על ידי yotam » 15 אוקטובר 2009, 16:55
"אם הגל כבר התחיל להישבר אנו צריכים לטפס על המים לבנים (קצף). צריך לזכור שהקצף מורכב ממים והרבה אויר והוא לא יציב כמו הגל לפני השבירה- לכן צריך להיזהר מאוד מאיבוד אחיזה של הסנפיר וספין אאוט. בכדי להבטיח מעבר חלק יש לצבור מהירות- גם אם זה אומר לפמפם במהירות,לפנות לכיוון הגל, כך שהחרטום מאונך לכיוון המים הנשברים. יש לעמוד במרכז הגלשן על מנת להבטיח יציבות מרבית. כשנוצר מגע עם הקצף יש להרים את חרטום הגלשן ולמשוך את המערך מעלה, ולטפס מעל הקצף.
כשחצי מאורך הגלשן עבר את קצה הגל יש "לזרוק" את משקל הגוף קדימה- להישען קדימה וללחוץ חזק את המנור דרך הצלחת לגלשן .בשלב זה אין להפעיל לחץ (משקל) על הסנפיר וירכתי הגלשן.זאת משום שלקצף יש פחות התנגדות ( מים מעורבבים באוויר) לסנפיר ועלול להיווצר SPINOUT".
בנוסף:
תקפיד על משקל מעל מרכז הגלשן וברכיים כפופות.
"אם הגל כבר התחיל להישבר אנו צריכים לטפס על המים לבנים (קצף). צריך לזכור שהקצף מורכב ממים והרבה אויר והוא לא יציב כמו הגל לפני השבירה- לכן צריך להיזהר מאוד מאיבוד אחיזה של הסנפיר וספין אאוט. בכדי להבטיח מעבר חלק יש לצבור מהירות- גם אם זה אומר לפמפם במהירות,לפנות לכיוון הגל, כך שהחרטום מאונך לכיוון המים הנשברים. יש לעמוד במרכז הגלשן על מנת להבטיח יציבות מרבית. כשנוצר מגע עם הקצף יש להרים את חרטום הגלשן ולמשוך את המערך מעלה, ולטפס מעל הקצף.
כשחצי מאורך הגלשן עבר את קצה הגל יש "לזרוק" את משקל הגוף קדימה- להישען קדימה וללחוץ חזק את המנור דרך הצלחת לגלשן .בשלב זה אין להפעיל לחץ (משקל) על הסנפיר וירכתי הגלשן.זאת משום שלקצף יש פחות התנגדות ( מים מעורבבים באוויר) לסנפיר ועלול להיווצר SPINOUT".
בנוסף:
תקפיד על משקל מעל מרכז הגלשן וברכיים כפופות.