על ידי naty » 16 דצמבר 2011, 17:13
התופעה נקראת גזירת רוח .
ככל שמתקרבים לקרקע השפעת החיכוך מאיטה את מהירות הרוח.
ההסבר המלא די מורכב , והוא למעשה מהוה את הסיבה לקיום מזג האויר.
ההשפעה הקריטית מורגשת בעיקר בגובה עשרה מטרים .
כלי טיים קטנים : גלשן אויר ,מצנח רחיפה טיסנים מודעים מאד לתופעה וחייבים להגביר את מהירותם
בצלע הסופית על מנת שלא יזדקרו ויפלו כמו אבן בנחיתה .
צלע סופית לנחיתה מוכרת בשם פינאל , מתחילה מגובה של בסביבות 40 מטרים ,
לנחיתה יש להגיע במהירות גבוהה על מנת לשמור על עילוי , וכמובן שיש לנחות מול הרוח
כדי להעלות את מהירות האויר על הכנף וכן להיות במהירות מינימלית יחסי לקרקע .
עקב החיכוך מהירות הרוח בחוף שונה במיים ובחוף החיכוך גדול יותר בחוף .
עקב כך קיים חילוף בגיוון הרוח קרוב לחוף החילוף יהיה תמיד לכיוון השקע .
דוגמא : רוח דרומית מערבית תקבל מפנה יותר דרומי קרוב לחוף
או ביציאה מהחוף ברוח דרומית הרוח בעומק מתישרת יותר למערבית.
עפיפון ירגיש את החילוף ברוח לפני מפרש וכן עם העליה מעלה בהנפה העפיפונאי ירגיש את
השינוי בכוח ובכיוון הרוח .
כרמי העלה פעם מאמר המיועד להסבר נחיתה לכלי טייס קטנים המרחיב את ההסבר. באתר אחר.
התופעה נקראת גזירת רוח .
ככל שמתקרבים לקרקע השפעת החיכוך מאיטה את מהירות הרוח.
ההסבר המלא די מורכב , והוא למעשה מהוה את הסיבה לקיום מזג האויר.
ההשפעה הקריטית מורגשת בעיקר בגובה עשרה מטרים .
כלי טיים קטנים : גלשן אויר ,מצנח רחיפה טיסנים מודעים מאד לתופעה וחייבים להגביר את מהירותם
בצלע הסופית על מנת שלא יזדקרו ויפלו כמו אבן בנחיתה .
צלע סופית לנחיתה מוכרת בשם פינאל , מתחילה מגובה של בסביבות 40 מטרים ,
לנחיתה יש להגיע במהירות גבוהה על מנת לשמור על עילוי , וכמובן שיש לנחות מול הרוח
כדי להעלות את מהירות האויר על הכנף וכן להיות במהירות מינימלית יחסי לקרקע .
עקב החיכוך מהירות הרוח בחוף שונה במיים ובחוף החיכוך גדול יותר בחוף .
עקב כך קיים חילוף בגיוון הרוח קרוב לחוף החילוף יהיה תמיד לכיוון השקע .
דוגמא : רוח דרומית מערבית תקבל מפנה יותר דרומי קרוב לחוף
או ביציאה מהחוף ברוח דרומית הרוח בעומק מתישרת יותר למערבית.
עפיפון ירגיש את החילוף ברוח לפני מפרש וכן עם העליה מעלה בהנפה העפיפונאי ירגיש את
השינוי בכוח ובכיוון הרוח .
כרמי העלה פעם מאמר המיועד להסבר נחיתה לכלי טייס קטנים המרחיב את ההסבר. באתר אחר.