אברהם כתב:אם המסקנה היא שאסור לגלוש קייט בימי מזג אוויר הפכפך, זה עוד חסרון של גלישת קייט. חלק מחווית הגלישה זה לחכות לשבירה \שינוי מזג האוויר\כניסת חזית ( שהיום אפשר לצפות אותה הרבה יותר מדויק מאשר פעם לפני עידן האינטרנט ), ואז לגלוש.
גלישת רוח ( גלשן + מפרש) יותר בטוחה במזג אוויר הפכפך , במקרה הגרוע נשכבים על הגלשן והרוח והגלים מחזירים אותך לחוף ( אלה אם כן הרוח מיזרחית ).
הסבר ברשת הוא הסבר חלקי תמיד כי הסברים צריך להתאים לרמת הגולשים , גולש מקצוען יתנהג אחרת מגולש מתחיל זהו הסבר כללי על מזג אויר , וצריך לסייג כי התחזית היא + - שלוש שעות ובדרך כלל רוחות אלימות כמה שעות טובות לאחר כניסת החזית .
עכשיו :
גלשן רוח הוא כלי שייט .
גלשן עפיפון הוא כלי טייס .
לכלי טייס לא ממונעים :
דאון , מצנח רחיפה גלשן אויר יש כללי ברזל שלא תמיד נשמרים אך מי שרוצה לדעת להבין ולנהוג לפיהם מכיר אותם.
לכלים הללו אסור להמריא ולטוס בזמן כניסת חזית , לחזית יש רוחב מסוים לא תמיד קבוע .
גם בעידן האינטרנט לא תמיד ידוע מה יהיה רוחב החזית .
היה מקרה של גולשת אויר שרכבה על החזית המריאה קצת לפניה מהתבור ורכבה עליה התנהגות של גל ונחתה במבוא חמה .
ואז קבוצת גולשים גדולה שעל פי הספר לא היו צריכים להמריא כלל ולא להיות שם חיכו לאחר נחיתתה החזית פנתה צפונה וכך היא ירדה ממנה ונחתה אחרת היתה מסימת בסוריה , או גרוע מזה .
אלו מיד לאחר הנחיתה המריאו לתוך ספיחי החזית האלימים .
בקיצור כללי הברזל לא נשמרו לא תמיד זה מסתיים רע , אך מי שרוצה לשמור על עצמו שינהג לפי הספר אלו הכללים .
היה מקרה אחר של מרחף בדרום אפריקה שרצה לשבור שיא עולם מעל 500 ק"מ ברחיפה רצופה .
הוא הצטייד במסיכת חמצן כי ציפה שכניסת החזית תדחוף אויר חם שעל ירכב מעלה וכך יגיע לגובה בו לא ניתן לנשום כרגיל ואכן כך היה
האיש הצליח לרכב על החזית בגובה בסביבות 6000 מטרים עם שתי הצלות מעל עצים מגבהים נמוכים בסביבות 100-200 מטרים והצליח לטפס חזרה ואכן לגמוע 500 ק"מ .
כאן מדובר במקצוען שהכיר היטיב את הסכנות ולקח סיכון מחושב או לא עניין פתוח לדיון , אך היה מודע היטיב למעשיו ולתוצאות הצפויות שהיו תהילה או פציעה קשה או גרוע מזה .
העובדות הם לפעמים החזית לא רחבה ופחות אלימה מהצפוי יש כללים שלא ניתן להיכנס אליהם ברשת נושא מאד רחב .
השורה התחתונה היא הפציעות הן מיותרות מי שמתעקש שיחכה 12 שעות אז הרבה יותר בטוח לגלוש , לא 35 קשר אבל גם לא מכניסים את הראש בסלעים .
גלשני רוח הרבה פחות רגישים לכניסת חזית מאשר גלשני קייט , ולכן הכללים לגביהם שונים .
[quote="אברהם"]אם המסקנה היא שאסור לגלוש קייט בימי מזג אוויר הפכפך, זה עוד חסרון של גלישת קייט. חלק מחווית הגלישה זה לחכות לשבירה \שינוי מזג האוויר\כניסת חזית ( שהיום אפשר לצפות אותה הרבה יותר מדויק מאשר פעם לפני עידן האינטרנט ), ואז לגלוש.
גלישת רוח ( גלשן + מפרש) יותר בטוחה במזג אוויר הפכפך , במקרה הגרוע נשכבים על הגלשן והרוח והגלים מחזירים אותך לחוף ( אלה אם כן הרוח מיזרחית ).[/quote]
הסבר ברשת הוא הסבר חלקי תמיד כי הסברים צריך להתאים לרמת הגולשים , גולש מקצוען יתנהג אחרת מגולש מתחיל זהו הסבר כללי על מזג אויר , וצריך לסייג כי התחזית היא + - שלוש שעות ובדרך כלל רוחות אלימות כמה שעות טובות לאחר כניסת החזית .
עכשיו :
גלשן רוח הוא כלי שייט .
גלשן עפיפון הוא כלי טייס .
לכלי טייס לא ממונעים :
דאון , מצנח רחיפה גלשן אויר יש כללי ברזל שלא תמיד נשמרים אך מי שרוצה לדעת להבין ולנהוג לפיהם מכיר אותם.
לכלים הללו אסור להמריא ולטוס בזמן כניסת חזית , לחזית יש רוחב מסוים לא תמיד קבוע .
גם בעידן האינטרנט לא תמיד ידוע מה יהיה רוחב החזית .
היה מקרה של גולשת אויר שרכבה על החזית המריאה קצת לפניה מהתבור ורכבה עליה התנהגות של גל ונחתה במבוא חמה .
ואז קבוצת גולשים גדולה שעל פי הספר לא היו צריכים להמריא כלל ולא להיות שם חיכו לאחר נחיתתה החזית פנתה צפונה וכך היא ירדה ממנה ונחתה אחרת היתה מסימת בסוריה , או גרוע מזה .
אלו מיד לאחר הנחיתה המריאו לתוך ספיחי החזית האלימים .
בקיצור כללי הברזל לא נשמרו לא תמיד זה מסתיים רע , אך מי שרוצה לשמור על עצמו שינהג לפי הספר אלו הכללים .
היה מקרה אחר של מרחף בדרום אפריקה שרצה לשבור שיא עולם מעל 500 ק"מ ברחיפה רצופה .
הוא הצטייד במסיכת חמצן כי ציפה שכניסת החזית תדחוף אויר חם שעל ירכב מעלה וכך יגיע לגובה בו לא ניתן לנשום כרגיל ואכן כך היה
האיש הצליח לרכב על החזית בגובה בסביבות 6000 מטרים עם שתי הצלות מעל עצים מגבהים נמוכים בסביבות 100-200 מטרים והצליח לטפס חזרה ואכן לגמוע 500 ק"מ .
כאן מדובר במקצוען שהכיר היטיב את הסכנות ולקח סיכון מחושב או לא עניין פתוח לדיון , אך היה מודע היטיב למעשיו ולתוצאות הצפויות שהיו תהילה או פציעה קשה או גרוע מזה .
העובדות הם לפעמים החזית לא רחבה ופחות אלימה מהצפוי יש כללים שלא ניתן להיכנס אליהם ברשת נושא מאד רחב .
השורה התחתונה היא הפציעות הן מיותרות מי שמתעקש שיחכה 12 שעות אז הרבה יותר בטוח לגלוש , לא 35 קשר אבל גם לא מכניסים את הראש בסלעים .
גלשני רוח הרבה פחות רגישים לכניסת חזית מאשר גלשני קייט , ולכן הכללים לגביהם שונים .