בת גלים- מה יפיפית!

פורום תושבי השכונה.

מנהלים: batgalim, כרמל נאוה

שלח תגובה
סמל אישי של משתמש
shirasagie
הודעות: 3
הצטרף: 11 דצמבר 2011, 21:04
איזה_גולש_אתה: תושב השכונה

בת גלים- מה יפיפית!

שליחה על ידי shirasagie »

בת גלים היא שכונה שיש בה את כל מה שרציתי בסביבת מגוריי. בשכונה נמצאים מקום לימודיי, מקום עבודתי, אנשים מקסימים, הרבה מכולות קטנות וזולות הפתוחות גם בשבת ועד שעה מאוחרת וירקן עם כל טוב. לא רק זאת, בת גלים שוכנת על חוף הים, עם שביל ריצה יפהפה, הפתוח עד חוף הכרמל, ואף ניתן למצוא בה בתים עתיקים ויפים. התחבורה הציבורית מהשכונה ואליה מפותחת ונוחה לרוב האזורים בחיפה ובארץ בכלל, הודות לתחנת הרכבת ומגוון קווי האוטובוסים הנמצאים בה ובחיפה זכינו לאפשרות לנסוע באוטובוס בשבת. בעבורי, היא מאפשרת אורח חיים סביבתי בכך שאינני צריכה לנסוע אל מקום העבודה והלימודים, יש בה גינה קהילתית עם מקום לקומפוסט -פסולת אורגנית- וכן מתקנים למחזור בקבוקים, ניירות, פחיות וקרטונים. במרחק הליכה של כשני קילומטרים ממנה, נמצאת המושבה הגרמנית המקסימה, והפאבים השוקקים של העיר התחתית. אפילו תיאטרון חיפה נמצא במרחק של 20 דקות נסיעה באוטובוס. כמעט מושלם לא?
לצערי, בדומה לערים אחרות, נראה שהשכונות המוחלשות אינן בראש מעייניה של העיריה, ועוד פחות מכך התושבים החיים בה. אף על פי שהשכונה מוזכרת רבות בתוכניות העירייה, תמיד מדובר על הטיילת ופיתוח התיירות, וכמעט שלא על צרכי התושבים. בשלוש השנים האחרונות פניתי פעמים רבות לעירייה בנוגע לדברים שאמורים להיות טריוויאלים לתושבים המשלמים ארנונה. אחת הבעיות הקשות הינה הביוב הזורם ברחוב בו אני גרה, המביא איתו יתושים טורדניים בכל עונות השנה, ובחורף מי הגשמים מציפים את הרחובות עד גובה הברך. תגובת העירייה למכתב התלונה הייתה, כי "קיימת בעיית ניקוז באחת החצרות ולא בשטח העירוני"- ללא התייחסות לבניין המסויים הגורם להצפה וללא שום הצעת פיתרון.
בעיות נוספות קיימות בעניינים אחרים. לדוגמא, בן- זוגי וסטודנטים בשכונה משחקים כדורגל להנאתם בשעות הפנאי. בפנייתי לעירייה, בטענה שהמגרש היחיד בשכונה אינו מואר, קטן ובעל שיפוע, קיבלתי תשובה שהוא תקני. כמו כן, שביל הריצה המקסים המקביל לים, מפסיק להיות מואר לאחר קילומטר אחד בלבד, וכן בחלק זה אין שביל מסודר אלא ריצה על חצץ ללא סימוני קילומטרים כמקובל בשאר הארץ. מכתב ששלחתי באפריל 2012 לא זכה למענה לשאלה "האם קיים תכנון תאורה לשביל".
אך לאחרונה, שמחתי לראות כי התחילו עבודות שיפוץ של חברת "מי כרמל" סמוך לביתי, לשם החלפת קווי הביוב. נראה היה כי הופכים את הכביש ובונים מדרכה ראויה, במקום שלפני כן הכביש היה שבור והמדרכה צרה ורעועה. אך אכזבתי לא אחרה להגיע- עד שחסמו את הכביש, והביאו כלי עבודה, הפסיקו משום מה באמצע הרחוב, כך שעכשיו יש 100 מטר של רחוב יפה ומשופץ, ועוד 130 מטרים של כביש שבור ומדרכה צרה, אשר לא מאפשרת מעבר של עגלות תינוק או כסאות גלגלים.
אך ההזנחה אינה מגיעה רק מכיוון העיריה. לפני כשנתיים, בשעת ערב מאוחרת, התעוררתי לשמע קולות חזקים שהגיעו מכיוון חלון ביתי. תוך שניות הבנתי שחבורת פרחחים, שככל הנראה היו שיכורים, משליכים סלעים ישירות על דירתי, שלרוע המזל ניפצו קליל את התריסים וחדרו לתוך הדירה שבקומה השניה. כשהגיעו השוטרים, הפעולה היחידה שעשו הייתה לשכנע אותי לא להגיש תלונה, כי הרי "בלאו הכי אף אחד לא יעשה עם זה שום דבר". אף על פי שהראתי להם בדיוק את הכיוון אליו פנו הנערים מיד לאחר המעשה, הם לא טרחו לחפשם.
בנוסף, מצוקת התושבים בשכונה מוחמרת בעקבות פקק תנועה קבוע, הגורם לזיהום אוויר גבוה, בשל התנועה הרבה לבית החולים רמב"ם הנמצא בכניסה היחידה הקיימת לשכונה. האמבולנסים, המגיעים עם פצועים המפונים לבית החולים, נאלצים להמתין לא אחת דקות ארוכות , דבר המסכן את חיי החולים; אחת לכמה חודשים השכונה כולה מתמלאת בצלילי "הקשב!" מספר פעמים ביום ובלילה, מבסיס טירונות חיל הים השוכן בלב שכונת המגורים. לאור כל קשיי השכונה אותם תארתי, לצד תחושת חוסר הביטחון של התושבים, קשה להבין מדוע ההתייחסות היחידה של העירייה לשכונה היא קידום שיפוץ הטיילת ללא דאגה למצוקות התושבים.
בשירו "את אינך יודעת", כתב שאול טשרניחובסקי: "כעקבות בת גלים על גבי תל חול שלאחר הכרית – את אינך יודעת, מה מאוד יפיפית!". ואכן, בת גלים היא שכונה יפהפייה, שכיית חמדה אמיתית, אשר אם תקבל מהעירייה את מינימום היחס וההשקעה הכספית שמקבלות חברותיה השוכנות על הכרמל, תהיה אבן שואבת לזוגות צעירים מכל הארץ, שימלאו את גני הילדים הריקים ויהפכו את השכונה לשוקקת חיים.
שירה שגיא, סטודנטית לרפואה בטכניון ופעילה במרצ ,תושבת בת גלים.
ruthersh
הודעות: 6
הצטרף: 17 אפריל 2011, 05:13

Re: בת גלים- מה יפיפית!

שליחה על ידי ruthersh »

שמחתי מאד לקרוא את מה שכתבת. אני לגמרי מסכימה איתך שבת גלים היא שכונה שבעזרת מעט השקעה יכולה להפוך לשכונת חלומות ושההזנחה של השכונה זועקת לפתרון. לאחרונה רכשתי דירה בשכונה שאותה אני מסיימת לשפץ בשבועות הקרובים, ושאליה אני מתכננת לעבור מיד עם תום השיפוץ. אני מקווה שאם עוד אנשים יבינו את הפוטנציאל ויחליטו שזה המקום שהכי מתאים להם נוכל ביחד לשנות את מסורת ההזנחה ולהרשות לשכונה לבטא את מלוא הפוטנציאל הגלום בה.
שלח תגובה