הי,
מכיוון שרוח אין לנו יותר מידיי החלטתי לכתוב ולסבר את האוזן בנושא סנפירים.
כיום ישנו טרנד חדש /ישן של גלשנים עם שניים שלושה וארבעה סנפירים....למה זה טוב ,?למי ואייך מכוונים אותם.
לכול חברה כיום יש את ליין גלשני ה"מולטי פין" שלה עם הניואנסינים הקטנים שלה,אך בגדול הרעיון הוא אותו דבר בכולם,
Twin-fin :
שימוש זה נפוץ כמה עשרות שנים ופותח על ידי גולשי הגלים,ב 1948 היה זה Bob Simmons
שפיתח רעיון זה.
שני סנפירים מפתחים יותר מהירות ושליטה על הגל מאשר גלשנים עם סנפיר אחדאך הם פחות "אמינים" מסנפיר אחד כאשר מבצעים Bottom turns
כדי למנוע זאת (הכוונה -לקבל יותר יציבות על הגל) הוסיפו שני "סנפירונים" קידמייםאשר מעבירים יותר "ביטחון " בזמן סיבוב על הגל.
קונפיגוראציה זו -היא מה שנקרא Twinzer
Will Jobson,מ Huntington Beach היה הראשון (ב 1988) אשר החל להשתמש בעיצוב זה.
כאשר מוסיפים לשני סנפירים ראשיים שני סנפירונים קטנים מאחור ,הגלשן פחות "בורח" וישנן פחות "החלקות" על הגל (spinouts)
האחיזה הנוספת הזו מורידה את מהירות הגלשן ,אך מקבלים יותר שליטה ויציבות.
פיתוח זה,של ארבעה סנפירים הוא בעצם ה- Quad . פיתוח זה החל עוד בשנות ב80,(ביק ,פנאטיק והיי פליי)
חשוב לציין כי פיתוחים אילו החלו ו"נשאלו" מעולם גלישת הגלים אשר קדם לגלישת הרוח.
לא לכולם מתאים להחזיק גלשנים שכאילו ולא בכול תנאי ים, מה שכן חשוב הוא לדעת כי לסנפירים יש משקל מאוד חשוב בגלישה,טוב יהיה
להחזיק שני סנפירים עבור כול גלשן (גדול וקטן יותר) כדי לקבל ביצועים ושליטה מירביים וכמובן הנאה,והכוונה היא לגלשני הסנפיר האחד.
צירפתי מספר לינקים של וידאו וכיתוב הממחישים ומסבירים את מה שכתבתי.....מקווה שעזרתי בלסדר את בלגן המושגים של
Single,Twin,Quad fins
http://www.boardseekermag.com/mini_feat ... s-061.html
http://irl-250.blogspot.com/2010/08/201 ... et-up.html
http://boards.mpora.com/forums/tuning-q ... 1a4bb1bc12&
http://www.waterhound.com/how-to-set-up ... board.html
תהנו
רני
סנפירים וכול השאר...
Re: סנפירים וכול השאר...
Keith Teboul - איזה תותח !!!
לדעתי זה סרטון חובה לכל מי שרוצה להבין קצת יותר על עיצוב גלשנים והיכולת שלך כגולש להשפיע על התנהגות הגלשן באמצעות כיוונון נכון של הסנפירים, הרצועות והקרדן - רני סחתין על הסקירה!!!
לדעתי זה סרטון חובה לכל מי שרוצה להבין קצת יותר על עיצוב גלשנים והיכולת שלך כגולש להשפיע על התנהגות הגלשן באמצעות כיוונון נכון של הסנפירים, הרצועות והקרדן - רני סחתין על הסקירה!!!