על ידי doron_hackam » 28 ינואר 2009, 02:22
אהלן רון, תודה על הפירגון, הגלשנים של גויה הם לדעתי (כמי שהביא כמה מהם וגולש עליהם) הם באמת ליגה בפני עצמה, אבל אם להיות הוגנים ומבלי להתייחס לטיבם ותכונותיהם של גלשנים אחרים אזי בנושא המחיר אין מה לבוא בטענות לאף יבואן. ראשית, המחיר שהצענו לגלשנים האחרונים של דגמי 2006 התייחס למספר מצומצם של גלשנים שהצלחנו להביא מסטוק שנשאר. הם נגמרו, והאופרה הזו, לא תחזור. שנית, אנחנו הבאנו אותם מתוך אהבתנו אותם, ומתוך שלא גיא ולא אני מוצאים את פרנסתנו מהעיסוק הזה, וזה הבדל גדול. לפי דעתי, היבואנים מציעים את הגלשנים שלהם במחירים סבירים ביותר ואם אתה סבור שמי שמוכר גלשן חדש ב- 7,500 ש"ח מתעשר מזה - אזי התמונה שונה. מחירי הגלשנים ליבואנים, אם מדובר בגלשנים חדשים שמוזמנים מהמפעל, נקובים היום ביורו ואם תרצה דולרים, אזי מחירם ליבואן במפעל מחו"ל לא נופל מכ - 1,000 דולר לגלשן וויב (ויכול להגיע גם ל- 1,200$ או 850 יורו). אחרי הובלה, מיסים וכו' מחירו בארץ ליבואן מגיע ל- 5,000 ש"ח ומעלה. עכשיו תוסיף משכורות, אחסנה (ימית, פריגל, לגונה ונאש מחזיקים מלאי שעולה כסף ומימון). לכן הרווח שלהם מתחיל מ- 5,500 או 6,000 ש"ח ומעלה. אני באופן אישי, אילו בכך היתה פרנסתי, לא הייתי מוכן לנקוף אצבע ובטח שלא הייתי מוכן להחליף שיחת טלפון מתסכלת עם גולש ישראלי חכם ומתחכם שמתאמן עלי בטכניקות משא ומתן שהוא קרא בעיתון - בשביל פחות מאלף חמש מאות שקל לגלשן רווח (שמזה תוריד מיסים).
בנוסף, לידיעתך, במאווי, למשל, גלשן חדש (מכל סוג כמעט) יעלה בחנות 1,700 דולר. אין סיבה שבארץ הוא יעלה פחות.
העובדה שאייל שלף, שמספונסר על ידי קואטרו וניל פרייד, מצליח הביא מספר מצומצם של גלשנים מצויינים, בעלות נמוכה יחסית מבחינתו, וכמוהו גם גיא ואני ואולי עוד אנשים שמביאים פה ושם גלשן מחו"ל - היא עובדת חיים, שלא מביאה פרנסה לא לנו, ולא לאייל (מתסכל לראות שבארץ בעלת אוכלוסיה גדולה מתעניינת ומבוססת, לא חטפו מאייל מייד ובדיעבד את כל הגלשנים שהוא הציע), אבל בדיעבד יוצרת מצב קצת מתסכל ולא הגון כלפי היבואנים הממוסדים ואין בסיס ואין הצדקה לגזור או להשוות את המחירים. אגב, אם היית רוצה היום להזמין גלשן גויה מדגמי 2009 (ואני ערב לכך - לפחות בגלשני הוויב שאני ניסיתי במאווי - שהם גלשנים מדהימים שיחזירו חיוך לפנים של כל אחד מאיתנו) - והיית משלם מראש או נותן מקדמה בשביל שנארגן יבוא אישי משותף (זה בעצם מה שעשינו עד כה) אי אפשר היה להשיג גלשן כזה בפחות מ- 7,000 ש"ח.
לגבי רכישת גלשנים משומשים - אני בהחלט בעד. זה גם תורם לאיכות הסביבה. זו גם מידה מוסרית יפה - לא לזרוק. זה גם נכון ונבון כלכלית לבצע רכישות הגיוניות ולהתייחס לשיקולי עלות ומחיר. אבל באותה הנשימה, וגם כאשר עושים זאת - אם כבר מחליטים להתייחס למחירי הגלשנים החדשים - אזי מן ההגינות הוא לציין שהמחירים הנקובים על ידי היבואנים לגלשנים חדשים מהמודל של השנה האחרונה - הם הוגנים שבהוגנים ומותירים לכל היותר רווח נורמאלי או צנוע. זו זכותם וזו גם חובתנו כצרכנים מוסריים, לאפשר להם את זה. (להם- אני מתכוון פרט לאחד, שמחובתנו - כציבור - לא לאפשר לו להרוויח או להתפרנס כלל...).
אהלן רון, תודה על הפירגון, הגלשנים של גויה הם לדעתי (כמי שהביא כמה מהם וגולש עליהם) הם באמת ליגה בפני עצמה, אבל אם להיות הוגנים ומבלי להתייחס לטיבם ותכונותיהם של גלשנים אחרים אזי בנושא המחיר אין מה לבוא בטענות לאף יבואן. ראשית, המחיר שהצענו לגלשנים האחרונים של דגמי 2006 התייחס למספר מצומצם של גלשנים שהצלחנו להביא מסטוק שנשאר. הם נגמרו, והאופרה הזו, לא תחזור. שנית, אנחנו הבאנו אותם מתוך אהבתנו אותם, ומתוך שלא גיא ולא אני מוצאים את פרנסתנו מהעיסוק הזה, וזה הבדל גדול. לפי דעתי, היבואנים מציעים את הגלשנים שלהם במחירים סבירים ביותר ואם אתה סבור שמי שמוכר גלשן חדש ב- 7,500 ש"ח מתעשר מזה - אזי התמונה שונה. מחירי הגלשנים ליבואנים, אם מדובר בגלשנים חדשים שמוזמנים מהמפעל, נקובים היום ביורו ואם תרצה דולרים, אזי מחירם ליבואן במפעל מחו"ל לא נופל מכ - 1,000 דולר לגלשן וויב (ויכול להגיע גם ל- 1,200$ או 850 יורו). אחרי הובלה, מיסים וכו' מחירו בארץ ליבואן מגיע ל- 5,000 ש"ח ומעלה. עכשיו תוסיף משכורות, אחסנה (ימית, פריגל, לגונה ונאש מחזיקים מלאי שעולה כסף ומימון). לכן הרווח שלהם מתחיל מ- 5,500 או 6,000 ש"ח ומעלה. אני באופן אישי, אילו בכך היתה פרנסתי, לא הייתי מוכן לנקוף אצבע ובטח שלא הייתי מוכן להחליף שיחת טלפון מתסכלת עם גולש ישראלי חכם ומתחכם שמתאמן עלי בטכניקות משא ומתן שהוא קרא בעיתון - בשביל פחות מאלף חמש מאות שקל לגלשן רווח (שמזה תוריד מיסים).
בנוסף, לידיעתך, במאווי, למשל, גלשן חדש (מכל סוג כמעט) יעלה בחנות 1,700 דולר. אין סיבה שבארץ הוא יעלה פחות.
העובדה שאייל שלף, שמספונסר על ידי קואטרו וניל פרייד, מצליח הביא מספר מצומצם של גלשנים מצויינים, בעלות נמוכה יחסית מבחינתו, וכמוהו גם גיא ואני ואולי עוד אנשים שמביאים פה ושם גלשן מחו"ל - היא עובדת חיים, שלא מביאה פרנסה לא לנו, ולא לאייל (מתסכל לראות שבארץ בעלת אוכלוסיה גדולה מתעניינת ומבוססת, לא חטפו מאייל מייד ובדיעבד את כל הגלשנים שהוא הציע), אבל בדיעבד יוצרת מצב קצת מתסכל ולא הגון כלפי היבואנים הממוסדים ואין בסיס ואין הצדקה לגזור או להשוות את המחירים. אגב, אם היית רוצה היום להזמין גלשן גויה מדגמי 2009 (ואני ערב לכך - לפחות בגלשני הוויב שאני ניסיתי במאווי - שהם גלשנים מדהימים שיחזירו חיוך לפנים של כל אחד מאיתנו) - והיית משלם מראש או נותן מקדמה בשביל שנארגן יבוא אישי משותף (זה בעצם מה שעשינו עד כה) אי אפשר היה להשיג גלשן כזה בפחות מ- 7,000 ש"ח.
לגבי רכישת גלשנים משומשים - אני בהחלט בעד. זה גם תורם לאיכות הסביבה. זו גם מידה מוסרית יפה - לא לזרוק. זה גם נכון ונבון כלכלית לבצע רכישות הגיוניות ולהתייחס לשיקולי עלות ומחיר. אבל באותה הנשימה, וגם כאשר עושים זאת - אם כבר מחליטים להתייחס למחירי הגלשנים החדשים - אזי מן ההגינות הוא לציין שהמחירים הנקובים על ידי היבואנים לגלשנים חדשים מהמודל של השנה האחרונה - הם הוגנים שבהוגנים ומותירים לכל היותר רווח נורמאלי או צנוע. זו זכותם וזו גם חובתנו כצרכנים מוסריים, לאפשר להם את זה. (להם- אני מתכוון פרט לאחד, שמחובתנו - כציבור - לא לאפשר לו להרוויח או להתפרנס כלל...).