שאלה על אורך החבקים הרצוי

שלח תגובה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.

BBCode כבוי
סמיילים כבויים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: שאלה על אורך החבקים הרצוי

Re: שאלה על אורך החבקים הרצוי

על ידי lolika » 28 ספטמבר 2010, 10:24

כמה כללי אצבע שתמיד עובדים עם כל גלשן, כל מפרש, כל גולש, כל ים
האם אתם מסכימים?
יכולים להוסיף?

מיקום החבקים:
ככל שהם יותר אחורנית, הסיכוי לבליסטרה יגדל, אך הסיכוי לספינאאוט יקטן.

אורך החבקים:
ככל שהם יותר ארוכים, הסיכוי לבליסטרה יקטן, אך הסיכוי לשפשוף הגב בגלים יגדל

מיקום הרצועות:
ככל שהם ממוקמות קדימה יותר, הסיכוי לבליסטרה יגדל, אך הסיכוי לספינאאוט יקטן.

גודל הרצועות:
ככל שהרצועה האחורית רחבה יותר(כך שיהיה קל להכניס את הרגל), הסיכוי לבליסטרה יגדל(כי הרגל תשלף בקלות), אין השפעה על ספינאאוט.

סנפיר
ככל שהוא ארוך יותר, המהירות והחידוד יגדלו, אך התמרון(סיבובים ומהפכים) יהיו איטיים יותר.

על ידי TISAN123 » 18 נובמבר 2009, 00:05

דרך אגב, אני החלפתי די מזמן חבקים מ24 ל28 והנוחות בגלישה עלתה פלאים...{שלא לדבר על המהירות שגדלה עקב ההתרחקות מהמפרש}

שאלה

על ידי erezzz123 » 28 נובמבר 2008, 23:49

בקשר לאורך החבוקים לא כ"כ הבנתי את ההקשר עם גודל המפרש אז ככה:
אני גובה 170 וגולש עם 4.7 5.5 ו-6.8 כולם מודרניים מ-2004 ומעלה.
יש לי 2 מנורים אחד למפרשים קטנים בנוניים והשני ליותר גדולים.
עד עכשיו אני גולש עם אורך של 22 בשני המנורים, למרות שיש לי חבוקים 26 חדשים שלא "הסתדרתי" איתם בגלל שלא ידעתי על גובה המנור.
אז אשמח להמלצה איזה חבוקים כדי לקנות לכל מנור, כדי שישפר הנאה וביצועים :!: :!: :!:

אורך חבקים

על ידי hadyer » 27 נובמבר 2008, 22:30

אחרי קריאת לא מעט מאמרים על אורך החבקים, מסתבר שרוב הגולשים המקצועיים גולשים אם חבקים באורך ''28, ויש שגולשים עם ''32.
באופן מפתיע רוב הגולשים המקצועיים הכוונים שלהם די דומים גובה מנור מיקום חבקים וכו'.

אני לא מקצועי, אבל לפני מעל שנה החלפתי מחבקים מי- ''24 ל''28 ואני יכול להגיד בוודאות שיש שוני ואני יסביר:
1. ברגע שהחבקים ארוכים יותר, המנור ממוקם גבוה יותר על התורן, ואז הכוח המופעל על המנור עובר לתורן הכח אנכי ופחות אופקי לעומת אופן גלישה עם חבקים קצרים, כח זה דוחף את הקראדן כלפי מטה וזה מיצב את הגלשן, הבדל ניכר ברוחות חזקות, וכן בגלישה ברוח בינונית.
2.יש למקם את החבקים בשליש הקידמי של המפרש (הסבר מפורט יש באתר של גיא קריב) מקום מאוד מדוייק!. בעקרון ככל שהחבקים ממוקמים אחורה יותר זה מפחית את הספינאוטים, ועוזר לחדד.
3.בנוסף הרווח המומלץ בין החבקים הוא בערך אגודל לא צריך יותר, המשמעות שהכוח המועבר מהחבקים למנור הוא נקודתי, מה שמאפשר למפרש "להתכונן " בעט משבים חזקים וחורים ברוח ללא תגובה מצד הגולש.כך שהגלישה דורשת פחות תשומת לב

בגדול זהוא הסבר מפורט על חבקים, אך כמו שקודמי כתבו אופן חיבור הציוד ומיקומו משפיע מאוד, ולכן מנסיוני ככל שתעמיק לדעת באופן הרכבת הציוד ומיקומו וכו' כך תוכל לגלוש יותר ולהתאמץ פחות ומכך גם להעלות את רמת גלישתך

על ידי amitz » 26 נובמבר 2008, 19:58

כאן יש הסבר לא רע איך למקם את התורן כמו כן כמעט כל המדריכים המקצועים
ממליצים על חווקים ארוכים 28-32
http://www.boards.co.uk/articles/index. ... le_type=25

מיקום קרדן

על ידי צביקה » 26 נובמבר 2008, 10:43

ארנון שלום,

תוכל בבקשה לפרט על מיקום הקרדן
בדר"כ אני שם את הקרדן באמצע המסילה, האם זה מאוד משמעותי ?

תודה
צביקה

על ידי Arnon Dagan » 25 נובמבר 2008, 19:26

אורך החבקים,מיקום הקרדן וגובה המנור צרכים להשתנות בהתאם למספר פרמטרים שקשורים בגולש עצמו ובעיקר בצייוד שעליו הוא גולש.
אמנם יש פחות או יותר חוקים, כמו במאמר שגילי המליץ והחוקים הללו בדרך כלל פוגעים בהרבה מקרים, אבל העינין הוא אינדבדואלי ואישי -כל גולש והציוד שלו.

הבעיה הנפוצה היותר, שקורת גם לגולשים ותיקים ויותר מנוסים, היא התרגלות למצב גלישה ועמידה שגוי ולא אופטימלי ותקיעת חבקים קצרים מידי ובד"כ גם קדימה מידי.
ברגע שהחבקים קצרים מידי, המנור אוטומטית יורד למטה ואז נוצרת התנוחה הידועה שנקראת בשפה העיברית "חירבון" החבלים מושכים קדימה, הגולש מנסה להתנגד עם כל משקל הגוף, התחת למטה, המנור נמוך והינה אתה "מחרבן".
רוב היבואנים בארץ מוכרים חבקים קצרים מידי.
כמובן שגם הקיצוניות השניה היא לא טובה. אז משהוא באמצע, שתופס לרוב המקרים הוא: לגולש 175-190סמ מ5.7 ומעלה 26" -24" ומ5.3 ומטה 26"
זה ככה על רגל אחת כמו שאומרים, אבל כדי לשים לב לדברים הללו: הרכבת מפרש נכונה, מיקום קרדן וכ"ו אחרת תוכלו להתקע שנים כמו הרבה אנשים, שאמנם גולשים מעולה, אבל מנצלים רק חצי מהמהירות, היעילות וטווח הרוחות שהם וציודם יכלו לנצל.
ביי בנתיים,
ארנון

על ידי zorkin » 25 נובמבר 2008, 12:45

רק שכחתם להזכיר שיש הבדל בין טרפז ישיבה למותנים!! אני גולש עם 24 ומפסוט לאללה אבל אני עם טרפז מותנים והחבקים במרחק של 10 -15 ס"מ אחד מהשני. במקרה של טרפז ישיבה אני מאמין ש 24 יהיו קצרים מידי.

כיוון הציוד

על ידי skinny » 25 נובמבר 2008, 10:50

תקרא את ההסברים במאמר הבא :
http://www.pappasrock.com/TRIMTIPS.html

על ידי TISAN123 » 25 נובמבר 2008, 04:09

תמונה מהסרט בגינר טו ווינר שמסבירה מהו אורך החבקים הרצוי...

תמונה
שימו לב שהחבקים קרובים מאוד אחד לשני פחות מרווח של אגרוף...
הם גם אומרים שבמידה ואתה גולש עם מנור נמוך או טרפז ישיבה אז אולי עדיף לך חבקים מהמרפק ועד לבסיס האגודל.
אם אתה עם טרפז מותניים ומנור גבוה עדיף חבקים כמו בתמונה.
מהמרפק עד לכף היד.

על ידי Idan L » 25 נובמבר 2008, 01:06

אני בגובה 182, גולש עם מנור יחסית גבוה (בערך במרחק אגרוף מהקצה העליון של פתח המפרש) ועם חבקים 24" אם אני לא טועה עפ"י מה שהמליצו לי אצל מתי.

ברור שחבק יותר ארוך יתן יותר שליטה, אבל הוא עשוי לגרום לגוף לרדת יותר מדי נמוך או אפילו "לשכב", מה שגורם לך "להתפוצץ" על צ'ופים עם הגוף - גם לא נעים וגם מאיט.

אני תמיד משחק עם המיקום של החבקים בהתאם לתנאים ומנסה לשפר את תנוחת הגלישה :roll:


ארנון ושאר יודעי דבר - אולי תביאו כאן כמה כללי אצבע לset-up של הציוד (חבקים, מנור, קרדן, סנפיר, רצועות) ואיך ועל מה משפיעים כיוונונים שונים :?:

על ידי ירדן!!! » 25 נובמבר 2008, 01:03

אני הייתי גולש עם חבקים 34 ומנור בגובה העיניים הציוד טס ככה! אבל! זה עשה לי בעיות גב חמורות אז כדי להיזהר עם האורך של ההחבקים... קיצור לפי דעתי מנור גבוהה וחבקים 28 הכי טוב.

על ידי TISAN123 » 24 נובמבר 2008, 11:28

תודה ארנון...תיארת בדיוק את הבעיתיות שאני מרגיש עם ה24...
אני חושב לנסות 26 באמת ולראות אם יש שיפור...
רק איפה הרוח איפה??

על ידי Arnon Dagan » 24 נובמבר 2008, 01:24

To Idan,
What you say is a mistake that most people do.
Its much better to leave the boom high and make the harness lines longer
This way you can put yourself far out from the board and be much faster and controled on the water.

על ידי Arnon Dagan » 24 נובמבר 2008, 01:20

if your sailing with a 5.7m sail and smaller 26 will be good
when you are sailing with bigger then 6.om you can go with 24 cos the wind is lighter and you want to stand up more on the board.

Longer harness lines will give you better control when the wind is stronger
you will be able to seat down better and you will not have the feeling that you are to close to the sail.
when you are to close to the sail you also have less time to react when you get a gust of wind that pulls you to the front and you can loose control much easyer
26 is the way to go.
Good luck,
Arnon

חזרה למעלה