כולם מתעניינים במועדון ולכולם יש הצעות ונורא אכפת להם וזה מאוד יפה ואפילו טבעי
בפורום כזה של ישראלים חכמים.
(חבל רק שכאשר רון לביא הציע לנקות את המועדון רק 2 צדיקים ידעו לענות).
אבל מה באמת יקרה שם?
מברור שערכנו לאחרונה עולה כי במצב הקיים עומד לחול שינוי דרמטי !
בניית מחלף אלנבי תסתיים ותשנה לחלוטין את פני החוף והמועדון.
הסטוריה:
בתחילת העשור ראש עיריית חיפה היה עמרם מצנע. ידידנו מצנע היה הגון
יותר מיהב והצהיר בוודאות שהוא יבנה במקום מרינה. כשלב ראשון החל בבנייה
ללא אישור של מחלף אלנבי אשר ייעודו העיקרי היה לשמש דרך גישה לשכונת
המרינה החדשה ואף יותר חשוב דרך גישה למשאיות שייבשו את הים.
לא צריך להיות מתכנן כבישים כדי להבין שהגשר אמור היה להימשך בקו ישר
הניצב לקו החוף (כמו שגולשים בדר'-מע') לתוך הים. באזור המועדון והבריכה
אמורים היו להיות עמודי הגשר.
בשנת 2001 עדיין לא היתה התארגנות של גולשים (ולא היה אתר בת גלים)
ומי שעצר את הפרויקט (קצת מאוחר מדי לטעמי) היו גלבהרט והירוקים.
נותרנו עם מחלף שלא הסתיים ומבחינה פונקציונלית עובד באופן חלקי בלבד.
העתיד
גם בעירייה כבר מבינים שמרינה במקום הזה לא תהיה אבל הגשר חייב להסתיים
על מנת לאפשר כניסה נוספת לשכונה.
בחודשים אלו מתקיימים הליכי אישור סופיים לסיום הגשר.
הגשר מתוכנן בצורה שיגרום את הנזק הקטן ביותר האפשרי לחוף.
התמונה הבאה מתארת את דגם הגשר המתוכנן.
הערה חשובה: חלק הכביש החדש יהיה צר יותר מהנראה בדגם ויכיל שני
נתיבים בלבד (הדגם לא מעודכן לחלוטין)
חלק הכביש החדש הנראה בתמונה יעבור מעל מבנה הצלילה הקיים היום.
באזור המבנה יהיו גם עמודי התמיכה.
לכן חלק מהחוף הקיים ייגזל לטובת הגשר.
הרעיון בעירייה הוא לנצל את החלל הגדול הנוצר מתחת לגשר על מנת למקם מחדש
את המועדון. בעצם בניית המועדון היא חלק מזערי לחלוטין מבחינת העירייה בפרויקט סיום הגשר.
אישורי הגשר נמצאים בשלבים אחרונים וייתכן שבנייתו אף תחל בשנה/שנתיים הקרובות אך את זה ניתן יהיה לבדוק בצורה יותר מדויקת.
לדעתי האישית יש בתהליך סיום הגשר גם טוב וגם רע.
הרע:
- תיתכן פגיעה ברוח באזור הכניסה למים.
- אזור המועדון יסבול יותר זיהום ורעש מכלי רכב חולפים
- ייתכן והנפה/הנחתה של עפיפונים תהיה בעייתית עקב הקרבה לרכבים.
הטוב
-תהיה כניסה ישירה לשכונה ולחוף ולא נצטרך לעבור בצומת דולפין.
- אם נפעיל את הלחץ המתאים ונשתלב בתהליך התכנון נקבל פיתוח חוף כפי שתמיד
חלמנו עליו: המשך של הטיילת לפחות עד חוף יהודה ומבנה מועדון חדש מתחת לגשר.
לאור העובדות הנ"ל לדעתי אין טעם ליזם כלשהו להשקיע כרגע במקום (אולי אפילו זו הסיבה שהמפעיל הקיים נמנע מלהיכנס להוצאות גדולות).
עדיין חשוב מאוד שהמפעיל הקיים והעירייה יתחזקו כראוי את החוף בצורתו הנוכחית עד אשר יחלו עבודות בניית הגשר.
אז?
מישהו רואה עוד רע וטוב ?
בלעדי ! מה באמת יקרה עם המועדון
אני חשבתי שזה התוואי המקורי של הגשר (או שיפנה מזרחה במקום מערבה, מה שיותר הגיוני מבחינת השכונה ורמב"ם, אבל יכול להיות בעייתי עם הרכבל...).
סוף סוף תהיה גישה נורמלית לחוף ולא דרך כביש חד נתיבי עמוס המשמש עורק יחיד לבי"ח החולים הגדול בצפון...
הפגיעה במקומות החניה נראית לי זניחה, גם ככה מלבד ימים בודדים בהם בת-גלים מפוצצת בגולשים מכל הארץ, הרוב חונים בקו המועדון ומזרחה.
מה גם שניתן להניח שהעיריה תשפץ סוף סוף את הכביש הרעוע הקיים (נקווה לפחות).
מה שבטוח - אין סיכוי שערן יעזוב את המקום לאור כל העניין... לא יודע עם הגישה של רון לשבת עם ענבר היא לא נאיבית מידיי. לא יכול לשפוט כי אני לא מכיר אותו אישית, אך למיטב ידיעתי כל מי שניסה להזיז משהו, אפילו קטן, נתקל בחומת אטימות או חוסר רצון.הלוואי וימצא זה שרוצה ויכול להשפיע עליו לטובה.
גורם נוסף שכמעט ולא דובר עליו כאן, הוא מינהל מקרקעי ישראל אשר קבע את תוואי החוף.
כפי שהבנתי, בשל כך שלא ניתן לשנות את תוואי החוף אסרה העירייה על שינוי או פינוי המבנים היבילים של המועדונים - וזה שורש כל הרע.
אם התוכנית שגולן הציג אכן אושרה ע"י המינהל (אם יש צורך בכלל באישור כזה?) ניתן להסיק שזה לא בלתי אפשרי, ושבכוחה של העירייה להתוות מחדש את המסגרת בה יתופעל החוף.
יתכן וזו דווקא הזדמנות לגולשים למנף את הפעילות שבאיזור ולצאת בבקשה לעירייה לשנות ולהרחיב את דרישות המכרז (שגם ככה מופר בפועל) ולדרוש מהזוכה לשפץ את המקום, בתמורה לעזרה בתשתיות מהעירייה ולזכויות בניה ותפעול רחבות יותר אשר יאפשרו למקסם גם את הפוטנציאל הכלכלי של המקום וגם את רווחת התושבים.
אומנם לארגון בת-גלים/הגולשים אין אינטרס כלכלי או מסחרי ולא צריך להיות (ולכן אין סיבה שיקחו צד בוויכוח העוסק בהיביטים הכלכליים של העניין), אך כן מעניינו רווחת תושבי השכונה והגולשים - ועל כן לגיטימי ואף מתבקש שידרוש דרישות לגבי המכרז שהוציאה העירייה לתפעול החוף.
סוף סוף תהיה גישה נורמלית לחוף ולא דרך כביש חד נתיבי עמוס המשמש עורק יחיד לבי"ח החולים הגדול בצפון...
הפגיעה במקומות החניה נראית לי זניחה, גם ככה מלבד ימים בודדים בהם בת-גלים מפוצצת בגולשים מכל הארץ, הרוב חונים בקו המועדון ומזרחה.
מה גם שניתן להניח שהעיריה תשפץ סוף סוף את הכביש הרעוע הקיים (נקווה לפחות).
מה שבטוח - אין סיכוי שערן יעזוב את המקום לאור כל העניין... לא יודע עם הגישה של רון לשבת עם ענבר היא לא נאיבית מידיי. לא יכול לשפוט כי אני לא מכיר אותו אישית, אך למיטב ידיעתי כל מי שניסה להזיז משהו, אפילו קטן, נתקל בחומת אטימות או חוסר רצון.הלוואי וימצא זה שרוצה ויכול להשפיע עליו לטובה.
גורם נוסף שכמעט ולא דובר עליו כאן, הוא מינהל מקרקעי ישראל אשר קבע את תוואי החוף.
כפי שהבנתי, בשל כך שלא ניתן לשנות את תוואי החוף אסרה העירייה על שינוי או פינוי המבנים היבילים של המועדונים - וזה שורש כל הרע.
אם התוכנית שגולן הציג אכן אושרה ע"י המינהל (אם יש צורך בכלל באישור כזה?) ניתן להסיק שזה לא בלתי אפשרי, ושבכוחה של העירייה להתוות מחדש את המסגרת בה יתופעל החוף.
יתכן וזו דווקא הזדמנות לגולשים למנף את הפעילות שבאיזור ולצאת בבקשה לעירייה לשנות ולהרחיב את דרישות המכרז (שגם ככה מופר בפועל) ולדרוש מהזוכה לשפץ את המקום, בתמורה לעזרה בתשתיות מהעירייה ולזכויות בניה ותפעול רחבות יותר אשר יאפשרו למקסם גם את הפוטנציאל הכלכלי של המקום וגם את רווחת התושבים.
אומנם לארגון בת-גלים/הגולשים אין אינטרס כלכלי או מסחרי ולא צריך להיות (ולכן אין סיבה שיקחו צד בוויכוח העוסק בהיביטים הכלכליים של העניין), אך כן מעניינו רווחת תושבי השכונה והגולשים - ועל כן לגיטימי ואף מתבקש שידרוש דרישות לגבי המכרז שהוציאה העירייה לתפעול החוף.
- גולן
- הודעות: 4120
- הצטרף: 10 דצמבר 2005, 08:00
- איזה_גולש_אתה: גולש חספקה
- מיקום: בת גלים - על הספוט
- יצירת קשר:
כמו שאני רואה את הדברים עד אשר הגשר הזה יסתיים לסרף פוינט כבר לא יהיה יתרון
(פרט לעבר המעיד על ניהול כושל של המקום) על פני כל מפעיל אחר בחוף הזה.
הצורה הנכונה והטבעית היא שהעירייה תערוך מכרז חדש.
לגבי אישור הגשר. האישור הוא ע"י ועדות התכנון של משרד הפנים. השלבים כעת הם די סופיים.
הידברות עם ערן - במהלך השנתיים האחרונות ניסינו אין ספור פעמים להיפגש
עם ערן על מנת ללמוד ממנו על תוכניות החוף ולהציגן בפני קהל הגולשים. לצערנו לא הצלחנו לתאם פגישה כזו.
בשיחות אשר הצלחתי לקיים עם ערן הובטחו ונאמרו דברים מעודדים מאוד.
רק מפאת כבודו של ערן אני לא אפרט אותם כיון שהקשר בינם לבין המציאות בחוף מקרי בהחלט.
וחוץ מזה:
מה יהודה אומר על כל הסיפור הזה?
תקעו לו כיכר באמצע החוף ואפילו לא שאלו אותו.
לא יהיה מקום להחנות את האוטו הצהוב
(פרט לעבר המעיד על ניהול כושל של המקום) על פני כל מפעיל אחר בחוף הזה.
הצורה הנכונה והטבעית היא שהעירייה תערוך מכרז חדש.
לגבי אישור הגשר. האישור הוא ע"י ועדות התכנון של משרד הפנים. השלבים כעת הם די סופיים.
הידברות עם ערן - במהלך השנתיים האחרונות ניסינו אין ספור פעמים להיפגש
עם ערן על מנת ללמוד ממנו על תוכניות החוף ולהציגן בפני קהל הגולשים. לצערנו לא הצלחנו לתאם פגישה כזו.
בשיחות אשר הצלחתי לקיים עם ערן הובטחו ונאמרו דברים מעודדים מאוד.
רק מפאת כבודו של ערן אני לא אפרט אותם כיון שהקשר בינם לבין המציאות בחוף מקרי בהחלט.
וחוץ מזה:
מה יהודה אומר על כל הסיפור הזה?
תקעו לו כיכר באמצע החוף ואפילו לא שאלו אותו.
לא יהיה מקום להחנות את האוטו הצהוב
נערך לאחרונה על ידי גולן ב 04 אפריל 2008, 16:54, נערך פעם 1 בסך הכל.