גולש רוח נפצע קשה

פורום גלישת רוח, גלישת קייט ושייט - windsurf, kitesurf, sailing

מנהלים: batgalim, גולן

שלח תגובה
סמל אישי של משתמש
אברהם
הודעות: 407
הצטרף: 11 יולי 2006, 15:01

גולש רוח נפצע קשה

שליחה על ידי אברהם »

למישהו יש עוד פרטים ? האם באמת מדובר בגולש רוח או בגולש קייט ?

http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=966511" onclick="window.open(this.href);return false;

http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=966511
סמל אישי של משתמש
גולן
הודעות: 4120
הצטרף: 10 דצמבר 2005, 08:00
איזה_גולש_אתה: גולש חספקה
מיקום: בת גלים - על הספוט
יצירת קשר:

Re: גולש רוח נפצע קשה

שליחה על ידי גולן »

http://news.walla.co.il/?w=%2F%2F2627556" onclick="window.open(this.href);return false;
סמל אישי של משתמש
naty
הודעות: 504
הצטרף: 28 דצמבר 2006, 22:49
מיקום: חיפה

Re: גולש רוח נפצע קשה

שליחה על ידי naty »

גולש קייט:

זו בדיוק הסכנה המוכרת שכבר הרגה את אדיר שאיו ז"ל ררוח מערבית או כניסת חזית וחיגת רוח מדרומית לדרומית מערבית
משב קטן מספיק .

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4360016,00.html
[img]http://communabuilder.tapuz.co.il/UsersFolders/hisardut/images/1712200646701.jpg[/img]
סמל אישי של משתמש
windsf
הודעות: 71
הצטרף: 15 דצמבר 2005, 08:00

Re: גולש רוח נפצע קשה

שליחה על ידי windsf »

הנפגע הינו גולש קייט שהחליט לגלוש במפרצון בחוף ה50 ולא בחוף אולגה.
החוף מסוכן מאוד צמוד לסלעים לכל אורכו.
ולנסות לגלוש עים קייט ברוח של 40 קשר זה גובל בחוסר נסיון וחוסר אחריות מזל שהיה איתו חבר.
גולשי קייט תלמדו להכיר את הים ואת הרוחות קצת בטיחות לא תזיק
סמל אישי של משתמש
גולן
הודעות: 4120
הצטרף: 10 דצמבר 2005, 08:00
איזה_גולש_אתה: גולש חספקה
מיקום: בת גלים - על הספוט
יצירת קשר:

Re: גולש רוח נפצע קשה

שליחה על ידי גולן »

זה הדיווח של עמרי פורת - מדריך גלישת קייט מפולג כפי שפורסם באתר קייטסייט:

"קיבלתי עכשיו מידע אודות הבחור. בנדה נמצא כרגע בבית חולים רמבם בחיפה, הוא שבר 7 צלעות, נקב בריאה, חוליה בגב שבורה וקרקפת שהתעופפה כתוצאה מהחוט של הקייט!!!
כניראה שהגולש רוח הניף לבנדה את הקייט לא טוב ושם התחיל הסיוט. הוא עלה לאויר ונתרק על האדמה מספר פעמים עד שהגיע לסלעים והוטח עליהם בחוזקה.
ידוע שהוא לבש אימפקט וסט אך ללא קסדה. גם עם האימפקט וסט הוא הצליח לשבור הרבה צלעות!!! מה היה קורה אם היה בלי?!?...
המסקנות שאני מסיק מהמקרה הנ"ל (למרות שלא הייתי שם) הם:
אסור בתכלית האיסור לגלוש לבד! באיחוד לא בחוף שלא מיועד לגלישה! באיחוד לא ביום כזה!
יש ימים מסויימים בשנה שכדאי ומומלץ לחבוש קסדה ואימפקט וסט! זה לא חוק וקשה לי להאמין שמישהו יצליח לגרום לזה להיות חוק אבל ביום כזה אין אין אין מקום לטעויות!!!!
גם אני ,בפולג בשלב מסויים החלטתי ללבוש אימפקט וקסדה. זה לא הכי נוח, זה לא הכי כיף, זה לא הכי סקסי...אבל זה יכול להציל חיים!!!!!!!!!!!!!!!!!!! את החיים שלכם!!!
אני לא אומר שבצפונית של 15 קשר בסבבה שחם ונעים צריך את האביזרים הנ"ל אבל בימים כאלה זה פשוט must
אני ממתין לדיווחים נוספים מחבר שהלך לבקר את הפצוע ברמבם.
לגבי הפצוע בפולג...יוסי...נכנס למים כשהרוח דפקה חזק וכניראה גולש אחר שעמד עלידו הפריע לו וגרם לו להעביר את הקייט במהירות לצד שני, זה גרם לו לעלות למעלה וכיוון שהוא היה ממש קרוב לחוף הוא התעופף באויר ונחת על החוף לא טוב!!!! הוא פונה עי אמבולנס ויש מצב ששבר את האגן
גם כאן אני ממתין לדיווחים נוספים. החלמה מהירה לפצועים (שבמקרה אני מכיר את שנייהם אישית ושנייהם גולשים טובים כבר כמה שנים...)"
סמל אישי של משתמש
naty
הודעות: 504
הצטרף: 28 דצמבר 2006, 22:49
מיקום: חיפה

Re: גולש רוח נפצע קשה

שליחה על ידי naty »

גולן כתב:זה הדיווח של עמרי פורת - מדריך גלישת קייט מפולג כפי שפורסם באתר קייטסייט:

"קיבלתי עכשיו מידע אודות הבחור. בנדה נמצא כרגע בבית חולים רמבם בחיפה, הוא שבר 7 צלעות, נקב בריאה, חוליה בגב שבורה וקרקפת שהתעופפה כתוצאה מהחוט של הקייט!!!
כניראה שהגולש רוח הניף לבנדה את הקייט לא טוב ושם התחיל הסיוט. הוא עלה לאויר ונתרק על האדמה מספר פעמים עד שהגיע לסלעים והוטח עליהם בחוזקה.
ידוע שהוא לבש אימפקט וסט אך ללא קסדה. גם עם האימפקט וסט הוא הצליח לשבור הרבה צלעות!!! מה היה קורה אם היה בלי?!?...
המסקנות שאני מסיק מהמקרה הנ"ל (למרות שלא הייתי שם) הם:
אסור בתכלית האיסור לגלוש לבד! באיחוד לא בחוף שלא מיועד לגלישה! באיחוד לא ביום כזה!
יש ימים מסויימים בשנה שכדאי ומומלץ לחבוש קסדה ואימפקט וסט! זה לא חוק וקשה לי להאמין שמישהו יצליח לגרום לזה להיות חוק אבל ביום כזה אין אין אין מקום לטעויות!!!!
גם אני ,בפולג בשלב מסויים החלטתי ללבוש אימפקט וקסדה. זה לא הכי נוח, זה לא הכי כיף, זה לא הכי סקסי...אבל זה יכול להציל חיים!!!!!!!!!!!!!!!!!!! את החיים שלכם!!!
אני לא אומר שבצפונית של 15 קשר בסבבה שחם ונעים צריך את האביזרים הנ"ל אבל בימים כאלה זה פשוט must
אני ממתין לדיווחים נוספים מחבר שהלך לבקר את הפצוע ברמבם.
לגבי הפצוע בפולג...יוסי...נכנס למים כשהרוח דפקה חזק וכניראה גולש אחר שעמד עלידו הפריע לו וגרם לו להעביר את הקייט במהירות לצד שני, זה גרם לו לעלות למעלה וכיוון שהוא היה ממש קרוב לחוף הוא התעופף באויר ונחת על החוף לא טוב!!!! הוא פונה עי אמבולנס ויש מצב ששבר את האגן
גם כאן אני ממתין לדיווחים נוספים. החלמה מהירה לפצועים (שבמקרה אני מכיר את שנייהם אישית ושנייהם גולשים טובים כבר כמה שנים...)"

שאלה גולן :

ביום שבו הרוח יציבה לא יום של שבירה הסכנה זהה או פחותה ?

ולאחר ריאה נוספת אני מבין כי הדיווח הוא של עומרי פורת ולא של גולן .

עכשיו למיטב הבנתי יש כאן בדיווח מסקנות אך המסקנות עוסקות בציוד המיגון ולא במהות תנאי מזג האויר באותו המעמד .

תנאי מזג אויר הם מה שקרוי שבירת שרב , מהי שבירת שרב או בעצם מדוע היא קרויה כך על כך בהודעה הבאה .
[img]http://communabuilder.tapuz.co.il/UsersFolders/hisardut/images/1712200646701.jpg[/img]
סמל אישי של משתמש
naty
הודעות: 504
הצטרף: 28 דצמבר 2006, 22:49
מיקום: חיפה

שבירת שרב .

שליחה על ידי naty »

המינוח שבירת שרב הוא מינוח שגור בפי כל אנסה להסביר את מהותו :

מטאורולוגיה בסיסית :
אזור לחץ נמוך או שקע הוא אזור אשר גובה עמודת האויר או נכו יותר משקל עמודת האויר מעל אזור זה נמוך מאשר משקל עמודת האויר מסביבו .

עקב כך בשל כוחות הכבידה נדחפות מסות אויר לכיוון מרכז השקע מסות אלו מתחילות בשל המהירות הצנטריפוגלית לחוג מסביב האזור הקרוי שקע ומוכרות לנו בשם רוחות .

מטאורולגיה בסיסית יודעת להסביר כי באזורינו כיוון הרוח יהיה בניגוד לכיוון השעון סביב מרכז השקע .
עכשיו מחר והשקע מגיע לאזורינו ממערב ונע לכיוון מזרח מסיבות המוסברות בקורסי מטאורולוגיה מזג אויר השונים הרי כאשר השקע מתקרב לאזורינו הרוחות יהיו כתלות במיקום השקע מזרחיות ואחר כך דרוםמזרחיות ואחר כך דרומיות חמות כמובן כי הן מגיעות מהיבשה ולאחר מכן יהפכו לדרוםמערביות .

המעבר בין רוחות דרומיות דרומיות מערביות חמות לדרומערביות מערביות קרות נקרא שבירת השרב .
לכאורה מהירויות הרוח צריכות להיקבע על ידי הפרשי הלחצים או המשקלים שהם די דומים בין מדרום בין ממערב ולכאורה הרוח צריכה להיות קבועה בעוצמתה , ועכשיו נשאל מדוע תמיד בשבירת שרב או בכניסת חזיתות קרות מדברים תמיד על משבים על הגאסט משב בלעז בעוצמות מטורפות ?

והסיבה היא כי כניסת אזור האויר הקר דוחף אויר חם למרומים בזווית חדה , הלחות באויר זו מתעבה ובזמן זה מחזירה חום , הקרוי חום כמוס שנרכש בתהליך הרתחת המיים לסביבה לאויר מסביב , על כן לאויר המחומם יש כעת הפרש טמפרטורה גבוה מסביבתו מכפי שהיה קודם לכן .

מהירות אויר עולה תלויה בהפרש הטמפרטורה שלו מסביבתו אויר חם עולה מהר יותר מאויר חם פחות כלומר עם כניסת אויר קר אנו מצפים למשבים עזין .

שבירת שרב היא בדרך כלל שבירה אלימה הטמפרטורה צונחת בבת אחת ואנו מקבלים עוצמת רוח הקופצת מ 15-17 קשרים ל 30-35 קשרים בפתאומיות .

גם לגולש מתקדם קשה להסתדר עם השינוי הפתאומי הזה , ואז תמיד קורות תאונות .
יום של שבירת שרב ובמיוחד לעפיפונים שהם כלי טייס לכל דבר הם ימים מסוכנים .

קראתי באתר העפיפונים שאלות המתיחסות למתחילים וטענות זה לא יום למתחילים .
העובדה היא כי הדיווח מפי מדריך ותיק ומוערך לא התיחס לשאלה מדוע להיכנס למיים ביום כזה בודאי בשעת שבירת השרב כניסת החזית הקרה של השקע השרבי , הדיווח התיחס לאמצעי בטיחות .

העניין הוא כי גם קסדה מעולה היתה משככת מעט את הנזק לא מונעת אותו ומדובר בפצוע אנוש .
ודאי שהבנת התהליך הפיזיקלי הבסיסי אותו אני מתאר כאן היתה מונעת מגולשים להיכנס למיים במצב הזה או לפחות היתה מפחיתה את הסיכונים , לדוגמא היו ממתינים עד שהרוח תתיצב לפני הכניסה , לא היו נכנסים באזור סלעי היו מניפים עפיפון קטן יותר וכולי .

אני משוכנע על סמך היכרות עם התחום כי גם בימי רוחות חזקות אך יציבות בעוצמה ובכיוון תאונות לא היו קורות הבעיה היא הגאסטיות השינוי הפתאומי בעוצמה ובכיוון הרוחות .

בימים כאלו גם לאחר השבירה הרוחות ממשיכות היות גאסטיות מבחינת עוצמה וכיוון עוד שעות לאחר השבירה .
ידע מונע אסונות ותאונות , חבל על כל תאונה מיותרת כזו שהיתה צריכה להימנע .
[img]http://communabuilder.tapuz.co.il/UsersFolders/hisardut/images/1712200646701.jpg[/img]
סמל אישי של משתמש
yufan
הודעות: 410
הצטרף: 04 מאי 2007, 22:09

Re: גולש רוח נפצע קשה

שליחה על ידי yufan »

אתה צריך לעבור לארכיאולוגיה

את הדוקטורט כבר עשית .................. :ket: :dds: :ket: :ket:
סמל אישי של משתמש
אברהם
הודעות: 407
הצטרף: 11 יולי 2006, 15:01

Re: גולש רוח נפצע קשה

שליחה על ידי אברהם »

אם המסקנה היא שאסור לגלוש קייט בימי מזג אוויר הפכפך, זה עוד חסרון של גלישת קייט. חלק מחווית הגלישה זה לחכות לשבירה \שינוי מזג האוויר\כניסת חזית ( שהיום אפשר לצפות אותה הרבה יותר מדויק מאשר פעם לפני עידן האינטרנט ), ואז לגלוש.

גלישת רוח ( גלשן + מפרש) יותר בטוחה במזג אוויר הפכפך , במקרה הגרוע נשכבים על הגלשן והרוח והגלים מחזירים אותך לחוף ( אלה אם כן הרוח מיזרחית ).
סמל אישי של משתמש
naty
הודעות: 504
הצטרף: 28 דצמבר 2006, 22:49
מיקום: חיפה

Re: גולש רוח נפצע קשה

שליחה על ידי naty »

אברהם כתב:אם המסקנה היא שאסור לגלוש קייט בימי מזג אוויר הפכפך, זה עוד חסרון של גלישת קייט. חלק מחווית הגלישה זה לחכות לשבירה \שינוי מזג האוויר\כניסת חזית ( שהיום אפשר לצפות אותה הרבה יותר מדויק מאשר פעם לפני עידן האינטרנט ), ואז לגלוש.

גלישת רוח ( גלשן + מפרש) יותר בטוחה במזג אוויר הפכפך , במקרה הגרוע נשכבים על הגלשן והרוח והגלים מחזירים אותך לחוף ( אלה אם כן הרוח מיזרחית ).
הסבר ברשת הוא הסבר חלקי תמיד כי הסברים צריך להתאים לרמת הגולשים , גולש מקצוען יתנהג אחרת מגולש מתחיל זהו הסבר כללי על מזג אויר , וצריך לסייג כי התחזית היא + - שלוש שעות ובדרך כלל רוחות אלימות כמה שעות טובות לאחר כניסת החזית .

עכשיו :
גלשן רוח הוא כלי שייט .
גלשן עפיפון הוא כלי טייס .

לכלי טייס לא ממונעים :
דאון , מצנח רחיפה גלשן אויר יש כללי ברזל שלא תמיד נשמרים אך מי שרוצה לדעת להבין ולנהוג לפיהם מכיר אותם.

לכלים הללו אסור להמריא ולטוס בזמן כניסת חזית , לחזית יש רוחב מסוים לא תמיד קבוע .
גם בעידן האינטרנט לא תמיד ידוע מה יהיה רוחב החזית .

היה מקרה של גולשת אויר שרכבה על החזית המריאה קצת לפניה מהתבור ורכבה עליה התנהגות של גל ונחתה במבוא חמה .
ואז קבוצת גולשים גדולה שעל פי הספר לא היו צריכים להמריא כלל ולא להיות שם חיכו לאחר נחיתתה החזית פנתה צפונה וכך היא ירדה ממנה ונחתה אחרת היתה מסימת בסוריה , או גרוע מזה .

אלו מיד לאחר הנחיתה המריאו לתוך ספיחי החזית האלימים .
בקיצור כללי הברזל לא נשמרו לא תמיד זה מסתיים רע , אך מי שרוצה לשמור על עצמו שינהג לפי הספר אלו הכללים .

היה מקרה אחר של מרחף בדרום אפריקה שרצה לשבור שיא עולם מעל 500 ק"מ ברחיפה רצופה .
הוא הצטייד במסיכת חמצן כי ציפה שכניסת החזית תדחוף אויר חם שעל ירכב מעלה וכך יגיע לגובה בו לא ניתן לנשום כרגיל ואכן כך היה
האיש הצליח לרכב על החזית בגובה בסביבות 6000 מטרים עם שתי הצלות מעל עצים מגבהים נמוכים בסביבות 100-200 מטרים והצליח לטפס חזרה ואכן לגמוע 500 ק"מ .

כאן מדובר במקצוען שהכיר היטיב את הסכנות ולקח סיכון מחושב או לא עניין פתוח לדיון , אך היה מודע היטיב למעשיו ולתוצאות הצפויות שהיו תהילה או פציעה קשה או גרוע מזה .

העובדות הם לפעמים החזית לא רחבה ופחות אלימה מהצפוי יש כללים שלא ניתן להיכנס אליהם ברשת נושא מאד רחב .
השורה התחתונה היא הפציעות הן מיותרות מי שמתעקש שיחכה 12 שעות אז הרבה יותר בטוח לגלוש , לא 35 קשר אבל גם לא מכניסים את הראש בסלעים .

גלשני רוח הרבה פחות רגישים לכניסת חזית מאשר גלשני קייט , ולכן הכללים לגביהם שונים .
[img]http://communabuilder.tapuz.co.il/UsersFolders/hisardut/images/1712200646701.jpg[/img]
שלח תגובה