היי נתי,
בטופיק שרשמת בנושא התאונה כתבת:
"הרוח התחזקה לקראת כניסת החזית עוצמת הרוחות היו 18-23 קשרים בקרקע
תוסיפו 3 קשרים בגובה מעל עשרה מטרים "
שמעתי בעבר כבר את הטענה/תיאוריה כי הרוח בגובה שבו מצוי העפיפון חזקה יותר מהרוח
הקרובה לפני המים אותה מרגיש מפרש גולש הרוח.
יש האומרים כי בימי סערה הגלים עצמם מסתירים חלק מהרוח.
האם אתה (או מישהו אחר) מכיר את הנושא ויכול לפרט?
שאלה לנתי ואחרים - ההבדל בין הרוח שמרגישים מפרש ועפיפון
- carmicarmi
- הודעות: 3525
- הצטרף: 06 דצמבר 2005, 08:00
- איזה_גולש_אתה: גולש קייט
- מיקום: חיפה, בירת הגלישה של ישראל
Re: שאלה לנתי ואחרים - ההבדל בין הרוח שמרגישים מפרש ועפיפון
יש די הרבה מאמרים על זה
אתה יכול לקרוא כאן בקישור
ככל שעולים בגובה, במטרים הראשונים מעל פני הקרקע, מהירות הרוח עולה
יש כל מיני מומחים שציירו גרפים.
הגרף הזה נראה לי הכי רלוונטים לקייטים
אתה יכול לקרוא כאן בקישור
ככל שעולים בגובה, במטרים הראשונים מעל פני הקרקע, מהירות הרוח עולה
יש כל מיני מומחים שציירו גרפים.
הגרף הזה נראה לי הכי רלוונטים לקייטים
- carbon fiber
- הודעות: 1951
- הצטרף: 29 דצמבר 2006, 17:37
- מיקום: במדבר הכחול
Re: שאלה לנתי ואחרים - ההבדל בין הרוח שמרגישים מפרש ועפיפון
הדעה אכן נכונה
בתור אחד שמחזיק הרבה מפרשים בים וגם עפיפונים אבל קצת פחות ואפשר לראות ולהרגיש את ההבדלים בוודאות גמורה
בתור אחד שמחזיק הרבה מפרשים בים וגם עפיפונים אבל קצת פחות ואפשר לראות ולהרגיש את ההבדלים בוודאות גמורה
Re: שאלה לנתי ואחרים - ההבדל בין הרוח שמרגישים מפרש ועפיפון
התופעה נקראת גזירת רוח .
ככל שמתקרבים לקרקע השפעת החיכוך מאיטה את מהירות הרוח.
ההסבר המלא די מורכב , והוא למעשה מהוה את הסיבה לקיום מזג האויר.
ההשפעה הקריטית מורגשת בעיקר בגובה עשרה מטרים .
כלי טיים קטנים : גלשן אויר ,מצנח רחיפה טיסנים מודעים מאד לתופעה וחייבים להגביר את מהירותם
בצלע הסופית על מנת שלא יזדקרו ויפלו כמו אבן בנחיתה .
צלע סופית לנחיתה מוכרת בשם פינאל , מתחילה מגובה של בסביבות 40 מטרים ,
לנחיתה יש להגיע במהירות גבוהה על מנת לשמור על עילוי , וכמובן שיש לנחות מול הרוח
כדי להעלות את מהירות האויר על הכנף וכן להיות במהירות מינימלית יחסי לקרקע .
עקב החיכוך מהירות הרוח בחוף שונה במיים ובחוף החיכוך גדול יותר בחוף .
עקב כך קיים חילוף בגיוון הרוח קרוב לחוף החילוף יהיה תמיד לכיוון השקע .
דוגמא : רוח דרומית מערבית תקבל מפנה יותר דרומי קרוב לחוף
או ביציאה מהחוף ברוח דרומית הרוח בעומק מתישרת יותר למערבית.
עפיפון ירגיש את החילוף ברוח לפני מפרש וכן עם העליה מעלה בהנפה העפיפונאי ירגיש את
השינוי בכוח ובכיוון הרוח .
כרמי העלה פעם מאמר המיועד להסבר נחיתה לכלי טייס קטנים המרחיב את ההסבר. באתר אחר.
ככל שמתקרבים לקרקע השפעת החיכוך מאיטה את מהירות הרוח.
ההסבר המלא די מורכב , והוא למעשה מהוה את הסיבה לקיום מזג האויר.
ההשפעה הקריטית מורגשת בעיקר בגובה עשרה מטרים .
כלי טיים קטנים : גלשן אויר ,מצנח רחיפה טיסנים מודעים מאד לתופעה וחייבים להגביר את מהירותם
בצלע הסופית על מנת שלא יזדקרו ויפלו כמו אבן בנחיתה .
צלע סופית לנחיתה מוכרת בשם פינאל , מתחילה מגובה של בסביבות 40 מטרים ,
לנחיתה יש להגיע במהירות גבוהה על מנת לשמור על עילוי , וכמובן שיש לנחות מול הרוח
כדי להעלות את מהירות האויר על הכנף וכן להיות במהירות מינימלית יחסי לקרקע .
עקב החיכוך מהירות הרוח בחוף שונה במיים ובחוף החיכוך גדול יותר בחוף .
עקב כך קיים חילוף בגיוון הרוח קרוב לחוף החילוף יהיה תמיד לכיוון השקע .
דוגמא : רוח דרומית מערבית תקבל מפנה יותר דרומי קרוב לחוף
או ביציאה מהחוף ברוח דרומית הרוח בעומק מתישרת יותר למערבית.
עפיפון ירגיש את החילוף ברוח לפני מפרש וכן עם העליה מעלה בהנפה העפיפונאי ירגיש את
השינוי בכוח ובכיוון הרוח .
כרמי העלה פעם מאמר המיועד להסבר נחיתה לכלי טייס קטנים המרחיב את ההסבר. באתר אחר.
[img]http://communabuilder.tapuz.co.il/UsersFolders/hisardut/images/1712200646701.jpg[/img]
Re: שאלה לנתי ואחרים - ההבדל בין הרוח שמרגישים מפרש ועפיפון
גולן כל ילד שמעיף עפיפון יודע כמה זה נכון ....
הגשתי מועמדות לנציג משטרת ישראל בפוזו