דף 1 מתוך 1

"הירוקים הרסו את הכלכלה בעיר ; המרינה קום תקום"

נשלח: 12 יוני 2006, 09:19
על ידי גולן
דברי חנוך ויניקמין בעיתון כלבו בסוף השבוע שעבר.
תמונה

אייל אברך רשם את התגובה הבאה:


יום ראשון 11 יוני 2006
לכבוד: "כלבו" - מדור "מכתבים"

אודה לכם מאוד באם תואילו לפרסם את מכתבי בעיתון.

מכתב זה הוא תגובה לכתבה "הירוקים הרסו את הכלכלה בעירף המרינה קום תקום" מאת שושן מנולה מגיליון סוף השבוע האחרון.

בתודה מראש

איל אברך
מרגולין 37 חיפה. טלפון: 8523607


"הפוסל במומו"

ישנם אנשים שיעוותו את המציאות ללא הכר בכדי שתתאים לטיעון אותו הם מעלים. לרוב ניתן להתייחס לכך בסלחנות, אולם כשמדובר על יו"ר החברה הכלכלית חנוך ויניקמין שכבר הוכיח בעבר שמהירות פליטת הברברת שלו גבוהה לעין ערוך ממהירות המחשבה שלו, הסלחנות אינה במקומה.

הזכייה של "הקואליציה למען בת-גלים" בפרס "הגלובוס הירוק" היוקרתי נתנה לו פתחון פה תקשורתי ששוב נוצלה על ידו כבעבר בכדי להוכיח כמה היה שגוי המינוי (הפוליטי, יש להדגיש) שלו ולאיזה מחוזות הזויים הוא מנווט את החברה הכלכלית לחיפה.

המנטרה עליה הוא חוזר פעמים רבות היא "הארגונים הירוקים הפיצו דיס-אינפורמציה". העובדות משום מה הפוכות: הירוקים בחיפה הציגו את תוכניתם לפיתוח חופי הים ולמיקומים המומלצים למרינה לא נדל"נית ליאכטות בחיפה בצורה גלויה וברורה בכנסים פתוחים לציבור ובמסמכים שהופצו ונמסרו לכל דורש. מנגד, כשנה וחצי מספרים בגאון בחברה הכלכלית על תוכנית "הריוויירה" שלהם שמעולם לא הוצגה לציבור ויותר מכך הם סירבו ומסרבים להראות אותה ומוכנים לדבר עליה "באופן כללי בלבד". אז אחת משנים: או שאין תוכנית והיא רק תרוץ לבזבז כספי ציבור נוספים או שסביר יותר, שהתוכנית כל כך גרועה ואומללה שהם מבינים שאסור להם לפרסם אותה ברבים. התירוץ של ויניקמין שהם לא הפיצו את "האינפורמציה הנכונה" מכיוון "שידיהם היו קשורות" פשוט מעליב, הדפדוף בשבועוני חיפה מגלה שכמעט בכל שבוע ניתן הם פתחון פה בכתבות על המרינה חלקם ממש מטעמם.

הניסיון לתלות את כל בעיות חיפה באי-מימוש תוכנית המרינה שלהם (שאמור, לא ברורה מהי כלל) מלמד על "האמינות" שהוא מדבר עליה ללא סוף. די רק לעיין בגיליונות ה"כולבו" האחרונים ולעשות את הקישור בין ה-20 מליון שקל של כספי ציבור שבוזבזו על התוכנית לבין ה-10 מליון שקל שחסרים כדי לבנות לעיר את האצטדיון החדש. בעודף דרך אגב, אפשר היה להקים את הריוויירה האמיתית מבת-גלים ודרומה עם טיילות, מסלולי אופניים ומועדוני ספורט אתגרי לרווחת תושבי חיפה כולם.

הטיעון שמי שבא לבת-גלים הם גולשים תל-אביבים פשוט פתטי. אם אלו מחוץ לעיר שבאים בכדי לבקר ולנפוש בה הם טירדה דאליבא ויניקמין, אזי הוא אפילו לא מבין מה מהות התפקיד אותו הוא ממלא.

בכלל, החרות שנטל על עצמו לחלק כראות עיניו את פרסי הגלובוס מלמדת יותר מכול מיהו ובעיקר מהו. העובדה שלא הפנים את החלטת המועצה הארצית (שדנה שעות בתוכניות עם כל האינפורמציה או הדיס-אינפורמציה שהציגה החברה הכלכלית שהייתה נוכחת בדיון) מעלה את החשש שכספי ציבור נוספים ימשיכו להתבזבז על הפרויקט ההזוי שלהם. בכל מערכת, כשמוביל אחראי והגון נכשל בתוכנית המרכזית שלו הוא "מחזיר את המפתחות" והולך לדרכו. כאשר הלה אינו מגלה אחריות שכזו, "נדבק לכסא" ומשחק ב"נדמה לי" מישהו צריך לעזור לו ללכת, ויפה שעה אחת קודם.


חשוב מאוד שעוד אנשים ישלחו תגובות לכלבו:

ניתן לשלוח תגובות עד יום שלישי בבוקר לעיתון:
fax 8552102 and Email colbo@haaretz.co.il

נשלח: 12 יוני 2006, 13:50
על ידי guttmanjoe
רק תראו מה זה נבל בן נבלה.
בגלל אנשים כאלה כל המלחמות בעולם.
שימו לב איזו הפרדה הוא מנסה לעשות בן הישראלים.
חיפה לחיפאים,ומי שלא חיפאי,שלא יבוא.
בדיוק ככה התחילו כל המלחמות בעולם.
אולי הוא רוצה שמי שמגיע מחוץ לחיפה ורוצה להיות בבת גלים יגלוש עם טלאי צהוב??
זה פשוט לא נורמלי.
במקום לשאול את עצמו,איך אני מביא לחיפה אנשים מכל הארץ שיהנו מיופייה.
איך אני עוצר את ההגירה השלילית מחיפה,וגורם לצעירים שם לחוש פחות מנותקים.

אבל איך אומרים,אני לא משלם ארנונה בחיפה,אז מי אני שאדבר.
כי אני משלם ארנונה בת"א,ואני תל אביבי.
והוא חיפאי.
וכשתפרוץ מלחמה בין תל אביב לחיפה אז לא יהיו סנטימנטים,וחיפה תצטרך את כל הכסף שנאסף בארנונה בכדי לרכוש אמל"חים.
מה שהוא לא יודע,שגם הרצליה מהמרכז וגם אשדוד וגם אשקלון מהשפלה,וגם אילת מהדרום וגם טבריה מצפון המזרח,כולן בקונספרציה אחת גדולה נגד משטרו,ואנו מתכננים מערכה כוללת.
וכשנכבוש את חיפה,נשחרר את החיפאים הנצורים ואת חוף בת גלים.
ונשנה את השם של העיר מ"חיפה" ל"ארנונה"
ובעיר ארנונה יסדתי את מדינת הגולשים.

נשלח: 12 יוני 2006, 15:56
על ידי doron_hackam
אחי אתה ענק וגם די גדול.
אנא פרסם את התגובה הזו בעיתון שלהם (של החיפאים)!

זה נראה לי כמו הזמן המתאים לעוגת קצפת לפנים.