בחירת ציוד גלישת רוח (מדריך לקונה ולתוהה)
- alonkaplan
- הודעות: 874
- הצטרף: 14 ינואר 2006, 08:00
- יצירת קשר:
בחירת ציוד גלישת רוח (מדריך לקונה ולתוהה)
אני לא "ציודניק", אחד שמחליף הרבה ציוד, מחזיק הרבה הרבה ציוד ורואה בציוד את המפתח העיקרי להצלחה והנאה בגלישה.
יחד עם זאת, כולנו קונים וגם מוכרים ציוד מפעם לפעם ומתעסקים לא מעט עם נושא הציוד, אך לא הרבה גולשים בקיאים בפרטים הקטנים המבדילים בין סוגי הגלשנים והמפרשים השונים, ולא כולם יודעים באמת – איך בוחרים ציוד גלישה מתאים?
אנסה לתת קווים מנחים וכלליים לנושא שהוא לרוב עמוס בפרטים ולפעמים גם טעון רגשות, תוך התייחסות רק לגלשנים ולמפרשים (ולא לאביזרים משלימים אחרים).
תכונות וביצועי הגלשנים והמפרשים
יצרני הגלשנים והמפרשים מנסים בתהליך התכנון והייצור לענות על מספר דרישות, שבמקרים רבים הן מנוגדות זו לזו. למשל: חוזק מול משקל, מהירות מול יכולת תמרון, מהירות קצה גבוהה מול שליטה. היחס בין דרישות מנוגדות אלו הוא שיקבע את תכונות הגלשן או המפרש.
לצערנו, לא ניתן לענות על תכונות מנוגדות ברמה גבוהה בפריט אחד. חולמים על גלשן קל, חזק, בעל מהירות על, נוח לגלישה ולביצוע מהפכים? תמשיכו לחלום, כי כנראה לא תגלשו על אחד כזה...
צעד ראשון: הגדרת קטגוריות הגלישה
בחלוקה לקטגוריות כלליות של סגנונות הגלישה אפשר להגדיר כ-5 תחומים:
1. speed/ free race – גלישה מוכוונת מהירות.
2. freeride – גלישה מהירה עם תמרונים בסיסיים (סיבוב, מהפך, קפיצות ישרות)
3. freestyle – תרגילים מתקדמים, תרגילי החלקת חרטום הגלשן על פני המים.
4. crossover – שילוב בין מהירות, תמרון ונוחות.
5. wave – רכיבה על גלים תוך תמרונים וקפיצות (לא ירידת גלים בקו ישר).
צעד שני: תכונות הציוד לפי קטגוריות
1. speed – עלייה מהירה לפלנינג, מהירות סופית גבוהה ביותר, על גבול חוסר השליטה בגלשן, אך בסה"כ שליטה טובה בגלשן במהירות גבוהה. כושר תמרון נמוך – מרחקי הגלישה גדולים והגולש מסתובב לעתים רחוקות. מהפכים מבוצעים תוך שמירה על פלנינג ובעלי קוטר סיבוב גדול.
2. freeride – מהירות גבוהה תוך שליטה ותחושת נוחות. יכולת תמרון במהפכים טובה יותר מגלשני המהירות. אפשרות לקפיצות (גבוהות וישרות). טווח רוחות גדול.
3. freestyle – פלנינג מהיר ויציב, מהירות סופית נמוכה- לנוחות ביצוע התרגילים. יכולת תמרון טובה ביותר בעיקר בתרגילי החלקת הגלשן על המים. חרטום וירכתיים דומים במבנה- להשגת יציבות בתרגילים.
4. crossover – מהירות גבוהה, תמרון טוב, יכולת קפיצות ותרגילי קפיצות, פלנינג מוקדם, מתאים גם לתרגילי פריסטייל ולתמרונים בגלים. הפיתרון הטוב לתפיסת "גלשן אחד". מקסימום תנאים ומקסימום ימי גלישה בגלשן אחד. נותן הכל, אך מצד שני לא מתמחה בשום תחום מסויים.
5. wave – יכולת תמרון מעולה, עלייה מהירה לפלנינג ביחס לנפח הגלשנים (חייבים רוח חזקה...), מהירות סופית נמוכה יחסית. נפחים קטנים בגלשנים (עד 90-95 ליטר ) ומידות מפרשים קטנות (עד 6 מ"ר). שליטה טובה, קפיצות ותרגילי קפיצות ברמה הגבוהה ביותר, חזקים במיוחד למכות ולהתרסקויות שהן חלק מהגלישה בגלים.
צעד שלישי: בחירת והתאמת הציוד
לא קל לבחור בין שלל המפרשים והגלשנים הנמצאים כיום בשוק. רובם מיוצרים מחומרים טובים ובטכנולוגיות מתקדמות, כך שרוב הציוד המודרני הוא באיכות טובה.
אין גלשנים ומפרשים גרועים, אך גם אין גלשנים ומפרשים טובים. השאלה העיקרית שנשארת היא ההתאמה לגולש. התאמה לסגנון הגלישה, לאופי, לשאיפות ולתפיסתנו את נושא הגלישה.
כדי לדעת מה מתאים מומלץ להכין רשימה הכוללת:
א. רמת הגלישה הנוכחית של הגולש – מה יודעים לעשות ומצליחים ובמה עדיין מתקשים.
ב. רמת וסגנון הגלישה אליה שואפים להגיע עם הציוד העתידי – איזה דברים חדשים מצפים ללמוד ובאילו תנאים נגלוש.
ג. מחיר ואיכות – מהו התקציב ואילו איכויות חשובות לנו בציוד. כאמור, איכויות עומדות פעמים רבות בסתירה זו מזו, כמו חוזק מול משקל.
ד. סביבת הגלישה בה נגלוש לרוב – חוף חולי/ סלעים, אחסנת הציוד, נסיעות עם הציוד ועוד מרכיבים, שבעיקר יכולים להזיק לציוד בזמן שאינו בשימוש ומלווים אותנו לאורך כל חיי הגלישה.
ה. שיקולי אופנה – צבע ויופי (מאד חשוב), תדמית הציוד, מה אחרים קונים...
ו. יבואן/ סוכן/ שירות – חשוב בעיקר למקרה של תקלות שעלולות לקרות, בעיקר בתקופת האחריות על הציוד. חשוב להזכיר – מוכרי הציוד הם רק מוכרים. הם לא מעורבים בתהליך הייצור ולא בתהליך התכנון.
ז. נוחות והתאמה לגולש – בעצם הדבר הכי חשוב...הדרך היחידה לברר את הנוחות וההתאמה היא לנסות.
חלק מהיבואנים "נותנים סיבוב" ומחזיקים ציוד להדגמה. מומלץ לקחת סיבוב! (גם אם מדובר בציוד משומש שקונים מאדם פרטי)
לא בטוח שנעלה על כל האפשרויות והמגבלות של גלשן או מפרש בסיבוב בודד, אבל דברים רעים או לא נוחים מורגשים לרוב יותר מהר מהדברים הטובים, ויותר קל לעלות עליהם.
מומלץ לגלוש עם הציוד שמכירים ואז להחליף בכל פעם פריט אחד. רק גלשן, רק מערך וכד'.
ח. חוות דעת מגורם שלישי – לא המוכר ורצוי אחרי גלישת ניסיון. זה יכול להיות מישהו שסומכים עליו או גם כתבות ומבחנים במגזינים.
כדאי לדרג את מרכיבי הרשימה לפי סדר העדיפויות החשוב לכם, כך שהמרכיבים החשובים יותר יקבלו ביטוי משמעותי יותר בהחלטה הסופית.
ועוד הערה על בדיקת ציוד: רובנו גולשים עם הציוד שיש לנו, מתרגלים אליו ומוכנים להישבע שהוא הכי טוב בשבילנו. מעטים הגולשים שבאמת עורכים בדיקה יסודית של ציוד, כלומר ביום גלישה נתון מחליפים בהדרגה גלשנים ומפרשים ואח"כ מחליפים חזרה כדי לאמת את התחושות.
גם מי שינהג בשיטה זו לא תמיד יעלה על הכל. בסופו של דבר מדובר הרבה על תחושות ולא על ערכים מוחלטים, כך שגולשים שונים יכולים לחוות דעה שונה על ציוד דומה.
לאחרונה יצא לי לנסות הרבה גלשנים ומפרשים ולמדתי מהניסיון שאין כמו הניסיון. צריך לעשות את זה הרבה כדי באמת להבין בזה.
ולסיכום: תחשבו מה באמת מתאים לכם, תנסו, תבחרו נכון ותיהנו.
יחד עם זאת, כולנו קונים וגם מוכרים ציוד מפעם לפעם ומתעסקים לא מעט עם נושא הציוד, אך לא הרבה גולשים בקיאים בפרטים הקטנים המבדילים בין סוגי הגלשנים והמפרשים השונים, ולא כולם יודעים באמת – איך בוחרים ציוד גלישה מתאים?
אנסה לתת קווים מנחים וכלליים לנושא שהוא לרוב עמוס בפרטים ולפעמים גם טעון רגשות, תוך התייחסות רק לגלשנים ולמפרשים (ולא לאביזרים משלימים אחרים).
תכונות וביצועי הגלשנים והמפרשים
יצרני הגלשנים והמפרשים מנסים בתהליך התכנון והייצור לענות על מספר דרישות, שבמקרים רבים הן מנוגדות זו לזו. למשל: חוזק מול משקל, מהירות מול יכולת תמרון, מהירות קצה גבוהה מול שליטה. היחס בין דרישות מנוגדות אלו הוא שיקבע את תכונות הגלשן או המפרש.
לצערנו, לא ניתן לענות על תכונות מנוגדות ברמה גבוהה בפריט אחד. חולמים על גלשן קל, חזק, בעל מהירות על, נוח לגלישה ולביצוע מהפכים? תמשיכו לחלום, כי כנראה לא תגלשו על אחד כזה...
צעד ראשון: הגדרת קטגוריות הגלישה
בחלוקה לקטגוריות כלליות של סגנונות הגלישה אפשר להגדיר כ-5 תחומים:
1. speed/ free race – גלישה מוכוונת מהירות.
2. freeride – גלישה מהירה עם תמרונים בסיסיים (סיבוב, מהפך, קפיצות ישרות)
3. freestyle – תרגילים מתקדמים, תרגילי החלקת חרטום הגלשן על פני המים.
4. crossover – שילוב בין מהירות, תמרון ונוחות.
5. wave – רכיבה על גלים תוך תמרונים וקפיצות (לא ירידת גלים בקו ישר).
צעד שני: תכונות הציוד לפי קטגוריות
1. speed – עלייה מהירה לפלנינג, מהירות סופית גבוהה ביותר, על גבול חוסר השליטה בגלשן, אך בסה"כ שליטה טובה בגלשן במהירות גבוהה. כושר תמרון נמוך – מרחקי הגלישה גדולים והגולש מסתובב לעתים רחוקות. מהפכים מבוצעים תוך שמירה על פלנינג ובעלי קוטר סיבוב גדול.
2. freeride – מהירות גבוהה תוך שליטה ותחושת נוחות. יכולת תמרון במהפכים טובה יותר מגלשני המהירות. אפשרות לקפיצות (גבוהות וישרות). טווח רוחות גדול.
3. freestyle – פלנינג מהיר ויציב, מהירות סופית נמוכה- לנוחות ביצוע התרגילים. יכולת תמרון טובה ביותר בעיקר בתרגילי החלקת הגלשן על המים. חרטום וירכתיים דומים במבנה- להשגת יציבות בתרגילים.
4. crossover – מהירות גבוהה, תמרון טוב, יכולת קפיצות ותרגילי קפיצות, פלנינג מוקדם, מתאים גם לתרגילי פריסטייל ולתמרונים בגלים. הפיתרון הטוב לתפיסת "גלשן אחד". מקסימום תנאים ומקסימום ימי גלישה בגלשן אחד. נותן הכל, אך מצד שני לא מתמחה בשום תחום מסויים.
5. wave – יכולת תמרון מעולה, עלייה מהירה לפלנינג ביחס לנפח הגלשנים (חייבים רוח חזקה...), מהירות סופית נמוכה יחסית. נפחים קטנים בגלשנים (עד 90-95 ליטר ) ומידות מפרשים קטנות (עד 6 מ"ר). שליטה טובה, קפיצות ותרגילי קפיצות ברמה הגבוהה ביותר, חזקים במיוחד למכות ולהתרסקויות שהן חלק מהגלישה בגלים.
צעד שלישי: בחירת והתאמת הציוד
לא קל לבחור בין שלל המפרשים והגלשנים הנמצאים כיום בשוק. רובם מיוצרים מחומרים טובים ובטכנולוגיות מתקדמות, כך שרוב הציוד המודרני הוא באיכות טובה.
אין גלשנים ומפרשים גרועים, אך גם אין גלשנים ומפרשים טובים. השאלה העיקרית שנשארת היא ההתאמה לגולש. התאמה לסגנון הגלישה, לאופי, לשאיפות ולתפיסתנו את נושא הגלישה.
כדי לדעת מה מתאים מומלץ להכין רשימה הכוללת:
א. רמת הגלישה הנוכחית של הגולש – מה יודעים לעשות ומצליחים ובמה עדיין מתקשים.
ב. רמת וסגנון הגלישה אליה שואפים להגיע עם הציוד העתידי – איזה דברים חדשים מצפים ללמוד ובאילו תנאים נגלוש.
ג. מחיר ואיכות – מהו התקציב ואילו איכויות חשובות לנו בציוד. כאמור, איכויות עומדות פעמים רבות בסתירה זו מזו, כמו חוזק מול משקל.
ד. סביבת הגלישה בה נגלוש לרוב – חוף חולי/ סלעים, אחסנת הציוד, נסיעות עם הציוד ועוד מרכיבים, שבעיקר יכולים להזיק לציוד בזמן שאינו בשימוש ומלווים אותנו לאורך כל חיי הגלישה.
ה. שיקולי אופנה – צבע ויופי (מאד חשוב), תדמית הציוד, מה אחרים קונים...
ו. יבואן/ סוכן/ שירות – חשוב בעיקר למקרה של תקלות שעלולות לקרות, בעיקר בתקופת האחריות על הציוד. חשוב להזכיר – מוכרי הציוד הם רק מוכרים. הם לא מעורבים בתהליך הייצור ולא בתהליך התכנון.
ז. נוחות והתאמה לגולש – בעצם הדבר הכי חשוב...הדרך היחידה לברר את הנוחות וההתאמה היא לנסות.
חלק מהיבואנים "נותנים סיבוב" ומחזיקים ציוד להדגמה. מומלץ לקחת סיבוב! (גם אם מדובר בציוד משומש שקונים מאדם פרטי)
לא בטוח שנעלה על כל האפשרויות והמגבלות של גלשן או מפרש בסיבוב בודד, אבל דברים רעים או לא נוחים מורגשים לרוב יותר מהר מהדברים הטובים, ויותר קל לעלות עליהם.
מומלץ לגלוש עם הציוד שמכירים ואז להחליף בכל פעם פריט אחד. רק גלשן, רק מערך וכד'.
ח. חוות דעת מגורם שלישי – לא המוכר ורצוי אחרי גלישת ניסיון. זה יכול להיות מישהו שסומכים עליו או גם כתבות ומבחנים במגזינים.
כדאי לדרג את מרכיבי הרשימה לפי סדר העדיפויות החשוב לכם, כך שהמרכיבים החשובים יותר יקבלו ביטוי משמעותי יותר בהחלטה הסופית.
ועוד הערה על בדיקת ציוד: רובנו גולשים עם הציוד שיש לנו, מתרגלים אליו ומוכנים להישבע שהוא הכי טוב בשבילנו. מעטים הגולשים שבאמת עורכים בדיקה יסודית של ציוד, כלומר ביום גלישה נתון מחליפים בהדרגה גלשנים ומפרשים ואח"כ מחליפים חזרה כדי לאמת את התחושות.
גם מי שינהג בשיטה זו לא תמיד יעלה על הכל. בסופו של דבר מדובר הרבה על תחושות ולא על ערכים מוחלטים, כך שגולשים שונים יכולים לחוות דעה שונה על ציוד דומה.
לאחרונה יצא לי לנסות הרבה גלשנים ומפרשים ולמדתי מהניסיון שאין כמו הניסיון. צריך לעשות את זה הרבה כדי באמת להבין בזה.
ולסיכום: תחשבו מה באמת מתאים לכם, תנסו, תבחרו נכון ותיהנו.
אלון קפלן - הדרכת גלישה
גלישת רוח, גלים, sup
שעורים / קורסים / סדנאות
סדנאות גלישת רוח בחו"ל
052-3230144
http://www.yamia.co.il" onclick="window.open(this.href);return false;
גלישת רוח, גלים, sup
שעורים / קורסים / סדנאות
סדנאות גלישת רוח בחו"ל
052-3230144
http://www.yamia.co.il" onclick="window.open(this.href);return false;
אלון קפלן אתה נכס!
עוד לא קראתי הכל אבל התשובה שלי בכותרת.
כל הכבוד על ההשקעה והחשיבה.
אגב, אתה לא חייב לענות לי על השאלה הבאה.
אחרי שבדקת ציודים לאחרונה. על איזה גלשן פריסטייל וויב של 85 ליטר ומטה אתה ממליץ? אני מחפש אחד כזה שיתן לי גם את הפריסטייל שיש לי בסקייט וגם וויב ריידינג אליו אני מנסה להיכנס יותר ברצינות לאחרונה.
כל הכבוד על ההשקעה והחשיבה.
אגב, אתה לא חייב לענות לי על השאלה הבאה.
אחרי שבדקת ציודים לאחרונה. על איזה גלשן פריסטייל וויב של 85 ליטר ומטה אתה ממליץ? אני מחפש אחד כזה שיתן לי גם את הפריסטייל שיש לי בסקייט וגם וויב ריידינג אליו אני מנסה להיכנס יותר ברצינות לאחרונה.
- alonkaplan
- הודעות: 874
- הצטרף: 14 ינואר 2006, 08:00
- יצירת קשר:
להופמן 10
התשובה שלי, מבלי להמליץ על דגם ספציפי, רשומה בכתבה: אתה צריך קודם להחליט מה יותר חשוב לך - פריסטייל או גלים.
גם בתוך קטגוריית הפריסטייל-וויב ישנם גלשנים בעלי נטיות בולטות יותר לאחד הסגנונות וחלקם אף נוטים לכיוון הפרירייד.
דרך אגב, תרגילי פריסטייל "אולד סקול", כגון 360 לסוגיהם השונים, דק-ג'ייב, הליקופטר, גלישה בבקווינד ובקלו-פירסט ועוד אינם דורשים גלשן פריסטייל, אלא בעיקר גלשן בעל רוחב, המרוכז באזור מרכז הגלשן, לנוחות ויציבות בביצוע התרגילים.
לא הייתי לוקח גלשן בעל תכונות אלו עם נפח נמוך מ-85 ליטר.
אני אישית מעדיף גלשן וויב גדול (בנפח של סביב 85 ליטר). על גלשנים אלו אפשר לעשות פריסטייל ובעיקר לרכב על גלים שהם לא גדולים מדי ברוח חלשה יחסית.
והכי חשוב - תנסה ותבדוק בעצמך!
לזורקין
כל חברה מייצרת תעזור לך לסווג את הגלשן. החלוקה לקטגוריות היא מאד כללית וגם בתוך הקטגוריות יש חלוקות משנה. לדוגמא - לכל חברה יש היום שני דגמי גלשני וויב. לגלים טובים ולגלים לא טובים...
הבדלים בין גלשנים הם לא רק באורך, ברוחב ובנפח. יש משמעות גם לצורת החרטום, הירכתיים, הדפנות, הרוקר (צורת שידרית הגלשן) וחלוקת הנפח על פני הגלשן. הנושא מורכב ולא תמיד פשוט להבנה.
אם אתה חושב על גלשן מסויים - תדביק תמונה ואני אנסה להסביר על גבי הפורום.
התשובה שלי, מבלי להמליץ על דגם ספציפי, רשומה בכתבה: אתה צריך קודם להחליט מה יותר חשוב לך - פריסטייל או גלים.
גם בתוך קטגוריית הפריסטייל-וויב ישנם גלשנים בעלי נטיות בולטות יותר לאחד הסגנונות וחלקם אף נוטים לכיוון הפרירייד.
דרך אגב, תרגילי פריסטייל "אולד סקול", כגון 360 לסוגיהם השונים, דק-ג'ייב, הליקופטר, גלישה בבקווינד ובקלו-פירסט ועוד אינם דורשים גלשן פריסטייל, אלא בעיקר גלשן בעל רוחב, המרוכז באזור מרכז הגלשן, לנוחות ויציבות בביצוע התרגילים.
לא הייתי לוקח גלשן בעל תכונות אלו עם נפח נמוך מ-85 ליטר.
אני אישית מעדיף גלשן וויב גדול (בנפח של סביב 85 ליטר). על גלשנים אלו אפשר לעשות פריסטייל ובעיקר לרכב על גלים שהם לא גדולים מדי ברוח חלשה יחסית.
והכי חשוב - תנסה ותבדוק בעצמך!
לזורקין
כל חברה מייצרת תעזור לך לסווג את הגלשן. החלוקה לקטגוריות היא מאד כללית וגם בתוך הקטגוריות יש חלוקות משנה. לדוגמא - לכל חברה יש היום שני דגמי גלשני וויב. לגלים טובים ולגלים לא טובים...
הבדלים בין גלשנים הם לא רק באורך, ברוחב ובנפח. יש משמעות גם לצורת החרטום, הירכתיים, הדפנות, הרוקר (צורת שידרית הגלשן) וחלוקת הנפח על פני הגלשן. הנושא מורכב ולא תמיד פשוט להבנה.
אם אתה חושב על גלשן מסויים - תדביק תמונה ואני אנסה להסביר על גבי הפורום.
אלון קפלן - הדרכת גלישה
גלישת רוח, גלים, sup
שעורים / קורסים / סדנאות
סדנאות גלישת רוח בחו"ל
052-3230144
http://www.yamia.co.il" onclick="window.open(this.href);return false;
גלישת רוח, גלים, sup
שעורים / קורסים / סדנאות
סדנאות גלישת רוח בחו"ל
052-3230144
http://www.yamia.co.il" onclick="window.open(this.href);return false;
תודה
אגב כשאתה מתכוון לגלים לא גדולים מדיי
לאיזה גובה אתה מתכוון.
האם גלשן פריסטיילוויב 85 ליטר יתאים לוויבריידינג על גלים שבין 60-200 ס"מ?
איך הבוטום טרן של גלשן כזה בגלים כאלה?
אגב, הסקייט 99 (לא שלי אלא של איתי) עובד לא רע בוויבריידינג בבת ים על גלים של מטר+ כולל אופדליפים ואפילו אריאלים פה ושם אבל זו כבר מומחיות ואני רק נכנס לתחום ומחפש גלשן "קטן" שיתן לי גם את הפריסטייל מהסקייט (פלנינג מהיר) וגם וויבריידינג טוב למתחילים שגילו את האופדליפ ומחפשים להשתפר בוויבריידינג.
לאיזה גובה אתה מתכוון.
האם גלשן פריסטיילוויב 85 ליטר יתאים לוויבריידינג על גלים שבין 60-200 ס"מ?
איך הבוטום טרן של גלשן כזה בגלים כאלה?
אגב, הסקייט 99 (לא שלי אלא של איתי) עובד לא רע בוויבריידינג בבת ים על גלים של מטר+ כולל אופדליפים ואפילו אריאלים פה ושם אבל זו כבר מומחיות ואני רק נכנס לתחום ומחפש גלשן "קטן" שיתן לי גם את הפריסטייל מהסקייט (פלנינג מהיר) וגם וויבריידינג טוב למתחילים שגילו את האופדליפ ומחפשים להשתפר בוויבריידינג.
גלשן פריסטייל לגלים
אז ככה.
גלשני פריסטייל (Dedicated) הם פשוט אסון בגלים. אפשר לתפוס איתם גלים ברוח חלשה ולעשות פניות בדרדלה אבל זה לא ממש מהנה.
מצד שני, גלשני וויב גדולים לא מצטיינים בעלייה לפלנינג וביציבות לתרגילי פריסטייל.
הפשרה בין השניים היא כאמור גלשני פריסטייל-וייב, שהם באופן עקרוני גלשני וייב רחבים יותר עם מעט יותר נפח לגודל נתון.
הגלשנים האלו לא מדהימים לפריסטייל מתקדם אבל לפריסטייל Old- School הם מצויינים. על הגל הם בסדר ונותנים קצת יותר תמרון מגלשני פריסטייל.
אני גולש על הקומבט של סטרבורד והוא גלשן רבגוני ונחמד בהחלט. דגמים דומים מבחינת ביצועים הם הגויה והפאנטיק.
לגבי סוגי גלשנים וציוד- יש הסבר לא רע פרי עטי בכתבה הבאה:
http://www.adrenalin.co.il/site/Article ... =7&AID=166
גלשני פריסטייל (Dedicated) הם פשוט אסון בגלים. אפשר לתפוס איתם גלים ברוח חלשה ולעשות פניות בדרדלה אבל זה לא ממש מהנה.
מצד שני, גלשני וויב גדולים לא מצטיינים בעלייה לפלנינג וביציבות לתרגילי פריסטייל.
הפשרה בין השניים היא כאמור גלשני פריסטייל-וייב, שהם באופן עקרוני גלשני וייב רחבים יותר עם מעט יותר נפח לגודל נתון.
הגלשנים האלו לא מדהימים לפריסטייל מתקדם אבל לפריסטייל Old- School הם מצויינים. על הגל הם בסדר ונותנים קצת יותר תמרון מגלשני פריסטייל.
אני גולש על הקומבט של סטרבורד והוא גלשן רבגוני ונחמד בהחלט. דגמים דומים מבחינת ביצועים הם הגויה והפאנטיק.
לגבי סוגי גלשנים וציוד- יש הסבר לא רע פרי עטי בכתבה הבאה:
http://www.adrenalin.co.il/site/Article ... =7&AID=166
יותם ואלון
אני מתלבט כרגע בין שני גלשנים. מצד אחד JP וצד שני קוואטרו שניהם 2007, פריוויב 85 ליטר. מחפש את הגלשן שיתן לי יותר מבחינת התנהגות על הגל. מי מביניהם טוב יותר לגלים לדעתכם?
יש נטייה ללכת על JP בגלל אפשטיין אבל המחיר של הקוואטרו זול יותר ביותר מ 1000 שח. אז אני מתלבט במי לבחור, אפשטיין או שלף?
יש נטייה ללכת על JP בגלל אפשטיין אבל המחיר של הקוואטרו זול יותר ביותר מ 1000 שח. אז אני מתלבט במי לבחור, אפשטיין או שלף?