מעבר גלי חוף עם הרבה קצף-שאלה
מעבר גלי חוף עם הרבה קצף-שאלה
כיצד ניתן לעבור גלי חוף שמורכבים מהרבה הרבה קצף שגורם לגלשן להסתובב עם הצד לגל ולנפילה לא נעימה באזור מסוכן לציוד?{אני מניח שהקצף גורם לאיבוד אחיזה כלשהוא של הסנפירים אבל מה ניתן בכל זאת לעשות?}
תודה
תודה
http://www.facebook.com/profile.php?id=1119388543
תבלינים עושים ללשון מה שצבעים עושים לעיניים...
תבלינים עושים ללשון מה שצבעים עושים לעיניים...
אני קראתי את זה אבל לא מצאתי התייחסות לקצף.
מעבר גלי חוף רגילים ידוע שצריך מהירות ולחפש את האיוזר שממנו המים חוזרים לאחר השבירה אבל בכל זאת מה עושים כשבא אליך גל שמכיל בעיקר קצף?
גל כזה גורם לי כמעט תמיד לנפילה.
מעבר גלי חוף רגילים ידוע שצריך מהירות ולחפש את האיוזר שממנו המים חוזרים לאחר השבירה אבל בכל זאת מה עושים כשבא אליך גל שמכיל בעיקר קצף?
גל כזה גורם לי כמעט תמיד לנפילה.
http://www.facebook.com/profile.php?id=1119388543
תבלינים עושים ללשון מה שצבעים עושים לעיניים...
תבלינים עושים ללשון מה שצבעים עושים לעיניים...
קצף (ואני מצטט):
"אם הגל כבר התחיל להישבר אנו צריכים לטפס על המים לבנים (קצף). צריך לזכור שהקצף מורכב ממים והרבה אויר והוא לא יציב כמו הגל לפני השבירה- לכן צריך להיזהר מאוד מאיבוד אחיזה של הסנפיר וספין אאוט. בכדי להבטיח מעבר חלק יש לצבור מהירות- גם אם זה אומר לפמפם במהירות,לפנות לכיוון הגל, כך שהחרטום מאונך לכיוון המים הנשברים. יש לעמוד במרכז הגלשן על מנת להבטיח יציבות מרבית. כשנוצר מגע עם הקצף יש להרים את חרטום הגלשן ולמשוך את המערך מעלה, ולטפס מעל הקצף.
כשחצי מאורך הגלשן עבר את קצה הגל יש "לזרוק" את משקל הגוף קדימה- להישען קדימה וללחוץ חזק את המנור דרך הצלחת לגלשן .בשלב זה אין להפעיל לחץ (משקל) על הסנפיר וירכתי הגלשן.זאת משום שלקצף יש פחות התנגדות ( מים מעורבבים באוויר) לסנפיר ועלול להיווצר SPINOUT".
בנוסף:
תקפיד על משקל מעל מרכז הגלשן וברכיים כפופות.
כשחצי מאורך הגלשן עבר את קצה הגל יש "לזרוק" את משקל הגוף קדימה- להישען קדימה וללחוץ חזק את המנור דרך הצלחת לגלשן .בשלב זה אין להפעיל לחץ (משקל) על הסנפיר וירכתי הגלשן.זאת משום שלקצף יש פחות התנגדות ( מים מעורבבים באוויר) לסנפיר ועלול להיווצר SPINOUT".
בנוסף:
תקפיד על משקל מעל מרכז הגלשן וברכיים כפופות.
- doron_hackam
- הודעות: 1342
- הצטרף: 09 מרץ 2006, 08:00
יש פרק זמן קצר שכאתה ממש מטפס על הקצף, שאם תנסה להגמיש ברכיים וכפות רגליים ולתת לגלשן לעלות אליך (כאילו להפחית את העומס שלך מעל הגלשן) הוא יצוף יותר בקלות ויעבור את המתלול של הקצף, בשלב הזה רצוי לשחרר קצת כמ מהמפרש כדי לתת לגלשן להמשיך בתנועה החפשית, ואח"כ זה כבר רק עניין של שיווי משקל וקצת קונטרה מהמפרש. תישען קדימה או ממש על האמצע.