נושא חשוב קייט ובטיחות

שלח תגובה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.

BBCode כבוי
סמיילים כבויים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: נושא חשוב קייט ובטיחות

על ידי alonkaplan » 02 אוקטובר 2008, 22:46

גלישת קייט מסוכנת בעיקר למתחילים, ולא רק לגולשים בסערות.
הקייט, בניגוד לכלי שייט אחרים "עובד" גם ביבשה ולא רק במים.
לכן אני ממליץ לכל מי ששואל אותי איפה קונים את זה - ללכת ולעבור קודם כל קורס מקצועי.

מסכים עם אלון, דרור ועדי

על ידי haire » 02 אוקטובר 2008, 10:39

אני חושב שאנחנו לא מוקפים ב"חבורה של טיפשים" כמו שדוכס ציין, אנשים פשוט לא מודעים לסיכונים במיוחד אנשים חדשים בספורט.
צריך להדגיש את נושא הבטיחות שיש בקורסים (כמו שיש בענפי ספורט אחרים בכלל וימיים בפרט), ולמסד חוקים/הנחיות של רצון טוב בין הגולשים (כמו שקיים במקומות אחרים בעולם).
אני מאמין שאם זה יקרה ואנשים יהיו מודעים לסיכונים ולכללים הבסיסיים במים כמות התאונות תרד ורוב האנשים יפעלו לפי החוקים (הלא כתובים) הקיימים,פשוט צריך לתת קצת קרדיט לאנשים.
ואני מצדד בריענון חוקי המים בין גולשי הרוח, אולי אפילו להדפיס ולתלות במועדו, או מחוצה לו בכניסה לחוף. ככה יקרו גם פחות תאונות והתנגשיות וחיכוים מיותרים בין גולשי רוח.
ולבסוף אין תחליף לאדיבות בסיסית בין אדם לאדם, אם אין את זה שום חוקים כתובים או לא, לא יגרמו לזה לקרות.

על ידי carmicarmi » 02 אוקטובר 2008, 08:52

אייל, ראיתי את רשימת התאונות שציינת. זו רשימה אפסית מול כמות התאונות האמיתית. רק לא הבנתי את הפאנץ' ליין. אשמח אם תסביר.

גלישת קייט בסערות זה ספורט מסוכן. פציעות זה חלק מהעניין, לצערי הרב !
אגב, גם גלישת רוח בגלים בסערת חורף זה ספורט מסוכן. מאד !!! במצבים מסויימים של התכבסות בתוך שבירה, אפילו יותר מסוכן מקייט.

אם תגלוש קייט ב-13 קשר בצפונית עם גל של 20 ס"מ לא יקרה לך כלום.

מי שהסיכון לא בשבילו שיישב מול הטלויזיה בסלון עם פיצוחים. אחר כך שילך לחדר כושר.

רק לא חוק!!

על ידי dror_r » 01 אוקטובר 2008, 22:49

אני לא כותב כאן הרבה, ועם כל הצער והבהלה בעקבות המקרה -
לחוקק חוקים על ענף ספורט במדינת ישראל משמעו פשוט לקבור את הענף.

דוגמא דומה? הנה:
"חוק הספורט המוטורי"- יחודי למדינתנו הנאורה אין צורך לציין, לא קיים משהו מקביל בשום מקום אחר בעולם (בדוק).
החוק בא למסד לראשונה עיסוק בענף המסוכן והמדהים הזה שפופולרי מאוד בכל מקום חוץ מאשר בארץ הקודש.
התוצאה?
החוק אושר לפני כשנתיים בכנסת באופן "עקרוני" ומאז ועד היום נוספו אין ספור עסקנים, פוליטיקאים ומאעכרים למינהם שאין להם כלום עם הענף והם עסוקים ב"השלמת התקנות" וגו שיאפשרו תחרויות ועיסוק חוקי.
בקיצור - גם המעט שהיה קיים לפני כן בהעלמת עין של הרשויות (ראלי במיתחם מגודר, מסעות ניווט, ג'ימיקאנות במגרשי חניה סגורים, מוטוקרוס אופנועים במסלול סגור ועוד) הפך לנרדף ומוחרם בידי שומרי החוק המסורים והענף שומם לחלוטין (למעט הפקות פירטיות ומסוכנות) ללא עתיד נראה לעין.
התאגדות, חינוך והקפדה על בטיחות מצד כל העוסקים זה מספיק טוב בכל העולם גם לענף בו מסתכלים למוות בעינים ולפעמים גם פוגשים אותו בכל הרמות, מהמתחילים ועד למקצוענים.

מישהו כאן באמת רוצה את השוטרים שאמרו ל-YNET שהם שוללים "רקע פלילי" (בחייכם, וואלה??!) לטרגדיה בשדות ים מתערבבים לנו בחוף ובתחביב?
שיוציאו את העצבים שלהם על אופנועי הים והג'יפים החוף.

הדרכות - כן. הסברה - בטח. חינוך -אחלה. אגודות ומועדונים מסודרים - מעולה.
אבל באמת שלא צריך חוק - זה יביא רק צרות.

דוכס

על ידי eyal » 01 אוקטובר 2008, 19:46

איני מבין את התגובות שלך, כמו:
"אנחנו מוקפים טפשים"
"בורותך בנושא ברורה"
אני מספר מה שאני ראיתי, חלק מהגולשים גם הכרתי.
אני חושב שגלישת קייט זה ספורט מדהים, רק צריך לדעת שזה גם מסוכן.
ציוד קייט צריך להיות חדש ותקין.

לידע כללי שלך:
http://insurance.essentialtravel.co.uk/kitesurfing.asp
או שאתה חושב שגם הם בורים וטיפשים.

Windsurfing is considered a Grade 1 risk sport. When engaging in it, it is recommended that you obtain travel insurance.

Kite surfing exposes you to unpredictable elements, which is why it is considered a Grade 4 risk sport. Consider securing ravel insurance before going on a kite surfing adventure.

eyal

על ידי ducasdagan » 01 אוקטובר 2008, 17:18

לא מכיר אותך
בורותך בנושא ברורה
גולן-חוקים שבעפ אינם עוזרים במנטליות ישראלית
תפנים,תגיע למסקנות,זה לא מאווי ולא אוסטרליה
זה פאקינ ישראל
דוכס

ספורט מסוכן

על ידי eyal » 01 אוקטובר 2008, 16:50

הספורט הכי מסוכן שיש.
אני גולש רוח שנים והספקתי לראות עשרות תאונות, כל התאונות קורות דוקא
לגולשי קייט "מנוסים" שבטוחים בעצמם, כנראה בגלל שיש עליהם אמצעי הגנה
כמו אפוד וקסדה, הינה כמה:
1) דולפינריום:
א) הרמת המצנח בחוף -> נחיתה על כביש הירקון -> פציעה בינונית
ב) קפיצה קרובה לחוף -> נחיתה במים רדודים -> שבר פתוח + פציעות קלות
ג) קפיצה בלי להסתכל סביב -> נחיתה על גולש רוח -> פציעה קלה של גולש הרוח + מפרש קרוע.
ד) קפיצה יפה -> חבל הקייט נקרע -> נפילה חופשית -> פציעה קלה בגב
(במזל)
ה) נפילת הקייט על המסעדה -> גרירה של שולחנות כיסאות ואנשים

2) הרצליה:
נפילת הקייט על תיירת שהשתזפה -> פציעות קלות בכל הגוף ובפנים (ממש לא נעים)

3) שדות ים:
הרמת הקייט -> משב רוח חזק -> גרירה והתמרחות על סלעים בחוף -> פציעות
בכל הגוף ומכה בגב -> פונה ללא יכולת תזוזה באמבולנס.

4) צאלון:
נפילות על הסלעים והתמרחות על מכוניות.

5) בת-גלים:
אין טעם לספר, החוף מסוכן לגולשי קייט.

ואלה רק קצת מהמקרים שראיתי.

על ידי גולן » 01 אוקטובר 2008, 16:44

בואו נהפוך את בת גלים לדוגמא של חינוך והתחשבות בתחום הגלישה.
בלי קשר לגיבוש כללי בטיחות בקייטים (דבר מאוד חשוב שצריך להעשות במקביל)
צריך לגבש כללי בטיחות ביננו הגולשים בבת גלים.
היום גולשי הקייט מסכנים את גולשי הרוח במועדון וגולשי הרוח מסכנים את גולשי הגלים בקזינו.
צריך לעשות סדר עם גולשי הגלים בקזינו. כן אני בעד לתת להם עדיפות בימים
האלו - זה ממש מעט ימים.
אני אומר את זה קצת בציניות ובמידה מסוימת של אופורטוניסטיות אבל אפשר לנצל את הבעיתיות של הבטיחות בגלישה
כדי לנכס את כל רצועת החוף בבת גלים לגולשים מתוך שיקולי בטיחות שלא יהיה קשה להסביר אותם.
כמובן שכמה שלטים חוקיים כאלו ישרתו אותנו בכל הכיוונים.

זומר

על ידי ducasdagan » 01 אוקטובר 2008, 16:39

צא מסרט
אתה במיעוט,אנחנו מוקפים טפשים,וחלקם מגיעים לקייט
כמו בכל דבר שההגיון אינו קיים,צריך חוק,חכם ונכון,בלי זה
אתה טוחן מים
דוכס

על ידי adizomer » 01 אוקטובר 2008, 16:22

עוד מחשבות שיש לי על הנושא:
1. יש כאלו שכבר אומרים שצריך רשיון או תעודה לקייט. נראה לי מיותר ומסורבל ולא רלוונטי אם אין אכיפה של שוטר (ואנחנו לא רוצים שוטרים בחוף). אנחנו מכירים טוב את הישראלי המצוי, תעודה כזאת אפשר "להשיג" או "לסדר" או להתעלם ממנה וזהו. אגב אני לא מכיר מדינה אחת בעולם שיש בה כזה דבר.
2.הטיפול הנכון הוא בחינוך והסברה. דוגמא: כל מי שכבר גולש מספר שנים ויודע כמה הספורט מסוכן שיבהיר את זה לסובבים אותו. הרי את כולנו שואלים אנשים חדשים שרוצים גם "איך עושים את זה?", "איפה משכירים כזה?", "תביא סיבוב", "אני רוצה לקנות קייט" וכדומה. כל פעם שאנו נתקלים במישהו כזה ישר להסביר לו כמה הספורט מסוכן ושלא יעיז לגעת בקייט ללא הדרכה. אני בטוח שכל אחד כאן נתקל באנשים כאלו לא מעט.
אם אנשים יבנו כמה הקייט מסוכן הם לבד ירצו לדעת על בטיחות. אתם מכירים מישהו שיקפוץ בייס בלי הדרכה?...
3. לכל מדריכי הקייט (ואני מדבר בתור אחד שלימד הרבה) - תקפידו על בטיחות בהדרכה! זה אומר: הנפה והנחתה בטוחה, ניתוק מהיר, מקרים ותגובות, בטיחות בין גולשים, מי מפנה למי, איפה קופצים ואיפה לא, איפה גולשים ואיפה לא ועוד. הקורס צריך להיות לפחות 50% בטיחות, כולל תיאוריה בכיתה ושיעור שלם שמוקדש כולו לבטיחות.
אם כל גולש מנוסה ישלח אדם מתחיל לקורס, ובקורס יקפידו איתו על בטיחות - אנחנו בדרך הנכונה.
4. שוב - הפרדת חופים. וגם בחופים צריך שיהיו כללים. למשל: לא לקפוץ ליד החוף, לא לקפוץ אם יש מישהו מתחתיך, לוותר לאחרים "במלחמות חידוד", לעזור כשאפשר וכו'.
אגב צריך גם לרענן חוקים גם בין גולשי רוח...
5. לדבר ולשתף אחרים על תאונות ובטיחות. ככל שאנשים יהיו מודעים יותר, ויבינו יותר ואולי אפילו יזכרו ש "ההוא אז נקרע לו הטרפז והוא עשה ככה וככה" או ש "ההוא לא חיבר את החוטים נכון וקרה לו ככה וככה", אז אנשים ינהגו ביותר זהירות. זה לא כל כך מסובך וזה דורש קצת פתיחות, שיתוף, אחריות וכבוד לאחרים. הפורומים הם אחד המקומות הכי טובים לצורך העניין.

ח'ברה - יש לנו ספורט מדהים (רוח, קייט וגלים) כל מה שאנחנו צריכים זה חינוך נכון ושיתוף. כמה שאנחנו מדינה קטנה אנחנו גדולים בעולם בתחום הגלישה, בואו נהפוך את המדינה שלנו לדוגמא בכל העולם!

יום שבת כנס בטיחות

על ידי ducasdagan » 01 אוקטובר 2008, 16:17

על ידי adizomer » 01 אוקטובר 2008, 15:08

קפלן, אני מסכים עם מה שאתה אומר.
ברור שעכשיו כולם בטרוף על בטיחות, הגבלות, מיסוד וכו' אבל צריך לעשות את זה נכון.
מסכים איתך שאסור שזה יעשה על ידי הרשויות כי הם לא מבינים שם כלום (ההפך, לא אכפת להם מאיתנו והם רוצים לבנות לנו בתים על הים). אנחנו אלה שצריכים להשפיע עכשיו ולגבש שורה של כללים ופעולות, אבל בצורה כזאת שהספורט ימשיך להתקיים ואנשים יוכלו להנות (כולל צופים בחוף), והבטיחות תשתפר.
לדעתי בתור התחלה (וזו רק המלצה):
1. הפרדת חופים (כנסיה לקייטים, מועדון לגולשי רוח למשל)
2. דגש רב על בטיחות בקורסים כולל ניתוק מהיר "על רטוב" של הקייט
3. חינוך גולשים בכל מה שנוגע להנפה\הנחתה בטוחה של קייטים

אני עדיין בהלם ממה שקרה אתמול וזה מאד קשה לי. אנחנו חייבים לעשות משהו כדי שדברים כאלו לא ישנו בעתיד.

על ידי alonkaplan » 01 אוקטובר 2008, 15:07

מעניין שבאף אחד מהנושאים שעוסקים בתאונה ובשאלות הבטיחות העולות ממנה
לא שמענו אף אחד מיבואני ומוכרי ציוד הקייט.

על ידי carmicarmi » 01 אוקטובר 2008, 14:14

מסכים איך בהחלט.
רמת הקורסים היא עלובה ביותר בחלק גדול מהמקרים.
חניך עובר קצת תיאוריה, הנפה על החוף וגרירה במים.
ביום האחרון מנסה לעלות על גלשן והרבה פעמים לא מצליח.
בהרבה מקרים חניך עובר קורס שלם ב-12 קשרים, שזו רוח בכלל לא רלוונטית כדי להבין את הענף.

בהרבה מקרים זה נגמר בשלב הזה ואנשים יוצאים ממש בלי כלום.


האמת שיש מצב להכניס סטנדארט בעניין הזה. לא חשבתי על זה עד היום.
סנדארט:
1. רמת גולש בסיום קורס
2. חומר תיאורטי שחייב לעבור.
3. תרגילי בטיחות שחייב לדעת לבצע - הנפה מהמים, שחרור מהיר, קיפול במים וכו'.
זה די ישים, אבל דורש שיתוף פעולה של היבואנים.

על ידי alonkaplan » 01 אוקטובר 2008, 14:04

ברור ששיקול דעת לקוי יכול להוביל לתאונות.
אבל, אפשר להשפיע על שיקול הדעת של הגולש.
מה עובר חניך בקורס גלישת קייט? כמה הוא משלם? כמה ניסיון הוא צריך לצבור לפני שמוכרים לו ציוד חדש ויקר?
לדעתי זה אינטרס ברור של מוכרי הציוד לעלות את רמת ומחירי הקורסים ולא להוריד אותם כפי שקורה לאחרונה.

חזרה למעלה