באופן כללי, כל גולש חייב לנסות לתכנן את הגלישה כך שיוכל
לרדת במורד הרוח בחזרה לחוף מבטחים במקרה של תקלה.
במילים אחרות, את אתה גולש במקום בו עליך לחדד בחזרה לספוט, אתה לא ממוקם טוב.
במזרחיות, אני רואה הרבה גולשי רוח מנוסים גולשים מתחת לספוט, כלומר באזור המכון, או מול המועדון הרחק בעומק.
לי זה תמיד נראה הימור מטורף לגלוש בצורה כזאת.
בפוזיציה כזאת, כל תקלה הכי קטנה מונעת ממך לחדד בחזרה ואתה נכנס למצב מצוקה באופן מיידי.
תקלה קטנה = טרפז נקרע, שריר תפוס, קרדן נקרע, סנפיר נשבר, מנור נשבר וכו'.
תמיד תזכרו שגלשן רוח זה לא ממש מכונת חידוד.
הגלשן מחדד בחזרה רק כאשר הוא תקין. כל אחד שגולש מתחת לספוט חייב לזכור את זה !!!!!!!
הפתרון:
גולשים רק מול רמב"ם.
ואם חייבים לצאת לעומק כדי לחדד מהמועדון לרמב"ם אז עושים את זה כמה שיותר קרוב לחוף ומהר.
בגלישה מול רמב"ם, ניתן לרדת במורד הרוח בחזרה למועדון כמעט בכל מצב.
ואם יש תקלה, הגולש שנמצא במצוקה חולף לייד חבריו שמסייעים לו.
חוצמזה הרוח ברמב"ם בדרך כלל הרבה יותר יציבה, אבל זו כבר שאלה אחרת.
הערה 1:
אני מוכרח לומר שבכל השנים שאני גולש בבת גלים תמיד שמרתי על העיקרון הזה.
שימו לב שכל הקייטרים גולשים מול החוף השקט מהסיבה הזאת בלבד ואפילו משלמים דמי מנוי רק כדי להקטין את החשיפה לתקלת היסחפות.
הערה 2:
ברוח דרומית מזרחית אין נתיב חילוץ. הרוח היא OFF SHORE לאורך כל חופי חיפה.
לפיכך, לעניות דעתי, אסור לגלוש בדרומית מזרחית ללא סירת חילוץ צמודה.
הערה 3:
המאמר והתרשים פורסמו בשנת 2006 באתר הקייט סייט ולהערכתי תרמו רבות להבנת מרווחי הבטיחות בקרב גולשי הקייט
תרשים איזורים מסוכנים ופחות מסוכנים ונתיב החילוץ העצמי
באופן כללי, כל גולש חייב לנסות לתכנן את הגלישה כך שיוכל [size=150]לרדת במורד הרוח בחזרה לחוף מבטחים במקרה של תקלה[/size].
במילים אחרות, את אתה גולש במקום בו עליך לחדד בחזרה לספוט, אתה לא ממוקם טוב.
במזרחיות, אני רואה הרבה גולשי רוח מנוסים גולשים מתחת לספוט, כלומר באזור המכון, או מול המועדון הרחק בעומק.
לי זה תמיד נראה הימור מטורף לגלוש בצורה כזאת.
בפוזיציה כזאת, כל תקלה הכי קטנה מונעת ממך לחדד בחזרה ואתה נכנס למצב מצוקה באופן מיידי.
תקלה קטנה = טרפז נקרע, שריר תפוס, קרדן נקרע, סנפיר נשבר, מנור נשבר וכו'.
תמיד תזכרו שגלשן רוח זה לא ממש מכונת חידוד.
[b]הגלשן מחדד בחזרה רק כאשר הוא תקין. כל אחד שגולש מתחת לספוט חייב לזכור את זה !!!!!!![/b]
[u][b]הפתרון:[/b][/u]
[size=150]גולשים רק מול רמב"ם.[/size]
ואם חייבים לצאת לעומק כדי לחדד מהמועדון לרמב"ם אז עושים את זה כמה שיותר קרוב לחוף ומהר.
בגלישה מול רמב"ם, ניתן לרדת במורד הרוח בחזרה למועדון כמעט בכל מצב.
ואם יש תקלה, הגולש שנמצא במצוקה חולף לייד חבריו שמסייעים לו.
חוצמזה הרוח ברמב"ם בדרך כלל הרבה יותר יציבה, אבל זו כבר שאלה אחרת.
הערה 1:
אני מוכרח לומר שבכל השנים שאני גולש בבת גלים תמיד שמרתי על העיקרון הזה.
שימו לב שכל הקייטרים גולשים מול החוף השקט מהסיבה הזאת בלבד ואפילו משלמים דמי מנוי רק כדי להקטין את החשיפה לתקלת היסחפות.
הערה 2:
ברוח דרומית מזרחית אין נתיב חילוץ. הרוח היא OFF SHORE לאורך כל חופי חיפה.
לפיכך, לעניות דעתי, אסור לגלוש בדרומית מזרחית ללא סירת חילוץ צמודה.
הערה 3:
המאמר והתרשים פורסמו בשנת 2006 באתר הקייט סייט ולהערכתי תרמו רבות להבנת מרווחי הבטיחות בקרב גולשי הקייט
תרשים איזורים מסוכנים ופחות מסוכנים ונתיב החילוץ העצמי
[img]http://img25.imageshack.us/img25/3082/57370340.jpg[/img]