דף 1 מתוך 2

מדרגות לגן עדן (מדרגות הגלישה)

נשלח: 08 פברואר 2007, 00:05
על ידי alonkaplan
כולנו מייחלים להגיע לגן עדן, אבל יש דרך...
הדרך לגן העדן של הגלישה רצופה בכוונות טובות, הנאות וגם קשיים.
אני מאמין שהדרך מדורגת, כלומר אנחנו מטפסים על מדרגה ואז נמצאים עליה זמן מסוים עד לטיפוס על המדרגה הבאה.
הגדרת המדרגות היא על פי דעתי, תוך העזרות במקורות שונים (למשל אתר האינטרנט guycribb.com). למי שיש הגדרות אחרות מוזמן להביע אותן.

מדרגה 1 - מתחיל: הבסיס לגלישת רוח. עמידה על הגלשן, כיוון הגלשן, סיבוב ומהפך על גלשן גדול עם חרב.
מדרגה 2 - משתפר: beach start, טרפז, חידוד לרוח, הפלגה בגלסים, גלישה על גלשן קטן יותר ובלי חרב, מפרש גדול יותר ורוח חזקה יותר (עד 15 קשר).
מדרגה 3 – מתקדם: פלנינג, רצועות, טרפז, water start, גלישה על גלשן קטן שעדיין מאפשר הרמת מפרש עם חבל הרמה. ניסיונות מוצלחים חלקית של סיבובים ומהפכים,
פרי סטייל בסיסי ברוח חלשה (למשל סיבוב הליקופטר).
מדרגה 4 – חלום: גלישת פרי-רייד חלקה – פלנינג יציב, סיבובים ומהפכים ברוח חזקה. קפיצות צ'ופ-הופ, הבנה בהתאמת הציוד וכיוונו ברוחות שונות.
מדרגה 5 – אלוהי הגלישה: תרגילי פרי-סטייל בסיסיים, קפיצות, התחלת גלישה בגלים - מעבר גלי חוף, שמירה על ציוד בגלים, תפיסת גלים.
מדרגה 6 – גן עדן: כל מה שרואים בסרטים, רק להמשיך וליהנות.
הערות למדרגות:
- עליית מדרגה – "נחשבת" רק כאשר משלימים את מאפייני השלב הקודם. אם חסר לנו אחד המאפיינים ולא נתמיד ונלמד אותו קיימת סכנה של נסיגה לאחור בגלישה.
מרגע שלמדנו ועלינו מדרגה, לא תהיה יותר נסיגה לאחור.
- לא מנסים – לא מצליחים!
- מעבר בין שלבים כרוך בלימוד ובתרגול. זה יכול לקחת הרבה זמן, אפילו שנים, אם לא גולשים הרבה. וזה יכול לקרות בתוך שבוע של חופשת גלישה מרוכזת,
או קיץ אינטנסיבי בכנרת/ בת גלים/ מקום טוב אחר.
- תסכול - תחושה מוכרת לגולשים רבים. ניתן לייחס אותה להתמודדות קשה מול האתגרים בכל אחד מן השלבים. גורמי התסכול הנפוצים הם עלייה לפלנינג תוך שימוש ברצועות,
water start, מהפכים ברוח חזקה. מי שמרגיש שיש לו שותפים לתסכול יכול להתעודד מכך, אבל צפויים לכם גם תסכולים נוספים בדרך – למשל ניסיונות לתרגילי פרי-סטייל. יש אין סוף תרגילים והם מחייבים כמעט אין סוף ניסיונות. מי שמתייאש – לא זוכה!
- המלצה – שיפור הטכניקה בשלבים המתקדמים יכול לבוא דווקא מהליכה אחורה לכאורה, כלומר לגלוש על גלשן גדול ולעשות עליו את כל הדברים שלא מצליחים על גלשן קטן ברוח חזקה.

גלישה מהנה. ניפגש בגן עדן...

מסכים עם כל מילה!!!

נשלח: 08 פברואר 2007, 09:49
על ידי itayc
אני יכול רק להעיד מניסיוני האישי, שהדרך ארוכה וקשה אך גם מאד מהנה,
ושכל שניה של עבודה קשה משתלמת בגדול !!

(כשאני אומר עבודה קשה, אני מתכוון ל: בליסטראות, כאבי גב\ידיים\רגליים, הוצאות כספיות על ציוד, נסיעות ארוכות, מפחי נפש כשהרוח מבריזה ואפשר לחשוב על עוד...)

נשלח: 08 פברואר 2007, 16:24
על ידי הדר
מורה/מדריך (בכל תחום שהוא) נחשב לבעל מקצוע טוב, אם הוא מסוגל להסביר לאחרים את כל מה שהוא בעצמו יודע לעשות.
אני מכיר גולשי רוח, גולשי קייט, גולשי סנו-בורד שרמת הגלישה שלהם מעולה, אך הם לא מסוגלים להעביר את ה"תורה" לאחרים.
כשאני קורא מאמר של אלון קפלן , אני מרגיש שממנו אפשר ללמוד - והרבה.

החזון שלי : שיקום דור חיפאים צעיר בענף גלישת הרוח והקייט, שיוכל לייצג את חיפה וישראל בתחרויות בין-לאומיות.
אנשים כמו אלון קפלן הם היחידים שעשויים לגדל דור כזה, באמצעות הכשרון ללמד.
הלוואי שעיריית חיפה תבין זאת ביום מן הימים , תיצור את התנאים הפיזיים, ותגייס את אלון שיהיה המאמן של חיפה בגלישה.

נשלח: 09 פברואר 2007, 01:24
על ידי alonkaplan
הדר
תודה על המחמאות. זה מחזק
ההדרכה אצלי היא מקצוע ודרך חיים. אני רואה בזה זכות ללמד אחרים לעשות את מה שאני אוהב לעשות.
לגבי גלישה תחרותית - זה לא הכיוון שלי. גדלתי בשייט התחרותי ומיציתי אותו. אני מאמין בגלישה ובעיסוק בים בכלל חלק מתרבות פנאי ואפילו אורח חיים.
לעיר חיפה אכן מגיע שיגדל בה דור חדש של גולשים, וכיום אין אף גורם שנותן הדרכה מקצועית ולאורך זמן בעיר, שמהווה את גורם המשיכה מספר 1 בארץ לגולשי רוח וקייט. זה זועק!
אני ממשיך להדריך מדי יום ילדים ובני נוער מאזור חוף הכרמל בימיה במעגן מיכאל. יש תוצאות וחלקם אף מגיעים לגלוש בסערות בבת גלים

נשלח: 09 פברואר 2007, 10:57
על ידי carmicarmi
יופי של מאמר.
רק ממחיש את עומק הדברים מנקודת ראותו של אלון.
מעורר אצלי מחשבות על תהליך הקמת הדור הבא.
איך מביאים 100 ילדים חיפאים לגלוש רוח בבת גלים?

חזון וגדלות רוח של אלון קפלן, הסברה בבתי הספר, הקמת מערכת הדרכה יציבה עם כל השירותים, מלתחות נקיות, הורים עם חיוך שיכולים לראות את הילד גולש, ביטוחים, ציוד ברמה, אופנה וסטייל שמחברים את הנוער.

נשלח: 09 פברואר 2007, 12:13
על ידי carbon fiber
קפלן תעשה לי ילדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדד

שאלה חשובה

נשלח: 10 פברואר 2007, 07:06
על ידי ofer_kite
מה עם המדרגות בשיפוצים לפני כמה חודשים?

אמרתם משהו על השקעה אדירה - איפה התמונות?
הכל כבר מסודר לפי המכרז שזכו בו?


בטח מלא אנשים רוצים לבוא לבקר אבל מחכים לסוף השיפוצים

:roll: :oops: :oops: :x :arrow: :?:

השקעה מינימאלית עד כה

נשלח: 10 פברואר 2007, 10:11
על ידי hoffman10
בכל זאת המקום נראה יותר טוב וזה כבר משהו.
מקווה שערן ימשיך להשקיע ושישתלם לו

נשלח: 10 פברואר 2007, 14:52
על ידי גולן
עופר,
היית פעם בבת גלים?

מדרגות ומדרגות

נשלח: 10 פברואר 2007, 22:59
על ידי hadaryuval
קפלן הסבר יפה - תמשיך ללמד חברה ולהביא לנו אותם לים
כל ילד כזה -זו מצווה
:-)

עופר
בבת גלים יש שיפור רציני אבל בו וצפה בעצמך
יש עוד מה לשפר (כמו בכל דבר בעצם) וכל אחד מהגולשים מתבקש להאיר (בצורה מכובדת) לערן את הדרך

השיפור הדרגתי - מערכת השקיה,דשא,מדרגות ומסלעה,פרגולה עם סכך,אספלט חדש,צבע וצביעה,מקלחות נוקו.
עדין חסר גיגית ראויה לשטיפה של חלקי אלומניום,טרפזים,חליפות.
מה יהיה עם הדשא? נקווה לטוב מצבו קצת קשה ויתכן שערן יעשה שביך וחלק מהדשא יצטרך החלפה.
בכל מקרה המצב שהיה בשנים האחרונות השתנה מאוד לטובה וכנראה שיהיה לנו בית קפה ומסעדה משלנו בחוף (נחמד מאוד לדעתי ויכול גם למשוך עוד חברה לספורט ולמאבק).
בלי קשר יש עוד מה לעשות(הכי חשוב דשא ואולי גם שביל מה כבר ביקשנו...)
ואני בטוח שזה יעשה!

בוא לבקר קצת עופר
צ'או

נשלח: 23 אפריל 2007, 21:49
על ידי ayelet
8) 8) 8)

נשלח: 24 אפריל 2007, 08:17
על ידי aharon
יופי של מאמר....
סוף סוף יש לי דרוג....
אני מדורג 4 בסולם קפלן.

נשלח: 24 אפריל 2007, 22:35
על ידי doron_hackam
אני כל הזמן לא מצליח טאקים (סיבוב לתוך הרוח). מה עושים?

אדון חכם דורון

נשלח: 25 אפריל 2007, 00:09
על ידי carbon fiber
דורוני אתה שואל ברצינות כי אם כן אז הפיתרון הוא לא לחשוב אלא להוציא את התנועה ולא לאבד מהירות של הגלשן ולזרוק את המפרש לצד שני ולמלא אותו ברוח תפוס אותי בים ואני ארביץ בך את התורה

נשלח: 25 אפריל 2007, 22:19
על ידי alonkaplan
דורון, ברוך שובך.
התשובה כתובה במאמר:
"שיפור הטכניקה בשלבים המתקדמים יכול לבוא דווקא מהליכה אחורה לכאורה, כלומר לגלוש על גלשן גדול ולעשות עליו את כל הדברים שלא מצליחים על גלשן קטן ברוח חזקה."
גלשן גדול יכול להיות ממש גדול, כלומר גלשן לימוד, או כל גלשן שאין לנו בעיה לעמוד יציבים עליו גם ברוח חלשה.
אחרי כמה עשרות (!) סיבובים, הכל יהיה קל יותר גם על הגלשנים הקטנים.
בהצלחה