על ידי הדר » 04 מאי 2012, 21:15
בכל הנוגע לתכנון סביבת פרוייקט גשר אלנבי , מדובר בשתי תכניות שנערכו ע"י המתכננים :
משרד דפנה גרינשפן - תכניות הפיתוח הנופי, הכולל תכנית אדריכלית כללית, ציון מרכיבי התכנית : קו תמיכת המצוק, משטחי הטיילת, שביל האופניים, משטחים מדושאים, משטחי ישיבה, משטחים מגוננים וכן חתכים אופיניים בכל פרוסה בשטח.
משרד חיים קהת - תכנון מבנה מועדון הגלישה.
מתוך 2 תכניות אלו, הצגנו את תכנית פיתוח השטח הצמוד לפרוייקט היום בבוקר לכל מי שהגיע והתעניין.
כמו כן, קיימנו דיון בין כל המשתתפים, וזאת במטרה שנוכל להוציא מסמך המציג את עמדתנו בנוגע לתכניות הללו.
בניית גשר אלנבי נועדה בראש וראשונה, לחבר את שכונת בת-גלים לעורק התחבורה הראשי כביש החוף, וכן לשמש יציאה נוספת לשכונה זאת, שעד כה היתה כ"שכונה ללא מוצא". פתרון תחבורתי זה התבקש זה שנים ארוכות, במיוחד בגלל העומס הכבד שנוצר על הכניסה היחידה לשכונה דרך מחלף / צומת דולפין.
למרות ששיקולי בניית הגשר לא נגעו ישירות לציבור הגולשים, הרי שנוצרה פה מבחינתנו בעיתיות מצד אחד, וסיכוי לשיפור מהצד השני, שהנם בחזקת "המקל והגזר".
הצד הבעייתי : (המקל)
1. לחץ תכנוני על פרוסת חוף צרה : בה היה כורח להכניס בתכנון פונקציות רבות : אוטוסטרדה(כביש החוף), פסי רכבת(קיימים+עתידיים), פס צנרות, כביש פנימי קיים (רח' יוברט המפרי), רמפת-כביש של הגשר, מועדון גלישה, משטחי הרכבת ציוד,טיילת חופית, שביל אופניים, אלמנט תמיכת החוף ורצועת חול חופית.
2. מבנה גשר ארוך וגבוה המסכן את משטר הרוחות בספוט, ומהווה מבנה גדול שעלול לסכן גולשים (בעיקר גולשי קייט).
הסיכוי לשיפור : (הגזר)
1. פיתוח שטח שיתמוך בכל קו החוף.
2. חיזוק הדרבן הימי שישמור על שלמות מפרץ הגלישה לאורך שנים.
3. בניית מבנה מועדון גלישה, מוגדר בשם המפורש "מועדון גלישה", גדול, ובעל סיכוי להפוך למקום מסודר ויפה ברמה הגבוהה ביותר.
4. חיזוק וקיבוע מעמד החוף כחוף גלישה לכל דבר ועניין, והטמעתו בתודעת הציבור והעירייה כחוף גלישה באופן קבוע ולתמיד.
5. תחזוקה של העירייה של כל רצועת החוף הזאת ברמה הגבוהה הנהוגה בטיילת חוף הכרמל.
עמדתי האישית :
אני משוכנע שפרוייקט גשר אלנבי יעשה עמנו חסד גדול, ותועלתו תעלה עשרות מונים על נזקיו.
לאחר שעיינתי גם בתכניות מבנה המועדון, מצאתי כי משרד המתכננים חיים קהת עשה עבודה מצויינת גם בתכנית זאת.
מדובר במבנה בשטח של כ- 900 מ"ר, הכולל בתוכו את כל הפונקציות הנדרשות ממועדון גלישה גדול איכותי ומודרני, תוך סידור נכון של פונקציות אלו במרחב התכנון.
אני מקווה שגם תכניות אלו יגיעו לידי בקרוב כדי שאוכל להציג גם אותן לציבור הגולשים.
ועדיין לא תם ונשלם.
גם לאחר אישור (הצפוי בקרוב) של תכניות הפיתוח והמבנה, נותרו לפתחנו כמה בעייות ומשוכות שנצטרך לעבור :
1. הכנסת תכניות מבנה המועדון לאישור הועדה המקומית ביחד ובצמוד לתכניות פיתוח הגשר.
2. התעקשות איתנה בנוגע לתקצוב כל הפרוייקט כולל השלמת מבנה המועדון על כל מרכיביו.
3. בניית הקונספט הניהולי/תפעולי של מועדון הגלישה והתערבות בניסוח המכרז להפעלתו מתוך האינטרסים של כלל ציבור הגולשים.
כאחד מתוך קבוצה המטפלת ומשקיעה מאמצים בקידום עתיד חוף הגולשים, אני יכול להעיד על כל אחד מחברי הקבוצה, כי העשייה אצל כל אחד ללא יוצא מהכלל, נעשיית בהתנדבות מלאה,מתוך כוונה אמיתית להשפיע ככל יכולתנו על התהליכים המתבצעים בשטח, והאינטרס היחידי המונח מול עיניינו הוא אך ורק אינטרס ציבור כלל הגולשים.
אין לי ולחבריי שום צורך בדברי הלל ושבח. באמת שלא. אבל אנחנו מאד מעוניינים וצריכים את התמיכה של כולכם.
מאחל לכולנו הצלחה מרובה ושהספוט הכי חשוב בארץ יבנה בצורה הטובה והנכונה ביותר שתתאפשר.
נ.ב.
לגבי לו"ז צפוי (עד כמה שידוע לי וע"פ הבנתי והערכתי האישית בלבד):
1. אישור תכניות / ועדה מקומית ואחרים : 2-4 חודשים.
2. מכרזים לקבלנים . מועד תחילת עבודות הבנייה : 3-6 חודשים לאחר קבלת היתר.
3. זמן הבנייה עצמה, כולל בניית הגשר וכל מרכיבי תכנית הפיתוח : כשנתיים לאחר תחילת עבודות.
4. סיום בניית מבנה מועדון הגלישה : 6-12 חודשים לאחר סיום הבנייה.
סיכום הלו"ז דהיינו סיום כל העבודות המאפשרות איכלוס מבנה המועדון : 35-46 חודשים מהיום.
בכל הנוגע לתכנון סביבת פרוייקט גשר אלנבי , מדובר בשתי תכניות שנערכו ע"י המתכננים :
משרד דפנה גרינשפן - תכניות הפיתוח הנופי, הכולל תכנית אדריכלית כללית, ציון מרכיבי התכנית : קו תמיכת המצוק, משטחי הטיילת, שביל האופניים, משטחים מדושאים, משטחי ישיבה, משטחים מגוננים וכן חתכים אופיניים בכל פרוסה בשטח.
משרד חיים קהת - תכנון מבנה מועדון הגלישה.
מתוך 2 תכניות אלו, הצגנו את תכנית פיתוח השטח הצמוד לפרוייקט היום בבוקר לכל מי שהגיע והתעניין.
כמו כן, קיימנו דיון בין כל המשתתפים, וזאת במטרה שנוכל להוציא מסמך המציג את עמדתנו בנוגע לתכניות הללו.
בניית גשר אלנבי נועדה בראש וראשונה, לחבר את שכונת בת-גלים לעורק התחבורה הראשי כביש החוף, וכן לשמש יציאה נוספת לשכונה זאת, שעד כה היתה כ"שכונה ללא מוצא". פתרון תחבורתי זה התבקש זה שנים ארוכות, במיוחד בגלל העומס הכבד שנוצר על הכניסה היחידה לשכונה דרך מחלף / צומת דולפין.
למרות ששיקולי בניית הגשר לא נגעו ישירות לציבור הגולשים, הרי שנוצרה פה מבחינתנו בעיתיות מצד אחד, וסיכוי לשיפור מהצד השני, שהנם בחזקת "המקל והגזר".
הצד הבעייתי : (המקל)
1. לחץ תכנוני על פרוסת חוף צרה : בה היה כורח להכניס בתכנון פונקציות רבות : אוטוסטרדה(כביש החוף), פסי רכבת(קיימים+עתידיים), פס צנרות, כביש פנימי קיים (רח' יוברט המפרי), רמפת-כביש של הגשר, מועדון גלישה, משטחי הרכבת ציוד,טיילת חופית, שביל אופניים, אלמנט תמיכת החוף ורצועת חול חופית.
2. מבנה גשר ארוך וגבוה המסכן את משטר הרוחות בספוט, ומהווה מבנה גדול שעלול לסכן גולשים (בעיקר גולשי קייט).
הסיכוי לשיפור : (הגזר)
1. פיתוח שטח שיתמוך בכל קו החוף.
2. חיזוק הדרבן הימי שישמור על שלמות מפרץ הגלישה לאורך שנים.
3. בניית מבנה מועדון גלישה, מוגדר בשם המפורש "מועדון גלישה", גדול, ובעל סיכוי להפוך למקום מסודר ויפה ברמה הגבוהה ביותר.
4. חיזוק וקיבוע מעמד החוף כחוף גלישה לכל דבר ועניין, והטמעתו בתודעת הציבור והעירייה כחוף גלישה באופן קבוע ולתמיד.
5. תחזוקה של העירייה של כל רצועת החוף הזאת ברמה הגבוהה הנהוגה בטיילת חוף הכרמל.
עמדתי האישית :
אני משוכנע שפרוייקט גשר אלנבי יעשה עמנו חסד גדול, ותועלתו תעלה עשרות מונים על נזקיו.
לאחר שעיינתי גם בתכניות מבנה המועדון, מצאתי כי משרד המתכננים חיים קהת עשה עבודה מצויינת גם בתכנית זאת.
מדובר במבנה בשטח של כ- 900 מ"ר, הכולל בתוכו את כל הפונקציות הנדרשות ממועדון גלישה גדול איכותי ומודרני, תוך סידור נכון של פונקציות אלו במרחב התכנון.
אני מקווה שגם תכניות אלו יגיעו לידי בקרוב כדי שאוכל להציג גם אותן לציבור הגולשים.
ועדיין לא תם ונשלם.
גם לאחר אישור (הצפוי בקרוב) של תכניות הפיתוח והמבנה, נותרו לפתחנו כמה בעייות ומשוכות שנצטרך לעבור :
1. הכנסת תכניות מבנה המועדון לאישור הועדה המקומית ביחד ובצמוד לתכניות פיתוח הגשר.
2. התעקשות איתנה בנוגע לתקצוב כל הפרוייקט כולל השלמת מבנה המועדון על כל מרכיביו.
3. בניית הקונספט הניהולי/תפעולי של מועדון הגלישה והתערבות בניסוח המכרז להפעלתו מתוך האינטרסים של כלל ציבור הגולשים.
כאחד מתוך קבוצה המטפלת ומשקיעה מאמצים בקידום עתיד חוף הגולשים, אני יכול להעיד על כל אחד מחברי הקבוצה, כי העשייה אצל כל אחד ללא יוצא מהכלל, נעשיית בהתנדבות מלאה,מתוך כוונה אמיתית להשפיע ככל יכולתנו על התהליכים המתבצעים בשטח, והאינטרס היחידי המונח מול עיניינו הוא אך ורק אינטרס ציבור כלל הגולשים.
אין לי ולחבריי שום צורך בדברי הלל ושבח. באמת שלא. אבל אנחנו מאד מעוניינים וצריכים את התמיכה של כולכם.
מאחל לכולנו הצלחה מרובה ושהספוט הכי חשוב בארץ יבנה בצורה הטובה והנכונה ביותר שתתאפשר.
נ.ב.
לגבי לו"ז צפוי (עד כמה שידוע לי וע"פ הבנתי והערכתי האישית בלבד):
1. אישור תכניות / ועדה מקומית ואחרים : 2-4 חודשים.
2. מכרזים לקבלנים . מועד תחילת עבודות הבנייה : 3-6 חודשים לאחר קבלת היתר.
3. זמן הבנייה עצמה, כולל בניית הגשר וכל מרכיבי תכנית הפיתוח : כשנתיים לאחר תחילת עבודות.
4. סיום בניית מבנה מועדון הגלישה : 6-12 חודשים לאחר סיום הבנייה.
סיכום הלו"ז דהיינו סיום כל העבודות המאפשרות איכלוס מבנה המועדון : 35-46 חודשים מהיום.