סאפ למתחילים

גלשני SUP (חתירה עם משוט), לונגבורד, פאנבורד, קבוצות חתירה, ביקורת ציוד , סטנד אפ פאדל בורד,
longboard

מנהלים: batgalim, גולן

שלח תגובה
hoffman10
הודעות: 1480
הצטרף: 31 דצמבר 2005, 08:00

סאפ למתחילים

שליחה על ידי hoffman10 »

היום חנכתי את הסאפ פרנטיק 9.6 פיט 137 ליטר אותו קניתי מאילן אליהו בשבת.
כפי שהנחתי מראש זה לא היה קל אבל התחלתי לתפוש את הפרנציפ נהניתי ולמרות שסך הכל הייתי במים שעה ורבע יש לי כמה רעיונות.
1) למתחילים עדיף להתחיל בים שטוח יותר ממה שהיה היום. לא שהים היה גבוה ובכל זאת לא לממש מתחילים.
2) הפרנטיק שקניתי הוא גלשן פשרה קרוסאובר שמיועד למירב התנאים. זה גלשן שלא ממש מתאים למי שרק נכנס לתחום ורצוי ללכת על הפרנטיק 10.6 ה-נרוונה או ה-בולט. הנפח יותר גדול ולכן יותר קל איתם למתחילים.
3) אני כבד שמיעה ואוטודידקט ולכן מעדיף ללמוד לבד ובעיקר מהשגיאות שלי אבל ממליץ מתחילים ששומעים לצאת עם גולש מנוסה וללמוד.
4) בים כמו היום בו היו גלים שבאים מכל הכיוונים צריך לדעת למצוא את הבלנס ורצוי למתחילים לעמוד במרכז הגלשן קרוב לציר האמצעי כשהרגליים כמה שיותר בצדדים בשביל הבאלאנס.
5) ניסיתי להתחיל ישר בים הגלי אבל תוך שתי דקות הבנתי שאני חייב תנאים שקטים יותר בשביל לתפוס את הטכניקה. בלגונה הסגורה של סיפאלאס התנאים היו רחוקים מטובים למתחיל ובכל זאת היה יותר טוב מאשר בים הפתוח והעומק היה עד 60 ס"מ. לכן אני ממליץ מאד למתחילים על הלגונה. קל ללמוד שם ונוח להגיע במיוחד למי שמגיע השכם. אחרי כן החוף מתמלא ברוחצים.
6) להיכנס בים עם זרמים חזקים זה בהחלט לא טוב למרות שתמיד אפשר לשכב על הגלשן ולחתור לחוף. היו לי זרמים חזקים בתוך הלגונה שהקשו מאד את ההתקדמות היות שלא הייתי מיומן בהפעלת המשוט.
7) קודם צריך לעבוד על הבלאנס, עמידה על הגלשן עם גלים שמגיעים מכיוונים שונים ומיקום ואחרי כן ללמוד להפעיל את המשוט.
8) לתפעול המשוט חייבים תרגול רב. תנועות צידיות של המשוט גוררות הסתובבות הגלשן. משוט בזווית ישרה למים ותנועה תקיפה וארוכה במים תביא להתקדמות קדימה.
9) כדי לגרום לגלשן לנוע היטב צריך לעשות תנועות נמרצות וארוכות שנותנות לגלשן תנופה ותאוצה. ברגע שהגעתם לזה תתחילו להתקדם מהר יותר וזה יקל להתנגד לזרמי הים. אפילו בלגונה היה זרם לכיוון דרום ולקח לי זמן להבין מי נגד מי ואיך אני מתגבר על הזרם ומתקדם עם הגלונים שבאים מכל הכיוונים. אגב ברגע שתופסים תאוצה הרבה יותר קל להתגבר על הגלים!
10) שוב, ממליץ למתחילים על שעות הבוקר המוקדמות. לאכול משהו מתוק לפני הפעילות לשתות הרבה מים לפני ואחרי. להתחיל במים הרדודים ולא להתפתות בהתחלה להיכנס בים גלי עם זרמים חזקים.
שלח תגובה