דף 1 מתוך 1

קצת חומר למחשבה

נשלח: 04 ינואר 2012, 22:13
על ידי carbon fiber
היום קיבלתי שיחת טלפון מעניינת מאוד מאחד הגולשים כאן בפורום ובשיחה סיפר לי שהיה בביקור במפעל שמייצר מזל"טים .
מן הסתם בשיחה סיפר לי על עבודות שמתבצעות שם ואני ביקרתי בכמה סדנאות כאלו וחייב לציין שיש שם עבודות מדהימות בחומרים מרוכבים.
עוד סיפר לי הבחור שסתם מתוך עניין שאל את בעל המפעל כמה יעלה לו לייצר גלשן רוח מחומרים מתקדמים ....קרבון קוולאר וכו
ענה האיש גג עד 3500 שח וחומרים הכי הכי שווים קלים וחזקים!!!!
ישר נזדקרו אוזניי איפה המחירים של ציוד באים לידי ביטוי בבניות גלשנים וכו
ישנם חברות מעטות במספר שלדעתי רף הבנייה שהן מקיימות הוא גבוה מאוד .
בכוונה לא אעלה כאן שמות משום פגיעה וכו ביבואנים
ישנן חברות אשר מתיימרות להציב רף כזה ובפועל הבנייה שלהן פשוט כמה דורות אחורה.
משום מה רף המחירים של כולם דומה ......ואפילו קרוב מאוד ..............
אזי מה זה אומר ......
אשמח לשמוע דעות של גולשים ובעיקר של יבואנים במידת האפשר
יום טוב לכולם
נא להתנסח בשפה נעימה ובלי להשתלח באף אחד

Re: קצת חומר למחשבה

נשלח: 04 ינואר 2012, 22:28
על ידי erezzz123
כל מוצר אפילו שקית חלב, נמכר ביותר מכפול לצרכן הפשוט.
וחשוב לציין שהמון יבואנים מוכרים גלשנים שהם אפילו לא טיפה קרבון, אלה מחומרים פלסטיים שזולים בהמון ממחיר הקרבון.
לדעתי יבואנים לא ימצאו עניין כאן, שנה את הכותרת שתקרא ליבואנים להכנס.
לדעתי המחירים של הגלשנים רק עולים כיום ויעלו עוד.
ומה בעניין מחירים ואפשרות ליצור תרנים איכותיים? מנורים? ומאריכי קרבון לא שבירים?

Re: קצת חומר למחשבה

נשלח: 04 ינואר 2012, 22:34
על ידי גנג'ה
רון, תזמין לי מהמפעל גלשן חמקן מניקל ועץ מהגוני בירכתיים. תודה :mrgreen:

Re: קצת חומר למחשבה

נשלח: 05 ינואר 2012, 12:17
על ידי tsahih
יש דבר שנקרא שרשרת הערך
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7% ... 7%A8%D7%9A" onclick="window.open(this.href);return false;
קשה לנו מאוד להעריך את כל העלויות שיש למוצר מסוים עד שהוא מגיע לידנו
העובדות מדברות בעד עצמן:
א. גלישה היא עדיין שוק נישה והמספרים הם קטנים יחסית (לעומת ההשקעה בשיווק), דוגמא משוק עוד יותר נישתי שרון מכיר טוב - מגברי אודיו היי אנד, שם מחיר היצור הוא בודאי אחוזים בודדים או חלקי אחוזים ממחיר המוצר
ב. למרות המחירים שנראים לנו יקרים חברות גלישה גדולות ומבוססות פושטות את הרגל (לאחרונה F2 )
ג. מכיוון שהמחירים דומים יש לנסות ולמצוא את ההתאמה המיטבית, למי שבעיקר חושב על ביצועים והפרוטה נמצאת בכיסו יכול לבחור גלשן שהכי מתאים לצורת הגלישה שלו וכל שנתיים שלוש להחליף. מי שחשוב לו ססטינביליות שייתיעץ עם רון על חברות שמייצרות בתהליכים טובים יותר.
ד. כל החברות שואפות בסופו של דבר להוריד עלויות, לכן גם חברה שמייצרת היות בתהליך מתקדם ויקר, תעשה הכל כדי להוריד מחיר תוך פגיעה מינמלית ככל האפשר באיכות... אולי בעתיד נראה חברות היי אנד גם בגלישה ואנשים שיהיו מוכנים לשלם עשרות אלפי שקלים על גלשן שבנוי בטכנולוגית נאסא, עד אז - זה מה יש

Re: קצת חומר למחשבה

נשלח: 05 ינואר 2012, 12:51
על ידי zorkin
לדעתי זה יקר מאוד 3500 לייצור , הייתי בטוח פחות , ואני בטוח ש בייצור המוני זה יותר זול.

אבל אבאל'ה טרי שככת להוסיף את :

מחיר הפיתוח
מחיר התיכנון
מחיר העיצוב
עיצוב גרפי
שיווק
סוכני מכירות
משלוח
מכס

מחיר לבחרות כוסיות שיצטלמו עם הגלשן ויעשו" " ואי ואי חביבי תראה איזה גוף "

Re: קצת חומר למחשבה

נשלח: 05 ינואר 2012, 17:45
על ידי itaywitzer
zorkin כתב:לדעתי זה יקר מאוד 3500 לייצור , הייתי בטוח פחות , ואני בטוח ש בייצור המוני זה יותר זול.

אבל אבאל'ה טרי שככת להוסיף את :

מחיר הפיתוח
מחיר התיכנון
מחיר העיצוב
עיצוב גרפי
שיווק
סוכני מכירות
משלוח
מכס

מחיר לבחרות כוסיות שיצטלמו עם הגלשן ויעשו" " ואי ואי חביבי תראה איזה גוף "
מסכים עם כל מה שאמרת!
לא לשכוח שהמכס הוא באיזור 20-40 אחוז ובנוסף יש גם מע"מ, כלומר המדינה לוקחת את מירב הכסף מהתזרים המזומנים שנובע מרכישת גלשן!
בעצם כל העבודה הקשה של היצרנים/משווקים/יבואנים מכניסה להם רווחים שוליים ביותר!

אפשר להוזיל הרבה מהעלויות אם היינו מוותרים על הגרפיקה ואנשי המכירות, כמו שיש מותגים פרטיים בסופר מרקט.
אני הייתי קונה גלשן כזה, אבל נראה לי שאהיה בין הבודדים.

Re: קצת חומר למחשבה

נשלח: 05 ינואר 2012, 18:01
על ידי shimon
לפני כמה שנים (במאה הקודמת)ייצרו בארץ קסטומים ברמה יחסית טובה.
היום בטח אפשר עוד לשפר זאת בעזרת הידע הנרחב שקיים ועם החומרים המתקדמים ולהגיע לתוצאות לא פחות טובות .

מה שצריך זה שייפר מקצועי ,שיודע את העבודה ,וקדימה כחול לבן....

מוסא לפני הרבה שנים בנה מספר גלשני רוח ומעניין לפנות אליו ולשאול עלות בניית גלשן רוח בחומרים שיהיו ברמה המתקדמת ביותר.

אני חושב שבארץ הוא הטוב ביותר שכדאי לשאול בעצתו! ולראות אם בכלל זה משתלם.

Re: קצת חומר למחשבה

נשלח: 05 ינואר 2012, 21:50
על ידי גולן
כשהייתי בהוואי לפני 4 שנים היו שם כמה חברה שבנו ומכרו גלשני קסטום.
הגלשנים היו ללא גרפיקה, אנשי מכירות, מכס של מדינת ישראל (אבל היו שם מלא בחורות יפות בחוף :).)
בכל אופן הם עלו כמה עשרות אחוזים יותר מגלשני פרודקשיין בחנות.

Re: קצת חומר למחשבה

נשלח: 05 ינואר 2012, 21:52
על ידי carbon fiber
יפה וגם רמת הבנייה שלהם בהתאם
ולא כמו פרודקשנים פשוטים שעולים כמעט אותו דבר

Re: קצת חומר למחשבה

נשלח: 05 ינואר 2012, 22:06
על ידי ssaar
רפתן מקבל על ליטר חלב 2 שח ו14 אג
....

Re: קצת חומר למחשבה

נשלח: 07 ינואר 2012, 00:13
על ידי oferpetr
אני לא מקצוען בתחום אבל קצת מכיר מהצד
לגבי עלות החומרים רון תתקן אותי מנסיונך:
קצת קשה לי להאמין שב3500ש"ח הוא לא יפשוט את הרגל עבור ייצור גלשן בודד:
הנחה יסוד: שהטכנולוגיה היא הנחה רטובה(הטכנולוגיה הכי פשוטה וזולה)
בהנחה שהכמות הנקנת היא עבור גלשן אחד:
רק קנית הקרבון(קבלר) והאפוקסי מסתכמת במינימום 2300ש"ח (בתחשיב לקחתי את הקרבון הזול)

מי שלא קרא "איך בונים גלשן?" מאת רון בראל שיכנס לבלוג בקישור הבא:
http://www.wind-surf.co.il/windsurf/how ... indsurfer/" onclick="window.open(this.href);return false;

להוסיף לעלות הקרבון והאפוקסי: עלות ליבה, עלות מידול הליבה(בכדי לכרסם בCNC), עלות עיצוב הליבה(עלות שעת מכונה CNC), חומרי עזר (קיימים הרבה חומרי עזר שיש להשתמש), פילר(הכנה לצבע), צבע, עבודה(חיתוך שכבות, הספגתם באפוקסי, הנחתם, משיכת וואקום), שתילת שתלים(מסילת תורן, רצועות, סנפיר), השתלים עצמם, אביזרים(רצועות סנפיר) חיספוס, שכירות, לוגיסטיקה מסביב וכו'

הקיצר פשיטת רגל לייצור בודד

לכן יותר סביר כמו שכתבו לפניי שגלשן קסטום יהיה יותר יקר בעשרות אחוזים ולא יותר זול (למרות שאין לו את כל הגרפיקה )

היצרן שמציע גלשן קסטום מקרבון במחיר הזה לא נראה לי שחשב עד הסוף מבחינת עלות העבודה
ובנוסף הצהרתו על החומרים "הכי טובים" גם כן לא נשמעת מדוייקת(ראו פרוט מחירים שציינתי בהמשך ונלקחו מהאתר שציינתי בסוף)

אפרופו קרבון:
החוזק של הקרבון הוא בכיוון הסיבים בלבד
לדעתי מי שחושב על גלשן קרבון נטו ופוחד משבר\שיברון לב(כפי שחוויתי) שיחשוב פעמיים:
הקרבון לא סובל נגיפה- פגיעת תורן(ואפילו לא בבליסטרה) מנור או כל טראומה אחרת
לעומת זאת הפיברגלס טיפה יותר
לכן למיקצוענים בלבד
לעומת זאת הקבלר עושה שכל אולם ללא טיפול מיוחד הוא סופח מים.

גלשני קרבון קבלר הם כבר פשרה טובה ובעלי עמידות גבוהה(השאלה היא כמה קרבון וכמה קבלר?).


למי שרוצה להבין לאיך הגעתי לעלות הקרבון:
פירוט התחשיב
(רוחב בד "40 כ1מטר) עובי שכבה "005.(0.01מ"מ) נניח 5 שכבות מכל צד(תחתית וDECK) סה"כ 10 שכבות
(עובי כולל בכל צד "005.*5="025. כ0.64מ"מ (כלום של כלום))
אם לא עושים פריסה מקסימלית נדרש 2*2.5מטר*5=25מטר=75פיט (66$*75פיט=4850$)
(הרוחב המקסימלי של גלשן 95ל' נא בין 10ס"מ ל60ס"מ בכדי לכסות גם את הריילים בין 20ס"מ ל90ס"מ לכן צריך רוחב של מטר ואולי אפשר חפיפה בכל 2.5 מטר 0.5 מטר נוסף לחיתוך הבא בפריסה שתנצל אפשר לנצל יותר את רוחב הבד)
בהנחה שעושים פריסה שבא הניצולת של הבד מקסימלית נניח 125% ניצולת בממוצע לכל שכבה
20מטר כ60פיט 60*66 כ3900 דולר
בקרבון הכי זול:
עובי שכבה "012. 5 שכבות עובי הקרבון יהיה 1.6מ"מ
54*10=540$ =כ 2000ש"ח
אם עושים הכל מפיברגלס המחיר של החומר יכול להיות כ 1/5 מהקרבון הזול כלומר כ400ש"ח סה"כ אבל בכדי להגיע לאותו חוזק עם E GLASS צריך יותר שכבות
מצד שני בנגיפה(מכה מהתורן\מנור) הE GLASS עדיף ואפילו כדאי לחשוב על בS GLASS
בהנחה שעושים דק קבלר ותחתית קרבון:
הקבלר עולה כמו הקרבון הזול ועדיין יוצאים במינימום עם 2000ש"ח רק בשביל הבדים

ניקח מערכת אפוקסי טובה (חשוב מאוד):
125/229 של PROSET
משקל 9.3ליברה לגלון בסיס נניח שמיכל הכי קטן יספיק
עלות אפוקסי:
בסיס 50$
מקשה כ35$
סה"כ כ 300ש"ח

ראו אתר
http://www.cstsales.com/products.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: קצת חומר למחשבה

נשלח: 07 ינואר 2012, 17:51
על ידי carbon fiber
היי עופר
עברתי בחטף על החישובים והם רחוקים מהמציאות ליצרן!!
בל נשכח שהנ'ל רוכש את החומרים בכמות מסחרית ומכאן התחשיב זול בהרבה
אין ספק שמתח הרווחים כאן הוא עצום אזי המחירים בהתאם
אני בכל קריירת הגלישה שלי רכשתי גלשן חדש אחד
f2 piter thoman 265 גלשן מטוס על, מטורף, אני חושב שהוא היחיד בארץ
עלה הרבה אבל העניק לי שעות מהירות על פני המים ורבות
אני לא רוכש גלשנים חדשים מחמת המחירים
ביררתי על גלשן סללאלום קצר חדש אצל אחד היבואנים והוא הביא לי מחיר חולני
לא אציין ממי אבל ירדתי מהר מאוד מהרעיון
רכשתי מטוס על מארנון דגן
פרארי אמיתית
תודה ארני

Re: קצת חומר למחשבה

נשלח: 07 ינואר 2012, 18:23
על ידי carmicarmi
אני מעריך כי גלשן שעלות הייצור שלו היא 3500 ש"ח אמור להגיע לצרכן בערך ב-15 - 20 אלף ש"ח, על מנת שלמישהו יהיה משתלם להתעסק עם המוצר הזה וגם להרוויח