פעמים רבות אני נשאל על תיקוני גלשנים ואם כדאי לתקן , צריך ומן הסתם כמה זה עולה וכו.
אני אנסה לעשות קצת סדר בדברים ומקווה שאעזור למישהוא כאן בפורום המכובד הזה .
ראשית הדבר שהכי נחשב בתיקון הוא שלא רואים אותו לאחר מכן.
כמובן שיש משמעות אדירה למהות התיקון חומרים שהשתמשו , זמן התיקון שערך למתקן וכו.
על מנת לסבר את עיניכם אפשר לסיים כל תיקון כמעט בחצי שעה כןןןןןןןןןןן אבל איכות שווה לתחת סליחה על הביטוי. כלומר ישנם חומרים כדוגמת חומרי פחחים אשר משתמשים בהם לעיתים תכופות כמילוי אך אליה וקוץ בה החומר שביר מאוד ואינו מסוגל לספוג אימפקטים חזקים והוא סופח מים ונעשה פריך כך שמי שמציע לכם תיקון תוך יומיים ופחות אז תבינו לבד במה מדובר (אני לא מדבר על דברים קוסמטיים קטנים) .
עוד אופציה שאני רואה שמשתמשים בה לא מעט גולשים היא אופצית האפוקסי דו רכיבי שפורפרת ארוכה חומר לבן ואפור שמערבבים יחד ודוחפים בכוח לתוך השבר ,בתור ניתוח חירום בחוף זוהיא אופציה סבירה משום שלחומר זה אין יכולת לחדור לתוך כל החלל הדרוש וכתוצאה מכך נשאר חלל לא מטופל היטב ושותה מים.
ככלל אם שברתם או סדקתם עדיף לוותר על יום גלישה חזק ככל שיהיה ולהשאיר אותו לתיקון(אצלי כמובן
).
עוד אספקט מאוד חשוב הוא תיקון בחורף !!!!!!!!קשה לתקן בחורף משום שנדרשת טמפ של מנימום 25 מעלות לייבוש טוב של החומרים וכמובן אחוזי לחות גבוהים מאוד אויב כל אפוקסי)כך שלהימנע מכל שברים בחורף עדיף אחרת תיקון מאסיבי עלול לקחת אפילו חודש ויותר
.אז על תאמרו לא ידענו.
במקרים של שבר חזק נדרשת הכנסת שתל במקום החומר השבור דהיינו חומר מוקצף חזק בעל צפיפות גבוהה וקל משקל החומר שאני משתמש נקרא דוויניציל רוב גלשני הרוח עשויים ממנו כחלק מן המעטפת שלהם יש כאלו שלא וזה מה שהופך אותם לחלשים לפגיעות.
במקרה כזה זמן התיקון יכול לקחת זמן רב מן המקובל(שוב חורף).
רבים המקרים שאני משלב סיבי פחם(קרבון חומר יקר מאוד )וקוולאר חומר שמקנה חוזק רב אך קשה לעיבוד ובלתי ניתן לשיוף (בתור בסיס) או קרקעית לתיקון מאסיבי.
את הסיום אני מייצר בעזרת שני סוגי בד אחד גמיש יותר שנקרא 200 גר והשני בד פיניש קל מאוד לעצוב וחיתוך סופי ואז מתחיל שלב ייבוש ושיוף עד להגעת השייפ הסופי ואז צביעה (אני אתעכב בפעם אחרת על הנושא) תשלום ובירה קרה אצלי בבית .
ככלל רוב השברים בגלשנים נוצרים ממכות הובלה דהיינו נפילות מהגגון מכות בחדר מדרגות מחסנים וכו וכאן אני ממליץ בחום רב ביותר על תיק מוגן קשיח ומצופה בחומר כסוף למניעת חום אגור בגלשן וגם כאן אסביר בכתבה אחרת על גלשן מתנפח ואיך זה נגרם ואיך מתקנים וכו אז לשאלות תגובות והצעות נא להגיב כאן בשמחה לילה טוב .
רק שואורמת אמיל וסביח בריא
פעמים רבות אני נשאל על תיקוני גלשנים ואם כדאי לתקן , צריך ומן הסתם כמה זה עולה וכו.
אני אנסה לעשות קצת סדר בדברים ומקווה שאעזור למישהוא כאן בפורום המכובד הזה .
ראשית הדבר שהכי נחשב בתיקון הוא שלא רואים אותו לאחר מכן.
כמובן שיש משמעות אדירה למהות התיקון חומרים שהשתמשו , זמן התיקון שערך למתקן וכו.
על מנת לסבר את עיניכם אפשר לסיים כל תיקון כמעט בחצי שעה כןןןןןןןןןןן אבל איכות שווה לתחת סליחה על הביטוי. כלומר ישנם חומרים כדוגמת חומרי פחחים אשר משתמשים בהם לעיתים תכופות כמילוי אך אליה וקוץ בה החומר שביר מאוד ואינו מסוגל לספוג אימפקטים חזקים והוא סופח מים ונעשה פריך כך שמי שמציע לכם תיקון תוך יומיים ופחות אז תבינו לבד במה מדובר (אני לא מדבר על דברים קוסמטיים קטנים) .
עוד אופציה שאני רואה שמשתמשים בה לא מעט גולשים היא אופצית האפוקסי דו רכיבי שפורפרת ארוכה חומר לבן ואפור שמערבבים יחד ודוחפים בכוח לתוך השבר ,בתור ניתוח חירום בחוף זוהיא אופציה סבירה משום שלחומר זה אין יכולת לחדור לתוך כל החלל הדרוש וכתוצאה מכך נשאר חלל לא מטופל היטב ושותה מים.
ככלל אם שברתם או סדקתם עדיף לוותר על יום גלישה חזק ככל שיהיה ולהשאיר אותו לתיקון(אצלי כמובן :lol: :lol: :lol: :lol: ).
עוד אספקט מאוד חשוב הוא תיקון בחורף !!!!!!!!קשה לתקן בחורף משום שנדרשת טמפ של מנימום 25 מעלות לייבוש טוב של החומרים וכמובן אחוזי לחות גבוהים מאוד אויב כל אפוקסי)כך שלהימנע מכל שברים בחורף עדיף אחרת תיקון מאסיבי עלול לקחת אפילו חודש ויותר :cry: .אז על תאמרו לא ידענו.
במקרים של שבר חזק נדרשת הכנסת שתל במקום החומר השבור דהיינו חומר מוקצף חזק בעל צפיפות גבוהה וקל משקל החומר שאני משתמש נקרא דוויניציל רוב גלשני הרוח עשויים ממנו כחלק מן המעטפת שלהם יש כאלו שלא וזה מה שהופך אותם לחלשים לפגיעות.
במקרה כזה זמן התיקון יכול לקחת זמן רב מן המקובל(שוב חורף).
רבים המקרים שאני משלב סיבי פחם(קרבון חומר יקר מאוד )וקוולאר חומר שמקנה חוזק רב אך קשה לעיבוד ובלתי ניתן לשיוף (בתור בסיס) או קרקעית לתיקון מאסיבי.
את הסיום אני מייצר בעזרת שני סוגי בד אחד גמיש יותר שנקרא 200 גר והשני בד פיניש קל מאוד לעצוב וחיתוך סופי ואז מתחיל שלב ייבוש ושיוף עד להגעת השייפ הסופי ואז צביעה (אני אתעכב בפעם אחרת על הנושא) תשלום ובירה קרה אצלי בבית .
ככלל רוב השברים בגלשנים נוצרים ממכות הובלה דהיינו נפילות מהגגון מכות בחדר מדרגות מחסנים וכו וכאן אני ממליץ בחום רב ביותר על תיק מוגן קשיח ומצופה בחומר כסוף למניעת חום אגור בגלשן וגם כאן אסביר בכתבה אחרת על גלשן מתנפח ואיך זה נגרם ואיך מתקנים וכו אז לשאלות תגובות והצעות נא להגיב כאן בשמחה לילה טוב .
רק שואורמת אמיל וסביח בריא :lol: :lol: