אני מאד מקווה שבתכנון רצועות חוף אלו תלקח בחשבון האפשרות של ירידה נוחה למים.
הפוטנציאל הגדול מבחינתנו מצוי דווקא ברצועת החוף המתפנה מול בה"ד חיל-הים.
חוף זה שהפנייתו הינה לכיוון צפון, מתאפיין בזרימת רוח יציבה מאד בימים של רוח מזרחית. בימים אלו הרוח מצליחה להגיע ממש עד קו החוף ללא הסתרות, דבר המאפשר יציאה נוחה משם - לים.
יתרון נוסף לספוט זה הוא העובדה שמיקומו מאפשר יציאה לים בנקודה בה יש מספיק מרווח לתיקון טעויות וחזרה לחוף מבטחים במקרה של תקלה.
ספוט זה מקבל משנה חשיבות ואף יותר, לאור העובדה שהגלישה בחוף השקט נחסמה בפנינו כבר לפני יותר משנתיים מסיבות שקשורות בעיקר למאבקי כוח עם השייטים (שאיתם,אינשאללה, נבוא חשבון ביום מן הימים), אך לצערי, גם קצת לחלק מציבור הגולשים (נושא לדיון אחר).
יש בכוונתנו לנסות להיות מעורבים באופן פעיל גם בתהליכי התכנון של רצועת חוף זאת. במידה ונצליח, נשתדל לשכנע את המתכננים ואת מקבלי ההחלטות , לייצר במקומות מסויימים מדרגות ירידה למים, אשר מצד אחד לא יפריעו לרצף הטיילות ושביל האופניים המתוכננים במקום, ומצד שני יאפשר לגולשים שירצו בכך, גישה/ירידה נוחה ובטוחה למים ולחילופין, יציאה מהמים לחוף.
על ציבור הגולשים להבין כי התערבות בתהליכי התכנון של רצועות החוף בחיפה, אינו תמיד פשוט.
מדובר במאמץ ל"התברג" לתוך פגישות וישיבות של צוותי המתכננים, באישור של עיריית חיפה וחברות-הבת של העירייה העוסקות בתכנון החופים.
לשם כך, הצלחנו במאמצים רבים, ולאורך תקופה ארוכה מאד שהתפרסה על פני כ-5-6 שנים האחרונות, לרכוש את אמון מקבלי ההחלטות בעיריית חיפה, אשר רואים בנו היום,הגולשים, שותפים להחלטות החשובות הנוגעות לתכנון החופים.
אני מאמין, שכל עוד נציגי הגולשים ידבקו בעקרונות הצודקים והאמיתיים הקשורים לצרכים הלגיטימיים שלנו, ובמידה ונמשיך לשמור על הפרופורציה הנכונה בשילוב בין צרכים אלו לצרכי הציבור הרחב, נוכל להמשיך ולהנות מתמיכה ושיתוף פעולה מצד העירייה.
כמובן שכל בר-דעת יכול להבין כי גם בשיתוף פעולה, קיימות מחלוקות הנובעות מניגוד אינטרסים, ולשם כך חייבים לגייס גם נחישות ויכולת להאבק, וביחד עם זאת, נכונות להתפשר בצורה הגיונית מקורית ויצירתית.
ויאללה. הכי חשוב : שתהייה רוח טובה (כמעט) כל השנה. שהרי אם לא - בשביל מה/מי אנחנו מתאמצים בכלל ?