לידיעתכם, מעשה חמור ביותר של ראש העיר בהליך התכנון.
נשלח: 08 נובמבר 2006, 01:06
לידיעתכם, היום קרה דבר חמור ביותר בהליך התכנון של חופי חיפה.
לא קשור לראש הכרמל...
היום הדיון היה סביב כל תכנון החופים של מרחב העיר חיפה.
כבוד ראש העיר החליט שהעניין לא מספיק חשוב כדי לשלוח נציג מטעם העיר, אז היחידים שהגיעו מחיפה הם חיים רז, אביגייל מהחל"ט ואני.
ואז קרה דבר בעל השלכות חמורות ביותר:
תכנית המתאר שהציג צמיר דיברה על צמצום שטח הנמל המערבי כדי לאפשר גישה של תיירים מאוניות נוסעים ישירות לתוך שדרות בן גוריון, במטרה ליצור מרחב תיירותי. בדיוק כמו בכל ערי החוף שמקבלות אוניות נוסעים (כל מי שעשה סיבוב עם מנו ספנות מכיר את הירידה מהאוניה ישר לתוך אזור בתי הקפה).
ראיתי שיש התנגדות לקטע הזה של התכנית מצד אנשי הנמל וביקשתי, ללא קשר לעניין הגלישה, לדבר בתור תושב חיפה ולתמוך בחלק הזה של התכנית. הסברתי שלתושבי חיפה זו הזדמנות ענקית ליצור מרחב תיירותי ולאפשר למרכז הבילויים של שדרות בן גוריון להיפתח לעולם!!!
בדמיוני ראיתי איך העומדים בכיכר שמתחת לגן הבהאי רואים את שדרות בן גוריון ובסופן טיילת אליה נשפכים תיירים מאוניות הנוסעים.
אחרי דיבר רב-חובל הנמל ואמר שלא יסכים שאוניות נוסעים ויאכטות יסתובבו לו בין האוניות ויפריעו לו לפרוק מטענים (מה אכפת לו תיירות?).
חיים רז, בעל רקע עשיר בחיל הים, נחפז לסייע, קיבל את זכות הדיבור והסביר שרב החובל יכול למצוא פתרונות טכנולוגיים ונוהליים לעניין, אם רק יחפוץ בכך.
נציגת הנמלים הסבירה שאין לה איפה לפרוק חיטה ולכן אין לה כרגע יכולת לפנות את השטח שלייד בית דגון (אכפת לה תיירות ?)
כולם יודעים שזה קישקוש, כי היום האוניות פורקות את התיירים 300 מטר ממזרח לבית דגון וברור שאם רוצים אז אפשר פשוט להחליף מקומות כדי שהעיר תנשום קצת.
בקיצור, ויכוח מקצועי וענייני, בו נאלצנו אנחנו (חיים ואני) לייצג את עמדת העיר חיפה בדיון הכל כך חשוב הזה (נשמע הזוי? המציאות לעיתים עולה על כל דימיון).
לא היה אפילו נציג אחד רישמי שיציג את עמדת העיריה בעניין וידרוש את פינוי הנמל מ-200 מטרים רציף מתוך 2 קילומטר פלוס שכבר יש לו, כדי ליצור מתחם תיירותי מדהים.
בהצבעה נפלה ההצעה הזאת ברוב של 12 מול 5.
העיר חיפה הפסידה את ההזדמנות לפתוח רציף תיירים מול שדרות בן גוריון והיחידים שלנחמו על זה מטעם חיפה הם חיים, אני וצמיר שתכנן את התכנית.
אתם קולטים את גודל המחדל כאן, או שזה רק נדמה לי?
לא קשור לראש הכרמל...
היום הדיון היה סביב כל תכנון החופים של מרחב העיר חיפה.
כבוד ראש העיר החליט שהעניין לא מספיק חשוב כדי לשלוח נציג מטעם העיר, אז היחידים שהגיעו מחיפה הם חיים רז, אביגייל מהחל"ט ואני.
ואז קרה דבר בעל השלכות חמורות ביותר:
תכנית המתאר שהציג צמיר דיברה על צמצום שטח הנמל המערבי כדי לאפשר גישה של תיירים מאוניות נוסעים ישירות לתוך שדרות בן גוריון, במטרה ליצור מרחב תיירותי. בדיוק כמו בכל ערי החוף שמקבלות אוניות נוסעים (כל מי שעשה סיבוב עם מנו ספנות מכיר את הירידה מהאוניה ישר לתוך אזור בתי הקפה).
ראיתי שיש התנגדות לקטע הזה של התכנית מצד אנשי הנמל וביקשתי, ללא קשר לעניין הגלישה, לדבר בתור תושב חיפה ולתמוך בחלק הזה של התכנית. הסברתי שלתושבי חיפה זו הזדמנות ענקית ליצור מרחב תיירותי ולאפשר למרכז הבילויים של שדרות בן גוריון להיפתח לעולם!!!
בדמיוני ראיתי איך העומדים בכיכר שמתחת לגן הבהאי רואים את שדרות בן גוריון ובסופן טיילת אליה נשפכים תיירים מאוניות הנוסעים.
אחרי דיבר רב-חובל הנמל ואמר שלא יסכים שאוניות נוסעים ויאכטות יסתובבו לו בין האוניות ויפריעו לו לפרוק מטענים (מה אכפת לו תיירות?).
חיים רז, בעל רקע עשיר בחיל הים, נחפז לסייע, קיבל את זכות הדיבור והסביר שרב החובל יכול למצוא פתרונות טכנולוגיים ונוהליים לעניין, אם רק יחפוץ בכך.
נציגת הנמלים הסבירה שאין לה איפה לפרוק חיטה ולכן אין לה כרגע יכולת לפנות את השטח שלייד בית דגון (אכפת לה תיירות ?)
כולם יודעים שזה קישקוש, כי היום האוניות פורקות את התיירים 300 מטר ממזרח לבית דגון וברור שאם רוצים אז אפשר פשוט להחליף מקומות כדי שהעיר תנשום קצת.
בקיצור, ויכוח מקצועי וענייני, בו נאלצנו אנחנו (חיים ואני) לייצג את עמדת העיר חיפה בדיון הכל כך חשוב הזה (נשמע הזוי? המציאות לעיתים עולה על כל דימיון).
לא היה אפילו נציג אחד רישמי שיציג את עמדת העיריה בעניין וידרוש את פינוי הנמל מ-200 מטרים רציף מתוך 2 קילומטר פלוס שכבר יש לו, כדי ליצור מתחם תיירותי מדהים.
בהצבעה נפלה ההצעה הזאת ברוב של 12 מול 5.
העיר חיפה הפסידה את ההזדמנות לפתוח רציף תיירים מול שדרות בן גוריון והיחידים שלנחמו על זה מטעם חיפה הם חיים, אני וצמיר שתכנן את התכנית.
אתם קולטים את גודל המחדל כאן, או שזה רק נדמה לי?