דף 2 מתוך 4
Re: פסק דין חוף הגולשים
נשלח: 07 דצמבר 2010, 10:23
על ידי hoffman10
היי ירון
קודם כל תודה רבה!
נראה ששכחתי לגמרי מהעניין. הזיכרון בסדר אבל הזיקנה כבר פה ושוכחים:)
בפרזנטציה ובתמונה מגוגל בלינק אני רואה שאין ממש חוף ולמעשה יהיו 3 מסלולים מעל לשטח של המועדון. בפעם הראשונה שקייט יעוף על הגשר ויגרום לתאונה תיווצר בעייה מאד רצינית לגולשי הקייט!
נראה שאין מה לעשות נגד הגשר
אני רואה בתמונה שהמבנה היחידי שנשאר זו יטבתה אבל לא רואה בכלל לא חנייה, לא מרכז כנסים ולא קומפלקס אפשרי מתחת לגשר.
בתכלס זה בכלל לא נראה לי יישים עם כל הכבישים מתחת והרכבת אבל אולי אני טועה ואולי התכוונו שהכל יהיה מעבר לכביש?
הכל נתון לפרשנות והחשש שלי הוא שלעירייה יש פרשנות אחרת מאשר לגולשים.
הדר, כארכיטקט אם אני לא טועה הייתי שמח לשמוע חוות דעת של מומחה.
תודה
Re: בניית מחלף אלנבי והשפעתו על חוף הגולשים
נשלח: 07 דצמבר 2010, 11:02
על ידי hoffman10
עניין החנייה עדיין מטריד
אל תשכחו שכניסה נוספת תהפוך את הכביש שהיה די שקט לסואן מאד
לא ברור לי כיצד ייפתרו בעיות החנייה באזור בימי הגלישה.
נראה שנצטרך ללכת דיי הרבה עם הציוד.
קודם הרחיקו לנו את המכון ועכשיו את כניסת המועדון? (שיטת השלבים?)
Re: בניית מחלף אלנבי והשפעתו על חוף הגולשים
נשלח: 07 דצמבר 2010, 11:08
על ידי hoffman10
ועוד דבר
בהנחה שאכן יצא מכרז לבנייה תחת הגשר
קשה לי להאמין שמאן דהו יסכים לפתוח חנויות מתחת לגשר שלדעתי יהפוך תוך זמן קצר לדיי סואן. הכי הרבה מועדון גלישה:)
השאלה היא האם העירייה תהיה מוכנה לבנות או שתחפש משקיע חיצוני. כמה כסף יהיה מוכן משקיע לשים במקום בשביל לבנות מועדון כשכלל לא ברור אם יוכל להחזיר את ההשקעה.
Re: בניית מחלף אלנבי והשפעתו על חוף הגולשים
נשלח: 07 דצמבר 2010, 11:52
על ידי aharon
כל העולם כולו הוא גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל
תוקם לאלתר עמותת גולשי פאן חיפה : "אש יא גולש"
העמותה תקבל מידי העירייה את חללי הגשר כדי לתפעלם באמצעות מיכרזים לזכיינים שונים
כמועדון גלישה ברמה בין לאומית .
בין היתר המתחם צריך לכלול בתוכו את כל שירותי הגלישה השונים (איחסון , מכירות , בית ספר למקצועות הגלישה, סדנת תיקוני גלשנים וקייטים,
מקלחות שירותים לוקרים ו.... כן גם מסעדה או קיוסק או תקראו לזה איך שאתם רוצים אבל שיהיה מקום טוב ומכובד לשבת ולקיים את הפולקלור שמסביב לספורט הזה )
מומלץ גם לאפשר במקום פעילות צלילה או קיאקים או מצידי גם השכרת אבובים כדי לתת למקום כדאיות כלכלית , רק כך אפשר יהיה לקיים מתחם ברמה גבוהה.
העמותה יכולה לשים לה כמטרות גם קיום ארועים שונים לקידום הספורט , תמיכה בספורטאי גלישת פאן אשר לא מוכרים ע"י רשויות הספורט הקיימות היום וגם יצירת קשרים עם מעודני גלישה בחו"ל.
עמותה כזו שתקום היא לא נבחרת ציבור , לא מדובר כאן בפוליטקאים נבחרים שחייבים לתת דין וחשבון ולבוחריהם .עמותה כזו תנוהל קודם כל ע"י אנשים שיקחו אחריות ויעשו את המלאכה בצורה שתביא את התוצאות בשטח . כמובן שאותם אנשים אשר יקחו את היוזמה ויובילו צעד שכזה יצטרכו לפעול על פי הקונצנזוס אחרת כנראה יכשלו .
והעיקר לא לפחד כלל
Re: בניית מחלף אלנבי והשפעתו על חוף הגולשים
נשלח: 07 דצמבר 2010, 16:13
על ידי גולן
התמונה של הדגם שכרמי הציג מטעה קצת.
הדגם אינו מדויק. המצב בפועל יותר טוב מבחינתנו.
התכניות העדכניות הן של כביש צר יותר בעל שני נתיבים בלבד.
ראינו את התכניות בחברת יפה נוף. החלק הצפוני ביותר של הגשר (החלק הבולט ביותר לכיוון החוף)
עובר מעל מבנה הצלילה.
קשה להסביר את זה במילים. ננסה להביא את התוכנית ולהציגה כאן.
בכל אופן התוכנית כרגע היא של מבנה הגשר בלבד.
המועדון עדיין לא תוכנן.
Re: בניית מחלף אלנבי והשפעתו על חוף הגולשים
נשלח: 07 דצמבר 2010, 20:22
על ידי nir_h
בניית המחלף בסופו של דבר תביא לכך שגולשי קייט לא יוכלו לגלוש בחוף הזה יותר, גם גולש מיומן
לא יקח סיכון בהנפה או בהנחתה מטרים בודדים ממחלף על כביש ראשי.
בסופו של דבר גולשי הרוח "יהנו" מההפרדה מגולשי הקייט ,שחלק מהם רצו בחלק זה של החוף, ואולי טוב שכך.
Re: בניית מחלף אלנבי והשפעתו על חוף הגולשים
נשלח: 07 דצמבר 2010, 20:41
על ידי carmicarmi
nir_h כתב:בניית המחלף בסופו של דבר תביא לכך שגולשי קייט לא יוכלו לגלוש בחוף הזה יותר, גם גולש מיומן
לא יקח סיכון בהנפה או בהנחתה מטרים בודדים ממחלף על כביש ראשי.
ניר, ארי שמדדנו את התכניות מכל הכיוונים, נראה לי שאפשר יהיה להניף ולהנחית.
יהיה אפילו טיפה יותר מקום מהיום - בערך 3 מטרים יותר.
הבעיה היא שמעל הספוט יש כביש. במקרים קיצוניים ונדירים מאד עלול להסתבך קייט ברכב נוסע (תאונה שבסבירות גבוהה תביא למותו של הגולש).
לדעתי, חלק מהעבודה שעלינו לעשות כדי למזער את הסיכון הנ"ל היא לדאוג למגן גבוה שימנע את הסיכון הזה וגם ימנע רעש.
ירון
Re: בניית מחלף אלנבי והשפעתו על חוף הגולשים
נשלח: 08 דצמבר 2010, 15:02
על ידי הדר
ראיתי את תכניות הגשר.
התכניות עדיין לא הסתיימו, ומה שראיתי זאת תוצאת ביניים בשלב כמעט סופי.
התכניות אינן כוללות תכנון מפורט, ולכן גם אינן כוללות את תכנית מועדון הגלישה מתחת לרמפה (מסועה).
צוות התכנון קיבל הנחייה מילולית מהעירייה לתכנן מועדון גלישה והוא יכנס לתכנון האדריכלי בשלב הבא.
בנוסף לתכנון החללים, יש כוונה והכרח בידי צוות התכנון, לתכנן גם את סביבת הגשר, ובתוך כך את השטחים / משטחים החיצוניים שיכללו גם בין השאר את הדרוש לפעילות הגלישה.מדובר בתכנון של אדריכלי נוף.
כמו כן, קיבלתי הבטחה ממנכ"ל יפה-נוף, שישתפו אותי בתכנון של כל מה שקשור לגלישה.
חוסר האמון של אחדים מאיתנו בכוונות העירייה, ואמון בה מצד שני של אחרים, אינו רלוונטי להתרחשויות בשטח. נדמה כי אף אחד לא יאלץ לאכול כובע בשום תרחיש, מכיוון שהנבואה ניתנה לשוטים.
אני מאד מקווה שכוונות העירייה טובות. יש לה את כל הסיבות לרצות להקים מועדון גלישה לתפארת במקום הזה. זה פשוט WIN-WIN. כולם ירוויחו. אבל הכל יכול לקרות , ואינני תמים. יש אינטרסים שונים, שחלקם זרים (בלשון המעטה), ורק מאמצים רבים שלנו, אולי יצליחו לכוון את התרחישים לכיוון הנכון, הטוב והרצוי.
אני מאחל לעצמי ולחברי, כל מי שעוסקים בנסיונות לקדם את תכנון חופי חיפה בצורה מיטבית ובונה וגם צודקת - הרבה כוח רצון והתמדה.
עבודה קשה המונעת מתוך מחשבה רציונאלית, התמדה ופעילות מקצועית נכונה עשויות להביא לתוצאות טובות בסופו של דבר.
כן יהי רצון.
Re: בניית מחלף אלנבי והשפעתו על חוף הגולשים
נשלח: 08 דצמבר 2010, 15:43
על ידי gal silverman
אמליץ לפעילי בת גלים לפלגיו כולל דורון דוקאס:
1-להיות מתואמים חיצונית (גם אם קיימת מחלוקת).
2-לדרוש מיני הבטחות הניתנות ע''י העירייה וגופי התיכנון ב י כ ת ב!!
כל טוב ובהצלחה.
גל~
Re: בניית מחלף אלנבי והשפעתו על חוף הגולשים
נשלח: 08 דצמבר 2010, 16:20
על ידי hoffman10
הדר
תודה רבה על התגובה
אני טיפה יותר רגוע אבל עדיין לא לגמרי
אני מנסה לחשוב בגישה של האם באמת שווה לעירייה להשקיע הרבה מאד כסף בבניית מועדון.
ו... זה עדיין לא לגמרי מסתדר לי. הלוואי שאני טועה. לכן אני אשמח עם הכל יהיה בכתב לפי הצעת גל
תזכרו כמה ועדות היו לנו בעבר. מה זה עוד אחת או שתיים?
אגב, מה לגביי חנייה במקום? האם היא מופיעה בתכנונים או שנאלץ להתחיל להשתמש בחנייה שלפני יטבתה?
המחלף הזה הולך לגאום להרבה שינויים בשטח. כשהוא יהיה גמור איך שיהיה גמור (2 או 3 מסלולים זה הבדל משמעותי) לא נוכל לעשות כלום.
גם מסגרת הזמן מעניינת פה. הלוWO אנחנו בלבנט! מתחילים פה עבודה בתאריך מסויים ולך תדע מתי מסיימים. בינתיים החוף יכול להיות חסום לפעילות.
Re: בניית מחלף אלנבי והשפעתו על חוף הגולשים
נשלח: 11 דצמבר 2010, 07:49
על ידי הדר
hoffman10 כתב:הדר
תודה רבה על התגובה
אני טיפה יותר רגוע אבל עדיין לא לגמרי
אני מנסה לחשוב בגישה של האם באמת שווה לעירייה להשקיע הרבה מאד כסף בבניית מועדון.
ו... זה עדיין לא לגמרי מסתדר לי. הלוואי שאני טועה. לכן אני אשמח עם הכל יהיה בכתב לפי הצעת גל
תזכרו כמה ועדות היו לנו בעבר. מה זה עוד אחת או שתיים?
אגב, מה לגביי חנייה במקום? האם היא מופיעה בתכנונים או שנאלץ להתחיל להשתמש בחנייה שלפני יטבתה?
המחלף הזה הולך לגאום להרבה שינויים בשטח. כשהוא יהיה גמור איך שיהיה גמור (2 או 3 מסלולים זה הבדל משמעותי) לא נוכל לעשות כלום.
גם מסגרת הזמן מעניינת פה. הלוWO אנחנו בלבנט! מתחילים פה עבודה בתאריך מסויים ולך תדע מתי מסיימים. בינתיים החוף יכול להיות חסום לפעילות.
רזי היי
1. אל תהיה רגוע.אפילו לא טיפה. אני אומר זאת ברצינות. כולנו צריכים להיות ערניים ולא "להרדם בשמירה".
2. לעירייה בהחלט שווה להשקיע במועדון גלישה. זה אחד מהצרכים החיוניים של חיפה. האם הם באמת ישקיעו ? תפקידנו לנסות לשכנע.
3. אנחנו, לצערי הרב, לא בפוזיציה של להחתים את העירייה על תצהירים/מכתבים/הבטחות. המיטב שביכולתנו לעשות הוא לעקוב אחרי התפתחויות, לנסות להתערב בתהליכי תכנון, להשתדל להסביר את החשיבות והיתרונות, ולקוות שנצליח להשפיע.
4. בתכניות שראיתי, לא מתוכננת חנייה במקום. נושא החנייה מאד בעייתי מכיוון שפרוסת היבשה בין מסילת הברזל לבין קו המים מאד צרה וצריכה להכיל בתוכה : חוף חולי, טיילת, משטחי הרכבת ציוד,מבנה הגשר ומועדון הגלישה מתחתיו, כביש (הקיים), ורצועה המיועדת להרחבת פסי הרכבת . ע"פ הבנתי, החנייה תהיה חייבת להדחק לשולי התכנית, דהיינו ליד מסעדת יוטבתה מצד מזרח, וליד "חוף יהודה"/מצוק הדייגים מצד מערב.
5. המחלף מתוכנן להכיל 2 מסלולים, ותוכנן בצורה הקומפקטית ביותר האפשרית, כולל הידוק רדיוס העקומות.
6. לגבי סכנת הנחתת קייטים ע"ג הגשר, אני חושב שיש כאן סכנה אמיתית, לפחות בקטעים מסויימים, ולפיכך יש צורך להמליץ למתכננים לדאוג למגן אנכי שיכול לפתור את הבעייה. אני חושב שמגן שקוף יהיה המתאים ביותר (ראיתי מגן מסוג דומה בגשר המצוי בין מחלף אבן יהודה למכון וינגייט).
7. לגבי השפעת הגשר על משטר הרוחות המקומי/הסתרות/ערבול רוח : ללא ספק שתהיה השפעה של המבנה על כך. קשה מאד לקבוע את ההשפעה המדוייקת. אני חושב (אבל מאד לא בטוח בכך), שההשפעה לא תהיה משמעותית במיוחד. בדרומיות כנראה שלא תהיה השפעה בכלל, וככל שהרוח תחוג מערבה/צפון-מערב, ההשפעה תגבר. נדמה לי שזה יהיה דומה להשפעה של מבנה הרכבל התחתון/יטבתה המצויים בשטח, שהשפעתו אינה קריטית. אבל בהחלט עלולים לקבל כאן "הפתעה" בדמות הסתרות וערבול יותר משמעותיים.
8. מסגרת הזמן/מדינת הלוונט : מסכים איתך לגמרי. כולנו מסתובבים בכבישי הארץ רואים ויודעים את קצב העבודה, תחילה וסיום פרוייקטים. [{
כרגע אנחנו עסוקים בחיפוש אחרי צוות משולב של סינים ושוויצרים שיוטסו למקום ויסיימו את הכול תוך 21 יום (כולל שבתות וחגים) }].
לא קשה לנחש שבחלק מהזמן הארוך שידרש לבנייה, תהיינה הגבלות לכניסה לחוף, שיהוו מבחן ודוגמה לכולנו עד כמה החוף הזה חשוב/חסר לנו.
Re: בניית מחלף אלנבי והשפעתו על חוף הגולשים
נשלח: 11 דצמבר 2010, 09:14
על ידי hoffman10
הדר כתב:hoffman10 כתב:הדר
תודה רבה על התגובה
אני טיפה יותר רגוע אבל עדיין לא לגמרי
אני מנסה לחשוב בגישה של האם באמת שווה לעירייה להשקיע הרבה מאד כסף בבניית מועדון.
ו... זה עדיין לא לגמרי מסתדר לי. הלוואי שאני טועה. לכן אני אשמח עם הכל יהיה בכתב לפי הצעת גל
תזכרו כמה ועדות היו לנו בעבר. מה זה עוד אחת או שתיים?
אגב, מה לגביי חנייה במקום? האם היא מופיעה בתכנונים או שנאלץ להתחיל להשתמש בחנייה שלפני יטבתה?
המחלף הזה הולך לגאום להרבה שינויים בשטח. כשהוא יהיה גמור איך שיהיה גמור (2 או 3 מסלולים זה הבדל משמעותי) לא נוכל לעשות כלום.
גם מסגרת הזמן מעניינת פה. הלוWO אנחנו בלבנט! מתחילים פה עבודה בתאריך מסויים ולך תדע מתי מסיימים. בינתיים החוף יכול להיות חסום לפעילות.
רזי היי
1. אל תהיה רגוע.אפילו לא טיפה. אני אומר זאת ברצינות. כולנו צריכים להיות ערניים ולא "להרדם בשמירה".
2. לעירייה בהחלט שווה להשקיע במועדון גלישה. זה אחד מהצרכים החיוניים של חיפה. האם הם באמת ישקיעו ? תפקידנו לנסות לשכנע.
אני לא בטוח שהם חושבים ששווה להשקיע. מה שכן פה הזמן להזכיר לגלבר את העזרה שקיבל מאיתנו בבחירות האחרונות ולבקש את התמורה המתבקשת שיהיה הקול שלנו אצל מחליטי ההחלטות
3. אנחנו, לצערי הרב, לא בפוזיציה של להחתים את העירייה על תצהירים/מכתבים/הבטחות. המיטב שביכולתנו לעשות הוא לעקוב אחרי התפתחויות, לנסות להתערב בתהליכי תכנון, להשתדל להסביר את החשיבות והיתרונות, ולקוות שנצליח להשפיע.
4. בתכניות שראיתי, לא מתוכננת חנייה במקום. נושא החנייה מאד בעייתי מכיוון שפרוסת היבשה בין מסילת הברזל לבין קו המים מאד צרה וצריכה להכיל בתוכה : חוף חולי, טיילת, משטחי הרכבת ציוד,מבנה הגשר ומועדון הגלישה מתחתיו, כביש (הקיים), ורצועה המיועדת להרחבת פסי הרכבת . ע"פ הבנתי, החנייה תהיה חייבת להדחק לשולי התכנית, דהיינו ליד מסעדת יוטבתה מצד מזרח, וליד "חוף יהודה"/מצוק הדייגים מצד מערב.
תוסיף לעניין הרחבת שטח הרכבת (הנחת מסילה חדשה?) את זה שהתנועה במקום תגבר בצורה לא פרופורציונאלית לכביש הגישה הקיים. לדעתי זה יחייב הרחבת הכביש ויישור של השטח בו שוכן כיום המועדון כולל הגבהת הבמה עליה שוכן המועדון ז"ל. אם התרחיש הזה יתממש אז כל הפרות הבנייה של המפעיל המתפנה ייראו כאין וכאפס לעומת החורבן שיהיה במקום. אגב, האם מחלף גשר אלנבי יאפשר גם יציאה מכיוון המועדון לכביש הראשי לכיוון תל אביב?
5. המחלף מתוכנן להכיל 2 מסלולים, ותוכנן בצורה הקומפקטית ביותר האפשרית, כולל הידוק רדיוס העקומות.
כמומחה, האם זה אפשרי מבחינת הבטיחות? אשמח לראות דוגמאות נוספות לעקומות כאלה שלמעשה אמורות להיות כמעט צמודות לגשר הקיים מהארץ. המחלף הזה ומה שלא גלוי בו גורם לי לכאב ראש
6. לגבי סכנת הנחתת קייטים ע"ג הגשר, אני חושב שיש כאן סכנה אמיתית, לפחות בקטעים מסויימים, ולפיכך יש צורך להמליץ למתכננים לדאוג למגן אנכי שיכול לפתור את הבעייה. אני חושב שמגן שקוף יהיה המתאים ביותר (ראיתי מגן מסוג דומה בגשר המצוי בין מחלף אבן יהודה למכון וינגייט).
7. לגבי השפעת הגשר על משטר הרוחות המקומי/הסתרות/ערבול רוח : ללא ספק שתהיה השפעה של המבנה על כך. קשה מאד לקבוע את ההשפעה המדוייקת. אני חושב (אבל מאד לא בטוח בכך), שההשפעה לא תהיה משמעותית במיוחד. בדרומיות כנראה שלא תהיה השפעה בכלל, וככל שהרוח תחוג מערבה/צפון-מערב, ההשפעה תגבר. נדמה לי שזה יהיה דומה להשפעה של מבנה הרכבל התחתון/יטבתה המצויים בשטח, שהשפעתו אינה קריטית. אבל בהחלט עלולים לקבל כאן "הפתעה" בדמות הסתרות וערבול יותר משמעותיים.
8. מסגרת הזמן/מדינת הלוונט : מסכים איתך לגמרי. כולנו מסתובבים בכבישי הארץ רואים ויודעים את קצב העבודה, תחילה וסיום פרוייקטים. [{
כרגע אנחנו עסוקים בחיפוש אחרי צוות משולב של סינים ושוויצרים שיוטסו למקום ויסיימו את הכול תוך 21 יום (כולל שבתות וחגים) }].
לא קשה לנחש שבחלק מהזמן הארוך שידרש לבנייה, תהיינה הגבלות לכניסה לחוף, שיהוו מבחן ודוגמה לכולנו עד כמה החוף הזה חשוב/חסר לנו.
Re: בניית מחלף אלנבי והשפעתו על חוף הגולשים
נשלח: 11 דצמבר 2010, 09:28
על ידי hoffman10
עוד דבר
במדינה שלנו עם כל הישראבלוף וההוא הא יש כמה משפטים חכמים במיוחד
בכביש תהיה חכם ולא צודק!
אבן שזרק .......
Re: בניית מחלף אלנבי והשפעתו על חוף הגולשים
נשלח: 11 דצמבר 2010, 16:23
על ידי רון ב.
הזהרתי מראש את כל מי שרצה לשמוע מפני אסון המחלף.זה לא רק המחלף עצמו.זה גם הזמן עד סיומו,זאת גם התכנית לחיבור טיילת בת גלים עם חוף הכרמל,בניית שבילי אופניים ועוד.בקיצור,ללא התארגנות של זמן פציעות החוף הזה אבוד מבחינת כולם.
Re: בניית מחלף אלנבי והשפעתו על חוף הגולשים
נשלח: 11 דצמבר 2010, 17:42
על ידי hoffman10
מצטער, לא איטונג? לא קונה!
נראה לי מוזר מאד שהתכנית המקורית של 3 נתיבים ירדה מהפרק!
אז הסתכלתי שוב בדגם המקורי (ראו עמוד קודם בתרד) עם 3 נתיבים ול"שמחתי" גיליתי שהנתיב השלישי הוא בלתי נמנע!
זו היציאה המתוכננת לכביש הראשי.
חבריי, מצטער אבל לא נראה הגיוני שהעירייה תוותר על יציאה נוספת מבת גלים לכביש הראשי.
בדגם רואים שיש שני הנתיבים שאמורים לצאת מבת גלים (אחד נמצא כבר על הגשר לכיוון הכרמל והשני לכביש הראשי לכיוון דרום) יהפכו על הגשר לנתיב אחד? נראה גם ששני הנתיבים לכיוון בת גלים הופכים לאחד על הזרועה החדשה של הכביש.
בעצם צריכים שם ממש רמזור על הגשר בשביל לסדר תנועה נכנסת ויוצאת בשביל שלא יהיו תאונות.