם הסיבובים הרגילים מתבצעים ביתר קלות.
נגד הדו סנפיר , עלות של שני סנפירים בהחלפה וצריכים להרכיב שני סנפירים כל פעם.

לא ניסיתי אף פעם אבל חייב...

נשלח: 15 ספטמבר 2007, 12:49
על ידי hadaryuval
להגיד שזה נכון שיהודה הוא ראשון מביאי הבשורה ארצה (חלוץ) וזה הרגע להזכיר שיהודה גם הביא ראשון הרבה דברים אחרים שתפשו כשאחרים פחדו

נשלח: 15 ספטמבר 2007, 13:07
על ידי aharon
חברים הויכוח מיותר.
התמונה שצולמה לפני 30 שנה כאשר עוד לא המציאו את השחיפים למפרשים.
תמונה

נשלח: 15 ספטמבר 2007, 17:07
על ידי יהודה
כן...אבל מדובר כרגע על צמד סנפירים במרכז ( TWINSER).
במרחק מקסימלי של 10 סמ, אחד מהשני.
בתמונה שלך היו להרבה גלשני ה WAVE שלושה סנפירים , כמו לגלשני הגלים.
אבל היום התפיסה שונה..צמד..במרכז.

נשלח: 15 ספטמבר 2007, 18:28
על ידי carbon fiber
ועוד הערה קטנה לי היה פעם גלשן וויב מדהים שקניתי מארנון דגן (המנוע האדום) עם 3 סנפירים קטנים והאמת זה הגלשן שתימרן הכי בן -ונה שחוויתי על המים אבל אז עוד הייתי בחיתולי והגלשן הזה קידם אותי .
ולמי שזוכר את דני הקטן (כשר )גולש וויב סופני וטכני לחלוטין הסביר לי את הקונספט של 3 סנפירים
מקביל לקו קמור ועליו נמצא תמיד כדור באמצע הקימור ותמיד נוטה ליפול ימין או שמאל.
לגלשן קראו דלתא והוא פשוט היה פצצה במים אבל שבק חיים מהר מאוד .
הגלשן נועד לתת בראש בדאון דה ליין לא שנתתי אז ......וראיתי פעם את כשר עם הגלשן והוא אמר לי שאין על הדבר הזה במים ,ואני מאמין לו!!!!!!
יום טוב וחג שמח
רון

נשלח: 15 ספטמבר 2007, 20:04
על ידי Amit
יש גם חסרונות בTWINSTER? או שזה רק העלות בהחלפה?
מהתיאור לעיל נשמע שכל התעשיה מפגרת מאחור!(בלי טיפה ציניות)

החסרון

נשלח: 15 ספטמבר 2007, 20:10
על ידי מתי
החסרון הראשי הוא שלגלשן עם יותר מסנפיר אחד - אין מהירות, גלשן עם יותר מסנפיר אחד איטי.

נשלח: 16 ספטמבר 2007, 00:55
על ידי alonkaplan
בביקורי האחרון בפוארטהוונטורה, האיים הקנריים נתקלנו ביצרן גלשנים מקומי שעושה את כל הגלשנים שלו עם 3 סנפירים.
הוא הסביר לנו ממושכות את היתרונות, וגם את החסרונות. החיסרון העיקרי נובע מכיוון לא טוב של זוויות הסנפירים ואורך הסנפירים.
הוא הסביר לנו שלאחר ניסויים רבים הוא מצא את הנוסחא להשגת תוצאות אופטימליות, כך שמקבלים גלשן מהיר יותר ומתמרן טוב יותר. כיום הוא מייצר את כל הגלשנים שלו עם 3 סנפירים, בעלי גודל דומה (הסנפיר האמצעי גדול רק במעט מסנפירי הצד).
לשאלה "אם זה כזה טוב - למה לא כולם עושים את זה?" הוא ענה שחברות הגלשנים לא מעוניינות להשקיע בזה כיום. (היתה לו גישה קצת קונספירטיבית כלפי תעשיית הגלישה).
גולן נבהל מהטיפוס...אני דווקא התלהבתי. כנסו לאתר שלו ותחליטו לבד www.witchcraft.nu

Re: החסרון

נשלח: 16 ספטמבר 2007, 09:57
על ידי יהודה
מתי כתב:החסרון הראשי הוא שלגלשן עם יותר מסנפיר אחד - אין מהירות, גלשן עם יותר מסנפיר אחד איטי.
מתי,
מניסיון הגלשנים מהירים מאד, אך לא מהירים כמו גלשני הFREERIDE.
יש לנו נסיון של הגלשנים שנמכרו הMADD 90 ליטר ,יש להם מהירות יפה.
בכתבה גם כתבתי את החסרונות :עלות של שני סנפירים בהחלפה,והרכבה של שני סנפירים כל פעם...

נשלח: 16 ספטמבר 2007, 10:05
על ידי יהודה
alonkaplan כתב:בביקורי האחרון בפוארטהוונטורה, האיים הקנריים נתקלנו ביצרן גלשנים מקומי שעושה את כל הגלשנים שלו עם 3 סנפירים.
הוא הסביר לנו ממושכות את היתרונות, וגם את החסרונות. החיסרון העיקרי נובע מכיוון לא טוב של זוויות הסנפירים ואורך הסנפירים.
הוא הסביר לנו שלאחר ניסויים רבים הוא מצא את הנוסחא להשגת תוצאות אופטימליות, כך שמקבלים גלשן מהיר יותר ומתמרן טוב יותר. כיום הוא מייצר את כל הגלשנים שלו עם 3 סנפירים, בעלי גודל דומה (הסנפיר האמצעי גדול רק במעט מסנפירי הצד).
לשאלה "אם זה כזה טוב - למה לא כולם עושים את זה?" הוא ענה שחברות הגלשנים לא מעוניינות להשקיע בזה כיום. (היתה לו גישה קצת קונספירטיבית כלפי תעשיית הגלישה).
גולן נבהל מהטיפוס...אני דווקא התלהבתי. כנסו לאתר שלו ותחליטו לבד www.witchcraft.nu
אלון, מה אתה משווה , יצרן מקומי לחברה HIFLY שמיצרת גלשניםכ30 שנה.
ודו סנפיר, הם מיצרים ליין שלם שלגלשנים ב5 שנים האחרונות...
ומדובר על דו סנפיר ולא תלת סנפיר שהיה קיים שנים בעליות וירידות.
צודק בענין החפיפה ביו הסנפירים, חייב חפיפה שווה, תיתן עילוי מכסימלי....

נשלח: 17 ספטמבר 2007, 00:02
על ידי orih
לפי הדיווח בפורום של סטארבורד, גם קאולי שניצח את התחרות השתמש בגלשן בעל שני סנפירים. כנראה שאלו גלשני קאסטום שפשוט צבעו אותם בצבעים של הספונסרים.

http://www.star-board.com/forum/showthread.php?t=2695

באתר של סטארבורד לא מצאתי עדות לכך שהם מייצרים גלשנים עם שני סנפירים.

נשלח: 27 ספטמבר 2007, 19:18
על ידי orih
טוב, חשבתי לבדוק מה קורה בפורום של סטאר-בורד לראות אם יש תגובה כלשהי.
מישהו מה-team אכן הגיב והסביר על מה ולמה. בהתאם לבקשתו של עמית, אני לא אעשה קופי פייסט לכל התגובה, מי שרוצה יכול למצוא אותה כאן http://star-board.com/forum/showthread. ... light=TWIN
על פי התגובה שלו גלשן בעל שני סנפירים מיועד בעיקר לגולשי הוייב , אשר מחפשים לסחוט יותר ביצועים מ"גלים מהירים וחלולים". שיהיה להם בהצלחה.
עוד מהפורום הנ"ל, גם מיועדנו קווין פריצ'ארד התייחס בחיוב לגלשן בעל שני הסנפירים בבלוג שלו, אך לא פירט יותר מדי. הנה לינק לבלוג, שיש בו עניין לכולנו, אני מניח :http://kevinpritchardwindsurfing.blogsp ... -wind.html

לסיכום, נראה כי כל החברות הגדולות, למעט היי-פליי חושבות שהיתרונות הרבים שיהודה מנה אינם
מצדיקים את ההשקעה הכלכלית בבניית גלשנים כאלו, אלא לגולשים תחרותיים אשר מעוניינים בכך.
חג שמח ועונת צפוניות משובחת לכולם!

נשלח: 27 ספטמבר 2007, 21:55
על ידי Amit
תודה אחינו