דף 2 מתוך 2
נשלח: 31 ינואר 2010, 21:37
על ידי gal silverman
כרמי לגבי סעיף 'חופי עיוולת' סגרנו 'זכות הציבור לגישה לחוף'
עלתה לי כרגע עוד נק' כללית שקשורה בצורך התיכנוני העתידי שאמור להילקח בחשבון והוא גידול מתמיד במספר העוסקים בגלישה-טיעון חזק ללמה ראוי שהקצאות יגדלו מבעבר
עידכון טיוטה
נשלח: 02 פברואר 2010, 12:09
על ידי gal silverman
זו הטיוטא המעודכנת ע''ס הדיונים עד כה בפורומים (הנוספים בכחול)
נייר עמדה למועצת תיכנון תמ''א 13-כינרת
צרכי ציבור גולשי הרוח (סוגים:מיפרש וקייט)
הקדמה
1) במישור העקרוני: ציבור הגולשים בארץ ,הינו בעל ערכי טבע ונוף ,ושמירה על חופי הכינרת ומימיה עולים בקנה אחד עם השקפותנו.
יתרה מכך-ספורט גלישת רוח הוא מהנקיים ביותר מבין ענפי השייט הקיימים מעצם היותו לא מוטורי.
2) במישור העינייני:ציבור הגולשים תומך בפעולות האכיפה שהחלו בשנה שעברה ,בנוגע לחסימת מעבר רכבים בסמוך לקו מפלס הכינרת,
אך יחד עם זאת קורא להסדרי חנייה נאותים שיאפשרו שימוש בחופים.
חודשי פעילות הגלישה והערכת כמות גולשים
גלישת רוח מתקיימת בכינרת מחודש אפריל ועד ספטמבר.בשיא העונה יוני-אוגוסט מדובר על מאות גולשים בסופי השבוע (חמישי-שבת)
ועשרות רבות של גולשים באמצע השבוע. בחודשי החורף מתקיימת פעילות ספורדית ולא משמעותית.
חשוב לציין:ספורט גלישת רוח,בעיקר מסוג קייט,גדל בשנים האחרונות בקצב מואץ.
לכן יש לקחת בחשבון נק' זו ולהקצות חופים/אזורי גלישה רבים מבעבר ,דבר שיתרום לפיזור הפעילות ולבטיחות כולם .
צרכים טכניים/ימאיים של ציבור הגולשים והקצאת חופים
ספורט גלישת הרוח מורכב משני סוגי משנה:
א)גלישת רוח באמצעות מיפרש
ב)גלישת רוח באמצעות קייט (מיפרש עפיפון)
לחלוקה זו חשיבות גדולה בתיכנון הקצאת חופי הגלישה בכינרת מהסיבות הטכניות כדלהלן:
1) גלישת מפרש יכולה להתקיים גם בגדה המערבית וגם בגדה המזרחית.
גלישת קייט יכולה להתקיים בכינרת רק בגדה המזרחית/צפונית ורק בחופים רחבי ידיים דוגמת חוף אשלים .
לכן מאחר וחוף אשלים ('דאימונד') הוא המכנה המשותף הגדול ביותר ומשמש מזה עשרות בשנים את הגולשים אנו מבקשים מהמועצה לייעדו כחוף לגלישה,ותיכנונו כדלהלן:
א-החוף ייחסם לחלוטין ותאסר כניסת רכבים ונגררים,למעט גישה לרכב חירום.
ב-תוקצה דרך גישה מיושרת ברוחב 4.5 מ' שתאפשר תנועת רכבים דו-סיטרית .
ג-תוקצה חנייה גלויית עיין לכ250-400 רכבים במרחק המינמילי הנדרש לפי החוק מקו התנודה.
יוסבר כי חניון מוסתר מקו ראייה מזמין פריצות רכבים (היו מקרים בקייץ האחרון)
ד-החוף יהייה נקי מכל מתקן/אמצעי,למעט פחי אשפה שימוקמו בקו ההפרדה בין החנייה לחוף בלבד.
2) יתר החופים ששימשו את גולשי המיפרש בשנים האחרונות -'ג'ינו',אמנון ישמרו את הציביון .
3) אנו ממליצים כי אזור הגדה הצפוני בין "חוף ספירית" ל"חוף טבחה" אשר שימש בעבר לגלישת רוח ונחסם בגדרות,יפתח שוב לשימוש,
פעולה שתיתרום לפיזור הפעילות ולבטיחות כולם.
4) אנו ממליצים כי ייקבעו כללים להפרדת משתמשים שונים במים ואיסור תנועת כלי שיט ממונעים במיתחמים המיועדים לרחצה או לגלישה.
5) אנו קוראים למועצת התיכנון לבחון מחדש את סטטוס החופים צמח ובית גבריאל אשר נחסמו למעבר חופשי לציבור בעבר,
דבר הנוגד לכאורה כיום את חוק החופים התשס''ד.
אנו משוכנעים כי ביצוע התנאים המפורטים ,יאפשר פעילות גלישה בטוחה באווירה נקייה
ותרבותית כפי שהיינו רוצים לראות בכינרת .
נשלח: 09 פברואר 2010, 22:56
על ידי gal silverman
הערות עניניות נוספות?
עוד חופים אבודים?
בכוונתי להעביר את הנייר למועצת תמ״א בימים הקרובים
גל~
נייר העמדה נישלח
נשלח: 16 פברואר 2010, 09:28
על ידי gal silverman
נייר העמדה בנוסח הסופי נישלח בשם ציבור הגולשים על דף לבן לוועדת התמ''א13 כינרת.
הוועדה צירפה את מטה הפעולה לרשימת התפוצה כך שנוכל לעדכן בדבר פגישות שיתוף ציבור
וננסה להיות מעורבים ככל שינתן בהליך התיכנוני עצמו.
תודה לכל הגולשים (רוח וקייט) שהישתתפו בכתיבה.
לעיון בנייר העמדה שנישלח :
http://www.israeli-surfers-hq.org/our-m ... a13kineret
גל~