על ידי הדר » 08 יוני 2011, 08:20
אין ספק שהתמונות שצולמו ע"י גולן מסמנות סיומה של תקופה.
תקופה ארוכה.
נדמה לי שמדובר בערך ב- 15 שנה.
תקופה, אשר חלקה היתה טובה, אך ברובה,לצערנו, מצב החוף לא היה החלום הרטוב של אף אחד מאיתנו.
עם כל הצער , הנוסטלגי בעיקר, וביחד עם ההתרפקות על זכרונות העבר, אני מעדיף להסתכל על המציאות שנוצרה, ועל עתיד החוף.
עיריית חיפה, בשיתוף עם חב' יפה-נוף, תכננה את "גשר אלנבי", אשר יחבר את שכונת בת-גלים לאוטוסטרדה, ע"ג שלד הגשר המאסיבי שנבנה (בטעות,יש לומר) בעבר,ושמטרתו היתה לחבר בין רח' אלנבי לבין פרוייקט המרינה שהתבטל (בעיקר בזכות הגולשים).
הגשר המאסיבי, כך גם הצורך לחבר את בת-גלים ולפתוח לה מוצא נוסף דרומה , הן עובדות שדחפו את המתכננים ושועי העיר לפתח את הפתרון בדמות הגשר המתוכנן.
המצב הסטטוטורי של הגשר הוא, שתכנונו הושלם, הוא עבר כבר את כל האישורים הנדרשים מכל הועדות (כולל וולחו"ף ומחוזית), ואת שלב ההתנגדויות. מכיוון שכך, וע"פ הידוע לי , נכון להיום, אין כל אפשרות חוקית להתנגד לבנייתו.
ראיתי את כל תכניות הגשר לפני הגשתן לועדה המחוזית.
המתכננים, עשו את כל מה שניתן, כדי להצמיד ו"להדק" את רדיוסי המסועות, במטרה להרחיק ככל הניתן את הגשר מקו החוף.
התוצאה הסופית גם היא, לדעתי, רחוקה מלהיות "החלום הרטוב" של הגולשים.
אבל .......... ו"אבל" גדול :
עיריית חיפה הצהירה והבטיחה, שמתחת לחללי הגשר שיבנה, יוקם מועדון גלישה גדול.
גודל המבנים המיועדים לקומפלקס המועדון הינו כ- 700 מ"ר !!!. לאלו שהמספר הזה לא אומר להם כלום, אציין כי השטח ענק !
בכדי לקצר ולא להכביר בפרטים, אמנה את היתרונות והחסרונות של בניית הגשר, כפי שאני רואה אותם :
חסרונות :
1.חזותי : מדובר במבנה גדול-מימדים, רובו מתאפיין בבטונים ואספלט.
2. פונקציונאלי : המבנה גבוה (הנקודה הגבוהה ביותר כ- 17 מ'), וקרוב לקו החוף. עובדות אשר ישפיעו ללא ספק על משטר הרוחות בסמוך לקו המים.בנוסף למבנה עצמו, מתוכננת לעבור טיילת בינו לבין קו המים, אשר בחלקה תפריעה/תתנגש עם פעילות הגולשים בחוף.
יתרונות :
1. מתחת לגשר יבנה מועדון גלישה גדול ואפשר שיהיה מודרני,יפה ומקצועי. בצמוד אליו, בי"ס לגלישה, מקלחות ושירותים, מסעדה (שאינה על קו המים !!!), אולם הדרכה לגולשים,חנות/יות גלישה, תצפית על הספוט שתשמש קהל צופים בתחרויות ובכלל, מרפסת לנוף הים ועוד.
2. בין המועדון לבין קו החוף, מתוכננות מדשאות ו/או משטחים מרוצפים, המיועדים להרכבת ציוד גלישה ולירידה למים.
3. סיכוי טוב לבניית קיר תומך, שיתמוך בכל רצועת החוף הצמודה לספוט, וימנע נגיסות של הים במשטחי החוף.
4. סיכוי טוב לתחזוקה שוטפת של עיריית חיפה בכל הנוגע למתקני החוף והנקיון במקום, במתכונת של התחזוקה המעולה שהיא מבצעת בחוף הכרמל/פארק הכט.
5. סיכוי גבוה מאד לחיזוק משמעותי ביותר בנוגע למעמד החוף, והכרזתו דה-פקטו כחוף גולשים למאה השנים הבאות.דבר שיסיר מעלינו את האיומים החוזרים והנשנים לשנות את יעוד החוף למטרות אחרות (שונות ומשונות).
למרות שאני חושב ש"שום דבר אינו בכיס", ועלולות להתפתח תפניות שלליות בכל רגע נתון,אפשר להבחין בנקל, שאני, באופן אישי, רואה בבניית הגשר, הרבה יותר סיכוי מאשר סיכון.
מניח (ויודע) שיש החושבים אחרת ממני.
אין ספק שהתמונות שצולמו ע"י גולן מסמנות סיומה של תקופה.
תקופה ארוכה.
נדמה לי שמדובר בערך ב- 15 שנה.
תקופה, אשר חלקה היתה טובה, אך ברובה,לצערנו, מצב החוף לא היה החלום הרטוב של אף אחד מאיתנו.
עם כל הצער , הנוסטלגי בעיקר, וביחד עם ההתרפקות על זכרונות העבר, אני מעדיף להסתכל על המציאות שנוצרה, ועל עתיד החוף.
עיריית חיפה, בשיתוף עם חב' יפה-נוף, תכננה את "גשר אלנבי", אשר יחבר את שכונת בת-גלים לאוטוסטרדה, ע"ג שלד הגשר המאסיבי שנבנה (בטעות,יש לומר) בעבר,ושמטרתו היתה לחבר בין רח' אלנבי לבין פרוייקט המרינה שהתבטל (בעיקר בזכות הגולשים).
הגשר המאסיבי, כך גם הצורך לחבר את בת-גלים ולפתוח לה מוצא נוסף דרומה , הן עובדות שדחפו את המתכננים ושועי העיר לפתח את הפתרון בדמות הגשר המתוכנן.
המצב הסטטוטורי של הגשר הוא, שתכנונו הושלם, הוא עבר כבר את כל האישורים הנדרשים מכל הועדות (כולל וולחו"ף ומחוזית), ואת שלב ההתנגדויות. מכיוון שכך, וע"פ הידוע לי , נכון להיום, אין כל אפשרות חוקית להתנגד לבנייתו.
ראיתי את כל תכניות הגשר לפני הגשתן לועדה המחוזית.
המתכננים, עשו את כל מה שניתן, כדי להצמיד ו"להדק" את רדיוסי המסועות, במטרה להרחיק ככל הניתן את הגשר מקו החוף.
התוצאה הסופית גם היא, לדעתי, רחוקה מלהיות "החלום הרטוב" של הגולשים.
אבל .......... ו"אבל" גדול :
עיריית חיפה הצהירה והבטיחה, שמתחת לחללי הגשר שיבנה, יוקם מועדון גלישה גדול.
גודל המבנים המיועדים לקומפלקס המועדון הינו כ- 700 מ"ר !!!. לאלו שהמספר הזה לא אומר להם כלום, אציין כי השטח ענק !
בכדי לקצר ולא להכביר בפרטים, אמנה את היתרונות והחסרונות של בניית הגשר, כפי שאני רואה אותם :
חסרונות :
1.חזותי : מדובר במבנה גדול-מימדים, רובו מתאפיין בבטונים ואספלט.
2. פונקציונאלי : המבנה גבוה (הנקודה הגבוהה ביותר כ- 17 מ'), וקרוב לקו החוף. עובדות אשר ישפיעו ללא ספק על משטר הרוחות בסמוך לקו המים.בנוסף למבנה עצמו, מתוכננת לעבור טיילת בינו לבין קו המים, אשר בחלקה תפריעה/תתנגש עם פעילות הגולשים בחוף.
יתרונות :
1. מתחת לגשר יבנה מועדון גלישה גדול ואפשר שיהיה מודרני,יפה ומקצועי. בצמוד אליו, בי"ס לגלישה, מקלחות ושירותים, מסעדה (שאינה על קו המים !!!), אולם הדרכה לגולשים,חנות/יות גלישה, תצפית על הספוט שתשמש קהל צופים בתחרויות ובכלל, מרפסת לנוף הים ועוד.
2. בין המועדון לבין קו החוף, מתוכננות מדשאות ו/או משטחים מרוצפים, המיועדים להרכבת ציוד גלישה ולירידה למים.
3. סיכוי טוב לבניית קיר תומך, שיתמוך בכל רצועת החוף הצמודה לספוט, וימנע נגיסות של הים במשטחי החוף.
4. סיכוי טוב לתחזוקה שוטפת של עיריית חיפה בכל הנוגע למתקני החוף והנקיון במקום, במתכונת של התחזוקה המעולה שהיא מבצעת בחוף הכרמל/פארק הכט.
5. סיכוי גבוה מאד לחיזוק משמעותי ביותר בנוגע למעמד החוף, והכרזתו דה-פקטו כחוף גולשים למאה השנים הבאות.דבר שיסיר מעלינו את האיומים החוזרים והנשנים לשנות את יעוד החוף למטרות אחרות (שונות ומשונות).
למרות שאני חושב ש"שום דבר אינו בכיס", ועלולות להתפתח תפניות שלליות בכל רגע נתון,אפשר להבחין בנקל, שאני, באופן אישי, רואה בבניית הגשר, הרבה יותר סיכוי מאשר סיכון.
מניח (ויודע) שיש החושבים אחרת ממני.