12 מטר - מפרשי הפורמולה החדשים של גסטרה

שלח תגובה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.

BBCode כבוי
סמיילים כבויים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: 12 מטר - מפרשי הפורמולה החדשים של גסטרה

על ידי גולן » 16 מרץ 2010, 08:35

איזה כיף לקבל פה בפורום בת גלים הסברים על הטכנולוגיות
החדישות ביותר בעולם בתחום המפרשים.
ואת זה מקבלים מאושיית גלישת הרוח בישראל מתי פרידמן ומבכיר גולשי הרוח המקצוענים של ישראל ארנון דגן
שהוא גם חבר וגם מהראשונים בעולם שמנסה את המפרשים.
זה הפורום שאני אוהב :lol:

על ידי Arnon Dagan » 16 מרץ 2010, 08:20

זה זמן מה שאנחנו מנסים את עינין החור במנור וסוף סוף הגיעו המפרשים הראשונים לבדיקה ולהשתתפות באליפות העולם שתערך בארגנטינה ב22 לחודש (אפשר לעקוב ב formulawindsurfing.org)
בנתיים רק רוס ווילאמס מאנגליה ואני קיבלנו את המפרשים האלה, כדי לבדוק שהכל בסדר איתם ומאוחר יותר, בעוד כ שבועיים, נקבל שנינו את אותו דגם של מפרש, רק עשוי מחומר אחר שנקרא טכנורה. הטכנורה קשיח יותר וקל בהרבה מהמונפילם הרגיל. (בערך קילו פחות בגודל 12)

כמו שמתי ציין, אחת המטרות של החור במנור היא להקטין את המנור ולהקשיח אותו.
בעזרת הקטנת המנור נוצרת הרגשה שגולשים על מפרש קטן מהגודל האמיתי.
מעבר לזה, השפה האחורית בחלק שכבר אין מנור, יכולה להשתחרר, להפתח ולהסגר יותר ברוח חזקה ופחות ברוח חלשה.
למפרש יש גם שרוול תורן רחב במיוחד ובשילוב החור במנור שנותן האצה מהירה ביותר השרוול הרחב מאפשר טווח רוחות אדיר ויציבות מדהימה.
גולש במשקל שלי (בערך 88ק"ג) יכול להשתמש במפרש של 12 מטרמ 6 קשרים ועד 20 קשר ואפילו יותר. 12 מטר !!
גילינו שעניין החור פשוט מהיר יותר וקל לגלישה ולכן כל מפרשי הסלאלום והפורמולה של גאסטרה מ5 מטר ועד 12 יגיעו עם החור האדיר.
בכדי להרכיב את המפרש בצורה הנכונה צריך להניח את המנור בתוך החור לפני הכנסת התורן ורק אז להכניס את התורן ולמתוח.
גלישת סלאלום ופרומולה הופכת למהירה יותר וקלה הרבה יותר מבעבר.
ההרכבה מאוד מהירה והמפרש עובר מצד לצד בצורה חלקה וקלילה, למרות חמשת הקמברים שנותנים את הפרופיל.
אפשר להגיע למהירויות שיא, תוך כדי שמירה על נוחות של גלישה וזה ממש כיף! שווה לנסות!

על ידי aninim » 15 מרץ 2010, 14:18

אני חושב שיש לעיצוב הזה גם אפקט של DEPOWER במצבים של משבים חזקים, ראיתי משהו דומה באתר של NEILPRYDE, שם במפרשי RACE השחיף מעל המנור ארוך יותר וכך במכת רוח הוא מתוכנן לקרוס ולשנות את הפרופיל במרכז המפרש.
את האמת כשקראתי על זה מאוד התרשמתי שיש עוד פיתוחים חדשניים בספורט....

המנור

על ידי פריגל » 15 מרץ 2010, 12:17

1. בשיטה הזאת המנור קצר יותר, לכן קשיח יותר ובמכות רוח המפרש נישאר יותר במצב שהוא צריך להישאר.
2. לא צריך מנור ארוך מידי - להזכירכם המפרש 12 מטר וזה ענק...
3. את המפרש מותחים קודם כל למטה ורק אחרי שהוא יושב על התורן בצורה הנכונה מחברים את המנור ונותנים מתיחה קלה מאד - כך צריך גם בכל מפרש שאתה מותח... ובמפרש תחרותי עם קמברים, עוד יותר חלש במתיחה האחורית במנור.

על ידי erezzz123 » 13 מרץ 2010, 12:37

איך מותחים את המנור מי שהבחין שהקצה המנור נכנס בתוך המפרש אז איך בכלל זה נכנס ואיך מותחים מפרש ככה???ומה התועלת כמו ששאלו??

על ידי גולן » 12 מרץ 2010, 22:09

ארנון,
אתה יכול להסביר מה זה הפטנט שם עם המנור ?
נראה משהו שונה לגמרי ...
http://www.gaastra.com/sails/2010/slalom-race/vapor


:roll:

כן

על ידי דורון » 12 מרץ 2010, 16:09

בהצלחה אחי
שיהיה לך בהצלחה
תודה על התמיכה
הולכת להיות שנה טובה
דורון דוכס

תמונה

12 מטר - מפרשי הפורמולה החדשים של גסטרה

על ידי גולן » 12 מרץ 2010, 15:17

המפרשים החדשים של ארנון - גסטרה 2010

תמונה

תמונה

חזרה למעלה