קצת על היום, טעויות ודברים אחרים.
קצת על היום, טעויות ודברים אחרים.
אז החלטתי שהיום אני גולש.
קמתי מוקדם בבוקר כשהציוד כבר מוכן על האוטו ויצאתי מהבית נופ"ש שלי במכמורת צפונה לעכו לתפוס קצת רוח (כן טעות ראשונה הייתי צריך לעצור בבת גלים ).
הגעתי לעכו וראיתי שיש קצת רוח אבל לא מספיקה למפרש 5.5 שהיה לי איתי.
חיכיתי קצת לראות אולי תעלה (ואכן נראה כאילו היא עולה) ואחרי בערך רבע שעה של המתנה החלטתי שזה די מטופש ונסעתי לנהריה להביא את המפרש 6.5 שלי.
בדרך ראיתי שמתחילים פקקי בוקר בכיוון חזרה ולכן אחרי שלקחתי את המפרש המשכתי כבר לחוף בצת (טעות שניה) הגעתי לבצת וגיליתי שאין בכלל רוח.
זה מדהים איזה הבדל יש במערכות מז"א בין החופים השונים.
חזרתי לעכו. הרוח לא השתנתה (אולי עלתה מעט אבל לא מספיק) החלטתי להרכיב את המפרש 6.5 ולראות אולי אפשר קצת לג'עג'ע במים, אני גם ככה לא בכושר ולא גלשתי כל כך הרבה זמן שאני לא יכול להרשות לעצמי להתפנק,ובכלל הרוח נראתה קצת יותר סבירה בפנים. פרשתי את המפרש שדורש תורן של 460 התורן סקיני החדש שלי הוא 430 אבל יש מאריך לא ? בשביל זה קניתי אותו חדש ויפה ונותן הארכה מקסימלית של 30 לא אידאלי כי ממליצים לא להשתמש בהארכה המקסימלית של המאריך , אבל בטוח שלא יהיו בעיות ברוח כזו. אבל כשניסיתי להרכיב את המפרש הסתבר לי שגם זה לא מספיק (טעות שלישית). לא ממש ברור לי אבל על המפרש מעבר להמלצה על אורך התורן והמנור מצויין גם אורך של BASE כ 28 כך שנראה שאני צריך אורך כולל של 488 ס"מ מה שאני לא יכול להשיג עם המאריך והתורן הנוכחי שלי. מייאוש ומבואס קיפלתי את הציוד ונסעתי חזרה הביתה.
אני מניח שעוד מעט אנשים יעלו לכאן תמונות וכל מיני דיווחים על כמה היה להם סבבה בבת גלים.
עכשיו רק נשאר לחשוב אם בכלל שווה בשביל המפרש הזה לקנות מאריך גדול יותר, לא יודע אם בכלל יש כאלה של מעל 60 ס"מ. או פשוט לוותר על המפרש ולרכוש מפרש חדש יותר (מדובר על NP VX משנה לא ידוע)
קמתי מוקדם בבוקר כשהציוד כבר מוכן על האוטו ויצאתי מהבית נופ"ש שלי במכמורת צפונה לעכו לתפוס קצת רוח (כן טעות ראשונה הייתי צריך לעצור בבת גלים ).
הגעתי לעכו וראיתי שיש קצת רוח אבל לא מספיקה למפרש 5.5 שהיה לי איתי.
חיכיתי קצת לראות אולי תעלה (ואכן נראה כאילו היא עולה) ואחרי בערך רבע שעה של המתנה החלטתי שזה די מטופש ונסעתי לנהריה להביא את המפרש 6.5 שלי.
בדרך ראיתי שמתחילים פקקי בוקר בכיוון חזרה ולכן אחרי שלקחתי את המפרש המשכתי כבר לחוף בצת (טעות שניה) הגעתי לבצת וגיליתי שאין בכלל רוח.
זה מדהים איזה הבדל יש במערכות מז"א בין החופים השונים.
חזרתי לעכו. הרוח לא השתנתה (אולי עלתה מעט אבל לא מספיק) החלטתי להרכיב את המפרש 6.5 ולראות אולי אפשר קצת לג'עג'ע במים, אני גם ככה לא בכושר ולא גלשתי כל כך הרבה זמן שאני לא יכול להרשות לעצמי להתפנק,ובכלל הרוח נראתה קצת יותר סבירה בפנים. פרשתי את המפרש שדורש תורן של 460 התורן סקיני החדש שלי הוא 430 אבל יש מאריך לא ? בשביל זה קניתי אותו חדש ויפה ונותן הארכה מקסימלית של 30 לא אידאלי כי ממליצים לא להשתמש בהארכה המקסימלית של המאריך , אבל בטוח שלא יהיו בעיות ברוח כזו. אבל כשניסיתי להרכיב את המפרש הסתבר לי שגם זה לא מספיק (טעות שלישית). לא ממש ברור לי אבל על המפרש מעבר להמלצה על אורך התורן והמנור מצויין גם אורך של BASE כ 28 כך שנראה שאני צריך אורך כולל של 488 ס"מ מה שאני לא יכול להשיג עם המאריך והתורן הנוכחי שלי. מייאוש ומבואס קיפלתי את הציוד ונסעתי חזרה הביתה.
אני מניח שעוד מעט אנשים יעלו לכאן תמונות וכל מיני דיווחים על כמה היה להם סבבה בבת גלים.
עכשיו רק נשאר לחשוב אם בכלל שווה בשביל המפרש הזה לקנות מאריך גדול יותר, לא יודע אם בכלל יש כאלה של מעל 60 ס"מ. או פשוט לוותר על המפרש ולרכוש מפרש חדש יותר (מדובר על NP VX משנה לא ידוע)
תצבע את המפרש בכחול לתזרוק אותו לים...
זה מפרש כל כך מיושן, 6.5 מטר עם LUFF של 4.88
בכל מקרה , אין ולא יהיה מאריך של 60 ס"מ, לא לסקיני ולא לרגיל.
ועוד משהו, כך בחשבון ותורן סקיני יותר גמיש מתורן רגיל כך שקודם כל הוא לא מתפקד טוב עם מפרשים גדולים הבנויים לסלאלום/פרי-רייד.
ודבר שני האורך הסופי (כולל מאריך) צריך להיות 2-4 ס"מ יותר מהמומלץ..
בקיצור, למפרש גדול תשתמש בתורן רגיל ולא סקיני (מניסיון).
זה מפרש כל כך מיושן, 6.5 מטר עם LUFF של 4.88
בכל מקרה , אין ולא יהיה מאריך של 60 ס"מ, לא לסקיני ולא לרגיל.
ועוד משהו, כך בחשבון ותורן סקיני יותר גמיש מתורן רגיל כך שקודם כל הוא לא מתפקד טוב עם מפרשים גדולים הבנויים לסלאלום/פרי-רייד.
ודבר שני האורך הסופי (כולל מאריך) צריך להיות 2-4 ס"מ יותר מהמומלץ..
בקיצור, למפרש גדול תשתמש בתורן רגיל ולא סקיני (מניסיון).
תשובות לארז
אז ככה:
יש תרני סקיני 460 -ראיתי במאווי-משום מה לא מיבאים אותם לארץ
יש מאריך לסקיני 30 ס"מ של נורט סייל -נימכר ע"י ימית ב 500 ש"ח (מאריך קרבון קבוע בנוסף למאריך הרגיל)
יש תרני סקיני 460 -ראיתי במאווי-משום מה לא מיבאים אותם לארץ
יש מאריך לסקיני 30 ס"מ של נורט סייל -נימכר ע"י ימית ב 500 ש"ח (מאריך קרבון קבוע בנוסף למאריך הרגיל)
לא בוכים על גל שנשפך! להתראות במים!
קובי
קובי
גם לטושינהם יש 450
יש לטושינהם 4.50 סקיני 100%קרבון 2.05ק"ג:
http://www.tushingham.com/masts/rd-wave-100
וגם 4.50 60% קרבון 2.5ק"ג:
http://www.tushingham.com/masts/rd-60-masts
לי יש תורן 100% 4.60 (מסידרת הPRO) אומנם לא סקיני אבל קל בטרוף 1.65ק"ג עובד מעולה עם מפרש 7.8 2 קמברים LIGHTNING של TUSHIGNHAM,
הציוד מרגיש קל ומגיב מדהים עם טווח רוחות של 12-11קשר בפלנינג עד 17-18קשר בקלות (אני שוקל 65ק"ג כשכולם נכנסו וגלשו בפלנינג באילת עם 5.8 אני גלשתי עדיין עם ה7.8 גלשן 120 JP X-CITE)
הציוד בגלישה מרגיש יותר קל מ4.3 65% עם 7 NORTH SAILS DRIVE
אין ספק שטיפה יותר מסורבל אבל כח אדיר ומשחרר מעולה.
מתאים גם לים תיכון בצפוניות(נקנה בשביל זה) ולא מפריע כלל לגולש ששולט בפלנינג אפילו כשיש סוול גבוה.
אני קניתי מיהודה(הוריקן) באמת במחיר אטרקטיבי ביותר ואני מאמין שהוא יביא איזה דגם שתבקשו (צריך קצת לחכות אבל שווה)
http://www.tushingham.com/masts/rd-wave-100
וגם 4.50 60% קרבון 2.5ק"ג:
http://www.tushingham.com/masts/rd-60-masts
לי יש תורן 100% 4.60 (מסידרת הPRO) אומנם לא סקיני אבל קל בטרוף 1.65ק"ג עובד מעולה עם מפרש 7.8 2 קמברים LIGHTNING של TUSHIGNHAM,
הציוד מרגיש קל ומגיב מדהים עם טווח רוחות של 12-11קשר בפלנינג עד 17-18קשר בקלות (אני שוקל 65ק"ג כשכולם נכנסו וגלשו בפלנינג באילת עם 5.8 אני גלשתי עדיין עם ה7.8 גלשן 120 JP X-CITE)
הציוד בגלישה מרגיש יותר קל מ4.3 65% עם 7 NORTH SAILS DRIVE
אין ספק שטיפה יותר מסורבל אבל כח אדיר ומשחרר מעולה.
מתאים גם לים תיכון בצפוניות(נקנה בשביל זה) ולא מפריע כלל לגולש ששולט בפלנינג אפילו כשיש סוול גבוה.
אני קניתי מיהודה(הוריקן) באמת במחיר אטרקטיבי ביותר ואני מאמין שהוא יביא איזה דגם שתבקשו (צריך קצת לחכות אבל שווה)
XTENDER
לי יש את המאריך קרבון 50סמ של נורס לתורן רגיל.
אני משתמש בו להפוך תורן 430 לתורן 480, שאליו ניתו להכניס מאריך רגיל. זה עובד די טוב. המשקל הכולל של התורן הוא די טוב - התורן 75% 430 שוקל 1.80קג +500-400 גר מאריך קרבון (55%) אתה מקבל תורן 480 במשקל 2.2 - 2.3 (משלושה חלקים) שזה די דומה לתורן 490 75%. כן שבתוספת 500 שקל יש לך עוד תורן באיכות טובה. להשוואה תורן 490 30% קרבון שוקל כמעט 3קג - הרבה פחות טוב. כך שלמי שלא רוצה להשקיע עוד 2000 שקל לפחות בתורן שני 75% זה אופציה טובה.
נורס עכשיו הרחיבו את הרעיון ומיצרים תרנים משלושה חלקים, כאשר החלק המרכזי ניתן להחלפה. באופן כזה אפשר להרכיב סט מ 400 עד 460, או מ 400 עד 490, עם חלקים מרכזיים שונים. נשמע על פניו רעיון מצויין, אבל לא ניסיתי.
אני משתמש בו להפוך תורן 430 לתורן 480, שאליו ניתו להכניס מאריך רגיל. זה עובד די טוב. המשקל הכולל של התורן הוא די טוב - התורן 75% 430 שוקל 1.80קג +500-400 גר מאריך קרבון (55%) אתה מקבל תורן 480 במשקל 2.2 - 2.3 (משלושה חלקים) שזה די דומה לתורן 490 75%. כן שבתוספת 500 שקל יש לך עוד תורן באיכות טובה. להשוואה תורן 490 30% קרבון שוקל כמעט 3קג - הרבה פחות טוב. כך שלמי שלא רוצה להשקיע עוד 2000 שקל לפחות בתורן שני 75% זה אופציה טובה.
נורס עכשיו הרחיבו את הרעיון ומיצרים תרנים משלושה חלקים, כאשר החלק המרכזי ניתן להחלפה. באופן כזה אפשר להרכיב סט מ 400 עד 460, או מ 400 עד 490, עם חלקים מרכזיים שונים. נשמע על פניו רעיון מצויין, אבל לא ניסיתי.
- הוריקן ציוד גלישה
- הודעות: 1249
- הצטרף: 11 יוני 2008, 21:21
- מיקום: יוקנעם
- יצירת קשר:
לכל תורן יש את דרגת הגמישות(IMCS) הוא נוצר בזמן הולדתו בגמישות זו או אחרת.
תורן 400 בדרך כלל 19.
תורן 430 21.
תורן 460 25.
תורן 490 29.
ברגע שמרכבים מאריך מידת הגמישות משתנה, כלומר הIMCS משתנה.
ידוע שכל יצרני המפרשים רושמים על גבי המפרש בדיוק איזה IMCS דרוש למפרש.
בבדיקה של המגזנים לגלישה נבדקו תרנים חדשים למידת הIMCS והתוצאות....
הסתובבו סביב הIMCS הרשום בהפרשים של עד 2 IMCS.
לסיום מאריכים משנים את הגמישות של התורן,ככל שהמאריך ארוך יותר הגמישות משתנה יותר.ותורן "זקן" הIMCS שלו כבר לא אותו דבר כמו תורן "צעיר".
תרני RDM (סקיני) בכל המידות : 370,400,430,460,490 מיוצרים וקימים למכירה.
דרך אגב את מידת הIMCS קובעים ע"י מדידת האורך שנוצר במרכזו של התורן כאשר במרכזו קיים משקולת והתורן קשור בקצות.כל זה נכון לתרני CONSTANTCURVE.
יהודה.
תורן 400 בדרך כלל 19.
תורן 430 21.
תורן 460 25.
תורן 490 29.
ברגע שמרכבים מאריך מידת הגמישות משתנה, כלומר הIMCS משתנה.
ידוע שכל יצרני המפרשים רושמים על גבי המפרש בדיוק איזה IMCS דרוש למפרש.
בבדיקה של המגזנים לגלישה נבדקו תרנים חדשים למידת הIMCS והתוצאות....
הסתובבו סביב הIMCS הרשום בהפרשים של עד 2 IMCS.
לסיום מאריכים משנים את הגמישות של התורן,ככל שהמאריך ארוך יותר הגמישות משתנה יותר.ותורן "זקן" הIMCS שלו כבר לא אותו דבר כמו תורן "צעיר".
תרני RDM (סקיני) בכל המידות : 370,400,430,460,490 מיוצרים וקימים למכירה.
דרך אגב את מידת הIMCS קובעים ע"י מדידת האורך שנוצר במרכזו של התורן כאשר במרכזו קיים משקולת והתורן קשור בקצות.כל זה נכון לתרני CONSTANTCURVE.
יהודה.
- הוריקן ציוד גלישה
- הודעות: 1249
- הצטרף: 11 יוני 2008, 21:21
- מיקום: יוקנעם
- יצירת קשר: