טופיק לצורך הפקת לקחים מהמקרה
- carbon fiber
- הודעות: 1951
- הצטרף: 29 דצמבר 2006, 17:37
- מיקום: במדבר הכחול
טופיק לצורך הפקת לקחים מהמקרה
אני קורא כאן לכל אותם אנשים אשר ראו, משהו שמעו, ויש להם מה לומר בנושא
ואני מאוד מבקש להתנסח בצורה מכובדת וראויה לנושא הרגיש הזה ,ללא התלהמויות שלא לצורך.
חשוב שנדע מה קרה באותו בוקר מעציב בשעה 0630 במועדון.
ממה שאני הבנתי הבחור היה חבר מועדון ויש לו מפתחות לאחסנה.
הבחור גולש ברמה של מתחיל בצעדיו הראשונים ביותר
נכנס לגלוש בתנאים של רוח אוף שור בעוצמה של 40קשר!!!!!!
דהיינו רוח דרום מזרחית בעוצמה מטורפת
הציוד כלל גלש ביק טכנו בנפח גדול למיטב זכרוני ומפרש בגודל 5.5
אני פגשתי את הבחור פעמיים במועדון והארתי את תשומת ליבו שהוא נכנס לגלוש בתנאים מאוד קיצוניים ללא ניסיון וציוד שאינו מתאים לו ולתנאים ובטח לרמתו הנוכחית.
אני גם יודע ששי העיר לו על איכות הציוד וכמה דקות לאחר מכן נכנס הבחור למים ונקרע לו הקרדן!!!!
התרשמתי מהבחור שהוא מבין את פני הדברים אבל הסתבר שלא
אחד הלקחים הראשוניים הם (לפחות לעניות דעתי)
א:אין פעילות מועדון ללא מפעיל נוכח כלומר חבר מועדון שנכנס למים עושה זאת באחריותו הבלעדית בלבד !!!
מי שבוחר להכנס למים בשעות לא מקובלות חייב ליידע את מועד הכניסה לקרובים אליו (אישה חבר רישום על לוח שיהיה במועדון וכו )
במקרה הזה הבנתי שהתחילו לחפש אותו רק ב1800 לאחר שהבוס שלו בעבודה הבחין שלא הגיע לעבודה !!
כלומר במידה והיה לוח רישום נוכחים במים במועדון היינו מבחינים בו מבעוד מועד וכנראה שגורלו היה משתנה .
עוד דבר חשוב הוא הצמדת מכשיר טלפון נייד במיוחד לגולש מתחיל על גופו במארז אטום למים,דבר שאין ספק שהיה מציל אותו.
כל גולש חייב להבין את רמתו ביחס לתנאים ולהבין את עוצמת הרוח ,כיוון, ולהכיר במגבלותיו.
כמדומני שחייבת להיות אפשרות חילוץ במועדון דבר אשר אינו קורה מתחילת המכרז!!!!!!!!!
אני אגזים ואומר שקיימים בשוק האזרחי זיקוקים אישיים לשייטים וכו אשר כל אחד יכול לשאת אותם עליו ולשגר בשעת מצוקה אמיתית.
אחד הדברים אשר חייבים להיבדק הם:איך המוכ"מות בסטלה מאריס תחנת חיל הים לא הבחנו במתרחש ויש שם נוכחות צופה קבועה במקום עם משקפת גדולה ומערכות תצפית מתקדמות,וכאן שוב אני חוזר במידה והיה הבחור אחראי למעשיו היה מודיע על כניסה למים בשעה מוקדמת שכזו כל מהלך החיפושים היה משתנה וכנראה שהיה חוזר אלינו חי בריא ושלם.
לדעתי המאוד אישית מנסיון של שנים רבות בים כצולל מקצועי ,מדריך גלישה וגולש מנוסה ,הבחור חצה תמרורים אדומים מאוד בתחילת דרכו בים כגולש מתחיל ולא עצר ושאל והקשיב למנוסים ממנו.
יהי זכרו ברוך
ואני מאוד מבקש להתנסח בצורה מכובדת וראויה לנושא הרגיש הזה ,ללא התלהמויות שלא לצורך.
חשוב שנדע מה קרה באותו בוקר מעציב בשעה 0630 במועדון.
ממה שאני הבנתי הבחור היה חבר מועדון ויש לו מפתחות לאחסנה.
הבחור גולש ברמה של מתחיל בצעדיו הראשונים ביותר
נכנס לגלוש בתנאים של רוח אוף שור בעוצמה של 40קשר!!!!!!
דהיינו רוח דרום מזרחית בעוצמה מטורפת
הציוד כלל גלש ביק טכנו בנפח גדול למיטב זכרוני ומפרש בגודל 5.5
אני פגשתי את הבחור פעמיים במועדון והארתי את תשומת ליבו שהוא נכנס לגלוש בתנאים מאוד קיצוניים ללא ניסיון וציוד שאינו מתאים לו ולתנאים ובטח לרמתו הנוכחית.
אני גם יודע ששי העיר לו על איכות הציוד וכמה דקות לאחר מכן נכנס הבחור למים ונקרע לו הקרדן!!!!
התרשמתי מהבחור שהוא מבין את פני הדברים אבל הסתבר שלא
אחד הלקחים הראשוניים הם (לפחות לעניות דעתי)
א:אין פעילות מועדון ללא מפעיל נוכח כלומר חבר מועדון שנכנס למים עושה זאת באחריותו הבלעדית בלבד !!!
מי שבוחר להכנס למים בשעות לא מקובלות חייב ליידע את מועד הכניסה לקרובים אליו (אישה חבר רישום על לוח שיהיה במועדון וכו )
במקרה הזה הבנתי שהתחילו לחפש אותו רק ב1800 לאחר שהבוס שלו בעבודה הבחין שלא הגיע לעבודה !!
כלומר במידה והיה לוח רישום נוכחים במים במועדון היינו מבחינים בו מבעוד מועד וכנראה שגורלו היה משתנה .
עוד דבר חשוב הוא הצמדת מכשיר טלפון נייד במיוחד לגולש מתחיל על גופו במארז אטום למים,דבר שאין ספק שהיה מציל אותו.
כל גולש חייב להבין את רמתו ביחס לתנאים ולהבין את עוצמת הרוח ,כיוון, ולהכיר במגבלותיו.
כמדומני שחייבת להיות אפשרות חילוץ במועדון דבר אשר אינו קורה מתחילת המכרז!!!!!!!!!
אני אגזים ואומר שקיימים בשוק האזרחי זיקוקים אישיים לשייטים וכו אשר כל אחד יכול לשאת אותם עליו ולשגר בשעת מצוקה אמיתית.
אחד הדברים אשר חייבים להיבדק הם:איך המוכ"מות בסטלה מאריס תחנת חיל הים לא הבחנו במתרחש ויש שם נוכחות צופה קבועה במקום עם משקפת גדולה ומערכות תצפית מתקדמות,וכאן שוב אני חוזר במידה והיה הבחור אחראי למעשיו היה מודיע על כניסה למים בשעה מוקדמת שכזו כל מהלך החיפושים היה משתנה וכנראה שהיה חוזר אלינו חי בריא ושלם.
לדעתי המאוד אישית מנסיון של שנים רבות בים כצולל מקצועי ,מדריך גלישה וגולש מנוסה ,הבחור חצה תמרורים אדומים מאוד בתחילת דרכו בים כגולש מתחיל ולא עצר ושאל והקשיב למנוסים ממנו.
יהי זכרו ברוך
נערך לאחרונה על ידי carbon fiber ב 21 פברואר 2009, 18:19, נערך פעם 1 בסך הכל.
באמת ארוע מצער..
באמת ארוע מצער עקבתי כל דקה בתקווה שימצאו את הגולש הנעדר..
שתי אמצעים למניעת מקרים כאלה בעתיד.
1. סטיק לייט בטרפז או בחליפה מאוד אפקטיבי לשעות הלילה ויכול לעזור מאוד אם כבר מגיעם למצב של חיפושים.
2. כמובן החוק הראשון בכל ימאות בסיסית או גלישה לעולם לא נכנסים לים לבד ואם נכנסים לבד חובה להודיע על כך למישהו בחוף לא משנה רמת הגלישה שלך.
ירין דוידוביץ
שתי אמצעים למניעת מקרים כאלה בעתיד.
1. סטיק לייט בטרפז או בחליפה מאוד אפקטיבי לשעות הלילה ויכול לעזור מאוד אם כבר מגיעם למצב של חיפושים.
2. כמובן החוק הראשון בכל ימאות בסיסית או גלישה לעולם לא נכנסים לים לבד ואם נכנסים לבד חובה להודיע על כך למישהו בחוף לא משנה רמת הגלישה שלך.
ירין דוידוביץ
חשוב מאוד - לגולשי המזרחיות
אין לצאת לבד לגמרי לים במיוחד ברוח מזרחית. לא יוצאים בשום פנים ואופן.
גם אם יש אפשרות להרשם או לידע משהוא על החוף זה לא יעזור במזרחית הסחף ללב ים הוא מהיר מאוד, כך שהסיכוי לאתר משהוא הולך וקטן ברזולוציה של דקות ולא שעות.
כדי לגלוש עם בן זוג או אפלו עם עוד שני גולשים, שגולשים כל הזמן יחד.
לצורך ההבנה לפני מס' חודשים לחבר שלי נשבר התורן במזרחית, בגלל שהוא גלש והיו סביבו גולשים נוספים הוא חולץ ללא בעיה.
חתירה על גב גלשן, גם גלשן בנפח רב נגד הרוח המזרחית הוא מאוד מאוד קשה, ומיאש, כך שלאחר זמן לא רב הגולש פשוט ישכב על הגלשן ויחכה שיצילו אותו ובזמן הזה יסחף עמוק ללב ים.
קראדן- חייבים להחליף אחת לשנה שנה וחצי אפילו עם לא גלשו איתו הרבה, הוא ורק הוא יבטיח חיבור בין המערך לגלשן כך שתמיד יהיה "גלגל הצלה" זמין מנסיוני ברוחות חזקות ברגע שהקרדן והמערך נפרדים אין סיכוי לתפוס את הגלשן בשחיה, הרוח פשוט דוחפת אותו על פני המיים מאוד מהר ואין מה שיאט אותו.
בנוסף כאשר מנסים לשחות אחרי הגלשן אפילו אלוף עולם בשחיה לא ישיג אותו !! וגם זה מנסיוני לאחר שמנסים לשחות ולהשיגו נגמר האוויר וזה לכשלעצמו יכול להגמר רע
גם שחיה לאחר שהציוד אבד בים היא לא קלה טמפ' המיים היא בעונה זו בערך 18 מעלות, המים קרים, גם עם חליפה הגוף צריך להתמודד עם הקור וגם עם הוצאת האנרגיה של שחיה או אפילו רק ציפה, מה שמקשה מאוד על הגוף, וזה אומר שלאחר זמן מסויים הגוף יגיע למצב של היפותרמיה, ואז ניכנסים למצב של סכנת חיים!!
רוב הגולשים אינם מאומנים בשחיה למרחק רב, וזה מגבלה נוספת שמקשה על גולש כי אינו בנוי לשחיה ממושכת.
אני מאוד מקווה שגולשים מתחילים ואף מתקדמים ובאיחוד גולשי המזרחיות יקראו שורות אילו ויפנימו טוב טוב .
והמקרה של הבחור שטבע השבוע לא יקרה לעולם שוב !! ממש מיותר!!!!!יהי זכרו ברוך.
גם אם יש אפשרות להרשם או לידע משהוא על החוף זה לא יעזור במזרחית הסחף ללב ים הוא מהיר מאוד, כך שהסיכוי לאתר משהוא הולך וקטן ברזולוציה של דקות ולא שעות.
כדי לגלוש עם בן זוג או אפלו עם עוד שני גולשים, שגולשים כל הזמן יחד.
לצורך ההבנה לפני מס' חודשים לחבר שלי נשבר התורן במזרחית, בגלל שהוא גלש והיו סביבו גולשים נוספים הוא חולץ ללא בעיה.
חתירה על גב גלשן, גם גלשן בנפח רב נגד הרוח המזרחית הוא מאוד מאוד קשה, ומיאש, כך שלאחר זמן לא רב הגולש פשוט ישכב על הגלשן ויחכה שיצילו אותו ובזמן הזה יסחף עמוק ללב ים.
קראדן- חייבים להחליף אחת לשנה שנה וחצי אפילו עם לא גלשו איתו הרבה, הוא ורק הוא יבטיח חיבור בין המערך לגלשן כך שתמיד יהיה "גלגל הצלה" זמין מנסיוני ברוחות חזקות ברגע שהקרדן והמערך נפרדים אין סיכוי לתפוס את הגלשן בשחיה, הרוח פשוט דוחפת אותו על פני המיים מאוד מהר ואין מה שיאט אותו.
בנוסף כאשר מנסים לשחות אחרי הגלשן אפילו אלוף עולם בשחיה לא ישיג אותו !! וגם זה מנסיוני לאחר שמנסים לשחות ולהשיגו נגמר האוויר וזה לכשלעצמו יכול להגמר רע
גם שחיה לאחר שהציוד אבד בים היא לא קלה טמפ' המיים היא בעונה זו בערך 18 מעלות, המים קרים, גם עם חליפה הגוף צריך להתמודד עם הקור וגם עם הוצאת האנרגיה של שחיה או אפילו רק ציפה, מה שמקשה מאוד על הגוף, וזה אומר שלאחר זמן מסויים הגוף יגיע למצב של היפותרמיה, ואז ניכנסים למצב של סכנת חיים!!
רוב הגולשים אינם מאומנים בשחיה למרחק רב, וזה מגבלה נוספת שמקשה על גולש כי אינו בנוי לשחיה ממושכת.
אני מאוד מקווה שגולשים מתחילים ואף מתקדמים ובאיחוד גולשי המזרחיות יקראו שורות אילו ויפנימו טוב טוב .
והמקרה של הבחור שטבע השבוע לא יקרה לעולם שוב !! ממש מיותר!!!!!יהי זכרו ברוך.
הגולש היבש
אבטחת קראדן
"קראדן- חייבים להחליף אחת לשנה שנה וחצי אפילו עם לא גלשו איתו הרבה, הוא ורק הוא יבטיח חיבור בין המערך לגלשן כך שתמיד יהיה "גלגל הצלה" זמין מנסיוני ברוחות חזקות ברגע שהקרדן והמערך נפרדים אין סיכוי לתפוס את הגלשן בשחיה, הרוח פשוט דוחפת אותו על פני המיים מאוד מהר ואין מה שיאט אותו."
לא יודע אם צריך להחליף אחת לשנה כמו שנכתב פה אבל.....
מי שאין לו חבל אבטחה בין שני החלקים של הקראדן המופרדים בגומי אז שישים. זה בסיסי לדעתי אפילו אם הקראדן חדש וזה אחד הדברים הכי חשובים במערך מבחינת בטיחות.
יש בקראדן מקומות מוכנים לקשירת אבטחה כזו
גם לעקוב אחר מצב הגומי לא יזיק
עצוב. מישהו יודע איך קראו לבחור ?
שרק נהיה בריאים
טל
לא יודע אם צריך להחליף אחת לשנה כמו שנכתב פה אבל.....
מי שאין לו חבל אבטחה בין שני החלקים של הקראדן המופרדים בגומי אז שישים. זה בסיסי לדעתי אפילו אם הקראדן חדש וזה אחד הדברים הכי חשובים במערך מבחינת בטיחות.
יש בקראדן מקומות מוכנים לקשירת אבטחה כזו
גם לעקוב אחר מצב הגומי לא יזיק
עצוב. מישהו יודע איך קראו לבחור ?
שרק נהיה בריאים
טל
אבטחת קראדן
"לא יודע אם צריך להחליף אחת לשנה כמו שנכתב פה אבל.....
מי שאין לו חבל אבטחה בין שני החלקים של הקראדן המופרדים בגומי אז שישים. זה בסיסי לדעתי אפילו אם הקראדן חדש וזה אחד הדברים הכי חשובים במערך מבחינת בטיחות.
יש בקראדן מקומות מוכנים לקשירת אבטחה כזו
גם לעקוב אחר מצב הגומי לא יזיק "
גומי הקראדן אינו נקודת הכשל היחידה, הבורג והפין יכולים להישבר גם הם- מנסיון !!!
לפעמים יש חבל/ חוט דק והוא אינו מספיק !! יש צורך ברצועה רחבה.
לכן יש להחליף באופן קבוע כפי שאמרתי את הקראדן אחת לשנה, שנה וחצי!!!
מי שאין לו חבל אבטחה בין שני החלקים של הקראדן המופרדים בגומי אז שישים. זה בסיסי לדעתי אפילו אם הקראדן חדש וזה אחד הדברים הכי חשובים במערך מבחינת בטיחות.
יש בקראדן מקומות מוכנים לקשירת אבטחה כזו
גם לעקוב אחר מצב הגומי לא יזיק "
גומי הקראדן אינו נקודת הכשל היחידה, הבורג והפין יכולים להישבר גם הם- מנסיון !!!
לפעמים יש חבל/ חוט דק והוא אינו מספיק !! יש צורך ברצועה רחבה.
לכן יש להחליף באופן קבוע כפי שאמרתי את הקראדן אחת לשנה, שנה וחצי!!!
הגולש היבש
לדעתי
רצוי בימים הקרים של החורף לא לקחת סיכונים מיותרים ( לא לגלוש בכלל במיזרחית ו\א לגלוש קרוב לחוף) כיוון שסיכוי ההשרדות קטנים יותר ( אני לא גולש בכלל כשהטמפ בחוץ מתחת ל 15 כי זה גם לא ממש נעים ).
לשמור על כושר גופני ( פעם הגעתי לאפיסת כוחות במיזרחית בלב ים ורק אחרי שנחתי כ 5 דקות בלב ים הצלחתי להרים את המפרש עם החבל ), לפעמים כשהכושר הגופני ירוד מתפתים לגלוש יותר ויותר רחוק כי מתעצלים לעשות מהפך שמחיב השקעת מאמץ והשתחררות מתפיסת הטרפז.
אם נשארים בלב ים ללא גלשן עם טרפז רצוי להפטר מהחלק המתכתי של הטרפז כדי שיהיה יותר קל לצוף.
במיזרחית אם צפים על הגלשן ללא מערך לכוון לפרופיל נמוך מול הרוח כדי להקטין את מהירות הסחיפה ללב ים,
במיזרחית כשיש תקלה אז במקום לצוף עם כל הגוף על הגלשן אולי עדיף להשאר עם רוב הגוף בתוך המים, כי קצת בעומק יש זרמים בכיוון הפוך לכיוון הרוח ( לא בטוח לגמרי בהשערה הזו ).
לשמור על כושר גופני ( פעם הגעתי לאפיסת כוחות במיזרחית בלב ים ורק אחרי שנחתי כ 5 דקות בלב ים הצלחתי להרים את המפרש עם החבל ), לפעמים כשהכושר הגופני ירוד מתפתים לגלוש יותר ויותר רחוק כי מתעצלים לעשות מהפך שמחיב השקעת מאמץ והשתחררות מתפיסת הטרפז.
אם נשארים בלב ים ללא גלשן עם טרפז רצוי להפטר מהחלק המתכתי של הטרפז כדי שיהיה יותר קל לצוף.
במיזרחית אם צפים על הגלשן ללא מערך לכוון לפרופיל נמוך מול הרוח כדי להקטין את מהירות הסחיפה ללב ים,
במיזרחית כשיש תקלה אז במקום לצוף עם כל הגוף על הגלשן אולי עדיף להשאר עם רוב הגוף בתוך המים, כי קצת בעומק יש זרמים בכיוון הפוך לכיוון הרוח ( לא בטוח לגמרי בהשערה הזו ).
המקרה הזה מוציא את הרוח מהמפרשים,לפחות כך אני מרגיש.זה יכול לקרות גם לגולשים מנוסים.
מקרה כזה לא היה קורה ,או שהוא אמור לשנות משהו בתפיסה אצלנו בארץ, אם יהיה התארגנות של איגוד שקובע חוקים תקנות סידורי בטיחות וגוף שיש לאן לפנות אליו בכל נושא שגולש מתחיל מעוניין להיתייעץ איתו.ולא להיתייעץ עם אנשים בחוף ,גם אם מאוד מנוסים מאחר והגולש המתחיל לא בטוח שהוא נשען על כך.
אבל במקרה של ארגון מסודר שגם אוכף חוקים ותקנות העניין נשמע אחרת וגם יותר מסודר.
בכלל כל הנושא של חילוצים ביחוד בתקופה שבה טמפרטורת המים נמוכה חשובה מאוד.
יש כל כך הרבה רעיונות של אנשים.אבל האמת איך מקדמים וממששים אותם,זה עניין לא פשוט.
לא מדובר פה במאבק נגד מישהו או גוף אחר.
מדובר על ספורט, שבארץ הוא נחשב במיעוט,וכאן עולה העניין של כסף.
בכלל כל העניין של גולש מתחיל,לפחות באזור חיפה אין לו ממי ללמוד ולרכוש ידע בצורה מסודרת.
נושא דומה שאני יכול לחוות את דעתי והיתנסתי בו, הוא סגירת חוג שייט הגלישה בהפועל חיפה,שבגלל שהוא גוזל תקציב מענפי שייט אחרים,אינטרסנטים בעניין קברו אותו.
בקיצור אין חינוך גלישה לדור ההמשך ולכאלה שמעוניינים להכנס לספורט הגלישה.
כל המקרה אחרון מעורר מחשבות קשות וגם קצת יאוש.תחשבו על זה.
מקרה כזה לא היה קורה ,או שהוא אמור לשנות משהו בתפיסה אצלנו בארץ, אם יהיה התארגנות של איגוד שקובע חוקים תקנות סידורי בטיחות וגוף שיש לאן לפנות אליו בכל נושא שגולש מתחיל מעוניין להיתייעץ איתו.ולא להיתייעץ עם אנשים בחוף ,גם אם מאוד מנוסים מאחר והגולש המתחיל לא בטוח שהוא נשען על כך.
אבל במקרה של ארגון מסודר שגם אוכף חוקים ותקנות העניין נשמע אחרת וגם יותר מסודר.
בכלל כל הנושא של חילוצים ביחוד בתקופה שבה טמפרטורת המים נמוכה חשובה מאוד.
יש כל כך הרבה רעיונות של אנשים.אבל האמת איך מקדמים וממששים אותם,זה עניין לא פשוט.
לא מדובר פה במאבק נגד מישהו או גוף אחר.
מדובר על ספורט, שבארץ הוא נחשב במיעוט,וכאן עולה העניין של כסף.
בכלל כל העניין של גולש מתחיל,לפחות באזור חיפה אין לו ממי ללמוד ולרכוש ידע בצורה מסודרת.
נושא דומה שאני יכול לחוות את דעתי והיתנסתי בו, הוא סגירת חוג שייט הגלישה בהפועל חיפה,שבגלל שהוא גוזל תקציב מענפי שייט אחרים,אינטרסנטים בעניין קברו אותו.
בקיצור אין חינוך גלישה לדור ההמשך ולכאלה שמעוניינים להכנס לספורט הגלישה.
כל המקרה אחרון מעורר מחשבות קשות וגם קצת יאוש.תחשבו על זה.
שמעון, אני מאד לא מסכים עם המסקנות שלך, ואני חושב שהן לא נכונות.
חלק משיקול דעת וניסיון של גולש הוא לדעת מתי ובאילו תנאים להכנס.
תראה פה גולשים בכירים שמכירים בכוח הטבע (ים, רוחות) ואומרים לך שהם לא היו נכנסים בתנאים כאלו.
לדעתי המקרה חמור, אבל אין מקום ל:
- יאוש
- גישה של: "אתם תגידו לי מה לעשות"
בדיוק ההפך:
- צריך לקחת אחריות
- להסתכל על דברים באופן מפוכח
- ולא לקחת סיכונים מיותרים.
הדרכה מאד עוזרת, אבל בסופו של יום, הרבה מאד תלוי בשיקול הדעת של אדם.
אז ההדרכה יכולה להדגיש לך מה מותר ומה אסור - אבל אם תתעלם מזה - אז שיקול הדעת שלך הוא הקובע לבסוף.
לדעתי (ואני מכיר רק מה שקראתי פה כמידע על הפרשה) העניין רצוף טעויות של שיקול דעת:
- יציאה במזרחית
- יציאה לבד, ללא אדם בשטח שיעזור במקרה צרה (במזרחית זה צריך להיות ברמת חילוץ! ולא רק חבר משגיח)
- לא יידע אף אחד ולא השאיר שום סימנים
- לא נראה שהייתה לו היכולת לעמוד בתנאים / עוצמת הרוחות והים שהיו
- לא לקח איתו כל אמצעי לעזור במקרה בעיה: פלאפון (בשקית אטומה), סיטקלייט וכד'.
מדברי שמעון משתמע שאין שום שליטה.
- אם מישהו חושב כך באמת, אני מציע לו לעבור ספורט לבאולינג או משהו.
כי מה שמשתמע מדבריו הוא - שאין מה לעשות, הכל הימור גדול ומסוכן.
זו מסקנה גרועה, ובטח לא התדמית שאנחנו כספורט צריכים לייצג החוצה.
- אני חושב שרבים פה מבינים שיש פה טעויות ושמה שהופך גולש למנוסה זה היכולת להעריך, ללמוד ולדעת מה מתאים לעשות ומה לא.
ואז כל זה לא הופך להימור אחד גדול. אלא למשהו שאפשר לעשות ולשמור בו על בטיחות.
דן
חלק משיקול דעת וניסיון של גולש הוא לדעת מתי ובאילו תנאים להכנס.
תראה פה גולשים בכירים שמכירים בכוח הטבע (ים, רוחות) ואומרים לך שהם לא היו נכנסים בתנאים כאלו.
לדעתי המקרה חמור, אבל אין מקום ל:
- יאוש
- גישה של: "אתם תגידו לי מה לעשות"
בדיוק ההפך:
- צריך לקחת אחריות
- להסתכל על דברים באופן מפוכח
- ולא לקחת סיכונים מיותרים.
הדרכה מאד עוזרת, אבל בסופו של יום, הרבה מאד תלוי בשיקול הדעת של אדם.
אז ההדרכה יכולה להדגיש לך מה מותר ומה אסור - אבל אם תתעלם מזה - אז שיקול הדעת שלך הוא הקובע לבסוף.
לדעתי (ואני מכיר רק מה שקראתי פה כמידע על הפרשה) העניין רצוף טעויות של שיקול דעת:
- יציאה במזרחית
- יציאה לבד, ללא אדם בשטח שיעזור במקרה צרה (במזרחית זה צריך להיות ברמת חילוץ! ולא רק חבר משגיח)
- לא יידע אף אחד ולא השאיר שום סימנים
- לא נראה שהייתה לו היכולת לעמוד בתנאים / עוצמת הרוחות והים שהיו
- לא לקח איתו כל אמצעי לעזור במקרה בעיה: פלאפון (בשקית אטומה), סיטקלייט וכד'.
מדברי שמעון משתמע שאין שום שליטה.
- אם מישהו חושב כך באמת, אני מציע לו לעבור ספורט לבאולינג או משהו.
כי מה שמשתמע מדבריו הוא - שאין מה לעשות, הכל הימור גדול ומסוכן.
זו מסקנה גרועה, ובטח לא התדמית שאנחנו כספורט צריכים לייצג החוצה.
- אני חושב שרבים פה מבינים שיש פה טעויות ושמה שהופך גולש למנוסה זה היכולת להעריך, ללמוד ולדעת מה מתאים לעשות ומה לא.
ואז כל זה לא הופך להימור אחד גדול. אלא למשהו שאפשר לעשות ולשמור בו על בטיחות.
דן
לא הצגתי מסקנות.אלו הן מחשבות ותהיות.
יש לי ילדים בבית שנדבקו גם במחלה,ולעצם העניין אני שומר עליהם ועל עצמי בידיעה וניסיון של שנים.
הבחור שאיננו לא היה מי שישמור עליו,וכאלו יש עשרות אם לא מאות.
אז מה?.ניתן להם למות!.
מבחוץ אנשים שלא מכירים את הספורט הזה נרתעים ממנו בגלל סיפורים כאלו,והגישה שלך קצת סוציומאטית(אל תפגע).
אין לי כוונה לפרוש או לעבור לבאולינג.
מאחרוי הבחור שאיננו יש משפחה,אישה ואני לא יודע אם יש ילדים.
יש לי ילדים בבית שנדבקו גם במחלה,ולעצם העניין אני שומר עליהם ועל עצמי בידיעה וניסיון של שנים.
הבחור שאיננו לא היה מי שישמור עליו,וכאלו יש עשרות אם לא מאות.
אז מה?.ניתן להם למות!.
מבחוץ אנשים שלא מכירים את הספורט הזה נרתעים ממנו בגלל סיפורים כאלו,והגישה שלך קצת סוציומאטית(אל תפגע).
אין לי כוונה לפרוש או לעבור לבאולינג.
מאחרוי הבחור שאיננו יש משפחה,אישה ואני לא יודע אם יש ילדים.
- Arnon Dagan
- הודעות: 338
- הצטרף: 11 נובמבר 2006, 18:40
- יצירת קשר:
מסקנות וכללי בטיחות
בסופו של דבר גם דן וגם שמעון צודקים.
א - הכל תמיד חוזר לזה שספורט הגלישה בארץ לא מסודר ולא מנוהל כמו שצריך אין עמותה אין אגודה אין עם מי לדבר בארץ בכלל ובבת גלים בפרט ביזיון איך שהמקום נראה ומנוהל (למרות שאלעד מהמועדון הוא בחור מעולה ולא קשור בכלל לענין)
ב - כמו שדן כתב לא הופעל שום שיקול דעת במקרה הזה ובסופו של דבר אי אפשר לשלוט במעשים של אנשים ב מאה אחוז גם אם תסביר אלפי פעמים
הבחור לא הפעיל שיקול דעת ועשה פשוט את כל הטעויות האפשריות עד כדי כך ואני מצטער שאני בוטה אבל זה פשוט טימטום ממש התאבדות.
אני רוצה להוסיף מהנסיון שלי של שנים של שבירת צייוד ושחיה לחוף מאות פעים כמה דברים כי גם אתמול ראינו משהו בבת גלים שפשוט עזב את צייודו והתחיל לשחות לחוף שזו הטעות מספר 1 אז כנראה שאנשים פשוט לא יודעים מה לעשןת ונלחצים ועושים את כל הטעויות האפשריות.
כמה חוקים משלי:
1 -ברוח מזרחית "אוף שור" חזקה אסור לגלוש לבד!! פשוט אסור!!
בטווח של כ 10 דקות אפשר להעלם.
2- גם שגולשים ביחד, אם נשבר או קורה משהו, החבר שגלש איתך קודם כל מוצא עוד גולש ואומר לו לגלוש ולהשאר לידך ורק אז טס לחוף ומזעיק עזרה.
3 -לעולם אבל לעולם אסור לעזוב את הגלשן! גלים לא גלים תמיד להחזיק בגלשן ואם הוא ברח להגיע אליו בכל מחיר.
4 - חוק הקמצנות - הקמצנות עלולה להביא לאסון. במקרה של צרה פשוט לנתק את המפרש ולחתור לחוף על הגלשן כמו גלשן גלים. המפרש הוא כמו עוגן ואי אפשר לשחות איתו.
5 -לבדוק 10 פעמים את עצמך ולהיות מודע לרמתך וליכולתך לא להיות ישראלי מצוי שחושב שהוא יודע הכל.
6 - אתם רוצים לגלוש תקנו צייוד חדש בטח שקרדן ובטח שתורן ובכלל עם צייוד חדיש הרבה יותר קל להסתדר במצבים קשים הוא יותר קל ויותר ניתן לשליטה.
7 למדו להרכיב את ציודכם בצורה נכונה 8 מתוך עשרה גולשים שאני רואה כל יום בחוף לא מרכיבים את הצייוד כמו שצריך.
אני מזמין אתכם לפנות אלי בחוף ותמיד אשמח לעזור תפנו לגילי סקיני אני בטוח שהוא ישמח לעזור ותקראו קצת על הרכבה נכונה חשוב מאוד! לא רק לבטיחות גם לשיפור בצועים והנאה.
החוקים האלה השאירו אותי בחיים כבר 18 שנה בהוואי באוסטרליה בכל העולם ובכל סוגי התנאים.
מקרה פשוט נורא.
א - הכל תמיד חוזר לזה שספורט הגלישה בארץ לא מסודר ולא מנוהל כמו שצריך אין עמותה אין אגודה אין עם מי לדבר בארץ בכלל ובבת גלים בפרט ביזיון איך שהמקום נראה ומנוהל (למרות שאלעד מהמועדון הוא בחור מעולה ולא קשור בכלל לענין)
ב - כמו שדן כתב לא הופעל שום שיקול דעת במקרה הזה ובסופו של דבר אי אפשר לשלוט במעשים של אנשים ב מאה אחוז גם אם תסביר אלפי פעמים
הבחור לא הפעיל שיקול דעת ועשה פשוט את כל הטעויות האפשריות עד כדי כך ואני מצטער שאני בוטה אבל זה פשוט טימטום ממש התאבדות.
אני רוצה להוסיף מהנסיון שלי של שנים של שבירת צייוד ושחיה לחוף מאות פעים כמה דברים כי גם אתמול ראינו משהו בבת גלים שפשוט עזב את צייודו והתחיל לשחות לחוף שזו הטעות מספר 1 אז כנראה שאנשים פשוט לא יודעים מה לעשןת ונלחצים ועושים את כל הטעויות האפשריות.
כמה חוקים משלי:
1 -ברוח מזרחית "אוף שור" חזקה אסור לגלוש לבד!! פשוט אסור!!
בטווח של כ 10 דקות אפשר להעלם.
2- גם שגולשים ביחד, אם נשבר או קורה משהו, החבר שגלש איתך קודם כל מוצא עוד גולש ואומר לו לגלוש ולהשאר לידך ורק אז טס לחוף ומזעיק עזרה.
3 -לעולם אבל לעולם אסור לעזוב את הגלשן! גלים לא גלים תמיד להחזיק בגלשן ואם הוא ברח להגיע אליו בכל מחיר.
4 - חוק הקמצנות - הקמצנות עלולה להביא לאסון. במקרה של צרה פשוט לנתק את המפרש ולחתור לחוף על הגלשן כמו גלשן גלים. המפרש הוא כמו עוגן ואי אפשר לשחות איתו.
5 -לבדוק 10 פעמים את עצמך ולהיות מודע לרמתך וליכולתך לא להיות ישראלי מצוי שחושב שהוא יודע הכל.
6 - אתם רוצים לגלוש תקנו צייוד חדש בטח שקרדן ובטח שתורן ובכלל עם צייוד חדיש הרבה יותר קל להסתדר במצבים קשים הוא יותר קל ויותר ניתן לשליטה.
7 למדו להרכיב את ציודכם בצורה נכונה 8 מתוך עשרה גולשים שאני רואה כל יום בחוף לא מרכיבים את הצייוד כמו שצריך.
אני מזמין אתכם לפנות אלי בחוף ותמיד אשמח לעזור תפנו לגילי סקיני אני בטוח שהוא ישמח לעזור ותקראו קצת על הרכבה נכונה חשוב מאוד! לא רק לבטיחות גם לשיפור בצועים והנאה.
החוקים האלה השאירו אותי בחיים כבר 18 שנה בהוואי באוסטרליה בכל העולם ובכל סוגי התנאים.
מקרה פשוט נורא.
arnondagan.com
"הוא מכיר את זה הוא אוהב את זה הוא כמו דג במים" (מולי גרובר האגדי)
"הוא מכיר את זה הוא אוהב את זה הוא כמו דג במים" (מולי גרובר האגדי)
כמישהו שעוד מעט מתכוון להתחיל לגלוש קייט לא עלה בדעתי מחשבה אחת על גלישה לבדי ,
אפילו בגלישת גלים תמיד שחיתי ליד החבר'ה ולא התרחקתי כנ"ל בטיולים וכ'ו....
כמו כן תמיד חשוב להקשיב להוראות ועצות של המנוסים או הגולשים הקבועים באיזור .
נראה לי שזה כלל חשוב כלל הברזל שעלינו לחרוט בראשינו "גלישה בקבוצה"!
כל גלישה אחרת לא תעלה על הדעת .
אני מקווה שהפקנו את הלקחים הדרושים מהמקרה ושזה לא יחזור שוב .
אפילו בגלישת גלים תמיד שחיתי ליד החבר'ה ולא התרחקתי כנ"ל בטיולים וכ'ו....
כמו כן תמיד חשוב להקשיב להוראות ועצות של המנוסים או הגולשים הקבועים באיזור .
נראה לי שזה כלל חשוב כלל הברזל שעלינו לחרוט בראשינו "גלישה בקבוצה"!
כל גלישה אחרת לא תעלה על הדעת .
אני מקווה שהפקנו את הלקחים הדרושים מהמקרה ושזה לא יחזור שוב .
גם אני קורע את חיפה :)
(¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨¯`•.♥
(¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨¯`•.♥
קודם כל תנחומי למשפחה ולחברי הרבים מאינטל
לדעתי מדובר קודם כל באחריות הגולש, ישנם גולשים שלוקחים סיכונים מיותרים, מודה שגם אני נכנס לגלוש במכון במזרחיות למרות האזהרות, אבל:
1. תמיד לבדוק את הציוד
2. תמיד לוודא שיש מישהו איתכם, או לפחות מישהו שאמור ליצור איתכם קשר בשעה מסוימת, או פלאפון
3. תמיד רצוי לעשות גלס קרוב לחוף, לבדוק את עצמת הרוח, והתנאים
4. במזרחיות במיוחד, רצוי לחדד מאוד בהתחלה, אפילו במחיר של ויתור על פלנינג, עם יוצאים מהמועדון, המצוף הוא בהחלט גבול גזרה מערבי
מסכים עם כל מה שארנון אמר.
שום ארגון לא יוכל לעזור לגולש לא אחראי, תעירו! תצעקו! ואם לא עוזר תרביצו!
סמנו את הגולשים המסתכנים
לדעתי מדובר קודם כל באחריות הגולש, ישנם גולשים שלוקחים סיכונים מיותרים, מודה שגם אני נכנס לגלוש במכון במזרחיות למרות האזהרות, אבל:
1. תמיד לבדוק את הציוד
2. תמיד לוודא שיש מישהו איתכם, או לפחות מישהו שאמור ליצור איתכם קשר בשעה מסוימת, או פלאפון
3. תמיד רצוי לעשות גלס קרוב לחוף, לבדוק את עצמת הרוח, והתנאים
4. במזרחיות במיוחד, רצוי לחדד מאוד בהתחלה, אפילו במחיר של ויתור על פלנינג, עם יוצאים מהמועדון, המצוף הוא בהחלט גבול גזרה מערבי
מסכים עם כל מה שארנון אמר.
שום ארגון לא יוכל לעזור לגולש לא אחראי, תעירו! תצעקו! ואם לא עוזר תרביצו!
סמנו את הגולשים המסתכנים
הערה לגבי סטיק לייט ופלאפון בשקית אטומה:
קחו בחשבון ששני האביזרים האלה הם לא אביזרי בטיחות כלומר, לא בנויים לתפקד בכל מקרה כמו אביזר בטיחות סטנדרטי (כדוגמת מטף או בלמים של רכב). זה אומר שכשתצטרכו חס וחלילה אחד מהם יכול להיות שתגלו שהפלאפון לא קולט, השקית לא אטומה או הסטיק לייט לא תקין. צריך לקחת בחשבון ...
ואגב, אני גולש עם פלאפון המזרחיות.
קחו בחשבון ששני האביזרים האלה הם לא אביזרי בטיחות כלומר, לא בנויים לתפקד בכל מקרה כמו אביזר בטיחות סטנדרטי (כדוגמת מטף או בלמים של רכב). זה אומר שכשתצטרכו חס וחלילה אחד מהם יכול להיות שתגלו שהפלאפון לא קולט, השקית לא אטומה או הסטיק לייט לא תקין. צריך לקחת בחשבון ...
ואגב, אני גולש עם פלאפון המזרחיות.