דף 2 מתוך 3

סירה או אופנוע ים

נשלח: 21 פברואר 2009, 16:14
על ידי צביקה
האם למישהו ממכריכם יש סירה או אופנוע ים שיכול להיות זמין
במזרחיות תמורת תשלום ?
אם אני לא טועה כך זה בשדות ים אולי אפשר ללמוד מהם איך זה נעשה

נשלח: 21 פברואר 2009, 18:11
על ידי aharon
ארנון! כל מילה שלך נכונה ומי כמוך יכול לתת עצות טובות לכאלה שאין להם ניסיון ולא מודעים בכלל לסכנות שהים במצבים קיצוניים טומן לנו.
באשר לנושא של לנתק את המפרש רציתי לשאול אם לא כדאי במזרחית מאחר והוא משמש מאין עוגן להשאיר אותו כדי להאט את קצב ההיסחפות החוצה. האם ברוח כמו שהיתה ביום חמישי אפשר בכלל להגיע בחתירה לחוף במקרה שאתה כבר די רחוק ואם עברת את המכון אז על אחת כמה וכמה.
תקן אותי אם אני טועה וחווה את דעתך , אולי יש צדק חלקי בדברי ואולי זה בתחום האפור ונתון בכל זאת לשיקולים אחרים של המצב באותו רגע , כמו מרחק ,זמן ,כמה כח יש לי עוד וכ"ו ???

לגלוש

נשלח: 21 פברואר 2009, 18:22
על ידי galyam
צריך לגלוש בזוגות (במזרחיות) בדיוק כמו שעושים בצלילה..

נשלח: 21 פברואר 2009, 18:30
על ידי Arnon Dagan
צודק אקי זה באמת בתחום האפור ותלוי במצב והכח האישי באותו הרגע.
המפרש כמובן מאט את קצב ההסחפות ובהנחה שמישהו יודע שיצאת לים אני אישית היתי מחכה קצת לפני שהיתי מנתק אבל במקרה העצוב שלנו הבחור לא הודיע לאיש שנכנס ובמצב כזה לא הייתי מצפה שמישהו יבוא והייתי נפטר מהמפרש במהירות האפשרית וחותר לחוף. אגב קרה לי לא מעט פעמים שפרקתי וגלגלתי את המפרש בים העמסתי הכל על הגלשן שכבתי עליו וחתרתי לחוף אבל בעוצמה של הרוח שהיתה ביום חמישי לא היתי מבזבז רגע על זה פשוט זורק ומתחיל לחתור.

נשלח: 21 פברואר 2009, 18:41
על ידי Arnon Dagan
ביום חמישי היום בו נעלם הגולש גלשתי ביחד עם אלברטו ולא היה כמעט רגע שלא היינו צמודים אחד לשני. מאז שהייתי ילד זה היה החוק של המזרחיות ואפילו היום לאחר שעברתי את כל המצבים ואת כל המצוקות והביטחון העצמי שלי גבוה כמעט בכל סוג של ים אני זוכר את החוק הזה כי הוא פשוט בל יעבור.
באותו היום יום חמישי נשבר לי המנור בעומק בעודי מחזיק את המפרש המנור פשוט לא עמד בכח של הרוח. איכשהו הצלחתי להחזיק בשני החלקים ולחזור לחוף אלברטו האט וגלש לידי ולא עזב אותי לרגע. אם המנור היה נשבר לגמרי מהמקום שהיינו בו אי אפשר היה לחזור בחיים. לכן חשוב גם לפני שהחבר טס לחוף לקרוא לעזרה לחפש עוד גולש שיגלוש ויסמן איפוא אתה נמצא בזמן שהשלישי מזעיק עזרה.

נשלח: 21 פברואר 2009, 18:46
על ידי salta flick
טוב יהיה אם מישהו יביא את הציוד שלו.שנבין אם זאת תקלת בציוד.

נשלח: 21 פברואר 2009, 18:52
על ידי carbon fiber
אני חייב לשתף אתכם בקשר למה שעבר עליי היום בים
בשני נסיונות לעבור את השבירה התפרקתי והמשכתי לצאת החוצה ובגלישה בחוץ פשוט עלה עלי גל ענק ופירק אותי לחתיכות, שתל אותי עמוק במים,ולא ביקש סליחה .
לקח לי כמה שניות להתאושש מהחרא הזה ואחרי שעבר הגל אני מוצא את עצמי לבד בלב ים וגלי ענק מכל עבר מאיימים לטרוף אותי!!!!!
עברו בי מחשבות על עמיאל (מקווה שאני לא טועה) איזה מוות נוראי זה להיות בלב ים ללא יכולת לחזור.
ושוב אני אומר יהי זכרו ברוך
הצלחתי לחזור לחוף בגאסט של 40 קשר און שור וברד וגשם חולני ואמרתי לעצמי "רון אתם פשוט חבורת מטומטמים לגלוש ביום שכזה"
יצאתי בטיילת בים מטורף, קור פראי, ועוד מרעין בישין.
ושוב תזהרו שם בים
וכמו שאימא שלי אומרת "שלא תלך לי לעמוקים" :lol: :lol:

חגורת ציפה ואימפקט

נשלח: 21 פברואר 2009, 19:05
על ידי aviad
תנחומי למשפחה פשוט אסון שלא יאמן.
קראתי את ההודעות ולא מצאתי התיחסות לחגורת ציפה . אני גולש עם טלפון וצברתי נסיון כל אביזר שלוקחים עם כל התועלת שבו פוגם בהנאה ודורש תשומת לב עד שמתרגלים .

חגורת ציפה מקשה באמת על שחיה לגלשן ? אימפקט מציף מספיק או רק מגן מפגיעות ?

טלפונים חיונים ע"פ האזור.?

עצוב לשמוע

נשלח: 21 פברואר 2009, 19:11
על ידי aristo
לפני מספר חודשים הייתה תאונה של מתחיל עם קייט שהסתימה במות
אני אישית מעיף קייטים קרוב ל ארבע שנים ועדיין בתהליכי הכרות עם היכולות שלי בתוך הים. האחריות בראש ובראשונה הנה על הגולש גולש שלא יודע להעריך את יכולותו בצורה סבירה עדיף שלא יכנס לים

שאלה: האם יש קורס שמלמד התמודדות בים ?? וזיהוי מצב ים

נשלח: 21 פברואר 2009, 19:56
על ידי carmicarmi
הערה לגבי חתירה על הגלשן:
למיטב ידיעתי, ברוח של 35 קשרים, מי ששוכב על גלשן עם נפח גדול לא יצליח להתקדם בחתירה כנגד הרוח.
עדיין זה נראה לי הדבר הנכון - לחתור כנגד הרוח עד שיגיע החילוץ ולהקטין את קצב הסחיפה.
בכל מקרה אסור בשום אופן לעזוב את הגלשן, כי הוא מתפקד כמצוף.

חומר למחשבה - יש סיפור אמיתי על העניין הזה של היצמדות לכלי השייט:
לפני כ-10 שנים בערך חתר אב בקייאק עם ילד בחוף המערבי בכנרת.
החלה מערבית שסחפה אותם מזרחה.
הוא לא צליח לחתור כנגד הרוח.
האבא אמר לילדו להיצמד לקייאק והחליט לשחות לבדו לחוף להזעיק עזרה.

האב טבע ומת
את הילד משתה המשטרה בלילה והוא עדיין על הקייאק.

נשלח: 21 פברואר 2009, 20:11
על ידי ssaar
חברים
במקרה של בעיה אנחנו צריכים יכולת עצמאית - סירה, אופנוע ים במועדון !

במקרה אחד של בחור ששבר מנור במזרחית יצאתי עם גלשן גדול וחבל ולאחר גלגול המפרש והעמסת הציוד על הגלשן גררתי אותו לחוף.

במקרה אחר גם מזרחית אחד מהחברה המנוסים נסחף לכיוון המכון מיקומו היה גבולי מבחינת שחייה ומשטרת החופים לא מיהרה להוציא סירה
בכל מקרה פניתי לגולש נוסף שהיה בחוף ו"העברתי בעלות" על ניטור שחייתו של הגולש
לבסוף הוא הצליח לעשות water start ויצא במכון.

מקרה נוסף בד.מערבית חילצתי קייטונר שוב בגרירה עם גלשן גדול.

שוב מאוד לא טריוויאלי לחלץ בצורה כזאת וצריך למצוא סידור אמיתי גם לרישום וגם לחילוץ כפי שקורה במועדונים אחרים !

ובימי התכבסות "רגילים בקזינו" אולי כדאי להיות פחות סוציומטים לגשת ולעזור לאנשים לצאת ולגלות קצת אכפתיות כמו שהדר חילץ את אפשטיין - כמדומני

תנחומי למשפחה , שלא נדע עוד צער
שי

בטיחות

נשלח: 21 פברואר 2009, 20:17
על ידי ehud
אחרי שנתיים בסאן פרנססיקו שהייתי גולש כמעט כול יום בין אוניות משא זרמים משוגעים והמון תנועה של סירות תיירים
הגולשים תמיד היו לוקחים איזה מכשיר קשר עם התחנה של השיטור הימי וכמובן בריק (פצצת עשן )ותמיד זה היה עוזר ובמיוחד שזה לא חוף מוכרז
על בטיחות לא מתפשרים כמו שארנון אמר
תנחומים למשפחה

נשלח: 21 פברואר 2009, 21:13
על ידי salta flick
בעניין החתירה על גלשן.
לפני שנתיים היתי נכנס לחוף השקט במזרחית עם קיאק נהרות.
את הקייט והציוד היתי סוחב בתיק גב.
חתירה של 200 מטר במזרחית של 25-30 היתה על גבול היכולת שלי.
אין לדעתי שום סיכוי לחתור נגד רוח חזקה בשכיבה על גלשן,בטח למי שלא מיומן בזה.

אני פעם נסחפתי במזרחית וניתקתי את המערך

נשלח: 21 פברואר 2009, 21:45
על ידי rossro
אני פעם נסחפתי במזרחית. בערך מול הכנסיה בעומק 200 מ' החלטתי לנתק את המפרש ולחתור לחוף. טעות גדולה!!! לא הצלחתי לשכב על הגלשן ולחתור בצורה יעילה. כשהבנתי שזה לא עוזר, שחיתי חזרה למפרש וניסיתי לחבר אותו חזרה אבל לא הצלחתי, זה מאוד מאוד קשה במים. לשמחתי הזעיקו את המשטרה והם הוציאו אותי מהמים.
המסקנה שלי - לא לנתק את המפרש:
1. גם ככה אי אפשר לחתור על הגלשן
2. המפרש במים מאט את הסחיפה
3. אם רוצים לעמוד ולנופף, עוזר שיש את המפרש ואת חבל ההרמה שיתן קונטרה
4. ההנחה שלי היא, שעם המפרש יש יותר סיכוי שיראו אותי במכ"ם

המחיר הנורא ביותר שולם - בואו נבטיח שלא יקרה שנית

נשלח: 21 פברואר 2009, 21:53
על ידי Zaguri
"יש אנשים שמטפסים על הרים
יש אנשים שקופצים מגבהים..."

ויש כאלו שאוהבים ים וגלים. לא נשכח שעמיאל זכרונו לברכה אהב לגלוש. נכון הוא טעה ואף שילם את המחיר היקר והנורא ביותר.
אני אציע שמחיר זה לא יהיה לחינם, בואו ננהיג את הנהלים והתובנות שיבטיחו את אי הישנותו של מקרה כזה.
כמובן, אין יותר חשוב מכללי זהירות אישית. אך נהלים ותובנות יעזרו להציל אנשים גם אם הללו שגו בהערכותיהם וחרגו מכללי זהירות. כמו כן, יעזרו לחנך את הגולשים לזהירות ואחריות בים.

כבר ראיתי שמישהו הציע מערכת שאף אני הגיתי בה מיד לאחר המקרה.
מערכת מבוססת על הודעות/שיחות מהטלפון הסלולרי על מנת לעדכן שהגולש נכנס ויצא.
לדעתי מערכת מעין זו חיונית ברוחות "אוף-שור" ואני מתכוון לדחוף להקמתה.
אני מזמין את כל מי שמעוניין להשתתף ולעזור במימוש/רעיונות/ או מה שלא יהיה ליצור עימי קשר.

משתתף בצער המשפחה,
שרון זגורי